AIDA jest formułą reklamową sprzed wielu lat. jak zauważył Ostatnio Tom Chandler, jest najlepszym przyjacielem copywritera.
- Uwaga
- Odsetki
- Pożądanie
- Działanie
Ale co z blogerami?
Podczas gdy niektórzy tradycyjni marketerzy odrzucają formułę AIDA jako przestarzałą, powiedziałbym, że jest to idealny sposób na zorganizowanie posta na blogu, gdy chcesz, aby czytelnik podjął jakąś formę działania.
Przyjrzyjmy się każdemu elementowi z perspektywy blogowania:
Uwaga
Jaka jest korzystna obietnica, którą twój tytuł posta złożył czytelnikowi? Czy jest to przekonujące, czy łatwe do zaakceptowania? Jest tam w ogóle?
Pamiętaj, że potencjalny czytelnik może cię ominąć szybciej i łatwiej niż skupić się na pisaniu. I ludzie miłość szybko i łatwo.
Odsetki
Utrzymuj dynamikę wraz z otwarciem i dotrzymaj obietnicy, którą złożyłeś, aby przyciągnąć ich uwagę, inaczej nie tylko odejdą, ale mogą już nigdy nie wrócić.
Pożądanie
W blogowaniu tworzenie pożądania zależy od Twojego celu dla postu. Czy ma doprowadzić czytelnika do strony docelowej sprzedaży? Subskrybujesz swojego bloga? Zadzwonić? Komentarz?
Opowiedz historię, która powoduje, że coś budzi się w czytelniku. Sprawiają, że chcą wziąć…
Działanie
Tworzenie chęci działania nie wystarczy. Musisz wyraźnie zapytać lub powiedzieć czytelnikowi, co robić dalej, a także wezwać do działania tak atrakcyjnie, jak to możliwe, aby uzyskać optymalną odpowiedź.
Nie zapominaj o trudnych zaręczynach.
W cytowanym powyżej poście Tom dodaje doskonały element blogowania do tradycyjnej formuły AIDA:
Sugerowałbym, że czas przypiąć” E ” do Aidy. Co To jest E? Zaręczyny.
Ciężko pracujesz, aby sprzedać widget. Dlaczego nie wykorzystać tej pracy, aby sprzedać całe życie widżetów? Mechanizm byłby różny. Być może twoje wezwanie do działania (lub spełnienie) obejmuje wizytę na blogu Twojego klienta.
Całkowicie rozumiem, skąd pochodzi Tom, A jednak uważam, że nowy paradygmat marketingu online wymaga pewnego poziomu zaangażowania pierwszy. Ramy, w których każdy widzi ofertę lub wezwanie do działania, zależą w wielu przypadkach od poziomu istniejącego zaangażowania, które dana osoba ma już z Tobą.
To świat marketingu o niskim zaufaniu. Obietnica dużych zysków dzięki świetnemu blogowaniu polega na stawianiu relacji przed sprzedażą.
I jak w przypadku wszystkich związków, jedyną rzeczą trudniejszą od rozpoczęcia jednego jest utrzymanie go na dłuższą metę. Ale ostatecznie tam jest cała wartość.