Stan Facebooka: co teraz działa

Być może zauważyłeś, że niektórzy z twoich kolegów właścicieli firm mają już dość Facebooka.

Jeśli próbujesz wykorzystać go do rozwoju swojej firmy w Internecie, być może do nich dołączyłeś. Możesz być zmęczony ruchomym celem, który przedstawia Facebook marketing. Możesz być zirytowany nowymi “funkcjami”, które sprawiają, że wrażenia są gorsze, a nie lepsze.

I oczywiście wiele osób mówi o ostatnim pogorszeniu — pytanie, czy aktualizacje, obrazy i linki Twojej strony docierają do wystarczającej liczby twoich fanów.

Ale są rzeczy, które nadal działają-i działają dobrze-na Facebooku. Więc jeśli masz zamiar trzymać się tego, przejdźmy do tego, co czy praca.

Zanim przejdziemy do szczegółów, cofnijmy się i omówmy bardzo ważną koncepcję, która pomoże Ci zrozumieć, jak działa kanał wiadomości na Facebooku: EdgeRank.

Czym jest algorytm EdgeRank Facebooka?

Być może słyszałeś o Edgeranku. Może czytałeś, że to zła siła, aby trzymać swoje posty z dala od fanów. I w pewnym sensie to prawda. EdgeRank to autorski algorytm Facebooka, który określa, co trafia do News Feed każdej osoby na Facebooku.

Przeciętny użytkownik Facebooka ma 245 znajomych-wynika z niedawnego badania Pew Research. Ponieważ użytkownik Facebooka jest połączony z wieloma stronami i grupami, kanał informacyjny byłby bardziej podobny do kanału na Twitterze, gdyby zobaczył każdą historię opublikowaną od każdego znajomego, strony i grupy, z którą był połączony.

(Zostań ze mną, Wiem, że niektórzy ludzie chcieliby zobaczyć każdy post, i dojdę do tego.)

Facebook jest podobny do Google, ponieważ chce pokazać najciekawsze rzeczy w kanale, podobnie jak Google chce pokazać najbardziej odpowiednie elementy do wyszukiwania. Więc Facebook śledzi, jak się zachowujesz na Facebooku.

Spójrzmy na rzeczywistą formułę EdgeRank:

Zanim wszyscy się wystraszymy tym matematycznym równaniem, sprowadzę je do jednego prostego pojęcia-wygrywa świeża, interesująca treść. Ale jest mały zwrot akcji: trzeba Kontynuuj żeby być ciekawym. Zanurkujmy głębiej i opiszmy trzy czynniki, które wchodzą w skład tego wzoru.

Powinowactwo jest miarą tego, jak często dana osoba wchodziła w interakcję z treścią innej osoby lub strony w przeszłości. Mogę więc polubić, udostępnić lub skomentować każdy post, który publikuje moja przyjaciółka Beth, a więc Facebook zdaje sobie sprawę, że uważam treści Beth za interesujące. Facebook upewnia się, że posty Beth trafiają do mojego kanału informacyjnego za każdym razem.

Ale Beth może znaleźć moje posty nudne i nudne. Nigdy nie lubi ani nie komentuje moich postów. Cholera, Beth.) Facebook nie umieszcza moich postów w kanale wiadomości Beth. Działa to tak samo ze stronami, które lubisz, ale jest to bardziej jednokierunkowa ulica.

Właściciele stron muszą więc upewnić się, że ich treść jest interesująca i zachęcają do polubień, komentarzy i udostępnień, aby ich posty nadal pojawiały się w kanałach informacyjnych fanów.

Waga jest miarą tego, ile komentarzy, polubień i akcji otrzymuje post — rodzaj postu “konkurs popularności.”Im bardziej popularny jest post, tym bardziej prawdopodobne, że Facebook pokaże go w Twoim kanale wiadomości, nawet jeśli w przeszłości nie miałeś” powinowactwa ” z tą osobą lub stroną.

Powiedzmy, że nigdy nie wchodziłem w interakcję z postami z fanpage ‘a Denny’ ego, mimo że jestem jego fanem. Pewnego dnia wszyscy moi znajomi komentują jeden ze swoich postów o Moons over My Hammy. Facebook decyduje, że mogę chcieć zobaczyć ten post również i umieszcza go w moim kanale wiadomości.

Rozpad to w zasadzie jak stary jest post. Facebook zwykle pokazuje najnowsze treści w kanale wiadomości, ale starszy post, który ma większą wagę lub powinowactwo, może pokonać mniej interesujący nowszy post.

Teraz, gdy mamy zdefiniowany EdgeRank, chcę się upewnić, że wiesz, że jest to zastrzeżony algorytm i nikt oprócz Facebooka nie może “zmierzyć” Twojego EdgeRank. Najlepszym miernikiem, jaki masz dla tego, ile interakcji otrzymujesz na swojej stronie, jest Twój Ludzie O Tym Mówią Numer.

