Różnica między przeciętną a świetną stroną internetową

Jest rok 1962. Opinia publiczna na prezydenta USA Johna F. Kennedy ‘ ego maleje. I szybko się zanurza. Spadł z niewiarygodnych niegdyś 83% do zaledwie przeciętnych 62%.

To czas, kiedy jego stara przyjaciółka — i członkini Partii Republikańskiej Clare Boothe Luce — daje mu radę.

Jej rada jest prosta: przestań robić tyle rzeczy. Przestań catering dla wszystkich. Koncentrat.

Wielki człowiek to jedno zdanie.
~ Clare Boothe Luce

Clare mówi prezydentowi, że życie wielkiego człowieka można podsumować w jedno zdanie. I że kiedy ktoś słyszy to zdanie, nie musi nawet słyszeć imienia osoby, aby wiedzieć, o kim mówi.

  • “Zachował związek i uwolnił niewolników.”
  • “Wyciągnął nas z wielkiego kryzysu i pomógł wygrać wojnę światową.”

Prawdopodobnie nie trzeba Ci mówić, że powyższe zdania opisują odpowiednio pracę Abrahama Lincolna i Franklina Delano Roosevelta.

Starając się zrobić wszystko dla wszystkich, John F. Kennedy zbyt cienko rozprowadzał swoje zasoby. Był nieskutecznym przywódcą. Jego przywództwo nie mogło być podsumowane w jednym zdaniu. Wymagało to pomieszanego długiego akapitu.

Czy Twoja strona jest taka?

Czy wymaga długich akapitów, aby wyjaśnić, o co chodzi w Twojej witrynie?

Jak nieudany rysownik wszystko obrócił

Scott jest młodym rysownikiem.

Tworzy komiks o inżynierze tworzącym dziwaczne wynalazki. W komiksie pojawia się również pies jako jego pomocnik. Scott umieszcza inżyniera i jego psa w różnego rodzaju zabawnych ustawieniach i motywach. Jego komiks zawiera wszystko, od komentarzy społecznych, przez humor polityczny, przez dziwne eksperymenty naukowe, po wpadki w życiu osobistym.

Niestety dla Scotta, komiks nie idzie dobrze. W pierwszym roku tylko garstka gazet drukowała jego komiks.

Ale wszystko się zmienia, gdy Scott wprowadza jedną zmianę.

Zamiast stawiać inżyniera i jego psa w wielu różnych sytuacjach, zaczyna umieszczać ich w tylko jednej sytuacji: ustawienia miejsca pracy.

Scott zdaje sobie sprawę, że kiedy jego komiks jest w miejscu pracy, otrzymuje największą liczbę listów od fanów. I tak zaczyna słuchać swoich czytelników.

Powoli, ale konsekwentnie, pozbywa się wszystkich innych ustawień i zawęża skupienie komiksu na biurowym humorze. Z tego powodu komiks Scotta Adamsa Dilbert staje się niezwykle popularny.

Obecnie Dilbert pojawia się w ponad 2000 gazetach w 65 różnych krajach. Wydał kilka książek, serial animowany i grę wideo.

Jak wykorzystać strategię Dilberta do poprawy swojego bloga

Kiedy większość ludzi zmaga się ze swoimi blogami, próbują myśleć o tym, co mogą zrobić więcej o aby poprawić swoje blogi. Ale to, co naprawdę musisz zrobić, to pomyśleć o tym, co możesz zrobić mniej aby poprawić bloga.

Aby zupa była bardziej aromatyczna, nie dodajesz do niej więcej przypraw. Zamiast tego gotujesz nadmiar wody. To właśnie musisz zrobić. Nie dodawaj nowych elementów, po prostu odejmuj nudne.

Zrób to, co zrobił Scott Adams, aby zmienić Dilberta z przeciętnego Komiksu w jeden z najbardziej popularnych i udanych komiksów. Słuchaj swojej publiczności. Skup się tylko na tych tematach, które lubią najbardziej. I wyciąć wszystko inne.

Jak?

Zadaj proste pytanie czytelnikom bloga. Poproś ich, aby nominowali swój ulubiony post na swoim blogu opublikowanym w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Na podstawie ich odpowiedzi zawęź Kategorie, o których piszesz. (Upewnij się, że bierzesz pod uwagę efekt niedawności. Najnowsze posty będą głosowane jako najlepsze przez więcej osób tylko dlatego, że będą je lepiej pamiętać.)

Co jeśli jestem więcej niż “kucykiem”?

Al Ries i Jack Trout opowiadają o firmie Mennen w swojej klasycznej książce Pozycjonowanie.

