Oczaruj swoją publiczność zabójczym otwarciem

Wczoraj nadrabiałem zaległości w wiadomościach i natknąłem się na artykuł, który zaczął się od tego:

Kobieta z Illinois opłakuje swoje dwie młode córki, które zginęły podczas powodzi huraganu Katrina. To tragiczna i przerażająca historia. To też kłamstwo.

Każdy artykuł, który szczegółowo opisuje oszustwa po Katrinie, może zawierać przekonujące informacje. Ale to otwarcie mnie przykuło i skłoniło mnie do przeczytania szczegółowego i długiego kawałka, który w przeciwnym razie mógłbym pominąć z lenistwa.

Artykuł trwał 1136 słów przed opracowaniem tej początkowej ilustracji. W końcu pojawił się jako pierwszy punkt na liście fałszywych roszczeń o ulgę po Katrinie.

W Illinois Tina Marie Winston twierdziła, że widziała, jak jej córki, 5 i 6, utonęły w szalejących wodach. Powiedziała też,że jej dom w Nowym Orleanie był zawalony robotą. Winston nie ma dzieci i mieszkał setki mil stąd, kiedy Katrina zaatakowała. Sędzia uznał problemy psychiczne Winstona, ale skazał ją na cztery lata więzienia za defraudację FEMA i inne oszustwa.

Ten rodzaj otwarcia teasera z opóźnioną rozdzielczością działa dla prawie każdego rodzaju prezentacji pisemnej lub słownej. Zawsze chcesz szybko przyciągnąć uwagę i przytrzymać ją podczas dostarczania otaczających faktów lub lekcji. Główne informacje są takie same, ale poziom uwagi i fascynacji ze strony czytelnika jest znacznie zwiększony, co prowadzi do lepszego zachowania i potencjału perswazji.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia potężnych otworów, sprawdź 5 proste sposoby otwierania posta na blogu z hukiem.

Total
0
Shares
Related Posts

Tak pisze Austin Kleon

Steve Jobs błędnie zacytował Picassa, mówiąc: “dobrzy artyści kopiują, wielcy artyści kradną.” Picasso powiedział: “sztuka to kradzież.” T.…