Kiedy ostatni raz przyjrzałeś się swoim landing pages?
Na papierze optymalizacja strony docelowej wydaje się dość łatwa. W rzeczywistości prawdopodobnie podążasz za jakąś formułą, aby zaprojektować swoje strony docelowe.
Postępuj zgodnie z kilkoma podstawowymi zasadami, przyciągnij uwagę odwiedzających, rozwiąż wszelkie wątpliwości, które mogą mieć, nakłoń ich do zakupu i pozwól przelać pieniądze.
Prawda?
W rzeczywistości nie jest to takie proste.
Moje doświadczenie ze stronami docelowymi nauczyło mnie, że zaprojektowanie idealnej strony docelowej to ciężka praca.
Są zasady, których należy przestrzegać. Ale jest też wiele informacji, które musisz zdobyć, zanim będziesz mógł zaprojektować tę zabójczą stronę docelową.
- Co myślą Twoi klienci?
- Jak znaleźli Twoją stronę docelową?
- Jaki nagłówek przyciągnie ich uwagę?
- Jakiego urządzenia używają?
- Jakiego bólu doświadczają?
- Co sprawi, że się nawrócą?
To ostatnie pytanie—co sprawi, że się nawrócą?– to najważniejsze.
Chcesz wiedzieć, co ja naprawdę. zależy ci na stronach docelowych?
Konwersje.
Chcę więcej konwersji.
Ty pewnie też. Według badań ” tylko około 22 procent firm jest zadowolonych ze swoich współczynników konwersji.”
Przejdę do rzeczy. Oto taktyka strony docelowej 10, z którą odniosłem ogromny sukces, która może pomóc przekształcić nawet przypadkowych odwiedzających w Klientów.
1. Zachowaj minimalizm
Idea “mniej znaczy więcej” jest prawdziwa w wielu aspektach marketingu.
Nauka i badania wykazały, że ten minimalistyczny sposób myślenia i strategia prowadzą do przełomów w życiu i biznesie.
Minimalizm polega na ponownej ocenie twoich priorytetów, abyś mógł pozbyć się nadmiaru rzeczy-rzeczy, idei, związków i działań – które nie przynoszą wartości Twojemu życiu.
To, co jest prawdą w życiu, jest prawdą również w marketingu cyfrowym.
Artykuł ekspercki Tommy ‘ego Walkera “dlaczego’ proste ‘strony internetowe są naukowo lepsze” mówi dokładnie, dlaczego i jak umysł reaguje na prostą, minimalistyczną stronę internetową.
Twoja strona docelowa nie jest wyjątkiem.
Im prościej, tym lepiej.
Nasyć swoją stronę docelową wieloma niepotrzebnymi dodatkami, a na pewno rozproszysz i zdezorientujesz odwiedzających.
Jednym z obszarów, w którym marketerzy często się mylą, jest posiadanie wielu ofert. W rzeczywistości 48% stron docelowych zawiera wiele ofert.
Jednak wiele ofert może zmniejszyć konwersje o 266%!
Oznacza to, że musisz zachować rzeczy stosunkowo rzadkie i uniknąć przeciążenia poznawczego odwiedzających.
Spójrz na ten przykład z Vimeo:
Odważny i piękny, prawda?
Ta strona docelowa dla Vimeo Business chce, abyś zrobił jedną rzecz i tylko jedną rzecz: Zdobądź Vimeo Business.
Nie ma wątpliwości w twoim umyśle, jakie powinno być twoje następne działanie.
- Jeśli jesteś klientem wallet-out-ready-to-buy, kliknij zielony CTA.
- Jeśli jesteś klientem typu I-need-to-do-a-little-more-research, obejrzysz film lub przewiń w dół.
Tak czy inaczej, Vimeo Cię wciągnęło.
Dlaczego? Ponieważ jest to minimalistyczna strona docelowa z zerowym bałaganem, zerowym tarciem i zerowymi przeszkodami w konwersji.
Unikając komplikacji i nadmiernego wyboru, pomożesz odwiedzającym utrzymać lepszą koncentrację, co jest niezawodnym sposobem na zwiększenie konwersji.
2. Użyj reguły pięciu sekund
Kultura pop-it-in-the-microwave, w której żyjemy, oznacza jedno dla stron docelowych.
Rzeczy dzieją się szybko.
Natychmiastowe zaangażowanie jest niezbędne i musisz przejść od razu do sedna.
Dlatego lubię traktować to tak, jakbym miał tylko pięć sekund, aby przyciągnąć uwagę moich gości.
Jak to osiągnąć?
To wraca do mojego pierwszego punktu o minimalistycznym podejściu. Często porywający nagłówek, obraz i CTA to wszystko, czego potrzeba.
Ponadto trzymaj kluczowe korzyści powyżej zakładki, aby odwiedzający mogli być przekonani do zakupu bez konieczności przewijania w dół.