Mennen był jedną z pierwszych firm, które wprowadziły produkt będący połączeniem szamponu i odżywki. Nazwali produkt Protein 21 i w krótkim czasie białko 21 zdobyło 13% udział w rynku szamponów.

Ale wtedy Mennen rozszerzył swoją linię produktów.

Wyszli z lakierem do włosów Protein 21. Oraz odżywka Protein 21. I koncentrat białka 21. Ostatecznie udział w rynku ich szamponu Protein 21 spadł z 13% do 2%!

Ludzie zapamiętają cię tylko z jednego powodu. Jeśli spróbujesz zmusić ich do zapamiętania wielu aspektów, nigdy nie zrobisz miejsca dla siebie w ich mózgu (lub sercu).

Ale co, jeśli masz więcej niż jedną rzecz do omówienia? Co jeśli rozwiążesz więcej niż jeden problem?

Jeśli rozwiążesz więcej niż jeden problem, musisz zrobić to, co robi Apple.

Apple sprzedaje ponad 30 produktów w różnych kategoriach produktów. MacBooki i iPody oraz iPhone ‘ y i iPady. Ale jednoczą wszystkie swoje produkty pod jednym elementem: niezaprzeczalnym interfejsem użytkownika.

Apple nie sprzedaje komputerów i odtwarzaczy mp3 oraz telefonów i tabletów. Sprzedają gadżety z niezaprzeczalnym interfejsem użytkownika.

Musisz znaleźć własną parasolkę. Podstawowy element, w ramach którego możesz ujednolicić wszystkie swoje produkty i rozwiązania.

Wiley Publishing Company zrobił coś podobnego, gdy chcieli rozpocząć publikowanie książek o marketingu internetowym. Stworzyli parasol “Godzina dziennie”.

Zwrócili się do ekspertów w różnych tematach marketingu internetowego, takich jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i marketing w mediach społecznościowych i marketing wideo, i dali im wytyczne: napisz książkę o swojej dziedzinie. Wymagali jednak od każdego autora uporządkowania treści książki punktami akcji, które można osiągnąć w ciągu zaledwie jednej godziny dziennie. Każdy rozdział książki mógł mówić tylko o jednej rzeczy, którą czytelnik może zrobić w ciągu godziny.

To jest strategia, której używali do publikowania:

  • Youtube i marketing wideo: Godzina dziennie
  • Analityka internetowa: Godzina dziennie
  • Marketing na Twitterze: Godzina dziennie
  • Oraz 9 innych książek o marketingu internetowym

Bez marki parasolowej (Godzina dziennie) Wiley wymagałby Tony długiej kopii, aby wyjaśnić, dlaczego ich książka o marketingu wideo jest lepsza niż inne książki na ten temat. Lub dlaczego powinieneś kupić ich książkę na Twitterze strategie marketingowe zamiast wszystkich innych na rynku.

Oni w istocie, potrzebują książki, aby sprzedać wszystkie swoje inne książki marketingu internetowego.

Ale tworząc markę parasolową, zamienili swoje długie zawiłe akapity w jedno krótkie zdanie: kup nasze książki, ponieważ uczą cię podstawowych zasad marketingu online, które działają w ciągu jednej godziny dziennie.

Twoje jednozdaniowe podsumowanie (w kilku zdaniach)

  1. “Próbując zrobić zbyt wiele, ryzykujesz, że nie zrobisz wystarczająco dużo.”- Peggy Noonan.
  2. Skoncentruj swoje wysiłki na jednej rzeczy. Poproś swoich czytelników, aby poinformowali cię, w czym jesteś najlepszy. A następnie skoncentruj swoją stronę na tym temacie.
  3. Jeśli rozwiążesz wiele problemów, musisz znaleźć jeden podstawowy element parasola, pod którym możesz ujednolicić wszystkie swoje rozwiązania. W przeciwnym razie nigdy nie będziesz w stanie stworzyć miejsca dla siebie w umysłach ludzi.
  4. Bądź skupionym zdaniem. Nie zawiły akapit. Czy czytelnicy mogą opisać cię w jednym krótkim zdaniu?

Czy Twoja strona próbuje zrobić (lub powiedzieć) zbyt wiele?

Czy dezorientujesz swoich klientów i potencjalnych klientów, nie będąc wystarczająco konkretnymi?

Co zrobiłeś, aby wszystkie swoje ofiary pod jednym zrozumiałym “parasolem”?

Zróbmy burzę mózgów w komentarzach …

Total
0
Shares
Related Posts