Który z tych nagłówków działa najlepiej?
- Jak zdobyć subskrybentów 6,312 na swoim blogu biznesowym w jeden dzień
- Jak zdobyć ponad subskrybentów 6,000 na swoim blogu biznesowym w jeden dzień
- Jak zdobyć Torrent subskrybentów bloga biznesowego w jeden dzień
Większość z nas wybrałaby pierwszą, tak jak Brian w swoim ostatnim artykule. Dlaczego?
Jest to jeden z najlepszych przykładów siły specyfiki w copywritingu.
W obliczu pierwszego przykładu chcemy wiedzieć, w jaki sposób możemy uzyskać te konkretne wyniki. To prawie pewne, że wiemy, że nagłówek odnosi się do prawdziwego wyniku.
Precyzyjne szczegóły pomagają przekazać, że mówisz prawdę. Niejasne “zgadywanie” nie będzie miało takiego samego wpływu, ponieważ dokuczliwa wątpliwość zasłania umysł perspektywa. Bez innych konkretnych faktów mogą pomyśleć, że po prostu wszystko zmyślasz, a przynajmniej przesadzasz.
Statystyki wydajności i dokładne szczegóły są idealnymi przykładami specyfiki w studiach przypadków, nagłówkach i referencjach. Przyciągają wzrok, tworzą ciekawość, tworzą aurę autentyczności i wykazują dbałość o szczegóły. Dla większości ludzi specyfika równa się zimnym twardym faktom, podczas gdy ogólne stwierdzenia i “zgadywanki” mogą uszkodzić wiarygodność.
Kiedy można nie używać konkretów?
Pierwszą częstą sytuacją, w której nie użyjesz szczegółów, jest sytuacja, w której specyfika nie może być znana lub gdy mogą one doprowadzić cię do problemów prawnych, jeśli spróbujesz. Powiedzmy, że piszesz reklamę odchudzającą. Szczegóły mogą być również dostępne dla poprzednich wyników w oparciu o badanie istniejących klientów, ale dając konkretną prognozę odchudzania dla przyszłych Klientów może wylądować z setkami gniewnych telefonów od rozczarowanych dietetyków narzekających na zbyt optymistyczne “53.2 lbs w 3 dni” roszczeń.
Druga sytuacja, w której konkretny może nie działać zbyt dobrze, to sytuacja, w której użycie ich powodowałoby zamieszanie lub rozproszenie uwagi. Szczegóły techniczne lub kulturowe są najczęstszymi sprawcami. Albo twój czytelnik może czuć się głupio, że nie rozumie, albo może wymagać zbyt wiele wyjaśnień, aby konkretny był wart zachodu.
Chcesz, żeby twoja kopia płynęła. Idealnie Twój czytelnik chętnie i chętnie przeczyta każdą linijkę bez przerwy, aż do końca. Włączenie specyfiku, który nie ma dla nich sensu, jest jak tworzenie progu prędkości na drodze do działania.
Specyfika jest jednym z najpotężniejszych narzędzi copywritingowych. Jednak, jak w przypadku każdego potężnego narzędzia, użycie specyfików, które nie dodają jasności i wiarygodności, może spowodować więcej szkód niż pożytku.