Jestem fanem Daniela Pinka od czasu, gdy artykuł “Free Agent Nation” ukazał się w 12 numerze Szybka Firma w grudniu 1997 roku. W jakiś sposób skończyliśmy na czacie przez e-mail, co doprowadziło do spotkania przy parujących talerzach migasów w Magnolia Café w Austin. Następną rzeczą, którą wiesz, moja historia (w tym czasie) jest opisywany w Free Agent Nation, książka.
Następnie Pink wydał Bestseller New York Timesa a Whole New Mind, książkę, która wywarła duży wpływ na mnie i moich współpracowników. Dan słusznie zidentyfikował kreatywność i innowacyjność jako klucz do przetrwania gospodarczego w “epoce konceptualnej” i stworzył scenę dla zmiany typów ludzi i myślenia, które prowadzą do dalszego sukcesu biznesowego w dojrzałych gospodarkach.
Ale potem zrobił coś naprawdę interesującego.
Dan opublikował przewodnik kariery, który ujawnia sześć podstawowych lekcji dla rozkwitu w świecie pracy. Co dziwne, ten słynny autor bestsellerów zatytułował swoją nową książkę przygody Johnny ‘ ego Bunko.
Właściwie tytuł nie jest taki dziwny, jeśli wziąć pod uwagę, że Johnny Bunko to pierwsza amerykańska książka Biznesowa w japońskim formacie komiksowym znanym jako manga. Najdziwniejsze jest to, że to działa.
Oto sześć pytań, które zadałem Danowi Pinkowi na temat przekonujących możliwości opowiadania historii mangi i ogólnie formatu powieści graficznej:
1. Opowiedz nam trochę o Johnym Bunko i co zainspirowało cię do tego projektu.
Johnny Bunko jest pierwszą amerykańską książką biznesową w mandze — 160-stronicowym graficznym przewodnikiem po karierze, który przedstawia sześć kluczowych zasad satysfakcjonujących, produktywnych karier poprzez historię wpadającego everymana o imieniu Johnny Bunko.
Były do tego dwie inspiracje.
Po pierwsze, w ciągu ostatnich kilku lat bardzo zainteresowałem się mangą – tak bardzo, że w 2007 roku wyjechałem do Japonii na kilka miesięcy, aby studiować branżę mangową. Tam odkryłem, że manga odgrywała zupełnie inną rolę niż komiks w USA. w Japonii komiksy są naprawdę masowym medium-trochę jak telewizja. Możesz opowiedzieć każdą historię, przekazać jakąkolwiek ideę, rozwinąć jakąkolwiek argumentację używając tej potężnej formy. Wydawało mi się dziwne — przynajmniej dla mnie — że Amerykański pogląd na to, co komiksy mogą robić, jest tak ograniczony.
Po drugie, zacząłem myśleć o roli samych książek w świecie Google. Weź coś w rodzaju informacji o karierze. * Taktyczne * informacje o karierze-jakie słowa kluczowe umieścić w CV, co robi firma itp. – są dostępne online natychmiast i za darmo. Wydawało się niedorzeczne, aby upamiętnić tego rodzaju informacje na stronach książki i spróbować je sprzedać. Książki po prostu nie są już cennymi sposobami przekazywania tego rodzaju materiałów. Ale to mnie zastanawia, co książki mogą zrobić, że Google nie może. I nadal uważam, że książki są lepsze w dostarczaniu strategicznych, całościowych informacji-zwłaszcza w formie narracyjnej.
Więc łącząc te dwa pomysły, w przypływie irracjonalnego entuzjazmu, postanowiłem zrobić pierwszą amerykańską książkę biznesową w mandze.
2. To fascynująca część … manga jako forma nauczania i perswazji. Czy w USA za Bunko się załapie?
Myślę, że to nieuniknione. To tylko kwestia kiedy. Ciekawe jest jednak to, jak bardzo to się dzieje za granicą, gdzie legiony młodych ludzi po raz pierwszy wkraczają do pracy umysłowej. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy zrobiliśmy prawie tyle samo transakcji zagranicznych dla BUNKO, co dla zupełnie nowego umysłu w ciągu pierwszych dwóch lat.
3. Jesteś samozwańczym facetem od prozy.”Jak trudno było Ci napisać Johnny’ ego Bunko?
To było wyzwanie. Opowiadanie historii za pomocą zdjęć nie było na wyciągnięcie ręki. Dlatego miałem szczęście mieć takiego współpracownika, jak Rob Ten Pas, szalenie utalentowanego faceta, który stworzył grafikę do książki. Miałem tendencję do wyjaśniania wszystkiego. Ale Rob pokazał mi, ile narracji przenoszą zdjęcia. Kiedy szedłem dalej w tym procesie, znalazłem się nieco maniakalnie próbując wyciąć tyle słów, ile mogłem, aby Historia poruszała się jeszcze szybciej.
4. Kiedy po raz pierwszy rozmawialiśmy o tym projekcie, zanim pojawił się Bunko, reklamowałeś format jako skuteczny do perswazji. Po przeczytaniu tego dla siebie, zgadzam się. Jak myślisz, dlaczego tak jest?
Speed. Ezra Pound powiedział kiedyś, że Wielka poezja osiągnęła ” maksymalną wydajność ekspresji.”Myślę, że tak jest w przypadku mangi. To coś więcej niż tylko słowa ozdobione obrazkami lub obrazy ozdobione słowami. To zupełnie inne medium, w którym słowa i obrazy osiągają coś w rodzaju efektu mnożnikowego. A ponieważ jest to również narracja, ma niesamowitą moc zarówno do wchłonięcia czytelnika, jak i do utrwalenia przekazu.
5. Właśnie odebrałem nagrodę Watchmen powieść graficzna, aby lepiej zapoznać się z tą formą opowiadania. Jakieś zalecenia, które Ci pomogły?
UNDERSTANDING COMICS autorstwa Scotta Mcclouda to jedna z najlepszych książek, jakie kiedykolwiek czytałem. Dla mnie, to demistified komiksy i-dziwne, jak to brzmi-uczynił je jeszcze bardziej fascynujące. Z Japonii uwielbiam serię KOSAKU SHIMA, a także niesamowitą (a czasem niesamowicie dziwną) pracę Osamu Tezuki. Wśród amerykańskich i innych nie-Japońskich prac graficznych, które lubię, są: FUN HOME, PYONGYANG, PERSEPOLIS i oczywiście MAUS.
6. Co dalej z Dan Pink?
Ciężko pracuję nad książką o nauce i ekonomii ludzkiej motywacji. Zastanawiam się, dlaczego to, co motywuje ludzi, jest po prostu złe. I pokażę, w oparciu o 30 lat niesamowitych badań psychologicznych, jak czytelnicy mogą odblokować własną prawdziwą wewnętrzną motywację jako ścieżkę do lepszej wydajności.
___
Podziękowania dla Dana za to, że stał się on pierwszym obiektem wywiadu Copybloggera. Mam nadzieję, że będę robić więcej takich, być może w różnych formatach multimedialnych.
W międzyczasie… odbierz Johnny ‘ ego Bunko. To może wywołać kilka świetnych pomysłów na projekty. Albo po prostu kup go dla swojej ulubionej zdezorientowanej, bezcelowej duszy utkniętej w ślepej uliczce jako prezent świąteczny. To naprawdę ostatni przewodnik kariery, jakiego ktokolwiek potrzebuje.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i współzałożycielem DIY Themes and Lateral Action. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.