17 faktów o psychologii wyszukiwania, które powinieneś wiedzieć

Ludzie są przewidywalni.

Mają zestaw obserwowalnych zachowań, które można analizować i oceniać w sposób naukowy.

A kiedy przejdziesz do rzeczy, marketing to psychologia.

Zrozumienie, co sprawia, że konsumenci wybierają i co zmusza ich do zakupu, to bilet na maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Nie inaczej jest z SEM.

Wejdź do głów użytkowników wyszukiwania i możesz zamontować skuteczną strategię, która może nie tylko przynieść potencjalnych klientów, ale także uzyskać sporą część z nich do konwersji.

W tym poście chciałbym omówić 17 konkretnych faktów na temat psychologii wyszukiwania, które ukształtują twoją kampanię.

1. Zapytania wyszukiwania odzwierciedlają intencje użytkowników

To może nie być przełomowe stwierdzenie.

Oczywiście kwerendy wyszukiwania odzwierciedlają intencje danej osoby.

Ale pozwól, że wyjaśnię.

Większość konsumentów znajduje się w jednej z czterech faz lejka zakupowego: świadomość, badania, decyzja i zakup.

image2

Oparcie słów kluczowych i treści wokół jednej z tych czterech faz powinno pozwolić Ci być bardziej skutecznym i trafić w cel.

2. Ludzie mają z natury egoistyczne motywy

Bądźmy szczerzy.

Wszyscy jesteśmy samolubni przynajmniej do pewnego stopnia.

Nie sugeruję, że wszyscy użytkownicy wyszukiwarek to okropni ludzie, ale w końcu chcą wiedzieć, co z tego będą mieli.

Jedynym powodem, dla którego będą klikać i eksplorować Twoje treści, Jest to, że zapewniają prawdziwą wartość i dają im to, czego potrzebują.

Upewnij się, że nie chodzi o Twoją markę, ale raczej o odbiorców.

Mając ten sposób myślenia pomoże ci przy podejmowaniu decyzji, jaki rodzaj treści stworzyć i ogólne podejście.

3. Długi ogon jest najczęstszą metodą wyszukiwania

Używanie słów kluczowych o długim ogonie jest jedną ze starszych strategii SEO.

Prawdopodobnie jest to jedna z niewielu praktyk, które nadal są aktualne.

Jestem pewien, że słyszałeś, że słowa kluczowe o długim ogonie stanowią około 70% wszystkich wyszukiwań.

image3

To prawda.

Ale dlaczego mówię ci coś, co pewnie już wiesz?

To dlatego, że większość ludzi wykonuje naturalnie brzmiące, dłuższe zapytania niż krótsze, chaotyczne.

Nie tylko ta strategia obniża poziom konkurencji na słowa kluczowe,możesz lepiej zadowolić użytkowników wyszukiwarek.

To prowadzi nas do następnego punktu.

4. Większość osób korzysta z konwersacyjnych zapytań wyszukiwania

Pamiętasz aktualizację kolibra Google kilka lat temu?

Jego głównym naciskiem było dostosowanie algorytmu Google, aby wyniki wyszukiwania lepiej dopasować intencje użytkowników.

Był to pierwszy solidny dowód na to, że Google ewoluowało i stawało się bardziej “zorientowane na cel”, próbując zrozumieć podstawowe znaczenie słów kluczowych.

To, w połączeniu ze wzrostem wyszukiwań głosowych na urządzeniach mobilnych (20% zapytań mobilnych to wyszukiwania głosowe w 2016 r.), oznacza jedno.

Coraz więcej użytkowników Wyszukiwania używa tonu konwersacyjnego.

Trend ten będzie kontynuowany tylko wtedy, gdy asystenci cyfrowi stają się coraz bardziej popularni.

image13

Oto przykład.

Zamiast szukać “Wymiana oleju Portland”, osoba byłaby bardziej skłonna szukać “gdzie mogę znaleźć wymianę oleju w Portland.”

