Zaangażuj swoją publiczność. Nawiąż kontakt z klientami. Śledź zaręczyny.
Jestem pewien, że słyszałeś to wszystko wcześniej, ale co to właściwie znaczy? Marketerzy nie mogą tworzyć angażujących treści bez pełnego zrozumienia, co to jest.
Kliknięcia. Akcji. Komentarze. Korki. Konwersje.
Co liczy się jako zaangażowanie? Cóż, na początek, to zależy od kilku różnych czynników. Istnieje wiele działań, które mogą wchodzić w zakres definicji zaangażowania.
Istnieje różnica między rodzajem zaangażowania, które zobaczysz na swojej stronie internetowej, a na stronach mediów społecznościowych. Liczby te będą wyglądać inaczej dla kampanii e-mail, jak również.
Wszystko sprowadza się do tego. Zaręczyny to nie tylko jedna rzecz czy jeden numer. To kombinacja czynników.
To powiedziawszy, eksperci od marketingu zgadzają się, że tworzenie bardziej angażujących treści jest wysoki priorytet dla ich firm.
To też musisz nadać priorytet.
Na szczęście jesteś we właściwym miejscu. Mogę zapewnić Ci wskazówki, narzędzia i zasoby potrzebne do osiągnięcia celów zaangażowania.
W tym przewodniku wyjaśnię różne rodzaje zaangażowania i sposoby ich pomiaru. Gdy nauczysz się śledzić i zarządzać swoim zaangażowaniem, łatwiej będzie Ci wpływać na klientów.
Zanurzmy się.
Monitoruj czas spędzony na każdej stronie
Ruch na stronie jest świetny. Ale tylko dlatego, że masz duży ruch, nie oznacza, że odwiedzający są zaangażowani w Twoje treści.
Jeśli ludzie spędzają tylko kilka sekund na twoich stronach, można śmiało powiedzieć, że nie są zaangażowani. Ale im dłużej spędzają na stronie, tym bardziej prawdopodobne jest, że konsumują Twoje treści i angażują się w nie.
Oczywiście nie można stwierdzić, czy ktoś jest rzeczywiście zaangażowany, patrząc na czas, jaki spędza na ekranie. Na przykład pomyśl o własnych nawykach przeglądania stron internetowych.
Możesz pozostawić otwartą przeglądarkę podczas rozmowy przez telefon, wysyłania SMS-ów lub robienia czegoś innego. Może bezmyślnie wpatrujesz się w ekran.
Ile kart masz teraz otwartych? Użytkownicy mogą otworzyć Twoją stronę podczas przeglądania innej witryny na osobnej karcie.
Nie każdy odwiedza stronę, zużywa zawartość, a następnie wychodzi. Wyniki czasu na stronie mogą być lekko Przekrzywione.
Aby dokładniej zmierzyć czas spędzany przez każdego odwiedzającego na stronie, należy również śledzić jego głębokość przewijania. Mierzy to, jak daleko w dół strony ludzie przewijają.
Możesz użyć funkcji przewijania mapy na Crazy Egg aby śledzić głębokość przewijania.
Są też Wtyczki WordPress które mogą być zainstalowane do monitorowania tych numerów:
Po prostu upewnij się, że korzystasz z Google Analytics, aby ta wtyczka działała poprawnie.
Oczywiście, pomiar głębokości przewijania też nie jest idealnym systemem. Technicznie rzecz biorąc, ktoś może odwiedzić Twoją witrynę i przewinąć na dół strony w ciągu kilku sekund przed opuszczeniem bez spożywania jakichkolwiek treści. Ale jest to prawdopodobnie mało prawdopodobny scenariusz.
Można śmiało powiedzieć, że jeśli odwiedzający spędzają czas na stronie, pracując na dole ekranu, przewijając, są zaangażowani w Twoje treści.
Czas na stronie i głębokość przewijania różnią się w zależności od zawartości każdej strony. Na przykład użytkownicy powinni mieć głębszą głębokość przewijania i dłuższy czas spędzony na stronie, jeśli jest to post 3,000-word. Ale proste strony z kilkoma słowami i obrazkami nie będą tak długie.
Musisz mieć to wszystko na uwadze podczas pomiaru wyników.
Komentarze są ważniejsze niż akcje i Polubienia
Jak zapewne wiesz, zajmuję się doradztwem biznesowym. Kiedy mówię o zaangażowaniu w zespół marketingowy, zazwyczaj szybko mówią o tym, ile polubień i akcji dostają w mediach społecznościowych.
Nie zrozum mnie źle, zachęcanie ludzi do udostępniania Twoich postów jest świetne. Treści generowane przez użytkowników to darmowa promocja dla Twojej marki.
