9 wskazówek, jak tworzyć bardzo angażujące treści

Każdy może tworzyć treści.

Ale treść bez celu nie jest skuteczna. Musisz wziąć pod uwagę cele swojej strategii content marketingowej. Zadaj sobie pytanie, co chcesz, aby Twoi odbiorcy robili, gdy konsumują Twoje treści.

Niezależnie od tego, jaka jest ta odpowiedź, Twoje treści muszą być angażujące, jeśli chcesz osiągnąć te cele. Czym są angażujące treści?

Wszystko zależy od tego, kogo zapytasz i jak to zmierzysz. Dla mnie angażowanie treści polega na uzyskiwaniu wyników, takich jak:

  • wzrost ruchu
  • kliknięcia
  • opt-ins
  • konwersje
  • sprzedaż
  • komentarze
  • lubi
  • wzmianki

Każda z tych metryk może być użyta do pomiaru zaangażowania.

Jest jeszcze coś, o czym należy pamiętać. Jeśli Twoje treści nie angażują czytelników, po prostu nie będą konsumować i przechowywać informacji. Skończy się to dużą stratą czasu, pieniędzy i zasobów.

Nie zrozum mnie źle. Nie mówię, że łatwo jest wymyślić świetną treść.

Jeśli obecnie publikujesz posty, obrazy i filmy, które są w najlepszym razie średnie, potrzeba więcej wysiłku z twojej strony, jeśli chcesz zobaczyć wyniki.

Ale warto. Jeśli włożysz dodatkowy wysiłek, aby skupić się na poprawa strategii content marketingowej, to ostatecznie pomoże Twojej firmie zarobić więcej pieniędzy.

Nie wiesz od czego zacząć? Po to tu jestem.

Wymyśliłem ten zasób najlepszych wskazówek 9 dotyczących tworzenia treści, które angażują odbiorców.

1. Bądź oryginalny

Dziś trudno jest tworzyć treści, które są w 100% wyjątkowe.

Prawdopodobnie jest ktoś inny, kto mówi o tym samym, zrobił podobne zdjęcie lub przeprowadził podobne badania. W porządku.

Chodzi o to, aby tworzyć treści, które się wyróżniają. Przy tak dużej konkurencji nic dziwnego, że tworzenie angażujących treści jest największym wyzwaniem dla marketerów:

image1 7

Jak możesz to przezwyciężyć? Bądź oryginalny.

Tak, nadal możesz blogować na temat, który był wcześniej omawiany. Ale nie pisz tego tak jak wszyscy inni. Dodaj swój unikalny głos i spin do tematu.

Dziel się osobistymi doświadczeniami-nikt inny ich nie miał.

Często marketerzy próbują wymyślić najbardziej opłacalne rozwiązanie do tworzenia treści. Płacą niektórym pisarzom bez doświadczenia za pisanie postów na blogu po $20 za artykuł.

Jak Wszystko inne, dostajesz to, za co płacisz. Nie możesz oczekiwać, że tego typu treści będą Oryginalne i angażujące.

Napisz swoją treść, aby była niewątpliwie Twoją. Umieść swoją osobowość we wszystkim, co produkujesz. W ten sposób zwiększysz lojalną grupę zwolenników i czytelników.

Ponownie, wymaga to więcej czasu i wysiłku, ale łatwiej będzie Ci w ten sposób zwiększyć wskaźniki zaangażowania.

2. Twórz użyteczne treści

Właśnie mówiłem o celach Twoich kampanii marketingowych.

Czego chcesz? Jeśli nie znasz celu swoich treści, konsument też nie będzie miał o tym pojęcia.

Musisz wiedzieć, co chcesz, aby ktoś zrobił po spożyciu kawałka Twoich treści.

Załóżmy na przykład, że promujesz nowy produkt w swojej witrynie. Decydujesz się na blog o tym. To świetny pomysł, ale to samo nie skłoni ludzi do zakupu produktu.

