Sprytne a opisowe nagłówki: co działa lepiej?

Muszę się do czegoś przyznać.

Uwielbiam mądrą grę słów.

Kalambury, zwroty zwrotów, neologizmy, łyżeczki itp … kocham je wszystkie.

Po prostu nie używam ich w nagłówkach gazet.

Przeglądając najnowszy numer Wired(tak, prawdziwy papierowy magazyn!), Zauważyłem tytuł artykułu fabularnego dana Pinka o mandze, japońskim stylu ilustracji do komiksów.

Japonia, Atrament.

To naprawdę sprytny tytuł. Użycie homonimu do odniesienia się do dominacji korporacji w Japonii w latach 80. W kontekście mangi sprawiło, że się uśmiechnąłem. I nie spodziewałbym się mniej od Pana Pink ‘ a.

Ale nie chcesz używać tego jako atrakcyjnego nagłówka na okładce. Dlatego Wired tego nie zrobił.

Zamiast tego poszli z:

Manga podbija Amerykę. jak japońskie komiksy przekształcają popkulturę

Ładny opisowy nagłówek w formacie ” jak ” daje czytelnikowi wystarczającą obietnicę tego, co nadejdzie (Manga ilustrowana też nie zaszkodziła). Zapewnia również niezbędny kontekst dla większej liczby osób, aby cieszyć się sprytnym tytułem artykułu Pink.

Uwaga: Dan Pink właśnie wysłał mi e-maila, aby powiedzieć, że nie wymyślił tytułu artykułu, zrobił to redaktor przewodowy. Więc Dan nie ma uznania. 🙂

To po prostu pokazuje po raz kolejny, że Fight Club może nauczyć cię wszystkiego, co musisz wiedzieć o marketingu online:

Tyler Durden Jak ci to wychodzi?

Narrator Co?

Tyler Durden Bycie mądrym.

Narrator Świetnie.

Tyler Durden: Oby tak dalej.

Jeśli twoim celem jest mieć kilku czytelników, którzy myślą, że piszesz mądre nagłówki, tak trzymaj.

Jeśli twoim celem jest oświecenie wielu ludzi tym, co masz do powiedzenia, zamiast tego bądź opisowy.

P. S. Tak, tytuły opisowe działają lepiej również dla SEO. Co za szczęśliwe przystąpienie.

Total
0
Shares
Related Posts