Nowoczesna edukacja w zakresie marketingu Online: 18 kursów i zasobów

graduation

Istnieje wiele ścieżek, aby stać się wielkim marketerem.

Co więcej, istnieje mnóstwo różnych ról, w których marketerzy wyróżniają się.

Jest duża elastyczność.

Weźmy za przykład swoją edukację. Czy chodziłeś do szkoły, aby uzyskać dyplom z marketingu lub biznesu?

Istnieje duża szansa, że nie, ale nadal lubisz marketing i odgrywa on rolę w Twojej firmie lub pracy.

I chociaż możesz zdobyć mnóstwo umiejętności w podróży,możesz przegapić kilka podstaw.

Najlepszym rozwiązaniem jest wzięcie udziału w kursach online.

Nie mówię o szkicowych kursach oferowanych przez szkoły, o których nigdy nie słyszałeś. Mówię o kursach ze szkół takich jak Harvard, MIT, Cornell i innych.

Większość z tych kursów jest dostępna bezpłatnie.

Dlatego zebrałem listę 18 kursów i zasobów, które można znaleźć online.

Wybierz te, które Cię interesują i rób je w wolnym czasie.

Zauważ, że ta lista nie odzwierciedla pełnego stopnia marketingu, ale zawiera większość jego składników. 

Kursy Podstawowe

Kursy w tej sekcji powinny być prowadzone przez każdego marketera. Jeśli nie brałeś żadnego z tych lub podobnych kursów w przeszłości, polecam dodanie ich do listy kursów do wzięcia.

1. Wprowadzenie do marketingu (University of British Columbia): Każdy musi gdzieś zacząć, a to najlepsze miejsce dla marketerów.

Jest to bardzo wprowadzający kurs, który daje ogólny przegląd marketingu. To nie jest trudne, ale sprawi, że luki w Twojej wiedzy marketingowej będą oczywiste.

Jeśli masz trudności z jasnym zdefiniowaniem pojęć, takich jak badania rynku i strategia marki, powinieneś zacząć tutaj.

2. Sieci, tłumy i rynki (Cornell): Ten kurs, z drugiej strony, jest dość zaawansowany.

To świetny kurs, Jeśli jesteś ćpunem analitycznym jak ja. Główne pojęcia objęte kursem to:

  • zastosowanie teorii gier do różnych dziedzin marketingu
  • zrozumienie, w jaki sposób marketing łączy się z różnymi aspektami życia (społecznymi, ekonomicznymi, technologicznymi)
  • odkrywanie sposobu rozprzestrzeniania się pomysłów

Skupia się głównie na tych pojęciach w kontekście internetu, który jest idealny dla większości współczesnych marketerów.

3. Cyfrowy Branding i zaangażowanie (Curtin University): Ten kurs jest zasadniczo digital branding 101.

Przyjrzysz się podstawom uzyskania pozytywnej uwagi dla Twojej marki poprzez paid, owned, and earned media.

image03

Ten kurs koncentruje się na tym, jak marka może wykorzystać te różne rodzaje mediów do zwiększenia obecności marki i zaangażowania użytkowników.

Zasadniczo zapewnia spojrzenie na wysoki poziom sposobów włączenia wielu taktyk, o których czytasz na Quick Sprout i innych blogach marketingowych do marketingu.

4. Zasady makroekonomii (MIT): Ekonomia jest podstawowym tematem, który wszyscy marketerzy powinni mieć przynajmniej podstawowe zrozumienie.

Ten kurs jest kursem wprowadzającym do makroekonomii.

Makroekonomia jest nauką ekonomiczną na poziomie krajowym. Dobrze jest zrozumieć, jak Twoja branża jako całość reaguje na zmiany w:

  • wyjście
  • zatrudnienie i bezrobocie
  • stopy procentowe
  • inflacja
  • i więcej.

Ponieważ MIT jest szkołą amerykańską, większość przykładów znajduje się w kontekście amerykańskiej gospodarki, ale lekcje mogą być stosowane w każdym kraju.