Twój post musi podkreślić cechy i korzyści, jak można go używać, jak go użyłeś i jak może poprawić życie konsumentów.

Pozwala to czytelnikowi dokonać zakupu. Spójrzmy na przykład.

This blog post from BuildFire rozmowy o tym, jak zatrudnić programistę do budowy aplikacji mobilnej. Ale jako niestandardowa platforma do tworzenia aplikacji, zespół chce, aby jego odbiorcy korzystali z jego oprogramowania:

image6 7

Ta część wpisu na blogu zaczyna się od kwestionowania potrzeby zatrudnienia programisty w ogóle. Omawia niektóre potencjalne problemy z tą metodą i oferuje alternatywne rozwiązanie.

Następnie firma oferuje własną usługę. Po skoku następuje hiperłącze, które przenosi czytelnika na stronę docelową dla rejestracji.

Jest to prawdopodobnie najważniejsza część tego postu. Dlaczego?

Nie możesz zakładać, że Twoi odbiorcy coś przeczytają, przejdź do witryny ecommerce, wyszukaj produkt, a następnie kliknij go i dodaj do swoich koszyków.

To zbyt wiele kroków. Powinni być w stanie wykonać tę akcję jednym kliknięciem z poziomu posta, tak jak w powyższym przykładzie.

Jeśli czytelnicy mogą kupić coś za pomocą jednego lub dwóch kliknięć, będą bardziej skłonni do ukończenia akcji. Czy chcesz, aby czytelnicy zapisali się na Twoją listę e-mailową? Daj im możliwość kliknięcia, aby dołączyć.

Znalezienie tych przycisków na twojej stronie nie powinno być polowaniem na padlinożerców. Przyciski muszą być oczywiste, aby użytkownicy witryny mogli wykonać żądaną akcję.

3. Publikuj dokładne informacje

Jeśli czytasz moje blogi od jakiegoś czasu, wiesz, jak bardzo uwielbiam umieszczać statystyki i badania w moich treściach.

Polecam zrobić to samo.

Ale musisz uważać na informacje, które publikujesz. Zasadniczo każdy może dziś umieścić wszystko w Internecie. Ważne jest, aby rozpoznać jakość i dokładność stron internetowych, które pozyskujesz.

Możesz natknąć się na odpowiednią statystykę, ale jeśli jest na jakimś blogu bez nazwy i nie zawiera źródła danych, nie możesz mieć pewności, czy informacje są dokładne.

Dlatego najlepiej jest pozyskiwać informacje tylko z witryn władz. Oprócz upewnienia się, że źródło jest renomowane, upewnij się, że jest najnowsze.

Informacje zmieniają się w szybkim tempie.

Statystyki lub badania sprzed dziesięciu lat mogą nie być aktualne dzisiaj. Ale jeśli Twoje treści dostarczają aktualnych i dokładnych informacji, ludzie będą bardziej skłonni do angażowania się w to.

Oto kolejna wskazówka, o której należy pamiętać: nie pozwól, aby Twoja stara zawartość się zmarnowała. To, że opublikowałeś coś w 2012 roku, nie oznacza, że nie możesz go odświeżyć za pomocą informacji z 2018 roku.

Zobacz jak HubSpot wykorzystuje tę strategię, aby jej treść była jak najbardziej aktualna:

image7 6

Najpierw zmienili tytuł. Dzięki temu czytelnicy wiedzą, że post został zaktualizowany o nowe dane.

Ale to nie wszystko. HubSpot podaje nawet dokładną datę aktualizacji postu przez zespół.

image2 7

To skuteczna strategia.

To pokazuje, że każdy stara się publikować dokładne informacje, które czytelnicy uważają za bardziej angażujące.

Jeśli naprawdę chcesz zachwycić swoją publiczność, możesz prowadzić badania samodzielnie, produkując własne badania. To pomoże Ci pozostać oryginalny, co omówiłem powyżej.

Tak, będzie to trudniejsze i bardziej czasochłonne. Ale teraz wiesz na pewno wyniki są dokładne i 100% unikalne.

