Twoja firma musi mieć aktywną obecność na Instagramie.
Z ponad miliardem aktywni użytkownicy miesięcznie, Instagram jest oficjalnie najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową.
Według Sprout Social, 71% firm w Stanach Zjednoczonych używają Instagram do marketingu. Do tej pory mam nadzieję, że masz skonfigurowany profil i podejmujesz kroki, aby zdobyć więcej obserwujących.
Kiedy już to zrobisz, możesz Konwertuj obserwujących w mediach społecznościowych na klientów.
Musisz ustalić priorytety konwersji.
Ale aby to zrobić, musisz znaleźć najlepsze sposoby na poprawę wskaźników zaangażowania w postach na Instagramie.
Musisz zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z treści na tej platformie. Przeglądają kanały informacyjne.
Każdego dnia, 95 mln Zdjęcia i filmy są udostępniane na Instagramie.
Jeśli Twoje posty nie wyskakują z Twoich obserwujących, przejdą obok nich. Nie będziesz w stanie uzyskać konwersji w ten sposób.
Trudno wyróżnić się z tłumu, gdy wszyscy korzystający z platformy mają te same funkcje dostępne na wyciągnięcie ręki. Oto co mam na myśli.
Jeśli używasz tylko filtrów i efektów oferowanych bezpośrednio na Instagramie, Twoje treści będą wyglądać uderzająco podobnie do innych miliardów użytkowników na platformie.
W końcu liczba tych opcji edycji i typów postów jest ograniczona.
Jeśli jednak chcesz uzyskać przewagę konkurencyjną i naprawdę wyróżnić swoje treści, musisz skorzystać z innych narzędzi. Ulepszając swoje posty, będziesz w stanie zwiększyć konwersje.
Oto najlepsze narzędzia 10, które polecam do poprawy jakości postów na Instagramie.
1. GIPHY Cam
Wraz z rosnącą popularnością GIFów, GIPHY Cam to najlepsza opcja do rozważenia.
Ta aplikacja jest dostępna dla urządzeń z systemem iOS i Android. Cały zespół marketingu w mediach społecznościowych może skorzystać z tego narzędzia, niezależnie od platformy, z której korzysta.
Koncepcja tej aplikacji jest bardzo prosta.
Oprogramowanie pozwala na tworzenie własnych GIF-ów poprzez nagrywanie treści bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji.
Po nagraniu pliku GIF możesz dodawać efekty i inne elementy, aby ulepszyć posty. Jest to świetny sposób, aby Twoje treści wyróżniały się spośród typowych zdjęć i filmów przesłanych na Instagram.
Ponieważ tworzenie GIF nie jest funkcją oferowaną na Instagramie, te posty zapewnią ci przewagę konkurencyjną nad treściami z innych profili.
GIPHY ma inne aplikacje, które pomogą Ci w zaspokajaniu potrzeb GIF:
- GIPHY
- Giphy Capture
- Naklejka Giphy Embed
- GIPHY World
Oprócz Giphy Cam, możesz je sprawdzić, aby ci pomóc użyj elementów wizualnych, aby poprawić swoją strategię marketingową.
2. Idealny Film
Jeśli nie znasz się na technologii, Idealny Film jest niezwykle przyjazny dla użytkownika.
Jest świetny dla każdego, kto nie ma doświadczenia w edycji wideo i jest zastraszony przez fantazyjne lub drogie oprogramowanie.
Nic z tego nie jest konieczne, jeśli chodzi o przesyłanie filmów na Instagram, jeśli używasz tej aplikacji.
Tak, Instagram ma narzędzia do edycji wbudowane bezpośrednio w platformę, ale te funkcje ograniczają Twoją zdolność do doskonalenia treści.
Dzięki Perfect Video możesz przycinać klipy i scalać wiele filmów w jeden plik.
Dodaj napisy do swoich filmów, aby spodobać się osobom spożywającym treści bez włączonej głośności. Możesz nawet dodawać znaki wodne do swoich filmów jako strategię brandingu, na wypadek, gdyby ktoś chciał zmienić przeznaczenie Twoich treści.
Oprogramowanie ma również mnóstwo przejść do wyboru podczas cięcia od klipu do klipu.
Skorzystaj z możliwości dodawania muzyki do filmów. Bardzo łatwo jest wyeksportować swoje filmy bezpośrednio na Instagram.
Perfect Video świetnie nadaje się również do tworzenia pokazów slajdów.
Ta aplikacja jest do pobrania za darmo. Istnieją jednak pewne zakupy w aplikacji dla niektórych funkcji.
3. Wszystkie Hashtagi
Twoje posty na Instagramie nie żyją i nie umierają przez samą treść wizualną. Musisz się nauczyć jak pisać podpisy na Instagramie, które napędzają zaangażowanie.
Hashtagi są częścią tych podpisów.
Dlatego musisz skorzystać z takich narzędzi jak Wszystkie Hashtagi.
Ten zasób pomoże Ci wygenerować hashtagi, aby uzupełnić swoje posty. Wystarczy wpisać słowa związane z marką, produktami i kampaniami.
Wszystkie hashtagi zajmą się resztą.
Oprócz generowania hashtagów dla swoich postów, będziesz także mógł odkryć najlepsze hashtagi, które są teraz używane.
Aplikacja wyświetla najpopularniejsze hashtagi dla każdego dnia, tygodnia, miesiąca i przez cały czas.
Analizuj hashtagi za pomocą tego narzędzia. Poznaj prawdopodobieństwo rankingu i uzyskania trafień dzięki hashtagom, których planujesz użyć.
Pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze. Skoro już o tym mowa, możesz również przejrzeć Moje ulubione narzędzia marketingu społecznościowego oszczędzające czas.
