Czy znasz linki zwrotne?
Jeśli nie jesteś lub dopiero przyzwyczajasz się do tego pojęcia, musisz wprowadzić ten wspólny termin do codziennego słownictwa.
Z definicji link zwrotny to hiperłącze przychodzące z jednej strony do drugiej.
Za każdym razem, gdy witryna wymienia Twoje imię, markę lub firmę z linkiem do twojej witryny, jest to link zwrotny.
Pewnie, to może się zdarzyć przez przypadek.
Może firma robiła jakieś badania, natknęła się na statystyki na twojej stronie i chciała dać ci za to kredyt.
Zdarza się.
Ale nie możesz polegać na tym jako jedynym sposobie budowania wysokiej jakości linków zwrotnych.
Czy musisz położyć nacisk na linki zwrotne?
Oczywiście.
Oto dlaczego.
Przede wszystkim wspominanie i linkowanie z innych stron internetowych to świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie.
Czytelnik, który nigdy o tobie nie słyszał, może być bardziej skłonny kliknąć link zalecany przez kogoś, kogo wiernie czyta.
Ale to nie wszystko.
Linki zwrotne wpływają na ranking wyszukiwania w algorytmie Google:
Uzyskanie wysokiej pozycji strony w Google musi być priorytetem.
Według Udział W Rynku Netto, ponad 97% wyszukiwań z urządzeń mobilnych i tabletów odbywa się za pośrednictwem Google.
Google odpowiada również za ponad 75% całkowitego globalnego ruchu w wyszukiwarce z urządzeń stacjonarnych.
Spójrz na wykres powyżej.
Prawie 24% tego algorytmu ma związek z zaufaniem i autorytetem domeny hosta.
Ponad 20% algorytmu obejmuje Linki zewnętrzne do twojej strony.
Zasadniczo linki zwrotne mogą pomóc w około 44% czynników wpływających na ranking w wyszukiwarkach.
Nie obejmuje to nawet ruchu, klikalności i popularności strony.
Pokażę Ci, jak możesz budować 10 linków zwrotnych konsekwentnie w każdym tygodniu.
1. Skorzystaj z uszkodzonych linków
Niedziałające linki mogą zaszkodzić rankingowi Twojej witryny.
Najważniejsze jest, aby znaleźć uszkodzone linki na innych stronach i uzyskać link do swojej strony jako zamiennik.
Jest to również świetny sposób na nawiązanie kontaktów, poznanie przyjaciół i nawiązanie korzystnych relacji biznesowych.
Oto jak to robisz.
Znajdź podobne strony internetowe w tej samej branży.
Na przykład, gdybym był właścicielem restauracji, szukałbym blogów o jedzeniu lub stron, które krytykują i sugerują miejsca do jedzenia.
Następnie skorzystaj z usługi takiej jak Dead Link Checker.
Większość ludzi używa takich narzędzi do sprawdzania martwych linków na własnych stronach internetowych.
To też możesz zrobić.
Ale zrobimy krok dalej.
Szukaj martwych linków na stronach internetowych, które znalazłeś związanych z Twoją branżą.
Następnie skontaktuj się z osobą prowadzącą stronę, informując ją o niedziałających linkach.
Wyświadczasz tej osobie przysługę, ponieważ, jak powiedziałem wcześniej, martwe linki zaszkodzą rankingowi w wyszukiwarkach witryny.
Teraz możesz zasugerować zastąpienie tych martwych linków linkami do stron w Twojej witrynie.
To nie jest niezawodna metoda.
Webmaster nie musi przyjmować Twoich sugestii.
Mogą po prostu podziękować za uprzedzenie i zastąpić link cudzym.
Ale nie zaszkodzi spróbować.
Pomyśl o tym w ten sposób.
Jakie były szanse Twojej witryny na losowe wybranie jako zamiennik uszkodzonych linków?
Prawdopodobnie niewiele.
Przynajmniej teraz jesteś w biegu.
Spróbuj.
2. Pisz posty gości
Posty gości mogą wydawać się nieatrakcyjne dla niektórych osób.
Możesz pomyśleć, że nie warto poświęcać czasu na tworzenie treści dla innych stron internetowych.
Wielki błąd.
Oczywiście, liczba Miesięczne wpisy na blogu opublikowane na twojej stronie ma pozytywny wpływ na ruch przychodzący na twojej stronie.
Ludzie źle patrzą na te liczby.
Tak, musisz pisać wiele postów na blogu każdego miesiąca na własnej stronie internetowej.
Ale to nie znaczy, że nie możesz przyczynić się do innych blogów.
To nie strata czasu.
Blogowanie gości to skuteczna strategia marketingu przychodzącego.