Osoby mówiące o tym numerze (lub PTAT) obejmują wszystkie następujące czynności, które mają miejsce na twojej stronie w ciągu jednego tygodnia:

  • Polubienie strony
  • Umieszczanie na ścianie strony
  • Polubienie, komentowanie lub udostępnianie postu na stronie (lub innych treści na stronie, takich jak zdjęcia, filmy lub albumy)
  • Odpowiadanie na pytanie wysłane do wydarzenia
  • Wspominanie strony w poście
  • Fototagowanie strony
  • Lubić lub dzielić się umową zameldowania
  • Sprawdzanie w miejscu (jeśli Twoja strona ma miejsce z nim połączone)

Wszystkie te działania równają się zaangażowaniu strony. Wszystkie zwiększą powinowactwo między fanem a Twoją stroną.

Jeśli podzielisz swój PTAT przez całkowitą liczbę fanów, otrzymasz liczbę, którą możesz porównać z innymi stronami, aby zobaczyć, jak ich zaangażowanie jest porównywalne z Twoim. Ludzie mówiący o tym numerze to informacja publiczna.

Zdrowa strona ma zazwyczaj procent PTAT wynoszący 2% lub więcej.

OK, Teraz, gdy jesteśmy na tej samej stronie (że tak powiem), przejdźmy do tego, co działa teraz i zajmijmy się niektórymi z teorii spiskowych na Facebooku, które krążą.

Obrazy zyskują większe zaangażowanie, tekst ma większy zasięg

Obrazy kopią tyłki, uzyskując więcej komentarzy, polubień i akcji w ogóle. Jedno z badań Hubspot wykazało, że zdjęcia były coraz 53% więcej polubień niż przeciętny post.

I trochę oszałamiające fakt, że użytkownicy Facebooka przesyłają 300 milionów zdjęć dziennie. Dużo zdjęć kotów.

Czy to znaczy, że powinieneś publikować tylko zdjęcia? Niekoniecznie.

Pojawiło się ostatnio zjawisko, które zostało potwierdzone przez wielu właścicieli stron i użytkowników, którzy Posty tekstowe zyskują znacznie większy zasięg. Oznacza to, że te posty trafiają do większej liczby kanałów informacyjnych ich fanów.

Jeśli spojrzysz na własne spostrzeżenia na Facebooku i posortujesz je według kolumny zasięgu, możesz sprawdzić, czy dotyczy to Twojej strony. Zielony symbol cytatu obok postu wskazuje, że jest to post tekstowy.

Czy powinieneś publikować tylko posty tekstowe? Niekoniecznie. Teraz weź te same spostrzeżenia i posortuj według rozmowy o tej liczbie, aby zobaczyć, które posty są najbardziej zaangażowane. Możesz także sortować według kolumny “zaangażowani użytkownicy”, która mierzy posty, które ludzie kliknęli najczęściej. Prawdopodobnie zobaczysz podobny zestaw postów, ale może więcej postów linków.

Więc co powinieneś publikować? Oto odpowiedź — odmiana. Ponieważ posty tekstowe docierają teraz do większej liczby Twoich fanów, upewnij się, że publikujesz posty tekstowe. Ponieważ zdjęcia stają się coraz bardziej angażujące, Opublikuj niektóre z nich.

A ponieważ chcesz link do swojego bloga lub strony internetowej, aby zwiększyć ruch, publikuj linki!

Po prostu upewnij się, że oglądasz własne statystyki i nie polegasz na tym, co inni mówią ci do opublikowania. Zobacz, co działa dla ciebie.

Prawda o promowanych postach

Facebook celowo nie pokazuje postów na Facebooku w kanale informacyjnym, aby zwiększyć przychody z reklam.

Faktem jest, że Facebook jest spółką publiczną i musi zarabiać pieniądze. Nie sądzę, że pozwolą na masowy exodus marek i firm z dala od platformy-wierzę, że zawsze będzie równowaga między płatnym i bezpłatnym zasięgiem dla firm.

Wiemy jednak, że we wrześniu Facebook wprowadził zmiany w swoim algorytmie, które spowodowały spadek zasięgu wielu stron. Facebook nieustannie ulepsza swój algorytm-kolejny powód, aby nie polegać na nich jako jedynej stronie do marketingu.

Posty na Facebooku nigdy nie dotarły do 100% odbiorców. Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, że jeśli masz dobre zaangażowanie na swojej stronie na Facebooku, dotrzesz do większej liczby odbiorców za darmo w porównaniu do stron o słabym zaangażowaniu. Więc bądź interesujący!

Ale jeśli chcesz, aby niektóre z Twoich postów zostały zepchnięte do większej liczby kanałów informacyjnych fanów,promowany Post może być dobrym sposobem na to. Promowany Post trafia tylko do kanału informacyjnego twoich obecnych fanów.