Jest to ważna rzecz, o której należy pamiętać podczas strukturyzowania słów kluczowych.

Używanie słów kluczowych z długim ogonem “drapie swędzenie” wielu użytkowników Wyszukiwania.

5. Czytelnicy uwielbiają “socjolingwistykę”

Socjolingwistyka definiowana jest jako

opisowe badanie wpływu wszelkich aspektów społeczeństwa, w tym norm kulturowych, oczekiwań i kontekstu, na sposób używania języka i wpływ używania języków na społeczeństwo.

W kategoriach laików oznacza to po prostu pisanie przy użyciu słów i zwrotów, których używasz w życiu codziennym.

Jest to technika, na której oparłem większość moich blogów.

Podchodzę do tego tak, jakbym prowadził rozmowę, a nie był dziennikarzem.

I to całkowicie zadziałało.

Korzystanie z socjolingwistyki to sprawdzony sposób na zdobycie zaufania i zachęcenie ludzi do polubienia Cię.

To sprawia, że czytelnicy są zadowoleni, co sprawia, że wyszukiwarki są szczęśliwe, tworząc cnotliwy cykl.

6. Odwiedzający chcą, aby każda strona była Stroną docelową

Jest artykuł z Search Engine Land, który bardzo mi się podoba.

Chodzi o opracowanie strategii SEO opartej na psychologii.

W szczególności jest jedna sekcja, która naprawdę mi się spodobała. Oto zrzut ekranu:

image9

Myślę, że jest to ciekawy sposób, aby na to spojrzeć.

Zazwyczaj rezerwujemy pojedynczą sekcję naszej witryny jako wyznaczoną stronę docelową.

Ale częścią psychologii wyszukiwania dźwięku jest zajęcie się punktami bólu odwiedzających na prawie każdym etapie podróży zakupowej.

Oznacza to, że treści, które tworzysz, powinny zawsze być bardzo istotne dla oczekiwanych punktów bólu dla danego słowa kluczowego.

Odpowiedź na trzy pytania zadane przez Search Engine Land pomoże Ci w tworzeniu treści i zapewni, że konsekwentnie trafisz do celu.

7. Screw clicks-skup się na sprzedaży

Korki są świetne.

Oczywiście, chcesz osiągnąć najwyższy możliwy ranking i zmiażdżyć go.

Ale wyniki będą tylko marginalne, jeśli otrzymujesz kliknięcia, ale ledwo sprzedaż.

Oto zrzut ekranu z innym cytatem z tego samego artykułu w wyszukiwarce:

image11

Wielu marketerów się tak pakowane w coraz ogromną ilość ruchu, że nie widzą całościowego obrazu: coraz rzeczywistej sprzedaży.

Dlatego proponuję położyć duży nacisk na optymalizację konwersji, a nie skupiać się wyłącznie na zwiększaniu rankingów.

8. Więcej treści jest ogólnie postrzegane jako lepsza treść

Jeśli czytałeś moje posty na Quick Sprout lub NeilPatel.com, zauważyłeś, że lubię trzymać się długiego formatu.

Ale dlaczego?

Cóż, na początek, jest niezaprzeczalna korelacja między wyższą liczbą słów a wyższą pozycją.

W rzeczywistości ostatni artykuł z Backlinko stwierdził, że ” średni wynik pierwszej strony Google zawiera słowa 1,890.”

image12

Dłuższa zawartość zyskuje również więcej udziałów.

image5

Myślę, że istnieje ogólne przekonanie, że dłuższa, bardziej solidna i zorientowana na obraz treść jest wyższej jakości.

Oto umowa.

Wątpię, żeby wielu z was czytało moje posty słowo w słowo.

Jeśli myślę o tym zbyt długo, to mnie smuci. Ha-ha!

Ale nie czuję się urażony. Większość czytelników po prostu skanuje. Tak ludzie czytają w sieci.