Nawet jeśli ktoś inny przeprowadził podobne badanie, wyniki nie będą dokładnie takie same, a twoje będą bardziej aktualne.

4. Opowiedz historię

Chociaż dane są ważne, łatwiej jest ludziom odnosić się do historii niż do nagich faktów.

Dlatego czytamy książki, oglądamy filmy, oglądamy programy telewizyjne i nadążamy za rzeczywistością i wiadomościami o gwiazdach. Chcemy wiedzieć, co będzie dalej.

Możesz nauczyć się jak zwiększ sprzedaż, opanowując sztukę opowiadania historii.

Opowiadanie historii pomoże Ci nawiązać kontakt z publicznością. Może również poprawić Twoją wiarygodność na dany temat.

Na przykład załóżmy, że piszesz blog o fitnessie. Jeśli opowiesz historię, która wydarzyła się podczas osobistego szkolenia certyfikacyjnego, Twoi odbiorcy zdają sobie sprawę, że masz kwalifikacje i wiedzę na ten temat.

Są bardziej skłonni do czytania tego,co masz do powiedzenia, w przeciwieństwie do czytania treści wyprodukowanych przez kogoś, kto nigdy nie pracował w swoim życiu.

Chcesz dzielić się historiami, które stymulują reakcja emocjonalna od publiczności:

image5 7

Powyższa grafika wyjaśnia, jak nasze mózgi reagują, gdy mamy emocjonalny związek z historią.

Mów w sposób, który jest powiązany z publicznością. Spróbuj wywołać silne emocje, takie jak radość, strach lub smutek.

Po prostu upewnij się, że Twoja historia rozwija twój cel i zachęca czytelnika do wykonania akcji, którą chcesz podjąć.

5. Spraw, aby Twoi odbiorcy pomyśleli

Bycie oryginalnym to jedno. Ale bycie prowokującym do myślenia to inna sprawa. To sztuka.

Ideą prowokujących do myślenia treści Jest to, że czytelnik może odnosić się do tego, co mówisz. Nie zawsze trzeba mówić o koncepcji w kategoriach czarno-białych.

Niech wyobraźnia czytelników szaleje w tej szarej strefie.

Zadawaj pytania bez ostatecznych odpowiedzi. Namaluj obraz za pomocą abstrakcyjnych scenariuszy.

Ale spraw, aby było to istotne dla bieżących wydarzeń, popkultury i naszego codziennego życia. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą uzależnieni i pomogą im zaangażować się w Twoje treści.

Ten rodzaj strategii może również pomóc w stymulowaniu dyskusji w sekcji komentarzy w Twoich treściach. W rezultacie ludzie będą wracać na Twoją stronę, aby sprawdzić dyskusję.

Ostatecznie jest to świetna wiadomość dla ciebie pod względem wskaźników ruchu i zaangażowania. Każda wizyta zwiększa szanse na konwersję.

6. Użyj wizualizacji

Wiem, że do tej pory mówiłem głównie o treściach pisanych.

Ale twoja ogólna strategia content marketingowa jest znacznie większa. Zdjęcia i filmy muszą być włączone do tej strategii.

Zrób oryginalne zdjęcia. Łatwo jest rób i edytuj zdjęcia bez zatrudniania profesjonalisty.

Zobacz, jak elementy wizualne są włączane do wpisy na blogu w ciągu ostatnich czterech lat:

image3 7

To dlatego, że marketerzy zdają sobie sprawę, jak duży wpływ na ich sukcesy mają elementy wizualne.

Możesz również ulepszaj swoje treści, budując infografiki. Jak powiedziałem wcześniej, jeśli będziesz prowadził własne badania, będziesz miał oryginalną treść.

Infografiki przenoszą tę koncepcję na wyższy poziom. Ponieważ ludzie pamiętają obrazy bardziej niż tekst, będą bardziej skłonni do przechowywania informacji, jeśli jest to obraz lub wykres.

