Treść IKEA: jak stracić czytelników w dwie minuty lub mniej

Doskonale pamiętam ten pierwszy dzień, w którym zagłębiłem się w megastore IKEA.

Na myśl przyszła linijka z tej słynnej piosenki Eagles: “Welcome to the Hotel California… you can check out any time you like, but you can never leave.”

Egoistyczna Ścieżka

IKEA, szwedzka sieć handlowa specjalizująca się w tanich artykułach gospodarstwa domowego, projektuje swoje sklepy tylko z jednym wejściem i Jednym Wyjściem. Droga do wolności labirynty kupujących przez cały sklep, z których większość jest zupełnie nieistotna dla kupującego.

Nie ma na skróty, nie ma łatwego sposobu, aby znaleźć to, co lubisz, i nie ma przyjaznych zapewnień, że rzeczywiście dostaniesz to, czego szukasz. Zanim dotrzesz do linii kasy na końcu kilometrowej, zygzakowatej ścieżki, byłeś narażony na znacznie więcej niż się spodziewałeś i prawdopodobnie jesteś sfrustrowany i wyczerpany.

Od egoizmu do Safeway

Czy powyższe brzmi jak jakieś białe księgi, artykuły lub posty na blogu, które przeczytałeś lub nawet napisałeś? W przeciwieństwie do kupujących IKEA, o wiele łatwiej jest znudzonemu lub sfrustrowanemu czytelnikowi udać się do wyjścia. I będą, jeśli potraktujesz je tak, jak IKEA traktuje swoich sztucznie ograniczonych klientów.

Przenieśmy analogię detaliczną nieco dalej. Możesz uzyskać lepszy wgląd w swoim ulubionym sklepie spożywczym.

Zamiast błąkać się w górę iw dół w poszukiwaniu witaminy B6 lub Pop-Tarts, większość sklepów spożywczych umieszcza pomocne znaki wokół sklepu, aby cię poprowadzić. I nawet jeśli mogą umieścić mleko z tyłu sklepu, aby wystawić cię na więcej przedmiotów po drodze, nie ograniczają Twojej drogi—Możesz szukać sekcji mlecznej i podróżować prosto tam.

Nie twórz treści IKEA

Podobnie dobrze napisana treść musi jasno wskazywać czytelnikom. Ponadto powinno pozostać istotne dla celów czytelnika, trzymając się obietnic, które złożyłeś, aby je przeczytać w pierwszej kolejności.

Kluczem do uniknięcia pułapki IKEA jest odsłonięcie istotnych punktów czytelnikowi w sposób czysty i skuteczny. Nie każ reader digest więcej niż kilka zdań, zanim cele sekcji staną się wyraźnie widoczne. Upewnij się, że wszystko, o czym dyskutujesz, jest istotne i związane z tematem artykułu lub postu.

Powinieneś również użyć atrakcyjnych podtytułów, aby pomóc ludziom przejść przez Twoje treści i znaleźć to, czego potrzebują, a jednocześnie zachęcić ich do przeczytania więcej. Spróbuj dodać paski boczne i objaśnienia, aby podsumować kluczowe punkty dla pośpiesznego kupującego.

Trafność + Zaangażowanie = Zadowoleni Czytelnicy

Nie popełnij błędu, celem perswazyjnego pisma jest poprowadzenie czytelnika drogą, którą chciałbyś, aby podróżował, a ostatecznie do wniosku, do którego chcesz, aby dotarł. IKEA przyjmuje niewłaściwe podejście, sprawiając, że ludzie cierpią przez obce, aby (miejmy nadzieję) spełnić swoje cele. Nie popełnij tego błędu w treści.

Spraw, aby ścieżka treści była odpowiednia i angażowała się na każdym kroku, a czytelnicy będą zadowoleni i chętniej kupią lub podejmą pozytywne działania. Proste wskazówki w tym artykule pomogą ci poprowadzić czytelników aż do ostatniej strony białej księgi lub końca artykułu i pozostawić ich zadowolonych z doświadczenia.

Total
0
Shares
Related Posts