5. Zasady mikroekonomii (MIT): To jest druga strona ekonomii, która jest bardziej interesująca dla większości marketerów.

Mikroekonomia patrzy na ekonomię na znacznie mniejszą skalę: osoby prywatne, firmy i grupy.

image02

Jest to kolejny kurs wprowadzający, w którym poznasz podstawowe pojęcia, takie jak podaż i popyt, rodzaje konkurencji i Ekonomia dobrobytu.

Choć wiele z tego będzie wydawać się proste, to Wola bądź przydatny we wszystkich swoich rolach marketingowych w pewnym stopniu.

6. Wprowadzenie do rachunkowości finansowej (University of Pennsylvania): Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz wiedzieć, jak ci Powtarzam, jest twój powrót z pracy marketingowej.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz własną firmę, czy pracujesz dla kogoś innego jako marketer, ważne jest, aby mieć tę zdolność. Bycie w stanie przedstawić szefowi twarde liczby za swoją wydajność to świetny sposób, aby się wyróżnić.

Jest to bardzo krótki kurs-Tylko 4 tygodnie.

Nie zrobi z Ciebie kreatora finansowego, ale nauczy Cię, jak interpretować trzy główne aspekty rachunkowości finansowej:

  1. Oświadczenie o dochodach
  2. bilanse
  3. sprawozdania z przepływów pieniężnych

Pod koniec kursu będziesz miał wyższy poziom wiedzy finansowej i lepsze zrozumienie potrzeb finansowych Twojej firmy.

Specjalizacje / Electives

Jak już wcześniej wspomniałem, są Tony z ról, w których mogą się znaleźć marketerzy.

W zależności od twojej pracy lub zainteresowań, niektóre z tych kursów przypadną Ci do gustu.

Włączyłem je do tej sekcji, ponieważ możesz być bardzo dobrym marketerem, nie biorąc żadnego z nich. Jednak mogą być warte podjęcia, ponieważ są logicznymi rozszerzeniami i specjalizacjami marketingu.

7. Przedsiębiorczość 101: kim jest twój Klient? (MIT): Duży odsetek marketerów jest zainteresowany rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej. Nie wszystkie, ale wiele.

Możesz być fantastycznym marketerem, nie będąc przedsiębiorcą, ale możesz również zastosować swoją wiedzę i umiejętności marketingowe, aby odnieść sukces jako przedsiębiorca. Obie ścieżki są w porządku, ale nie bój się wypróbować obu.

Przedsiębiorczość jest trudna do nauczenia na kursie, ale podoba mi się podejście tego kursu MIT.

Zamiast standardowych wykładów, każda klasa składa się ze szczegółowego studium przypadku rzeczywistych przedsiębiorców z różnych branż.

Podczas tych zajęć nauczysz się umiejętności, których potrzebujesz, aby lepiej zrozumieć swoich klientów, co jest podstawową umiejętnością dla przedsiębiorcy.

8. Przedsiębiorczość 102: co możesz zrobić dla swojego klienta? (MIT): Będziesz miał ton sam instruktorów jak w kursie powyżej, jak ten kurs będzie odebrać, gdzie poprzedni przerwał.

Zamiast koncentrować się na ustalaniu, kim jest twój klient i dlaczego kupuje produkty, ten kurs koncentruje się na ustalaniu, jaką wartość możesz zapewnić swojemu klientowi.

Jeśli masz doświadczenie w content marketing zobaczysz wiele podobieństw. Tak jak dobra treść musi dostarczać wartości czytelnikom, Tak produkty muszą dostarczać wartości klientom.

9. Startup Success: jak uruchomić firmę technologiczną w 6 krokach (MIT): Istnieje wiele rodzajów przedsiębiorców, ale najczęściej ludzie chcą założyć własne startupy.

Źródło pragnienia jest oczywiste: to szansa na pełną kontrolę nad biznesem, w którym możesz zastosować całą swoją wiedzę marketingową i biznesową.