I nic cię to nie będzie kosztować.
Jedyną ceną jest czas potrzebny na napisanie.
Blogowanie gości otworzy dla Ciebie wiele drzwi.
Pierwszy, Twoje imię i nazwisko, Firma i Marka zostaną wystawione na nową publiczność.
Ci czytelnicy mogli nigdy wcześniej o Tobie nie słyszeć.
Następny, będziesz miał szansę na tworzenie linków zwrotnych do własnej strony internetowej w całym artykule.
Jeśli renomowana firma oferuje napisanie postu gościa, Powiedz TAK.
Możesz również aktywnie szukać witryn w swojej branży, szukając plakatów gości.
3. Naśladować metody stosowane przez konkurentów
Jeśli Twoja konkurencja odnosi sukces w budowaniu linków zwrotnych, możesz śledzić ich przykład.
Zapisz się do newsletterów konkurencji.
Śledź je w mediach społecznościowych.
Zwróć uwagę na ich taktykę.
To skuteczny sposób na przeanalizuj swoją konkurencję.
Możesz pójść o krok dalej dzięki strategii backlinku.
Skorzystaj z usługi takiej jak Monitor Backlinks.
Dzięki tej platformie możesz monitorować:
- domeny
- konkurs
- słowa kluczowe
Jest skonstruowany podobnie do Alerty Google z którym jestem pewien, że jesteś zaznajomiony.
Jedyną różnicą jest to, że głównym celem tej usługi są Linki zwrotne.
Oto przykład tego, jak będą wyglądać Twoje raporty:
Jeśli odkryjesz, że Twoja konkurencja ma strategię home run dla budowania linków zwrotnych, podążaj za nimi.
Jakie strony internetowe prezentują Twoją konkurencję?
Skontaktuj się z nimi bezpośrednio i zapytaj, czy możesz napisać post gościa.
Może Wyślij im link do jednej z infografik, które stworzyłeś, i zaoferuj je jako źródło informacji.
Monitorowanie nawyków konkurencji to świetny sposób na wyprzedzenie krzywej.
4. Kontakt z blogerami i dziennikarzami
Wcześniej mówiłem o kontaktowaniu się z webmasterami, aby uzyskać linki zwrotne przez uszkodzone linki na swoich stronach internetowych.
Możesz zastosować tę samą koncepcję na stronach internetowych prowadzonych przez dziennikarzy i blogerów.
Nawet jeśli nie mają uszkodzonych linków, skontaktuj się z nimi. Nie zaszkodzi.
Jeśli nie wiesz, jak dotrzeć do właściwej osoby, oto kilka opcji.
Najpierw wypróbuj opcję” skontaktuj się z nami” bezpośrednio na swojej stronie internetowej.
Jeśli to nie zadziała lub adres e-mail nie jest nigdzie wymieniony, spróbuj wyszukać osobę po imieniu na innych platformach. Czy mają konto na Linkedin? Połącz się z blogerem.
Możesz również wysłać im wiadomość na Facebooku lub innej platformie społecznościowej.
Przedstaw się. Powiedz osobie, dlaczego Twoje strony byłyby wiarygodnym źródłem do wzmianki na swoim blogu.
5. Aktywnie promuj swoje treści
Nie będziesz w stanie wygenerować żadnych linków zwrotnych, jeśli ludzie nie będą mogli znaleźć Twoich informacji.
Jak promujesz swoje treści?
Promocja treści musi być na szczycie listy rzeczy do zrobienia każdego dnia.
Posiadanie strony internetowej to za mało.
Potrzebujesz różnych sposobów dystrybucji treści w wielu kanałach.
Czy używasz filmów jako strategii marketingowej?
Powinieneś.
Filmy cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
Marketerzy online rozpoznają ten trend i planują go odpowiednio.
Jeśli nie używasz wideo do promowania swoich treści, pozostaniesz w tyle za konkurencją.
Zbuduj udany kanał YouTube.
Filmy z YouTube są zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych, co jest konieczne na podstawie powyższego wykresu.
Mają również aplikację mobilną, więc nie będzie problemem dla ludzi, aby znaleźć Twoje treści wideo.
Możesz dołączyć te same filmy na innych platformach, takich jak:
- Twoja strona
- Strony innych osób jako posty gości
To skuteczna strategia promocji treści.
Eksperci od znakowania uznają znaczenie filmów i planują częściej z nich korzystać moving forward:
Większość firm planuje włączenie jakiejś formy marketingu wideo w ramach kanałów dystrybucji treści w przyszłym roku.
Musisz zrobić to samo.
Promowanie Twoich treści ułatwi ludziom znalezienie cię.
Ostatecznie otrzymasz więcej linków zwrotnych.