Przy okazji, Gorąco polecam nie wybierz opcję przyjaciele fanów, która jest oferowana. Jest po prostu zbyt wiele raportów o postach kierowanych do osób, które nie mają sensu, aby Twoja Strona mogła się reklamować.

Kiedy powinieneś użyć promowanego Posta i jak w pełni wykorzystać swoją inwestycję? Sugeruję użycie ich, jeśli Twoje zaangażowanie znacznie spadło i okazjonalne wiadomości marketingowe.

Upewnij się, że promowane posty są zabawne, interesujące i cenne dla odbiorców. Promowanie treści, których nie chcą twoi czytelnicy, nie przyniesie ci nic dobrego. Mogą być dobrym narzędziem do ponownego zaangażowania odbiorców, ale możesz uzyskać dobrą odpowiedź na polubienia, udostępnienia i komentarze za pomocą treści przyjaznych publiczności. Ponownie użyłbym ich oszczędnie do wiadomości marketingowych.

A co z listami zainteresowań?

Być może widziałeś posty ze stron, które mówią swoim fanom, aby dodali je do listy zainteresowań.

Ale czy to pomaga? Tak-tak jakby. Ale czytelnik musi pamiętać, aby kliknąć na listę zainteresowań, aby zobaczyć posty od czasu do czasu, czego Wiele osób nie myśli. Gdy ktoś utworzy listę zainteresowań, pojawi się ona w lewym dolnym rogu strony głównej.

Gdy użytkownik kliknie na listę zainteresowań, zobaczy posty ze stron lub osób, które umieścił na tej liście. Nawet to nie jest idealne. Jeśli lista staje się duża, Facebook nadal nie pokazuje każdej aktualizacji. Ale równie dobrze możesz edukować swoich fanów na temat korzystania z list zainteresowań, ponieważ nie zaszkodzi.

Kanał RSS Stron Na Facebooku

Facebook niedawno wprowadził kanał stron na stronie głównej profili osobistych. Facebook automatycznie dodał wszystkie strony, które użytkownicy aktualnie lubią na tej liście.Facebooku jest podobny do listy zainteresowań Facebooka, ale Facebook automatycznie dodał wszystkie strony, które użytkownicy aktualnie lubią na tej liście. Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć kanał stron, aby zobaczyć dedykowany kanał wiadomości z aktualizacjami strony.

To też nie jest idealne. (Zaczyna brzmieć znajomo?) Znalazłem wiele aktualizacji brakuje, i często nie są one w porządku chronologicznym. Ale znowu może to tylko pomóc Twojej stronie być bardziej widocznym dla odbiorców, więc poinformuj swoich ludzi o tej opcji.

Powiadomienia Na Stronie Facebook

Facebook Facebooku jest jeszcze inne narzędzie fantazyjne, że wydała jest opcja dla fanów, aby poprosić o powiadomienie Facebook (mały świat ikona, która pojawia się w górnym pasku Menu Facebooka) za każdym razem, gdy strona publikuje nową aktualizację. Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do samej strony, najechać kursorem na Lubiane przycisk, a następnie kliknij Otrzymuj Powiadomienia.

Po raz kolejny, Nie idealnie. Ludzie muszą uważnie obserwować swoje powiadomienia, a jeśli otrzymają zbyt wiele powiadomień, przegapią Twoją aktualizację. Ale dostaję powiadomienia o stronach, o które prosiłem. Jeszcze jedna taktyka dla folderu “to nie boli”.

Magiczna formuła sukcesu na Facebooku

Oto magiczna formuła — nie ma magicznej formuły!

Facebook stale się zmienia. Nie wszystkie te zmiany działają tak, jak powinny. A doświadczenie użytkownika może nie być takie samo ze strony na stronę.

Publiczność każdego jest inna i reaguje na różne rodzaje treści. Więc oglądaj własne statystyki, Wypróbuj różne rzeczy i śledź swoje wyniki. Magiczna formuła tworzy dobra treść oraz angażujące aktualizacje czego pragnie twoja publiczność.

Ryzykując powtórzenie się, morał tej historii jest nie polegaj zbyt mocno na Facebooku w marketingu. Upewnij się, że poświęcasz czas i wysiłek na przekształcanie tych fanów w subskrybentów e-maili, oferując im gratisy, webinaria lub inne gadżety.

I oczywiście upewnij się, że Twoje posty są zabawne i interesujące. Nie bez powodu nazywa się to portalem społecznościowym.

A Ty? Co teraz działa na twojej stronie na Facebooku? Co Cię doprowadza do szału? Czy jesteś sfrustrowany wszystkimi zmianami? Daj nam znać swoje przemyślenia w komentarzach!

Total
0
Shares
Related Posts