Ale potrzebujesz czegoś więcej niż wiedzy marketingowej, aby uruchomić startup.

Ten kurs pomoże Ci wypełnić luki w wiedzy startupowej (rodzaj odwrotnego celu całej tej listy).

Jest to kolejny kurs wprowadzający, ale odpowie na wszystkie podstawowe pytania, które możesz mieć. Po ukończeniu kursu będziesz wiedział, jak:

  • generowanie pomysłów startupowych
  • rozwijać prototypy i ulepszać je
  • zrekrutuj zespół, który Ci pomoże
  • pozyskiwanie funduszy (w razie potrzeby)
  • rozwijaj swój biznes (gdzie marketerzy wyróżniają się)

Zauważ, że ten kurs koncentruje się na startupach technologicznych, ale większość lekcji dotyczy również innych typów startupów.

10. Specjalizacja Digital marketing (University of Illinois – Kursy płatne): To nie jest pojedynczy kurs, to seria pięciu.

Umieściłem to dla każdego, kto ma już dobre podstawy w marketingu, ale musi zaktualizować lub rozszerzyć swój zestaw umiejętności.

Wszystkie te kursy są ze sobą powiązane i koncentrują się wyłącznie na marketingu cyfrowym. Obejmuje to takie rzeczy jak:

  • analityka marketingu cyfrowego
  • SEO
  • social media marketing

Uwaga: będziesz musiał zapłacić za udział w tych kursach. Jednak kosztują tylko około $100 każdy, co jest niewiarygodnie tanie w porównaniu do rzeczywistego kursu uniwersyteckiego.

11. Specjalizacja social media marketing (NorthWestern University – Kursy płatne): Jest to również seria pięciu kursów.

Główną różnicą jest to, że jest to jeszcze bardziej wyspecjalizowane, koncentrując się wyłącznie na marketingu w mediach społecznościowych.

Pierwsze kilka kursów jest naprawdę podstawowych, więc jeśli masz jakiekolwiek doświadczenie z marketingiem w mediach społecznościowych, prawdopodobnie możesz je pominąć, nie pozostając w tyle.

Ten kurs jest świetny, jeśli pracujesz (lub planujesz) w niszy zdominowanej przez marketing w mediach społecznościowych.

Jeśli media społecznościowe odegrają dużą rolę w Twoim sukcesie, chcesz dowiedzieć się jak najwięcej o skutecznym marketingu.

12. Wprowadzenie do zarządzania projektami (University of Adelaide): Jeśli masz aspiracje do prowadzenia własnej działalności gospodarczej lub awansować na stanowisko kierownicze, jest to przydatny kurs biznesowy do podjęcia.

To jest dokładnie to, jak to brzmi: wprowadzenie do wszystkich podstawowych umiejętności zarządzania projektami, których potrzebujesz.

Jest to bardziej abstrakcyjny kurs, ponieważ projekty mogą się bardzo różnić od siebie, ale podstawowe podstawy nadal będą przydatne, jeśli zarządzasz projektem i zespołem.

13. Quick Sprout University for Internet Marketing: Jest to pierwsza z kilku pozycji na tej liście, która nie pochodzi z prawdziwego Uniwersytetu.

Stworzyłem go kilka lat temu i jest teraz dostępny za darmo.

image04

Obejmuje wszystkie główne obszary marketingu internetowego:

  • SEO
    • Link building
  • Content marketing
  • Marketing społecznościowy
  • Płatne reklamy
  • E-mail marketing

… i jeszcze kilka niszowych tematów.

Cały kurs składa się z wielu krótkich filmów, które dotyczą konkretnej umiejętności, taktyki lub strategii, którą powinieneś znać.

Co więcej, możesz wybrać swój poziom umiejętności, korzystając z menu po lewej stronie. Większość tematów jest poruszana od poziomu początkującego do zaawansowanego.

Moim zdaniem konkuruje to z każdym kursem na tej liście pod względem kompletności i wartości. Pomyśl o tym jako o ” wprowadzeniu do marketingu internetowego.”

