Copywriting Essentials od A do Z

Od czego zacząć?

Zastanawiałem się nad tym jako świeżo upieczony, nowy copywriter, wpatrujący się w pustą stronę i telefon, który nie dzwonił.

W sieci było tyle informacji – a ja nie wiedziałem od czego zacząć.

Dzisiaj oferuję Ci przewodnik, który chciałbym mieć wtedy: od A do Z absolutnych podstaw copywritingu-plus dobry kawałek dalszej lektury dla każdego.

Jeśli zajmujesz się tylko jeden z tych zasad każdego dnia można sobie wyobrazić opanowanie podstaw copywritingu i content Marketingu w mniej niż miesiąc.

Nawet jeśli jesteś doświadczonym profesjonalistą, nie pomijaj tej listy. Zawsze dobrze jest od czasu do czasu powracać do podstaw.

Ruszajmy!

Działanie

Celem copywritingu jest zachęcenie czytelnika do podjęcia działań.

Chcesz, aby kupili twój produkt, subskrybowali Twój kanał RSS, dołączyli do listy e-mailowej lub po prostu rozpowszechnili informacje. Zanim napiszesz następny artykuł, zdecyduj, co chcesz, aby twój czytelnik zrobił.

Czytaj więcej na ten temat: Jak zostać geniuszem copywritingu: genialnie podstępna sztuczka, której musisz się nauczyć

Zwięzłość

Wytnij niepotrzebne słowa.

Czytaj więcej na ten temat: Czy Jesteś zbyt leniwy, aby pisać mniej?

Zawartość

“Treść” może oznaczać posty na blogu, raporty, e-booki, białe księgi … wszystko, co zapewnia czytelnikom informacje.

Przyciągnięcie czytelników wartościowymi treściami (“content marketing”) pozwala budować zaufanie i zaangażowanie. Treść to nie tylko sposób na zwiększenie ruchu w wyszukiwarkach.

Czytaj więcej na ten temat: jaka jest różnica między Content marketingiem a copywritingiem?

Szkice

Rzadko zdarza się, aby kawałek kopii wyszedł dokładnie za pierwszym razem. Nie publikuj swoich pierwszych szkiców-edytuj, edytuj i edytuj więcej.

Czytaj więcej na ten temat: Jak pisać nożem

E-mail

Możesz również użyć Twittera, Facebooka, forów i czytnika RSS, aby nadążyć za światem online. O ile twoi klienci nie są szczególnie zaawansowani technologicznie, prawdopodobnie używają tylko poczty e-mail.

Spotkaj się z nimi na wygodnym miejscu ich skrzynki odbiorczej-poprzez subskrypcję e – maila na swoim blogu i posiadanie newslettera lub listy zniżek z wyprzedzeniem.

Czytaj więcej na ten temat: Pięć sposobów, aby twój e-mail Marketing działał lepiej

Za darmo

Słowo “wolny” wciąż przyciąga uwagę.

Darmowe raporty, darmowe ebooki, darmowe motywy, darmowe próbki … wszystkie świetne sposoby, aby potencjalni klienci byli dla ciebie ciepli. I tylko dlatego, że wiesz, że coś jest za darmo, nie oznacza, że tak będzie: wyjaśnij, że czytelnicy mogą subskrybować Twojego bloga za darmo.

Czytaj więcej na ten temat: Jak zarabiać za darmo

Gramatyka

Czytelnicy lubią pisać, które są zrelaksowane i konwersacyjne. Nie lubią pisania pełnego błędów gramatycznych. Oznacza to, że w najlepszym przypadku jesteś nieostrożny — i zniechęcą potencjalnych klientów.

Czytaj więcej na ten temat: 5 błędów gramatycznych, które sprawiają, że wyglądasz głupio

Nagłówki

Wielu potencjalnych klientów czyta tylko nagłówek artykułu. Mogą go zobaczyć w swojej skrzynce odbiorczej, na stronie wyników wyszukiwania Google, na Twitterze lub w czytniku RSS.

Jeśli chcesz, aby kliknęli, ten nagłówek musi przyciągnąć ich uwagę.

Czytaj więcej: Jak pisać nagłówki, które działają

Odsetki

Przyciąganie uwagi pomaga, ale tylko wtedy, gdy możesz spełnić to, co obiecałeś w nagłówku. Musisz trzymać czytelnika – dzięki świetnej treści, mocnemu głosowi lub unikalnemu punktowi widzenia.