Craig Tomlin, ekspert od użyteczności, wyjaśnia, dlaczego pięć sekund ma znaczenie:
Powodem, dla którego pięć sekund jest tak ważne, są badania, które pokazują, że odwiedzający strony internetowe zajmują bardzo krótki czas (w niektórych przypadkach ułamek sekundy, zaledwie 50 milisekund), aby ocenić jakość strony internetowej.
A co z tymi ” badaniami naukowymi?”
Zobacz też:
Pozwól, że powtórzę:
Potrzeba pięciu sekund lub mniej, aby użytkownik zdecydował, czy podoba mu się Twoja witryna.
Niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, udowodniłeś moc zasady pięciu sekund, gdy patrzysz na strony docelowe.
Załóżmy na przykład, że widziałeś tę reklamę w swoim SERP.
Co dalej?
You see this page:
Zajęło mi 1.86 sekund, aby przeczytać nagłówek, subheadline i CTA. (Zmierzyłem czas.)
Podoba mi się czy nie?
Pamiętaj, że subtelnie wpływa na mnie kolor strony internetowej, obraz za tekstem i negatywna przestrzeń otaczająca informacje.
W mniej niż pięć sekund, zdecydowałem, czy jak ta strona i czy mam zamiar kliknąć na CTA ” Rozpocznij teraz.”
To potęga zasady pięciu sekund.
3. Spraw, aby Czas ładowania był błyskawiczny
Jak wspomniałem w jednym z moich postów na Quick Sprout, za każdą sekundę opóźnienia w odpowiedzi na stronę następuje spadek współczynnika konwersji o 7%.
Wiąże się to z zasadą pięciu sekund: odwiedzający powinni być w stanie uzyskać istotę tego, co oferujesz i zrozumieć nieodłączne korzyści z tego w ciągu pięciu sekund.
Jeśli strona docelowa jest uciążliwa i wolno się ładuje, zmniejsz swoją zawartość i zrób wszystko, aby ją przyspieszyć.
Aby przetestować szybkość swojej witryny, użyj Google PageSpeed insights. Wszystko, co musisz zrobić, to podłączyć adres URL witryny i uzyskać szybki wynik.
4. Karuzele i suwaki Rowy
Można argumentować, że wyglądają fajnie z estetycznego punktu widzenia.
Może dlatego tak wielu marketerów uważa, że dobrym posunięciem jest użycie karuzeli/suwaków nad zakładką na stronie docelowej.
Ale w rzeczywistości może to być śmiertelny cios dla Twoich współczynników konwersji.
Aby to udowodnić, Uniwersytet Notre Dame przetestował suwak na swojej stronie głównej i odkrył, że około 1% odwiedzających kliknęło na funkcję:
Nie do końca idealne, prawda?
Gdy użytkownicy coś zobaczą, klikną na to. Jeśli to ” coś ” ciągle się zmienia, prawdopodobieństwo, że klikną na to spada.
Najważniejsze jest to, że takie elementy tylko dodają “zajętości” stronie docelowej i umniejszają jej wartość.
Zdecyduj, co ma wyświetlać Twoja strona docelowa—zamiast suwaka lub karuzeli-i trzymaj się tego.
5. Użyj dużo białej przestrzeni
Dzisiejszy przeciętny użytkownik to odpieniacz i skaner.
Nie chcą ugrzęźnąć w długich akapitach i dużych blokach tekstu.
W rzeczywistości “badanie wykazało, że dobre wykorzystanie białej przestrzeni między akapitami oraz na lewym i prawym marginesie zwiększa zrozumienie o prawie 20 procent. Czytelnicy łatwiej skupić się na treści i przetwarzać hojnie rozmieszczone.”
Możesz ułatwić odwiedzającym poruszanie się po twojej stronie docelowej, postępując zgodnie z tą zasadą.
Zauważ, jak Buffer używa białej spacji na swojej stronie docelowej:
Gdybym miał zebrać wszystkie te treści razem, zajęłoby to mały kącik strony.
Nie ma wielu rzeczy. Biała Spacja na stronie ułatwia mojemu mózgowi analizowanie informacji i decydowanie, co robić dalej. Wynik? Jestem bardziej skłonny podjąć właściwą decyzję-decyzję o konwersji.
Apple słynie z używania białej przestrzeni. Branding, design produktu, a nawet układ sklepu opiera się na znaczeniu negatywnej przestrzeni/białej przestrzeni.
Strona docelowa MacBooka pokazuje użycie białej przestrzeni:
Weź stronę z playbooka Apple i użyj więcej białych spacji.
6. Użyj dowodu społecznego do dźwigni finansowej
To całkiem niezaprzeczalne, że ludzie są istotami społecznymi z natury, i wszyscy jesteśmy pod wpływem innych, przynajmniej w pewnym stopniu.
Często wszystko, czego potrzeba, aby nawrócić kogoś, kto jest na płocie, to trochę społecznego dowodu.
