Dobrzy pisarze powinni zarabiać za swoją pracę. To takie proste.
Jeśli to jest to, co chcesz zrobić profesjonalnie, to powinno ci się za to zapłacić.
Brudnym małym sekretem tego biznesu jest to, że wielu pisarzy, którzy zarabiają Pełny etat, wkładając pióro do papieru lub palce do klawiatury, nie są lepsze niż pisarze, którzy nie zarabiają ani grosza.
Nie musi tak być.
Powiem jasno, nie znajdziesz żadnych pomysłów “szybko się wzbogacić” w tym poście. Ale ci pisarze, którzy zarabiają do mieć tajną broń …
Wiedzą, gdzie się udać, aby dostać zapłatę.
(Krótka Uwaga, zanim zaczniemy-wszystkie z nich zakładają, że jesteś naprawdę dobry-że poświęciłeś godziny, aby opanować swoje rzemiosło. To oczywiste, prawda? Więc teraz, kiedy to jest z drogi, zaczynajmy.)
Zacznij od sieci
Większość pisarzy nienawidzi pomysłu podnoszenia telefonu i dzwonienia do osób, które są im najbliższe.
Postrzegają to jako naruszenie obyczajów społecznych-w końcu są to twoi przyjaciele i rodzina, a nie twój zespół marketingowy!
Prawda jest taka, że twoja bliska sieć jest pierwszym miejscem, w którym powinieneś szukać. Lubią cię, ufają ci i chcą, żebyś odniósł sukces.
Gdybyś był na ich miejscu, nie chciałbyś mieć okazji do pomocy? Oto jak możesz dać im taką możliwość:
- Pytaj. Tak, to takie proste. Odbierz telefon, zadzwoń do najbliższych i wyjaśnij, że szukasz pracy pisarskiej. Zapytaj, czy znają kogoś, kto może szukać pisarza. Bądź konkretny na temat rodzajów pisania, w których się specjalizujesz (e-mail marketing, strony docelowe itp.), i dać im kilka wskazówek, kto może szukać kogoś takiego jak ty. Możesz być zaskoczony, ile osób znają Twoje kontakty i jak chętnie Ci pomogą.
- Kto zna agencję? Zamiast pytać swoich kontaktów, czy znają kogoś, kto potrzebuje pisarza, możesz zapytać ich, czy znają kogoś, kto pracuje w agencji reklamowej (lub grafika, lub programista stron internetowych itp.)- ci ludzie zawsze potrzebują pisarzy, a wszystko, czego potrzebujesz, to dobre wprowadzenie.
- Kiepscy zwiadowcy. Może Twoje kontakty nie znają dziś nikogo, kto potrzebuje pisarza, ale to nie znaczy, że wkrótce nie zobaczą kogoś, kto potrzebuje pisarza — po prostu musisz nauczyć ich, jak rozpoznać właściwą osobę. Poproś znajomych i rodzinę, aby mieli otwarte oczy na złe pisanie w menu, broszury, e-maile od firm i tak dalej. Wszystko, co muszą zrobić, to przekazać Ci materiał lub zrobić zdjęcie. Następnie możesz podejść do firmy i powiedzieć: “to było tak złe ,że przyjaciel przesłał mi to-nie uważasz, że powinieneś to naprawić?”
- Marzenia o napisaniu książki. Kolejnym pytaniem jest to, czy znają kogoś, kto zawsze marzył o napisaniu książki, ale kto po prostu nie jest pisarzem. Mogą po prostu potrzebować ghost Writera, a Twoje kontakty mogą wprowadzić …
- Rozszerz na inne sieci. Gdy już poczujesz się komfortowo rozmawiając z ludźmi o tym, co robisz i czego potrzebujesz, powinieneś rozszerzyć te wysiłki na formalne Organizacje sieciowe, takie jak izby handlowe i grupy BNI.
Po wyczerpaniu sieci nadszedł czas, aby zacząć patrzeć na” zimne ” możliwości …
Znajdź firmy do współpracy
Firmy potrzebują pisarzy każdego dnia, do różnych zadań.
Czasami mają własnych pisarzy, a czasami mają Freelancerów, z którymi pracowali od lat … ale czasami nie mają żadnego.
W takich przypadkach poszukują nowych talentów …
- Wykorzystaj swoje umiejętności pisania, aby zrobić kilka poszukiwań. Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie nowych klientów przez pisarzy jest wysłanie dobrze spreparowanej poczty bezpośredniej. Jeśli direct response copywriting nie jest twoją mocną stroną (jeszcze), sprawdź ten post, Jak to się robi.
- Oferty pracy dla niezależnych pisarzy. Miej oko na głównych tablicach ogłoszeń i Craigslist, aby zobaczyć, kto szuka niezależnych pisarzy. Możesz również spojrzeć na strony internetowe konkretnych firm, dla których chcesz napisać, aby zobaczyć, czy szukają, choć jest to nieco bardziej ryzykowne.
- Oferty pracy dla pisarzy pracowników. Nie ograniczaj swoich poszukiwań do stanowisk freelance writing. Często firmy szukają pełnoetatowych pisarzy, ale nadal potrzebują również freelancerów(zwłaszcza jeśli mają problemy z obsadzeniem stanowiska w pełnym wymiarze czasu!). Skontaktuj się z tymi firmami i zaoferuj im freelance, a oni po prostu mogą przyjąć Twoją ofertę.
- Agencje. Większość firm czasami potrzebuje pisarzy, ale agencje potrzebują pisarzy wszystkie czas. Oznacza to, że nie musisz czekać, aż opublikują ofertę pracy — po prostu zrób listę wszystkich agencji w swoim mieście i powiedz im, że chcesz dla nich napisać.
