Myślę, że powinno być powiadomienie, które pojawia się podczas instalowania WordPress lub konfigurowania błyszczącego nowego konta z Blogger.
Pojawiłoby się gdzieś, zanim wykonasz ostatnie kroki konfiguracji, ale przed długo wyciągniętymi warunkami użytkowania, których nikt nigdy nie czyta.
“Uwaga.”
“Blogowanie nie jest łatwe. Możesz doświadczyć nieoczekiwanych suszy inspiracji, trudnego utrzymywania harmonogramu lub ulegać presji zawsze potrzebującej świeżych treści.”
Co zrozumiałe, przesiąknięci pragnieniem dzielenia się ze światem swoimi wspaniałymi pomysłami i wyjątkową perspektywą, większość ludzi zignorowałaby ten mały Nugat mądrości.
Ale może przeniknie do podświadomości. Może kilka miesięcy później, gdy wpatrywali się w pustą stronę, próbując wymyślić coś dowcipnego lub pouczającego do napisania, wróciło to do nich.
A nie mówiłem?
Wyznanie jednego blogera
Kilka miesięcy temu założyłem bloga o nazwie popkulturowe Tees.
Blogowałem od lat, zarówno zawodowo, jak i osobiście, ale nigdy nie wytrzymałem dłużej niż kilka miesięcy. Zwykle miałem dość strony lub odkryłem, że naprawdę nie mam nic, co chciałbym powiedzieć Internetowi. Przykułem te próby do bycia eksperymentami w medium, a nie prawdziwymi pchnięciami w bycie blogerem.
Ale tym razem byłem poważny. Miałem prosty pomysł: znaleźć i wyróżnić fajne koszulki i dać początkującym artystom inspirację i wiedzę potrzebną do osiągnięcia sukcesu.
Pomyślałem, że aktualizowanie tego bloga będzie łatwe. W końcu wybierałem temat, który mnie pasjonował (przez cztery lata pracowałem jako główny artysta w firmie sitodrukowej), a tam jest nieskończona ilość nowych koszul, o których można mówić.
Przez pierwszy miesiąc byłem podekscytowany ekscytacją posiadania mojego nowo zaprojektowanego bloga na żywo i wczesną uwagą na jego projekt.
Pilnie, każdego dnia robiłbym trochę badań, aby znaleźć koszulkę, którą chciałem wyróżnić, przygotować post i opublikować go. Napisałem pierwszy artykuł z serii miał być wieloczęściowy i planowałem opublikować każdą kolejną część w ciągu najbliższych tygodni. Wymyśliłem nawet listę specjalnych artykułów / wywiadów, które chciałem zrobić w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Potem, kiedy zacząłem robić korki, to zaczęło się dziać.
Pewnego dnia byłem zbyt zajęty, by pisać posty. Następnego dnia byłem niemotywowany i zmęczony.
Nagle moje codzienne posty spadły do 3-4 tygodniowo. Drugi artykuł z mojej serii był w połowie skończony. Był jeden lub dwa e-maile, na które nie odpowiedziałem. A potem, w końcu, zalogowałem się na stronę pewnego dnia i zdałem sobie sprawę, że ostatni post, który zrobiłem, był datowany ponad tydzień temu.
5 sposobów walki z bloga aktualizacja bluesa
Jak powie Ci każdy ekspert w dziedzinie publikacji internetowych, najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby zbudować nowy blog, jest publikowanie regularnych treści. Zawiodłem.
Po tym tygodniu ciszy zobaczyłem, że mój ruch zmniejszył się prawie o połowę i chociaż subskrypcje RSS jeszcze nie spadały, też nie rosły.
Musiałem podjąć decyzję. Mogłem pozwolić mojej witrynie dołączyć do tysiąca innych porzuconych blogów, lub Mogę zmienić sposób, w jaki robiłem rzeczy, aby lepiej wykonywać swoją pracę, aktualizując rzeczy na bieżąco.
