Jaki jest najpotężniejszy aspekt blogowania jako strategii content marketingowej? Który psychologiczny WYZWALACZ najprawdopodobniej zainspiruje decyzję o zakupie, na którą liczysz?
Czy to wzajemność, dowód społeczny, czy autorytet? A co z niedostatkiem, zaangażowaniem i konsekwencją?
To wszystko razem. Ale najpotężniejszą dodatkową rzeczą w blogowaniu jest aspekt ludzkiej natury, który nie wymaga stopnia psychologii, aby zrozumieć.
Blogowanie pozwala ludziom na jak ty a ludzie lubią robić interesy z ludźmi, których lubią.
Brzmi prosto, co? Cóż, w pewnym stopniu to is proste, zwłaszcza jeśli jesteś osobą, która jest naturalnie lubiana przez idealnych odbiorców i może komunikować tę sympatię z Twoimi treściami.
Ale istnieją również sprawdzone techniki copywritingu, które pozwalają na silniejszą więź między blogerem a stałymi czytelnikami. Spójrzmy na pięć z nich poniżej.
1. Relacja Po Pierwsze, Sprzedaż Po Drugie
Może to brzmieć jak jakaś hippisowska rzecz w mediach społecznościowych, ale każdy inteligentny copywriter direct response powie Ci, abyś sprzedał związek, zanim spróbujesz sprzedać cokolwiek innego. Dzięki blogowaniu nie ograniczasz się do statycznego listu sprzedażowego, więc z czasem masz luksus budowania wiarygodności i zaufania wśród odbiorców.
Kiedy konsekwentnie dostarczasz cenne treści, które informują, a jednocześnie demonstrujesz swoją wiedzę, ludzie naturalnie dowiadują się o Tobie więcej i czują rzeczywistą więź. Ale nie zapominaj, że to, co inni mówią o tobie, jest ważniejsze niż to, co mówisz o sobie.
2. Użyj namiętnego głosu
Namiętne treści sprzedają się, ponieważ łączą emocjonalną reakcję z pożądanymi informacjami. Gdy Twoje treści są dostarczane głosem, który wyraźnie pokazuje Twój entuzjazm, jest to zaraźliwe i wzmacnia więź między pisarzem a czytelnikiem.
I nie bój się pokazać, kiedy coś cię zdenerwuje. Tak długo, jak jesteś w zgodzie z publicznością, istnieje duża szansa, że czują się tak samo. Może nie musisz być Garym Vaynerchukiem, ale musisz pokazać, że ci zależy i że masz puls.
3. Podkreśl Podobieństwa
To zabawne, ale w naszym dążeniu do bycia autorytatywnymi ekspertami, często stawiamy dystans między sobą a publicznością. Może to być jedna z najlepszych zalet blogowania w porównaniu z innymi strategiami content marketingowymi—z czasem możesz zademonstrować wspólne zainteresowania i przekonania odbiorców.
Ujawnianie błędów i wad czyni cię bardziej wiarygodnym, nie mniej, i pozwalając ludziom wiedzieć, że jesteś bardziej do nich podobny niż nie może tylko wzmocnić związek. Dlatego usługi mikroblogowania, takie jak Twitter, są wyjątkowymi dodatkowymi narzędziami marketingowymi, ponieważ pozwalają znaleźć wspólną płaszczyznę z czytelnikami, jednocześnie koncentrując treść bloga na budowaniu autorytetu.
4. Utrzymuj Stały Kontakt
Badania psychologiczne pokazują, że im bardziej obiekt testowy zaznajamia się z osobą, której nie poznał, tym bardziej polubi tę osobę, gdy się spotka. Im więcej ludzi Cię polubi, tym większy masz wpływ na nich … to takie proste.
Ludzie zaczynają czuć się tak, jakby znali cię poprzez treść, jeśli twój głos rezonuje z nimi, a to zwiększa reakcję sympatii. Oczywiście subskrybenci przychodzą do ciebie początkowo po wartość, którą dostarczasz regularnie publikowanym treściom. Ale w końcu coś więcej wyłania się poza prostym interesem własnym i więź rozwija się, gdy stajesz się im bardziej zaznajomiony.
5. Mieć wspólnego wroga
Dzielenie się wspólnym wrogiem może być najpotężniejszą strategią łączenia się z publicznością. Uruchamia wrodzone instynkty plemienne, które my, ludzie, nadal nosimy, i zapewnia głos sprzeciwu, z którym twoi czytelnicy chcą się przyłączyć.
Dr Robert Cialdini nazywa to zjawisko” dobrym gliną/złym gliną ” w wpływie: Nauka i praktyka, i prawdopodobnie znasz tę strategię. Mając wspólnego złoczyńcę, dramatyzujesz problemy, z którymi boryka się twoja publiczność, w sposób, który naturalnie wyrównuje cię z nimi. Wrogiem może być Google, Urząd Skarbowy, Trans, liberalne media, złe korporacje, zwlekanie, cellulit czy kultura gwiazd. Po prostu upewnij się, że wybierzesz wroga, którego podzielą Twoi widzowie, albo twoje wyniki pójdą w przeciwnym kierunku.
Co zrobić, aby wzmocnić więź z publicznością? Daj nam znać w komentarzach.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i współzałożycielem Teaching Sells and Lateral Action. Poznaj Briana lepiej, śledząc go na Twitterze.