Czytaj więcej na ten temat: Jak być ciekawym

Oferty pracy

Jeśli jesteś niezależnym copywriterem, potrzebujesz stałego strumienia zadań do pracy. Nie oznacza to tylko wysyłania aplikacji na koncerty, które widzisz reklamowane-ponieważ będzie mnóstwo (lepiej płatnych) prac, które nigdy nie są publikowane.

Większość klientów podejdzie do copywritera, o którym już słyszeli, więc musisz się sprzedać.

Czytaj więcej: Jak zdobyć więcej klientów, pieniędzy i szacunku dla swojej firmy Copywritingowej

Słowa kluczowe

Jeśli chcesz uzyskać ruch w wyszukiwarkach, czytelnicy muszą być w stanie znaleźć Twoje treści. Oznacza to użycie odpowiednich słów kluczowych-używaj języka odbiorców, a nie języka, który uważasz za właściwy. (Użyj narzędzia słowa kluczowe Google, aby dowiedzieć się, kim są ludzie naprawdę. Szukam.)

Czytaj więcej na ten temat: 5 podstawowych elementów badania słów kluczowych w wyszukiwarkach

Linki

Linki przychodzące są niezbędne: nie tylko wprowadzają czytelników bezpośrednio do Twoich treści, ale także zwiększają ranking w wyszukiwarkach.

Linki między własnymi stronami również mają znaczenie: przyciągają czytelników głębiej do twojej witryny, a linki bogate w słowa kluczowe mogą poprawić twoją rangę dla tej frazy.

Czytaj więcej: pięć strategii budowania linków, które działają

Pieniądze

Możesz oferować darmowe treści, budować listę, uruchamiać bloga … ale w pewnym momencie pieniądze muszą wejść do równania. Nie ma nic chciwego ani nachalnego w posiadaniu czegoś do sprzedaży i aktywnym promowaniu tego i składaniu zabójczej oferty.

Czytaj więcej na ten temat: Dlaczego Twój Blog nie zarabia

Notebook

Przywyknij do noszenia notesu.

Możesz uchwycić nagłe myśli, nagłówki gazet, fragmenty rozmów … cokolwiek chcesz. Oddzielenie etapu zbierania pomysłów od pisania sprawia, że czas przy biurku jest znacznie bardziej skoncentrowany i wydajny.

Czytaj więcej: Jak napisać artykuł w 20 minut

Otwory

Początek twojego utworu jest prawie tak ważny jak nagłówek. Pierwsze kilka linijek albo przyciągnie czytelnika, aby przeczytać, co dalej, albo straci je na dobre.

Naucz się tworzyć przyciągające uwagę otwory … albo cała reszta twojej pracy pójdzie na marne.

Czytaj więcej: 5 proste sposoby na otwarcie posta na blogu z hukiem

Interpunkcja

Twoja gramatyka może być świetna, twoja pisownia może nieskazitelna … ale czy Twoja interpunkcja jest idealna?

Niektóre Błędy interpunkcyjne podważają Twoją wiarygodność (np. nadużywanie apostrofów) – inne mogą zmienić całe znaczenie tego, co napisałeś. Nie musisz być ekspertem od przecinków Oxford, ale musisz znać podstawy.

Czytaj więcej na ten temat: sześć typowych błędów interpunkcyjnych, które blogerzy Bedevil

Pytania

Twój czytelnik ma wiele pytań-jak ” Dlaczego mnie to obchodzi?”i” czy mogę zaufać tej osobie?”

Twoja kopia musi odpowiedzieć na te pytania, w przeciwnym razie stracisz potencjalnego klienta. Jeśli tworzysz zawartość, spójrz na pytania, które zadają czytelnicy raz po raz na Twój temat.

Odpowiedź na nie da ci raportu lub ebooka, który jest docelowym celem dla Twoich odbiorców.

Czytaj więcej na ten temat: trzy pytania, na które Twoja kopia musi odpowiedzieć, aby odnieść sukces

RSS

Większość zwykłych czytelników bloga nie wróci do twojej witryny dzień po dniu.

Będą chcieli, aby Twoje treści do nich dotarły. Oznacza to, że musisz mieć kanał RSS. Uruchom go przez Feedblitz lub Feedburner, abyś mógł śledzić numery abonentów i podać opcję e-mail.