Wybrałem później, a oto, czego nauczyłem się w ciągu ostatnich kilku miesięcy:
1. Zdecyduj się na realistyczną częstotliwość publikowania
Dla mnie to było codziennie, z wyjątkiem weekendów. Jak na ironię, łatwiej mi poradzić sobie z delegowaniem w dni robocze, ponieważ byłem już w “trybie pracy”. W weekendy chciałem tylko odpocząć i nie myśleć o niczym związanym z pracą.
Dla ciebie może to być co drugi dzień lub dwa razy w tygodniu. Cokolwiek zdecydujesz, ogłoś to swoim czytelnikom na swoim blogu.
Ogłaszanie tego dokonuje dwóch rzeczy.
Po pierwsze, tworzysz i zarządzasz oczekiwaniami czytelnika, kiedy zostaną opublikowane nowe treści.
Po drugie, odpowiadasz przed czytelnikami. Trudniej jest olać publikowanie, gdy wiesz, że jest grupa ludzi, którzy oczekują czegoś nowego w danym dniu.
2. Zaakceptuj, że będą dni, w których nie będziesz miał czasu na aktualizację bloga lub po prostu nie będziesz miał na to ochoty. Więc przygotuj się na to.
Większość systemów blogowania ma możliwość planowania postów z wyprzedzeniem. Wykorzystaj to.
Pracuj z naturalnymi cyklami produktywności i pisz dodatkowe posty, gdy jesteś w nastroju. Zaplanuj ich automatyczne publikowanie w dniach, w których wiesz, że będziesz zajęty, lub po prostu trzymaj je “niepublikowane” w dniach, w których nie jesteś zmotywowany do napisania czegoś nowego.
Ogólnie rzecz biorąc, postępuję zgodnie z tą zasadą, aby wygenerować kilka tygodni postów z wyprzedzeniem i zaplanować je, jeden dziennie. Wtedy mogę zapomnieć o delegowaniu na jakiś czas.
Zdziwiłbyś się również, ile treści możesz znaleźć i chcesz udostępnić, gdy już wypełnisz swój “limit”. Wiele razy kończę, zwiększając mój wynik postu do 2-3 dziennie, gdy ciśnienie, aby coś opublikować, zniknie.
3. Zawsze miej oczy na nowe treści i miej sposób, aby je uchwycić.
Łatwo jest przegapić możliwości nowych treści, jeśli ich nie szukasz lub nie jesteś gotowy do nagrywania i zapisywania ich na czas, gdy będziesz gotowy.
Zdziwiłbyś się, ile razy będę surfować po innej stronie lub czytać bloga (wiele razy na zupełnie niepowiązane tematy) i znaleźć coś odpowiedniego dla mojej własnej strony.
Zyskaj nawyk posiadania środków online i offline do przechwytywania informacji, które będą przydatne później w Twojej witrynie. Korzystam z następujących narzędzi:
- Pyszne z dodatkiem Firefox do zakładek, które znajduję podczas surfowania po sieci.
- Plik tekstowy z różnymi notatkami, adresami URL i pomysłami na artykuły.
- Mój aparat iPhone do robienia zdjęć fajnych koszulek, które widzę w mieście.
- Mały notatnik (Lubię notatki terenowe) do zapisywania pomysłów, gdy nie jestem w pobliżu komputera.
Oszczędzam również czas na badaniu postów, używając kilku różnych metod dostarczania mi istotnych informacji, zamiast szukać ich.
- Subskrybuję kanały RSS pół tuzina witryn/blogów branżowych za pośrednictwem Google Reader, i wpisy gwiazd, które moim zdaniem będą przydatne.
- Delicious pozwala wybrać wybrane tagi, a następnie subskrybować otrzymany kanał RSS. Skonfigurowałem kilka oddzielnych kanałów RSS dla odpowiednich fraz i dodałem je do Google. Dostaję niektóre z moich najlepszych treści z tego, co inni ludzie dodali do zakładek.
- Skonfigurowałem codzienne Alerty Google (jedną z bardziej niejasnych funkcji Imperium Google) dla odpowiednich słów kluczowych i wysyłałem je na moją skrzynkę odbiorczą. Jest to fantastyczne źródło aktualnych wiadomości na dany temat.