4. Quik
Quik to kolejna aplikacja dostępna na urządzenia z systemem iOS i Android.
What makes this tool unique is that it was developed by GoPro.
If you’re using a GoPro to film content for your Instagram page, this is the perfect tool for you. The app makes it really easy to import videos.
You can do this from your phone gallery, Dropbox, or Google Photos. Quik also lets you import content from GoPro Plus and GoPro Quik Key.
One of the top features of Quik is the ability to analyze your video clips to make smart cuts automatically.
Further, this tool can detect faces. All images, clips, and videos will get framed perfectly. If you don’t want to take advantage of that feature, you can crop your content manually.
Quik comes with more than 100 free songs to add to your videos. If those songs aren’t what you’re looking for, you can import your own music.
This tool makes it easy for you to sync video transitions based on the beat of the music playing.
5. AutoHash
Can’t think of a hashtag? No problem.
AutoHash has a unique way of helping you generate hashtags specifically for each photo you’re planning to share on Instagram.
This tool scans the image and then, as the name implies, automatically generates a hashtag.
If you upload a picture of a dog, you’ll get hashtags related to dogs.
In addition to coming up with relevant hashtags, the app will sorted them by popularity in different niche categories. This will make sure that your post gets the widest possible exposure.
You can save your favorite hashtags to use them again in future posts.
Post your content directly on Instagram from the AutoHash platform, without wasting your time copying and pasting.
AutoHash has a feature for location-based hashtags as well. Simply enable your GPS location settings, and the software will produce hashtags relevant to your location.
6. Rookie Cam
Rookie Cam offers a more advanced version of the camera already built into your smartphone. But it’s just as easy to use.
This app also has more filters than the options available on Instagram, including a live filter function.
You can view filters and other effects in real time while you’re taking a picture or video.
This will give you a better understanding of what the image will look like for the final product.
Rookie Cam allows you to create collages. You won’t need to download another app for that specific feature alone.
These collages can have up to nine images in one frame. Select different image sizes, and create different filters and edits for each photo within the collage.
Rookie Cam has awesome design editing elements as well.
You can add text to images with tons of different fonts. Add badges, stickers, and unique frames to your content.
7. Ask Lisa
With Instagram, we all know the image that ultimately gets posted is one of potentially dozens of options.
If you can’t decide what photos are worth sharing, Ask Lisa can help you make an informed decision.
The Ask Lisa tool uses AI photo recognition software. Technology like this is one of the top ways machine learning is reshaping marketing.
You can compare between two and five photos on this platform.
In addition to helping you determine which photo will perform the best, Ask Lisa will also help you generate hashtags based on the images.
8. Hashtagify
Like some of the other tools on this list, Hashtagify helps you find the best hashtags for your posts.
But Hashtagify has some features that make this platform unique. You can explore hashtags related to current trends and specific categories.
This tool also helps you with analytics components.
Monitor how well your current hashtags are performing. Determine the best time to post, and analyze your marketing strategy based on this research and information.
Hashtagify helps you discover influencers using similar hashtags.
You can reach out to them to help you expand your reach and get more visibility. Then use the top platforms for effectively managing social influencers to your advantage as well.
Export PDF reports and download CSV files. These reports make it easy for you to share information with your entire marketing team.
9. MIKU
When it comes to editing your Instagram photos, some of you may be overwhelmed with all the options.
Some of the tools on our list give you even more filters and editing choices to choose from. But which ones are the best?
It’s hard to say for certain unless you experiment with them.
When you’re running a business, you may not have time to do this yourself. Wouldn’t it be great if someone else could do it for you?
Instead of assigning these tasks to a social media manager, try using MIKU.
All you have to do is upload your photo to the platform with a brief explanation of what you want to be edited, and a professional will take care of everything else for you.
The average response time is 30 minutes, but you’ll get your photo back within two hours.
Pricing for this service is based on volume. You can pay per photo or pay a set rate based on a monthly allowance.
For example, you can subscribe for $19.99 per month, which gives you a chance to get 20 pictures edited during that time frame. This ends up being $1 per photo instead of the standard rate of $3.99 per photo. It’s a good deal if you use this tool frequently.
10. Storeo
Storeo is a tool that helps you enhance the content of your Instagram story.
How many of you have encountered this scenario before?
You were recording something to post on your story directly from the Instagram platform, and then the time ran out. As a result, you missed what you were trying to record.
This ultimately hurts the overall quality of your video.
Even if you record content from your phone before you upload to your story, Instagram doesn’t allow you to upload story clips longer than 15 seconds. You have to manually cut longer videos and add each one individually to your story.
This is a pain and leaves much room for error.
Storeo eliminates this problem.
This tool allows you to record a long video without having to hold down the record button either. Then, it automatically exports the video to your Instagram story in 15-second intervals.
When users watch your story, it plays as one long video.
Bonus Tool – Templates
When creating tons of new posts for Instagram, having templates on hand saves a ton of work.
Instead of creating every image from scratch, grab a template, insert some copy, then post. It’s perfect when posting things like:
- Announcements
- Event info
- Product sales
- Offers to sign up
PosterMyWall has a great set of Instagram templates.
Conclusion
If you want to boost engagement on your Instagram posts and ultimately get more conversions, you need to enhance your content.
Sometimes, the editing options offered directly from the Instagram platform aren’t enough to make your post stand out.
Take advantage of the tools I’ve covered on this list. There are plenty of options for everyone, based on your needs.
Some of these tools are made for enhancing images, videos, and GIFs. While others are designed for hashtags, captions, or your Instagram story.
Use whichever ones will help you improve your Instagram marketing strategy the most.