Załóżmy, że udostępniasz post na blogu lub film na Facebooku. Jeśli Twoi obserwatorzy go udostępnią, uzyskasz kontakt z szerszą publicznością bez konieczności wykonywania dodatkowej pracy.
Zawsze powinieneś robić wszystko, co w twojej mocy, aby promować dzielenie się. Dołącz ikony udostępniania społecznościowego do swojej witryny. Możesz nawet być bezpośredni i zapytać czytelnika: “podziel się tym ze swoimi przyjaciółmi.”
To powiedziawszy, wysokie stopy udziału niekoniecznie przekładają się na wysokie zaangażowanie.
W rzeczywistości, badania pokazują nie ma wysokiej korelacji między czasem czytania a udostępnianiem społecznościowym.
Jak widać na wykresie, wysoki czas odczytu nie przekłada się na akcje. Tylko dlatego, że ktoś kliknął przycisk Udostępnij, nie oznacza, że był zaangażowany w treść.
Ta sama koncepcja może być stosowana do polubień.
Zastanów się, ile wysiłku potrzeba, aby polubić coś w mediach społecznościowych. Ludzie mogą po prostu przewijać kanały informacyjne i klikać “Lubię to” bez klikania linku, oglądania wideo, a nawet czytania podpisu.
Dlatego komentarze są znacznie lepszym wskaźnikiem zaangażowania odbiorców w Twoje treści.
Ludzie prawdopodobnie nie będą poświęcać czasu na komentarz, chyba że są rzeczywiście zainteresowani. Komentarze będą prawdopodobnie związane z postem. Ludzie będą mieli pytania, udzielać opinii i przedstawiać swoje opinie na określony temat.
Pewnie, możesz dostać trochę spamu na swoich postach. Są ludzie, którzy próbują promować swoje nazwy i marki.
Ale w większości komentarze mogą być dokładnym odzwierciedleniem tego, jak zaangażowani są ludzie. Polubienia i akcje są ważne, ale niekoniecznie mierzą zaangażowanie.
Śledzenie konwersji
Jeśli użytkownik witryny zakończy proces konwersji, można śmiało powiedzieć, że jest zaangażowany. Nie ma znaczenia, skąd pochodzą i jak to zrobili.
Osoby te mogły zostać przyciągnięte do twojej witryny z szerokiej gamy kanałów. Mogły pochodzić z twojego biuletynu, bloga, kampanii e-mailowej lub innej strony docelowej.
Nie zrozum mnie źle, Kiedy mówię, że nie ma znaczenia, skąd pochodzą.
Oczywiście powinieneś śledzić wszystkie swoje potencjalnych klientów, linki i konwersje w oparciu o kanały dystrybucji. Śledź je wszystkie osobno, aby zobaczyć, które kanały są najbardziej skuteczne.
Mówię tylko, że jeśli się nawracają, to są zaangażowani. Co wolisz? Wysokie zaangażowanie czy wysokie konwersje?
To oczywiście pytanie retoryczne. Ale myślę, że te dwie rzeczy można pogrupować dla naszych celów, mierząc zaangażowanie.
Kiedy ktoś się nawraca, oznacza to, że podjął działanie. Możemy założyć, że pochłonęli Twoje treści i byli wystarczająco zaangażowani, aby je zrealizować.
To znacznie różni się od twojego zasięgu. Na przykład uzyskanie dużego ruchu na twojej stronie jest zdecydowanie czymś, z czego można być dumnym. Ale to nie znaczy, że ruch jest zaangażowany.
Może jesteś naprawdę dobry w pisaniu nagłówków. Są niektóre nagłówki ludzie są przyciągani.
Odnosi się to do tego, co omówiłem wcześniej na temat pomiaru czasu spędzonego na stronie i głębokości przewijania. To, że ktoś kliknął Twój link, nie oznacza, że jest zaangażowany.
Ale jeśli ukończą proces konwersji, możesz założyć, że zaangażowanie było wysokie.
Miej oko na swój organiczny ruch w wyszukiwarce
Do tej pory wszystko, co omówiłem, obejmuje zaangażowanie rynku docelowego, odwiedzających witrynę i obserwujących media społecznościowe. Ale nie powinieneś skupiać się na kontaktach z ludźmi.
Tak, przeczytałeś to poprawnie. Poczekaj chwilę.
Pomiar ruchu w wyszukiwarkach organicznych może być dobrym wskaźnikiem tego, jak dobrze Twoja strona angażuje się w roboty, a dokładniej Googlebot.
Tu cała twoja ciężka praca może się opłacić. Jeśli zastosowałeś się do mojej rady na jak poprawić swój ranking SEO, Twoja strona będzie zaangażowana w Googlebota.