4. Znajdź coś małego, co możesz łatwo pokryć Codziennie / Co tydzień.
Każdego dnia na koszulkach popkulturowych mam inny t-shirt. Format postu jest dość prosty: Nazwa projektu, zdjęcie, blurb o koszuli, Cena i link do jej zakupu. Wykonanie postu nie zajmuje dużo czasu, w rzeczywistości czasami mam szczęście i ludzie przysyłają mi koszule do recenzji i mogę pominąć całą część badawczą.
Znajdź coś dla siebie Twój odpowiednik codziennej koszulki.
Dlaczego? Jest to szybki i łatwy sposób budowania archiwów, zapewnia świeże codzienne treści bez ogromnego nakładu czasu i wypełnia luki między większymi funkcjami, które możesz planować napisać.
Potrzebujesz pomysłów na rozpoczęcie pracy?
- Jeśli twój blog obejmuje sztuka / design: każdego dnia, link do innego obrazu, który zainspirował cię z jakiegoś powodu. Dołącz krótką biografię artysty, link do jego strony internetowej i kilka przykładów ich pracy.
- Jeśli twój blog obejmuje technologia: znajdź interesującą wiadomość i napisz opinię na jej temat.
- Jeśli twój blog obejmuje twoje życie: Opublikuj coś zabawnego / interesującego/szalonego, co słyszysz od przyjaciół lub nieznajomych.
- Jeśli twój blog obejmuje muzyka: polecaj codziennie nową piosenkę i porównuj ją z czymś, co ludzie słyszeli wcześniej.
5. Zachęć czytelników do kontaktu z Tobą.
Jedną z najlepszych rzeczy na temat blogowania jako medium wydawniczego jest łatwość, w której ludzie mogą reagować na to, co piszesz. Pisanie staje się mniej praktyką wykładania, a bardziej zaproszeniem do rozpoczęcia dialogu. I nigdy nie wiadomo, do czego doprowadzi ten dialog.
Dołącz formularz kontaktowy (nigdy tylko adres e-mail, chyba że masz genialne filtry antyspamowe) w miejscu widocznym na swoim blogu i zachęcaj do opinii, rant i zgłoszeń od odwiedzających. Zachęcaj również użytkowników do publikowania komentarzy i upewnij się, że na nie odpowiadasz, zwłaszcza na początku. To samo dotyczy e-maili.
Wiem, zastanawiasz się, jak opinie użytkowników pomogą Ci utrzymać bloga. Są dwa proste powody:
- Czytelnicy są czasami najlepszym źródłem nowych treści; i
- Wiedza, że za blogiem stoi prawdziwa żywa osoba, rozwija lojalność i relacje.
Rzecz w tym, że są wystarczająco pasjonaci tego, o czym piszesz, aby czytać Twojego bloga. Zabiegaj o ich wkład, a możesz być zaskoczony, że czytelnicy łączą cię z odpowiednimi treściami, dzielą się doświadczeniami, o których możesz pisać, lub po prostu informują, że ostatni artykuł, który napisałeś, był niesamowity.
Zdziwiłbyś się, jak bardzo taka reakcja pomaga cię zmotywować.
Pokonanie bloga na dobre
Na początku tego artykułu powiedziałem, że blogowanie nie było łatwe. A teraz, gdy jesteśmy na końcu artykułu… blogowanie nadal nie jest łatwe.
Sugestie tutaj nie są w żaden sposób lekarstwem-wszystko na zmagania, które wynikają z próby regularnego tworzenia treści.
Są jeszcze dni (choć jest ich znacznie mniej i dalej), kiedy nie publikuję, a wciąż mam ten na wpół napisany drugi artykuł z mojej serii nadal siedzi w moim folderze projektów.
Ale dzięki połączeniu przygotowania, struktury i zachęcających informacji zwrotnych od niesamowitych czytelników, te wytyczne ułatwiły blogowanie i sprawiły, że jestem bardziej zabawny.
Mam nadzieję, że zrobią to samo dla Ciebie.