Przy dłuższej treści, która wymaga przewijania w dół, mózgi czytelników podświadomie myślą: “Wow, to musi być świetna treść.”

Przekłada się to na Więcej akcji, więcej linków zwrotnych i ostatecznie ulepszone SEO.

Niekoniecznie musisz być największym ekspertem, a nawet najbardziej oryginalnym, ale tak długo, jak możesz przejść bardziej dogłębnie, zwykle możesz stworzyć postrzeganie jakości.

Dlatego jestem takim fanem techniki drapacza chmur.

9. Większość ludzi ceni świeże treści (podobnie jak Google)

Zadam ci pytanie.

Jeśli jesteś marketerem treści szukającym statystyk content marketingowych, czy bardziej prawdopodobne jest, że klikniesz artykuł napisany w 2017 lub 2005 roku?

Są szanse, że będzie to pierwsze.

Zdecydowanie preferuję nowsze treści.

A w świecie Internetu, pięć lat temu równie dobrze może być 25 lat temu.

Oczywiście jest miejsce na wiecznie zielone treści, ale próbuję powiedzieć, że świeżość jest zdecydowanie czynnikiem SEO.

image4

Konsekwentne tworzenie wysokiej jakości, angażujących treści odgrywa ogromną rolę w pozyskiwaniu odwiedzających witrynę, linków przychodzących, potencjalnych klientów i indeksowanych stron.

Oto konkretna statystyka z Brightseed, która pokazuje moc konsekwentnego tworzenia świeżych treści:

image6

10. Nagłówki mają duży wpływ na decyzje zakupowe

Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że nagłówki są ważne.

Jak ważne?

Według copywriter direct response Ted Nicholas, ” 73% decyzji o zakupie jest podejmowana w punkcie nagłówka.”

Jeśli uda Ci się zdobyć nagłówek, będziesz przynosił tropy.

11. Ludzie wolą nagłówki z nieparzystymi numerami

Uważam to zjawisko za interesujące.

Możesz pomyśleć, że większość ludzi woli nagłówki z ładnymi liczbami parzystymi, takimi jak ” Top 10…”

Ale tak nie jest.

Według Backlinko,

badanie 150 000 nagłówków ujawniło, że nieparzyste nagłówki mają o 20% lepszy CTR niż nagłówki z liczbami parzystymi.

To pokaźne.

Jeśli zauważyłeś, nagłówek tego postu to ” 17 faktów na temat psychologii wyszukiwania, które powinieneś wiedzieć.”

Nie ” 10 Faktów.”

Prosty mały hack może pomóc treści wyróżniać się i lepiej działać w wyszukiwarkach.

12. Ludzie wolą krótkie adresy URL

Jestem pewien, że wiesz już o znaczeniu optymalizacji adresów URL pod kątem SEO.

Zawsze lepiej używać opisowego adresu URL, takiego jak yoursite.com/epic-article zamiast yoursite.com/39403043034993234.

Ale tu jest interesująca statystyka:

Marketing Sherpa odkrył, że krótkie adresy URL są 2,5 x bardziej prawdopodobne, aby przyciągnąć kliknięcie.

Ja sam skłaniam się raczej do krótkich, zwięzłych adresów URL niż dłuższych, brzydszych.

Spróbuj skondensować adresy URL w jak największym stopniu, aby uchwyciły istotę treści w jak najmniejszej liczbie słów, aby uzyskać więcej kliknięć.

13. Ludzie udostępniają treści, które wspierają sprawę

Zachęcanie czytelników do udostępniania treści zwiększa ruch w witrynie i może bezpośrednio wpływać na pozycję treści w wyszukiwarkach.

Ale co motywuje czytelników do dzielenia się?

Czy są bardziej skłonni do dzielenia się niektórymi rodzajami treści nad innymi?

