Czy Twoje treści są chore i desperacko potrzebują pomocy medycznej? Czy jest żywy, mocny i atrakcyjny, czy jest nudny, słaby i nudny? Czy ma ostre lub przewlekłe objawy choroby?
Czy można uratować pacjenta, czy może nadszedł czas, aby wyciągnąć wtyczkę i dać pracę WŁAŚCIWEGO pochówku?
Być może potrzebujesz jakiegoś kierunku od “Kości”. Nie, Nie mam na myśli uroczej i utalentowanej Emily Deschanel. Mam na myśli prawdziwego McCoya.
Dr Leonard “Bones” McCoy ze Star Treka był największym fikcyjnym lekarzem wszech czasów, miażdżąc dzisiejszego mistrza dr Gregory ‘ego House’ a lepszą technologią, umiejętnościami i zachowaniem. McCoy miał złote serce pod swoją irytującą skórą. Dla kontrastu, nikt jeszcze nie znalazł serca House ‘ a, a on wydaje się mieć selektywną amnezję, jeśli chodzi o przysięgę Hipokratesa.
Możesz jednak nie potrzebować prawdziwego McCoya. Możesz pójść za jego przykładem. W Twoim domu jest teraz lekarz, który może pomóc wyleczyć wiele problemów z Twoimi treściami, z pomocą pewnej wiedzy i umiejętności.
A to Ty … wyposażony w wiedzę w tym poście.
Trzymaj się tego, co wiesz, lub ogranicz uchwyt do sąsiednich pionów
“Jestem lekarzem, nie murarzem!”była klasyczną linią McCoya. Na Diabeł W Ciemności, musiał uleczyć ranną istotę skalną (Horta), ale nie miał doświadczenia z tego rodzaju fizjologią obcych. Bał się zaszkodzić Horcie przez brak wiedzy i doświadczenia.
Potrzebujesz pewnej ilości wiedzy i doświadczenia w temacie, aby napisać atrakcyjną i użyteczną kopię. Jeśli masz zamiar pisać o branży kredytów hipotecznych, lepiej zrozumieć warunki, stawki, przedłużenia, wartości aktywów, ubezpieczenia i wiele innych ważnych elementów, które odnoszą się do tej branży. W przeciwnym razie skrzywdzisz czytelnika, podając mu słabe informacje, a ostatecznie skrzywdzisz siebie.
Na szczęście dla Horty, McCoy był w stanie wymyślić sposób na leczenie Horty poprzez użycie betonu z 23 wieku do załatania rany stworzenia, tak jak można naprawić rozdrobniony lub popękany chodnik. Wymyślił praktyczne rozwiązanie, wyciągając rozsądne wnioski na temat fizjologii istoty skalnej.
Jeśli znajdziesz podobieństwa między swoim normalnym tematem a podobnymi, ale różnymi tematami, możesz wypełnić lukę zrozumienia i stworzyć dobrą pracę. Jeśli jesteś pisarzem golf, może można Oddział w łucznictwo lub bilard, które są sporty, które koncentrują się na poszczególnych zawodników.
Nie zawsze pozwól, aby logika i rozum przeważały nad emocjami
Doktor McCoy i Pan Spock byli na powierzchni biegunowymi przeciwieństwami. McCoy był istotą uczuć i współczucia, Podczas Gdy Pan Spock zdawał się polegać wyłącznie na logice i rozumu w radzeniu sobie z każdą sytuacją. Kiedy spojrzysz na ich relacje z kapitanem Kirkiem, zobaczysz, że jego dwaj najbliżsi doradcy zaoferowali mu równowagę opinii, gdy ma do czynienia z kryzysem. Oczywiście, logika i rozum są niezwykle ważne, ale kiedy mamy do czynienia z istotami ludzkimi, musimy zrozumieć, jeśli nie objąć, uczucia i irracjonalność.
To prawda, że pisanie musi mieć podstawową logikę i przepływ za nim, aby czytelnik mógł go zrozumieć bez pękania niektórych komórek mózgowych. Struktura, fakty, gramatyka, Pisownia i interpunkcja odgrywają ważną rolę w tworzeniu dobrych treści.
Jednak świetna treść rezonuje z emocjami, rzuca wyzwanie czytelnikowi i może prowadzić do potężnego wezwania do działania. Treść bez uczuć jest tak dobra jak śmierć. Musi być jakaś logika kierująca wezwaniem do działania w Twojej kopii, ale musi też mieć jakąś ukrytą emocję. Jeśli nie może wywołać reakcji emocjonalnej, czytelnik po prostu nie będzie się przejmował.