- Start-upy. Możesz również skontaktować się ze start-upami. Śledź kanały informacyjne inkubatorów i inwestorów venture capital, aby zobaczyć, kogo właśnie sfinansowali — są to firmy, które mają trochę gotówki do wydania. Często są w doskonałej sytuacji, aby zlecić pisanie prac, które wykonywali sami do tej pory.
- Redakcja i korekta. Dobrym sposobem na zdobycie stopy w drzwiach jest poszukiwanie niezależnych i stałych pozycji do edycji. Jeśli zrobisz wystarczająco dużo edycji, prawdopodobnie zmądrzeją, że mogliby zaoszczędzić trochę czasu i pieniędzy, prosząc Cię o pisanie od samego początku. Tylko pamiętaj, aby dać im znać, że jest to usługa, którą możesz im zapewnić.
Dobra, dość pisania dla firm. Wróćmy do pradziadka pisarstwa, czyli mediów drukowanych …
Old school print media
Tak, czasy są trudniejsze w dzisiejszych czasach dla mediów drukowanych, ale czasopisma, gazety i publikacje książkowe nadal tworzą wielomiliardowy przemysł.
Dla właściwego pisarza, jest jeszcze trochę pieniędzy w druku. Główne opcje to:
- Czasopisma. Oryginalnym miejscem dla pisarzy, aby uzyskać “pierwszą przerwę”, były magazyny, a wciąż jest ich wiele, które żyją, kopią i szukają świetnych treści. Najlepsze jest to, że w przeciwieństwie do większości blogów, prawie zawsze płacą swoim współpracownikom. Więc jak je znaleźć? Odbierz kopię Rynek pisarza i zacznij szukać tematów, o których dobrze piszesz. Nie zaniedbuj magazynów branżowych, które mogą być źródłem zarówno dzisiaj, jak i jutro nowych koncertów copywritingowych.
- Gazety. Zacznij od małych, lokalnych gazet i połącz się z ludźmi w redakcji, aby dowiedzieć się, jak możesz dostać stopę w drzwiach. Gdy już wejdziesz, a Twoja praca zacznie nabierać tempa, możesz również podejść do większych dokumentów.
- Książki. Wydanie książki od dawna jest “świętym Graalem” dla wielu pisarzy. Ekonomia publikowania książek bardzo się zmieniła, a autorzy musieli być kreatywni, aby odnieść sukces, ale nadal istnieje sukces w wydawaniu książek. Spoiler: wypatrujcie mojej nadchodzącej książki Engagement from Scratch, z udziałem m.in. Briana Clarka autorstwa Copybloggera!
Ale jak wszyscy wiemy, druk ma wiele ograniczeń, zwłaszcza dzisiaj.
Większość z nas będzie miała większy sukces z …
Pisanie prac online
Internet, w przeciwieństwie do druku, jest rosnącym rynkiem dla pisarzy. Jest wiele możliwości i dużo pieniędzy, aby być zrobione dla dobrych pisarzy-w końcu, to jeden z głównych tematów tego całego bloga!
Zbadajmy więc te możliwości, zaczynając od …
- Wykorzystanie content marketingu do przyciągnięcia klientów copywritingowych. Wielu pisarzy rozwija bloga w wyraźnym celu budowania bazy klientów copywritingu. Jest to wspólna strategia, ponieważ działa-więc jaka jest Twoja strategia dla Twojego bloga? (Pro tip: pamiętaj, aby pisać głównie dla potencjalnych klientów, a nie dla innych copywriterów.)
- Płatne posty gości. Czy wiesz, że możesz otrzymywać wynagrodzenie za pisanie postów gości? Nie zmienisz się w Jona Morrowa z dnia na dzień, ale wciąż są pieniądze do zarobienia. Copyblogger nie płaci za posty gości (choć pisanie tutaj ma wiele korzyści), ale są strony, które płacą od 50 do 200 za posty, w tym Freelance Switch, Smashing Magazine i wiele innych.
- Smart affiliate marketing. Jeśli możesz uzyskać wystarczający ruch i wystarczająco dużą listę, możesz wyświetlać reklamy na swoim blogu, ale często możesz zrobić o wiele lepiej, inteligentnie korzystając z ofert partnerskich. Coraz więcej udanych witryn partnerskich jest budowanych na doskonałym piśmie, w połączeniu z kreatywnością i silną strategią biznesową.
- Coaching pisarski. Podobnie, gdy zbudujesz zaangażowaną publiczność, która jest zdumiona Twoim pisaniem, niektórzy z nich mogą chcieć, abyś ich trenował, jak mogą zrobić to samo.
- Produkty informacyjne. Nie, Nie mogłem skończyć postu o tym, jak pisarze mogą zarabiać w Internecie bez mówienia o produktach informacyjnych … zaczynając od prostych e-booków i przechodząc do dobrze rozwiniętych witryn edukacyjnych. Są dla Ciebie najlepszą szansą na dochody, zakładając, że masz publiczność, która ich chce. A platforma Rainmaker sprawia, że ich produkcja jest łatwiejsza niż kiedykolwiek.
Co dalej?
Jeśli jedna z tych opcji wygląda zachęcająco, nie wahaj się zanurkować.
Ale zauważysz, że każdy z nich skorzysta z silnej sieci profesjonalistów. Pozwolę sobie zasugerować grupę dyskusyjną Copyblogger LinkedIn? Znajdziesz podobnie myślących profesjonalistów, inteligentnych freelancerów, takich jak ty, a może nawet potencjalnego klienta lub dwóch.