Czytaj więcej: Jak zwiększyć wskaźnik subskrypcji bloga o 254%

Niedostatek

Zastanawiałeś się kiedyś, czy coś kupić, tylko po to, żeby zobaczyć, że w sklepie zostało tylko jedno?

Pewnie szybko to zepsułeś. Kiedy brakuje produktu lub usługi, często podejmujemy decyzję o zakupie … zamiast odkładać go na czas nieokreślony.

Czytaj więcej: dostępne tylko przez ograniczony czas

Referencje

Czytelnicy są automatycznie trochę podejrzliwi co do tego, co mówisz. Oczywiście uważasz, że twój produkt jest świetny – ale czy naprawdę wytrzymuje szum?

Uczciwe referencje idą długą drogę w kierunku łagodzenia tych obaw.

Czytaj więcej na ten temat: 5 wskazówek dotyczących referencji Knockout

Pilność

Podobnie jak niedobór, pilność skłania potencjalnych klientów do podjęcia decyzji, zamiast całymi tygodniami-lub opuszczania strony sprzedaży i zapominania o swojej ofercie.

Będą one wyłączone przez wszystko, co uderza oszustwa choć, więc upewnij się, że istnieje dobry powód pilności.

Czytaj więcej na ten temat: inteligentny sposób na poczucie pilności

Głos

Twoje pismo ma niepowtarzalny smak-swój głos. Przyjazny, ale autorytatywny głos działa dobrze dla większości copywriterów: nie chcesz wysyłać czytelnika do snu ze szczudłym językiem i żargonem technicznym, ale nie chcesz też natknąć się na bełkotliwą gadułę.

Jeśli robisz content marketing, Twój głos może być ogromnym czynnikiem w tym, czy czytelnicy pozostają w pobliżu.

Czytaj więcej na ten temat: cztery kroki do znalezienia idealnego głosu pisarskiego

Pisanie

Bardzo istotną częścią copywritingu jest … pisanie. Wielu “pisarzy”nie spędza zbyt wiele czasu na umieszczaniu słów na stronie. Czytają o pisaniu, rozmawiają o pisaniu , myślą o pisaniu … ale rzadko tak naprawdę piszą.

Nie czekaj, aż Gwiazdy wyrównają się lub Muza opadnie, zanim napiszesz. Usiądź i zajmij się tym.

Czytaj więcej na ten temat: pięć wskazówek dotyczących znajdowania czasu pisania

XXX

Kiedy musisz sprawdzić fakt, lub nie możesz wymyślić właściwego słowa, co robisz? Prawdopodobnie przestajesz pisać i idziesz prosto do Google — a stamtąd bardzo łatwo się rozpraszać.

Zamiast łamać swój przepływ, umieść ” XXX ” w swojej kopii i wróć, aby to naprawić później. Możesz użyć funkcji “Znajdź”, aby złapać te xxx po zakończeniu pierwszego szkicu.

Czytaj więcej: pisanie S. P. E. E. D.: 5 wskazówek, aby podwoić wydajność pisania

Ty

Skup się na czytelniku i rozmawiaj z nim bezpośrednio używając słowa “Ty”. Nie w liczbie mnogiej you (“niektórzy z was mogą się zastanawiać…”), ale w liczbie pojedynczej (“you may be wondering …”).

Tak, twój e-mail lub post na blogu będzie miał więcej niż jednego czytelnika, ale ci czytelnicy doświadczają twoich słów indywidualnie.

Czytaj więcej: dwa najważniejsze słowa w blogowaniu

Zing

Umiejętność pisania prostych, prostych zdań to sztuka.

Klarowność bardzo się liczy. Ale to nie koniecznie będzie Ci sprzedaż, lub jakikolwiek powtarzający się ruch. Dodanie trochę dodatkowego zing-za pomocą potężnych słów lub obrazów, na przykład — sprawia, że twoja kopia wciągająca i niezapomniana.

Czytaj więcej: trzy sposoby na urozmaicenie każdego wpisu na blogu

Co znajduje się na Twoim osobistym copywritingu od A do Z? Chętnie wysłucham Waszych sugestii w komentarzach…

O autorze: Ali Hale jest pisarką, blogerką i trenerką pisania. Możesz przeczytać więcej od niej na DailyWritingTips.com, gdzie oferuje również Kurs dla tych, którzy chcą zacząć od samodzielnego pisania.

Total
0
Shares
Related Posts