Podążaj za swoim sumieniem i postępuj słusznie
Dr McCoy miał silną passę przyzwoitości i szacunku dla całego życia. Konsekwentnie wypełniał przysięgę “nie szkodzić”, pełniąc funkcję dyrektora medycznego U. S. S. Enterprise. Nie bał się zabrać swojego kapitana do zadania, publicznie lub prywatnie, gdy inne istoty były zagrożone bólem lub śmiercią. W Star Trek VI (The Undiscovered Country) McCoy podejmuje odważną próbę ratowania życia rannego Klingońskiego kanclerza Gorkona, mimo że Klingoni i Federacja byli ledwie powstrzymywanymi wrogami.
Podobnie, musisz zrobić to, co właściwe dla swoich odbiorców. Powiedz prawdę, podaj im fakty i “pomiń niepotrzebne słowa” – Nawet jeśli utrudnia to twoją pracę. Rzuć wyzwanie czytelnikowi, aby zrozumiał Twoją wiadomość i podjął działania, ale nie utrudniaj im pracy, ukrywając ważne myśli, kroki lub informacje.
Technologia ma swoje miejsce – zbyt wiele nie zawsze jest dobre
Technologia ma swoje miejsce i czas. Z jednej strony McCoy zawsze korzystał z okazji do wykorzystania nowych technik i Technologii Medycznych. Z drugiej strony nienawidził transporterów i ich nienaturalnego “mieszania cząsteczek”. Ale musiał je tolerować, aby wykonywać swoją pracę.
Jako twórca treści coraz ważniejsze staje się bycie na bieżąco z technologiami cyfrowymi. Nie musisz jednak znać ich wszystkich i musisz zdać sobie sprawę, że źle zastosowana technologia może znacznie pogorszyć istniejące problemy. Z drugiej strony, gdybyśmy nadal używali piór i pergaminu, ludzkość nie “przetransportowałaby się” w kierunku technologii, które ułatwiają nam życie.
Posiadaj odpowiednie umiejętności do pracy
Co robisz, gdy jesteś chory? Idź do lekarza. Mają wiedzę i umiejętności, aby naprawić większość dolegliwości. W przeciwnym razie kształcisz się, aby zająć się podstawowymi problemami i rezerwować pieniądze na te czasy, gdy potrzebujesz specjalisty.
Co robisz, gdy Twoje treści są chore?
Możesz spróbować wziąć jakiś kierunek z przykładu doktora McCoya i zobaczyć, czy Twoje własne umiejętności mogą zrobić sztuczkę. W bardziej poważnych przypadkach może być konieczne zatrudnienie copywritera najwyższej klasy-podobnie jak w medycynie, czasami potrzeba umiejętności chirurga, aby pozbyć się choroby.
On nie żyje, Jim – przejdź do następnego pacjenta
Czasami świetny pomysł upada po wykonaniu i po prostu nie zadziała. Może po prostu nie możesz napisać przekonującej kopii o rzadkich stekach ze słoni, detergencie do naczyń z olejem napędowym lub ściernym ręczniku papierowym. Być może pomyliłeś się i twoja wiadomość jest zagubiona w bałaganie wyciekających przymiotników, zapalnych przysłówków i chronicznego niedoboru jasności.
W niektórych sytuacjach nadszedł czas, aby kapitan zamówił nową “czerwoną koszulkę” (znaną jako zbędny członek załogi lub ogólny post na blogu), aby zastąpić zabitego członka załogi. Dla Ciebie, początkującego copywritera, oznacza to, że może być konieczne, aby zacząć od nowa, jeśli nic innego nie działa. Czasami po prostu trzeba pociągnąć prześcieradło Na twarz pacjenta i spróbować znaleźć sposób, aby uratować kolejną chorą osobę. Lub treści.
Zdrowa treść to dobra treść
McCoy ciężko pracował, aby utrzymać załogę U. S. S. Enterprise zdrową i produktywną. Podobnie, Ty jako twórca i / lub redaktor musisz stworzyć najlepszą, najzdrowszą i najbardziej funkcjonalną treść, jaką możesz. Nie bój się zbadać treści, sprawdzić jej puls i temperaturę oraz zapewnić leczenie, gdy coś się stanie. Wezwij ekspertów, jeśli masz kłopoty. Zacznij od nowa, jeśli musisz.
Czytelnicy ci za to podziękują. I gdzieś w odległej przyszłości, stary wiejski lekarz ze świadomym uśmiechem może przechylić swój miętowy Julep w twoim kierunku, uznając, że byłbyś cholernie dobrym lekarzem.