Na przykład możesz dołączyć listę najlepszych firm, które korzystały z twojego produktu / usługi, wraz z ich logo.
Nazwałem ten termin ” logo porno.”
Na Crazy Egg pokazuję niektóre z rozpoznawalnych firm, które korzystały z tego produktu.
Nie zajmuje to dużo miejsca, a odwiedzający mogą szybko skanować Twoją stronę docelową bez większego wysiłku.
Leadpages używa tego samego podejścia na swojej stronie docelowej (co, jak na ironię, dotyczy stron docelowych):
Może to naprawdę zwiększyć Twoją wiarygodność i reputację w oczach klientów.
7. Udostępnij łatwo dane kontaktowe
Stawiając się w buty perspektyw ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konwersji.
Z tego, co wiedzą, jesteś szarlatanem, sprzedawcą oleju, który weźmie ich pieniądze i ucieknie.
Aby złagodzić ich obawy, warto podać swoje dane kontaktowe, aby mogli je wyświetlić bez konieczności klikania czegokolwiek.
Zrobiłem to, narzędzie do produktywności zespołu, wyświetla swoje dane kontaktowe na górze strony docelowej. Jeśli jesteś tak skłonny, możesz odebrać telefon i zadzwonić do nich.
Ta informacja pozwala odwiedzającym Twoją stronę wiedzieć, że jesteś legalną firmą z rzeczywistą fizyczną lokalizacją, co powinno ich uspokoić.
8. Pieprz w testimonials
Chociaż ta taktyka może nie wydawać się nowatorska lub zmieniająca grę, nadal może pomóc w konwersji.
Referencje (zwłaszcza ze zdjęciami)mogą naprawdę obniżyć wartość Twojego produktu/usługi.
Strona docelowa quipa stanowi świetny przykład tego, jak to działa:
Jak pokazuje HubSpot, referencje wyświetlające nazwę, Zdjęcie, pozycję i logo firmy są szczególnie potężne.
Czasami referencje mogą pochodzić od znanych osób. Innym razem mogą pochodzić od zwykłych ludzi, bardziej dostosowanych do klienta docelowego.
Zrobiłem to wyświetla pewne referencje od obu grup ludzi. (Dan Pink jest znanym autorem.)
Referencje, takie jak te, mogą pomóc przypadkowym odwiedzającym zacząć myśleć o zostaniu faktycznym klientem.
9. Dodaj film
Czy wiesz, że używanie Filmów na stronach docelowych może zwiększyć konwersje o 86%?
To nie jest Liczba do wyśmiewania.
Zdaję sobie sprawę, że to wydaje się być w sprzeczności ze mną zalecając minimalistyczny układ, ale możliwe jest, aby zachować to proste podczas włączania wideo.
Spójrz na ClickFunnels. Strona docelowa wyświetla film, który rozpoczyna się automatycznie, gdy trafiam na stronę:
To dziwne. Ma prawdziwych ludzi. Ma dialog.
Jestem uzależniony.
Po spędzeniu kilku minut mojego życia oglądając film, Jestem bardziej skłonny do konwersji. Dlaczego?
Bo spędziłem czas oglądając film. A ponieważ oglądając ten film, zdałem sobie sprawę z znaczenia i przydatności produktu.
Po prostu zachowaj go stosunkowo krótko (maksymalnie pięć minut) i wykorzystaj go jako okazję do edukacji i rozrywki odwiedzających oraz stworzenia osobistego połączenia.
10. Dodaj przyciski udostępniania społecznościowego
Podczas gdy debata na temat wpływu akcji społecznościowych na SEO nadal szaleje, nie można zaprzeczyć, że posiadanie dużej liczby akcji społecznościowych na stronie docelowej może mieć pozytywny wpływ na konwersje.
Jest to kolejny sposób na wykorzystanie dowodu społecznego na swoją korzyść.
Wniosek
Nawet ci odwiedzający, którzy nie mają zamiaru kupować, gdy dotrą do twojej strony docelowej, mogą zostać przekonani do podjęcia działań, jeśli użyjesz technik, które pokazałem powyżej.
Optymalizacja strony docelowej może być skomplikowana. To może być mylące. I może zająć dużo czasu, aby dostać się do umysłu swoich klientów i określić, jak zaspokoić ich potrzeby.
Nigdy nie zalecałbym skrócenia badań, rozwoju osobowości i całej ciężkiej pracy, która przechodzi w tworzenie atrakcyjnej strony docelowej.
Zdaję sobie jednak sprawę, że czasami po prostu potrzebujesz krótkiego przewodnika lub listy taktyk, takich jak ta.
Te dziesięć metod pozwoli Ci wskoczyć w każdą sytuację marketingową, stworzyć skuteczne strony docelowe i przekształcić tych przypadkowych odwiedzających w Klientów.
Czy są jakieś inne konkretne techniki optymalizacji strony docelowej, z którymi odniosłeś sukces?