6. Twórz infografiki na swojej stronie
Ludzie kochają obrazy i dane wizualne.
Wykorzystaj tę wiedzę na swoją korzyść.
Oto świetny przykład od prof. marketingu:
Zobacz, co zrobili.
Znaleźli badania i zbudowali wizualną reprezentację danych.
Co ktoś inny chętniej użyje do postu na blogu?
Liczby? Albo infografika?
Infografika wygrywa.
Czytelnikom łatwiej jest znaleźć i zinterpretować infografiki, zwłaszcza jeśli czytają długi post na blogu.
Zrób infografiki.
Użytkownicy będą używać ich na swoich stronach internetowych i linku zwrotnego do twojej strony jako źródła danych.
Jest super skuteczny.
Jeśli jesteś moim wiernym czytelnikiem, wiesz, że uwielbiam umieszczać infografiki w moich postach na blogu.
Zawsze przypisuję źródło z linkiem zwrotnym.
Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać podczas tworzenia infografiki:
- Bądź trafny. Korzystaj z informacji związanych z Twoją branżą lub obszarami wiedzy.
- Użyj czytelnych obrazów. Nikt nie użyje Twojej grafiki, jeśli jest zbyt trudna do odczytania lub zrozumienia.
- Użyj dokładnych liczb. Upewnij się, że Twoje dane pochodzą z wiarygodnych i wysokiej jakości źródeł. Nie chcesz zyskać reputacji za rozpowszechnianie niedokładnych statystyk.
- Użyj najnowszych informacji. Dane zmieniają się w czasie. Upewnij się, że zaktualizowałeś swoje infografiki. Zamiast wymyślać co roku zupełnie nową grafikę, Zaktualizuj stare.
Budowanie infografik będzie również zwiększ ruch na swojej stronie.
Jest to świetny sposób na generowanie linków zwrotnych.
7. Napisz opinie i komentarze
Oto świetna okazja, aby linkować wstecz do swojej witryny.
Komentuj powiązane posty na blogu i artykuły w Twojej branży.
Używaj swojego pełnego imienia i nazwiska za każdym razem, gdy piszesz komentarze.
Jest to doskonała okazja do Generuj leady.
Oto kilka wskazówek, o których należy pamiętać podczas komentowania czyjegoś postu na blogu.
- Porozmawiaj bezpośrednio z autorem.
- Zwróć się do nich po imieniu, aby rozpocząć komentarz.
- Zajmijcie stanowisko na określony temat w artykule lub zadaj pytanie.
- Post powinien być stosunkowo krótki, ale więcej niż kilka słów.
- Zawsze używaj poprawnego adresu e-mail, aby ludzie mogli się z Tobą skontaktować.
- Nie spamuj.
- Cały twój post nie powinien być o Twojej firmie lub stronie internetowej.
- Trzymaj się tematu.
- Umieść link zwrotny do swojej strony w naturalny sposób w komentarzu.
- Nie bój się komentować wielkich blogów, takich jak Forbes czy Mashable.
Ponownie, jest to świetny sposób, aby uzyskać ekspozycję.
Wniosek
Teraz masz metodę na każdy dzień tygodnia, aby zbudować linki zwrotne do swojej witryny.
Te siedem taktyk działa.
I nie zajmują dużo czasu ani wysiłku.
Budowanie linków zwrotnych musi być regularną częścią twojego strategia content marketingowa.
Dlaczego?
Linki zwrotne są czynnikiem w Algorytm rankingu Google.
To najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie.
Jeśli nigdy nie próbowałeś aktywnie budować linków zwrotnych, łatwo jest zacząć od strategii, którymi się z Tobą podzieliłem.
Zacznij od kontaktu z webmasterami, blogerami i dziennikarzami.
Użyj narzędzi online, aby szukać niedziałających linków. Spróbuj uzyskać swoją stronę jako link zastępczy dla tych.
Nawet jeśli nie możesz znaleźć uszkodzonych linków, nie zaszkodzi skontaktować się z innymi stronami internetowymi, prosząc o link zwrotny.
Nie odrzucaj posty gości. Szukaj stron internetowych, które potrzebują pisarzy gościnnych.
Twórz infografiki. Ludzie będą używać twoich zdjęć jako źródła informacji dla swoich artykułów.
Aktywnie promuj swoje treści. Używaj platform takich jak YouTube do tworzenia filmów jako metody promocyjnej.
Zobacz, co robią Twoi konkurenci. Jeśli mają świetną strategię budowania linków zwrotnych, wypróbuj ich metody.
Komentuj blogi i artykuły. To świetna okazja, aby uzyskać ekspozycję i linki zwrotne do swojej witryny.