To zaangażowanie przełoży się na wzrost ruchu w wyszukiwaniu organicznym.
Nie może to zmienić ogólnego ruchu na twojej stronie. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, skąd pochodzi cały twój ruch.
Możesz łatwo śledzić swoje ruch organiczny z Google Analytics.
Większość firm nie bierze tego pod uwagę, próbując zwiększyć zaangażowanie.
Ale upewnienie się, że witryna jest skonfigurowana do prawidłowego angażowania się w Googlebota, z pewnością będzie miało efekt kuli śnieżnej prowadzący do zwiększenia zaangażowania we wszystkich kanałach.
Skup się na swoich listach e-mail
Innym sposobem zarządzania zaangażowaniem jest śledzenie rezygnacji z poczty e-mail.
Jeśli ludzie są subskrybowanie listy e-mail marketingu na pewno są zaręczeni. Pomyśl o procesie, przez który musieli przejść, aby się zarejestrować.
Zobaczyli coś na twojej stronie internetowej, co sprawiło, że chcieli usłyszeć od Ciebie regularnie. To świetna wiadomość.
Teraz możesz pójść o krok dalej i nadal śledzić ich zaangażowanie za pomocą wskaźników e-mail dla każdej wysyłanej kampanii.
Szukaj takich rzeczy jak:
- otwarte stawki
- współczynniki klikalności
- konwersje
- forward
Wszystko to jest również synonimem zaangażowania.
Śledź ruch wewnętrzny
Porozmawiajmy dalej o korkach.
Ktoś ląduje na twojej stronie głównej. Co teraz? Co oni robią?
Przeanalizuj swoją stronę główną, aby zobaczyć, z jakimi opcjami mogą się angażować. Jak już powiedziałem wcześniej, ktoś odwiedzający Twoją witrynę nie wystarczy, aby powiedzieć, że odwiedzający jest zaangażowany.
Ale jeśli wewnętrznie klikają Twoją witrynę, zdecydowanie możesz rozważyć zaangażowanie tych działań.
Oto przykład. Powiedzmy, że ktoś przewija Twittera i natknie się na link do jednego z Twoich postów na blogu. Klikają link i czytają twój post.
Pamiętaj, że mierzysz także czas na stronie i głębokość przewijania, o czym wcześniej mówiłem. Na podstawie tych analiz możesz zobaczyć, jak czytają post.
Teraz kliknęli na inny post na blogu. To coś wielkiego. Śledzenie ruchu wewnętrznego w Twojej witrynie jest jednym z najlepszych oznak zaangażowania.
Ten gość był tak zaangażowany w jedną treść, że chciał jej jeszcze więcej. Ale jeśli Twoje treści są nudne, ucierpi Twój ruch wewnętrzny, a wskaźniki wyjść będą wysokie. Tych liczb nie należy mylić z Twoimi współczynniki odrzuceń:
Stawki wyjazdowe na pewno się zdarzają. Ludzie nie pozostaną na twojej stronie 24/7. Możesz łatwo śledzić swoje stawki za wyjścia za pomocą Google Analytics.
Dowiedz się, które strony mają najwyższy wskaźnik wyjść. Te strony nie są tak wciągające. Jak można wprowadzić ulepszenia?
Porównaj te strony z bardziej angażującymi treściami i zobacz, czego brakuje.
Po zidentyfikowaniu różnic i dokonaniu niezbędnych korekt łatwiej będzie Ci zwiększyć zaangażowanie na tych stronach. Ale wszystko zaczyna się od śledzenia ruchu wewnętrznego.
Wniosek
Zaręczyny to nie tylko jeden numer.
Aby skutecznie zarządzać zaangażowaniem, musisz najpierw zrozumieć niektóre błędne wyobrażenia dotyczące niektórych śledzonych wskaźników.
Czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie, nie zawsze przekazuje ich zaangażowanie. Dlatego należy również śledzić głębokość przewijania, aby uzyskać dokładniejszą reprezentację.
Polubienia i akcje są świetne. Ale komentarze są lepszym sposobem, aby zmierzyć, jak zaangażowani są ludzie.
Konwersje są synonimem zaangażowania. Skorzystaj z opcji wysyłania wiadomości e-mail i kampanii, aby śledzić zaangażowanie.
Upewnij się, że oprócz ruchu wewnętrznego monitorujesz ruch organiczny w wyszukiwarce.
Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, będziesz miał znacznie lepsze zrozumienie, jak angażujące są Twoje treści. W rezultacie będziesz mógł wprowadzać korekty i odpowiednio wpływać na odbiorców.
Jakich analiz używa Twoja marka do pomiaru zaangażowania Twoich treści?