Sekret skutecznej promocji treści

Nikt nie będzie czytał Twojego bloga, chyba że jest w nim coś dla nich.
– Seth Godin

Nikt nie będzie linkował do Twojego bloga, chyba że będzie coś dla nich.
– Hugh MacLeod

Hugh opublikował powyższe jako Dwa niezmienne prawa blogowania w styczniu 2006 roku. Starałem się być nieco bardziej szczegółowy z niezmiennymi prawami perswazyjnego blogowania 5 w lutym tego roku.

W rdzeniu Hugh był martwy. Moje pięć niezmiennych praw skupiło się bardziej na tworzeniu treści, które mają w sobie coś dla czytelnik. Ten post koncentruje się na tworzeniu promocji, która ma w sobie coś dla linkerati kto, masz nadzieję, będzie promować swoje treści.

Zamiast ” jak ” pisać, dam wam konkretną ilustrację. Czytelnik Copyblogger Chris Mitchell napisał mi, aby podzielić się swoją historią o tym, jak skutecznie promował Post, który napisał. Jest to doskonały przykład sposobu myślenia, który jest wymagany, aby uzyskać wpływowe blogi i strony internetowe, które łączą się z Tobą.

Pozwolę Chrisowi powiedzieć to własnymi słowami:

Niedawno zamieściłem na moim blogu siedem wskazówek dotyczących robienia laptopa. Myślałem, że to działa dobrze zarówno tech i kawałek podróży, więc warto było zgłosić się do big AOL travel blog Gadling.com i big lifehacks site Lifehack.org.

Jestem bezwstydny w zgłaszaniu własnych treści, jeśli w głębi duszy wiem, że jest to jeden z moich lepiej napisanych utworów z dobrym nagłówkiem i bez gofra w prozie. A także dlatego, że, szczerze mówiąc, nikt inny nie złoży go za mnie.

Tuż przed wysłaniem napiwku, Znalazłem dobry post, który jest przeciwny mojemu poglądowi na blogu podróżniczym TravMonkey, twierdząc, że nie powinieneś trudzić się podróżowaniem laptopem.

Zapaliła się żarówka. Gdybym wysłał oba linki do artykułów Gadling i Lifehack, prezentując przeciwstawne poglądy, to byłoby to o wiele bardziej interesująca wskazówka dla tych blogów, o których można pisać.

Okazało się, że miałem rację. Obaj blogowaliśmy na Gadling i Lifehack i w rezultacie cieszyliśmy się całą grupą nowych odwiedzających.

Doświadczeni profesjonaliści PR wiedzą, że sposobem na pozyskanie klientów w wiadomościach jest wykonanie jak największej części pracy reportera. To samo dotyczy wpływowych blogerów. Potrzebują treści, a im lepiej dostarczasz im atrakcyjny i kompletny post, tym większe są Twoje szanse.

Sekretem skutecznej promocji treści jest ułożenie boiska, które ma coś w tym dla nich. Chris zrozumiał, że samo wysłanie linku—bez względu na to, jak dobry może być post—często nie wystarczy. Musisz DOSTARCZYĆ jakąś fabułę, historię, pozycja. Coś, co ułatwia życie blogerowi i najlepiej służy ich publiczność, a nie tylko twoje pragnienie połączenia.

I wiesz co? Tak powstał ten post. Chris jest na fali.

Total
0
Shares
Related Posts