Produkować filmy. Możliwości treści wideo są prawie nieograniczone. Oto kilka moich ulubionych propozycji:

  • filmy “how-to”
  • pokazy produktów
  • rozrywka
  • dyskusja
  • wywiady

Dodaj filmy do swojej witryny, postów, biuletynów e-mail i kanałów mediów społecznościowych.

7. Opanuj nagłówki

Zanim twoja zawartość zostanie wykorzystana, musisz ją kliknąć.

Dlatego musisz skupić swoje wysiłki na tworzeniu klikalnych nagłówków. Niezależnie od tego, czy jest to Twoja strona internetowa, kanały mediów społecznościowych, czy organiczne strony wyników wyszukiwania, twój nagłówek będzie pierwszą rzeczą, którą ludzie zobaczą.

Jeśli masz nudne nagłówki, ludzie nie mają powodu, aby klikać.

Tylko nie zdradzaj wszystkiego z nagłówkiem. Na przykład, jeśli nagłówek mówi coś w stylu “Mężczyźni jedzą więcej niż kobiety”. nikt nie będzie miał powodu, aby przeczytać artykuł.

Ale jeśli intryguje ich pytanie, który Seks zjada najwięcej, wzbudzi zainteresowanie czytelników, a otrzymasz więcej kliknięć.

Oto spojrzenie na niektóre z najlepsze nagłówki przez metryki zaangażowania na Facebooku:

image4 7

Użyj tego jako odniesienia, gdy tworzysz własne nagłówki.

8. Podłącz czytniki do swojego intro

Masz ludzi, którzy kliknęli na Twój nagłówek. To świetna wiadomość.

Nie oznacza to jednak, że przeczytają wszystkie Twoje treści. W rzeczywistości, badania pokazują że 55% odbiorców spędza tylko do 15 sekund na czytaniu artykułów.

Krótko mówiąc, nie czytają tego. Oni tylko kradną.

Dlatego musisz się nauczyć jak napisać wprowadzenie na blogu, które sprawi, że reszta twojego postu będzie nieodparta.

Jeśli możesz zaczepić czytelników swoimi liniami otwierającymi, będą bardziej zainteresowani w całym poście.

Działa to w połączeniu z nagłówkiem i CTA. Wszystkie te elementy powinny współpracować w celu osiągnięcia celu.

9. Wymieszaj swoje treści

Posty nie powinny być takie same. To po prostu nudne.

Nikt nie chce codziennie czytać studium przypadku. Trzymaj odbiorców na palcach, aby byli podekscytowani Twoimi treściami.

Jeśli jednego dnia opowiadasz historię, następnego mówisz o badaniach. Twój następujący post może być skoncentrowany wokół filmu.

Następnie możesz promować produkt. Blog o ostatnich wydarzeniach. Dodaj do tego humorystyczny lub fascynujący spin.

Cokolwiek robisz, nie pozwól, aby Twoje treści stały się przestarzałe.

Wniosek

Tworzenie angażujących treści nie jest łatwe. Dlatego firmy zgadzają się, że jest to najtrudniejszy aspekt ich kampanii marketingowych.

Ale z odrobiną dodatkowego czasu i wysiłku możesz wymyślić sposoby tworzenia angażujących treści.

Chodzi o bycie oryginalnym i oddzielenie się od tłumu. Twórz treści, które można wykorzystać.

Wszystkie informacje muszą być dokładne i aktualne.

Opowiadaj historie, aby przyciągnąć uwagę czytelników. Niech myślą nieszablonowo. Użyj elementów wizualnych, aby ulepszyć swoje treści.

Skup się na uzyskiwaniu kliknięć z nagłówkami, a następnie zainteresuj czytelników liniami otwierającymi i wprowadzeniem.

Nie używaj tylko jednej z tych strategii. Wymieszaj swoje treści, aby zachować interesujące rzeczy.

Jeśli zastosujesz się do wskazówek 9, które wymieniłem powyżej, znacznie łatwiej będzie tworzyć bardzo angażujące treści.

Total
0
Shares
Related Posts