Ankieta z New York Times Grupa Customer Insight znalazła następujące:

image7

Jak widać, głównym powodem, dla którego ludzie udostępniają treści, Jest to, że wspierają przyczynę.

Chociaż może to nie być koniecznie związane z Twoją marką, dane te dają nam dobre wyobrażenie o rodzajach treści, które ludzie cenią, i mogą pomóc w twoich wysiłkach.

14. Obrazy ułatwiają przetwarzanie informacji

W pewnym momencie musieliśmy poruszyć temat wizualizacji.

Zaczynamy.

Nie będę paplał o znaczeniu włączania wizualizacji do Twoich treści.

Zamiast tego pozwól, że przedstawię Ci kilka kluczowych statystyk z następnej sieci:

image10

Najważniejsze jest to, że korzystanie z obrazów znacznie ułatwia czytelnikom przetwarzanie informacji i pomaga w rezonowaniu treści z nimi.

Wizualizacje ułatwiają również wyjaśnienie korzyści płynących z produktu lub usługi, co może być czynnikiem budowania silniejszego kontaktu z odbiorcami.

Może to ostatecznie przełożyć się na Więcej akcji i lepsze rankingi.

15. Obrazy Pro Uzyskaj więcej akcji niż półprofesjonalne obrazy

Pozwól mi zająć się ostatnim punktem.

Obrazy są ważne.

Ale nie chcesz używać tylko dowolnego rodzaju obrazów.

Według badań z marketingu Sherpa,

pro images otrzymał 45% Więcej akcji na Facebooku niż półprofesjonalne zdjęcia.

Innymi słowy, używanie tych tandetnych zdjęć stockowych prawdopodobnie nie jest dobrym pomysłem i zaneguje wpływ Twoich postów.

Chociaż badanie z marketingu Sherpa analizowane akcje Facebooka, myślę, że można śmiało powiedzieć,że zjawisko to może być stosowane we wszystkich dziedzinach.

Dlatego staram się utrzymać dość rygorystyczne standardy jakości z obrazami, których używam w moich treściach.

16. Szukaj użytkownicy pragną Wielkiego UX

Artykuł z Vizual Archive stwierdza, że dziś nakładanie się projektu / użyteczności i SEO jest znacznie większe niż w latach 90.i na początku 2000.

image1

Wierzę, że to prawda.

Postępując zgodnie z poprawnymi podstawami SEO, takimi jak bogate meta opisy i tagi tytułów oraz organizowanie treści w logiczny sposób, poprawiasz UX i SEO w tym samym czasie.

17. Spersonalizowane CTA przewyższają ogólne

Na koniec porozmawiajmy o CTA.

Powiedzmy, że ktoś wylądował na jednym z Twoich postów na blogu za pośrednictwem Google, przeczytał Twoje treści, a teraz ma pewien poziom zainteresowania Twoim produktem.

Według dość wyczerpujących badań firmy HubSpot, spersonalizowane CTA konwertują o 42% lepiej niż ogólne CTA.

image8

Zamiast mówić coś w stylu “kliknij tutaj” lub “udostępnij ten post”, dążyć do bardziej konkretnego, ukierunkowanego CTA, takiego jak “podziel się tymi wskazówkami dotyczącymi marketingu treści.”

Wniosek

Miażdżenie go w poszukiwaniu polega w dużej mierze na postawieniu się w sytuacji publiczności.

Zrozumienie ich zachowań i wzorców jest kluczem do tworzenia treści, które rezonują z użytkownikami, a jednocześnie spełniają algorytmy wyszukiwania.

Powinno to ułatwić budowanie zaufania i relacje z ludzkimi czytelnikami, co powinno przełożyć się na mnóstwo dobrych rzeczy, takich jak Więcej akcji, linków zwrotnych itp. to poprawi twoje SEO.

Czy możesz wymyślić jakieś inne koncepcje psychologiczne, które wpływają na SEO?

Total
0
Shares
Related Posts