Jest to dobre uzupełnienie wspomnianego wcześniej kursu marketingu cyfrowego, ponieważ jest bardziej szczegółowy i uczy rzeczy, które możesz zastosować od razu.

Dodatki

Ta ostatnia grupa kursów nauczy Cię umiejętności, które są, choć nie kluczowe, przydatne dla Ciebie jako marketera.

Jeśli chcesz mieć zaawansowane lub unikalne umiejętności, które inni marketerzy nie mogą się równać, weź udział w tych kursach.

14. Wprowadzenie do informatyki (Harvard): W poście na najważniejsze umiejętności dla content marketera, Wspomniałem, że umiejętność kodowania to duży plus.

Szczerze mówiąc, ten pojedynczy kurs zrobi ogromną różnicę.

Nie jest tak trudno, jak się wydaje, nauczyć się programować na poziomie podstawowym. Pozwoli to zautomatyzować powtarzalne zadania marketingowe, analizować duże zbiory danych i robić rzeczy takie jak skrobanie stron internetowych.

Rozumiem, że koncepcja programowania może wydawać się przytłaczająca, ale ten kurs jest rozsądny i poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie przeszkody, które musisz pokonać.

Jeśli interesujesz się programowaniem, spodoba ci się to.

15. Analiza danych dla Twojej firmy (TU Delft): Dane powinny być podstawą marketingu w większości sytuacji.

Musisz zrozumieć, jak sortować i analizować dane, aby móc je wykorzystać do podejmowania decyzji, które rozwijają twój biznes.

Kurs ten w szczególności koncentruje się głównie na wykorzystaniu zaawansowanych technik w Excelu (arkusze kalkulacyjne).

Jeśli jesteś już dość zaawansowany w programie Excel, możesz pominąć ten kurs. Jeśli jednak chcesz nauczyć się kilku nowych sztuczek, może to być warte twojego czasu.

16. Analiza danych w kontekście (Columbia University): Jest to kolejna opcja do nauki analizy danych.

Koncentruje się na bardziej zaawansowanych pojęciach, takich jak przetwarzanie języka naturalnego (NLP), uczenie maszynowe i podejście do danych z nastawieniem statystycznym (ważne).

Jest mniej praktyczny niż kurs tuż przed nim, ale jeśli jesteś zainteresowany pracą z dużymi ilościami danych, jest to świetne miejsce, aby zacząć.

17. Kurs i certyfikacja marketingu przychodzącego HubSpot: Nie jest to również kurs uniwersytecki, ale mimo to jest bardzo dobrze ugruntowany.

HubSpot słynie z wkładu w Inbound marketing, a ten kurs obejmuje wiele tematów marketingu cyfrowego w szczegółach (chociaż nadal koncentruje się na podstawach).

image01

Polecam to głównie marketerom, którzy nie mają dużego doświadczenia z digital czy content marketingiem. To świetne wprowadzenie do inbound marketingu.

18. PPC University: Wreszcie, jest to kolejny darmowy zasób i prawdopodobnie najlepszy zestaw kursów, które znajdziesz na płatnej reklamie (przynajmniej za rozsądną cenę).

image00

Obejmuje prawie wszystko, co musisz wiedzieć, aby uzyskać dobry start w płatnej reklamie, którą wszyscy marketerzy powinni mieć przynajmniej podstawową wiedzę.

Wniosek

Żyjemy w niesamowitych czasach, kiedy kursy z najlepszych uniwersytetów na świecie są na wyciągnięcie ręki.

Nawet jeśli nie miałeś szczęścia, aby uzyskać formalne wykształcenie w marketingu, nadal możesz dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć na ten temat.

Weź tyle kursów z tej listy, ile chcesz, jeśli uważasz, że nauczą Cię wiedzy i umiejętności, które wypełnią twoje luki jako marketer.

Jeśli brałeś udział w innych kursach marketingowych online, których nie uwzględniłem, daj mi znać, jakie były Twoje doświadczenia z nimi w komentarzach poniżej.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts