Możesz użyć 404s, aby zwiększyć swoje SEO. Oto jak.

Przerażająca strona błędu 404.

Wszyscy się na to natknęliśmy.

Moim zdaniem nie ma większego szumu niż trafienie błędem 404 podczas przeglądania witryny.

Jesteś w samym środku ciekawej treści i nagle rzucasz podkręconą piłkę.

Jeśli nie jesteś pewien, co to jest strona 404, przyjrzyjmy się formalnej definicji.

Według Google,

Strona 404 jest tym, co użytkownik widzi, gdy próbuje dotrzeć do nieistniejącej strony w Twojej witrynie (ponieważ kliknął uszkodzony link, strona została usunięta lub błędnie wpisał adres URL).

Oto jak wygląda brzydki, ogólny 404:

image13

Nie pochlebia ci to?

Ale możesz je upiększyć, tak jak ja na Quick Sprout:

image09

Widziałeś 404. przeklinałeś 404. a Twoja strona może nawet mieć 404s.

Problem z 404s

O co chodzi z 404?

Naprawdę są aż tak źli?

Po pierwsze, pozwól mi coś wyjaśnić.

Każda strona dostanie jakieś 404, a już dobrze! 404 zdarza się, gdy ludzie—potencjalni użytkownicy witryny— wpisują niewłaściwy adres URL.

Na przykład, jeśli wpiszę “businessinsider.com” w mojej przeglądarce i kontynuuj wpisywanie bełkotu, dostanę 404.

image00

To nie wina biznesmena, że mam 404. To moje wina.

Nigdy nie będziesz w stanie wyeliminować 404 całkowicie.

Ale są jakieś 404, które are pod twoją kontrolą i które do trzeba zwracać uwagę.

Oto dlaczego.

Jeśli Użytkownik napotka problem z serwerem internetowym, taki jak strona 404, najprawdopodobniej naciśnie przycisk Wstecz i powróci do wyszukiwarki.

Kiedy odwiedzający robią tę mszę, tworzy się zjawisko zwane “Pogo sticking”, które wygląda tak:

image01

Jest to problem, ponieważ informuje Google, że Twoje treści nie dodają wartości do konkretnego zapytania słów kluczowych.

Jeśli tak się stanie, prawdopodobnie zauważysz spadek rankingów.

Niefajnie.

Nieuchronność 404s

Jak wspomniałem powyżej, 404S się wydarzy. To nie jest jeśli ale kiedy odwiedzający je napotkają.

Wiele 404 to nie twoja wina. Ale niektórzy Wola to twoja wina, a trudno je kontrolować. Nawet jeśli jesteś niesamowitym SEO lub webmasterem, niektóre z nich prześlizgną się przez szczeliny.

Im większa jest Twoja witryna, tym więcej 404 będziesz miał.

Jedną z głównych przyczyn 404s są uszkodzone linki.

Strony internetowe się zmieniają. Linki nigdzie nie prowadzą. I 404.

W rzeczywistości niektóre ogromne strony internetowe mogą codziennie zdobywać do 10 nowych niedziałających linków.

Wystarczy spojrzeć na liczbę niedziałających linków znalezionych na niektórych z najlepszych stron internetowych na świecie:

image06

Jeśli przytrafi się to behemotom takim jak Cisco i Apple, możesz się założyć, że przytrafi się Tobie.

I jak wspomniałem wcześniej, uszkodzone linki są tylko jednym z powodów 404S. innym razem jest to po prostu spowodowane błędnym wpisaniem adresu URL przez odwiedzającego.

Najważniejsze jest to, że 404 są nieuniknione i potrzebujesz skutecznego sposobu, aby sobie z nimi poradzić.

Jakie jest rozwiązanie?

To całkiem proste.

Musisz stworzyć spersonalizowaną, markową stronę 404.

Zapisz swoje 404 pomysły w jednym miejscu we wszystkich używanych aplikacjach do dokumentów.

Oto dobry przykład jednego z MailChimp:

image11

Oto kolejny z Hootsuite:

image12

Pomyśl o tym.

Wolisz trafić brzydkim, generycznym 404 czy dobrze zaprojektowanym i sprytnie oznakowanym?

Założę się, że większość ludzi zdecyduje się na to drugie.

Ale to tylko część tego.

Chociaż te strony 404 są słodkie, nie zrobią nic dla Twojego SEO.

Używaj 404S na dobre

To, co chcesz zrobić, to nie tylko powstrzymać 404 przed skrzywdzeniem twojego SEO, ale wykorzystać je do boost Twój SEO.

Ale czy to nie wydaje się trochę sprzeczne z intuicją? W jaki sposób 404s może być korzystne dla SEO?

Oto, co zrobisz.

Stwórz niestandardową stronę 404 z markowym projektem, takim jak te z MailChimp i Hootsuite, i dodaj do niej kilka wewnętrznych linków.

Lubię strzelać w dowolnym miejscu od 25 do 50 linków.

Bam!

Zamiast opuszczać witrynę w pośpiechu, odwiedzający będą zachęcani do sprawdzania większej ilości treści i przeglądania.

Zakładając, że linki, które podasz, prowadzą do angażujących, pomocnych treści, wielu odwiedzających zostanie przez jakiś czas i będzie pracować głębiej w lejku sprzedaży.

Jeśli chodzi o wartość SEO, zmniejsza to wszelkie przyklejanie się pogo i dostarcza Twojej witrynie więcej soku SEO. Zamiast 404 są szkodą dla Twojego SEO, faktycznie stają się atutem.

W zasadzie zmieniasz negatyw w pozytyw-całkiem słodki.

Istnieje również kilka innych korzyści:

  • Jesteś znacznie mniej prawdopodobne, aby denerwować odwiedzających
  • Może zwiększyć kapitał Twojej marki
  • Możesz zwiększyć średnią ilość czasu spędzonego na stronie
  • Możesz zmniejszyć współczynnik odrzuceń
  • Odwiedzający chętniej zapoznają się z dodatkowymi treściami
  • W dłuższej perspektywie powinno to mieć pozytywny wpływ na konwersje i sprzedaż

Pod wieloma względami dostosowana strona 404 z linkami wewnętrznymi jest jak magiczna kula SEO.

Może zrobić wiele dobrego bez większego wysiłku z twojej strony.

Konkretne strategie i przykłady

Teraz, gdy ustaliliśmy, że dodawanie linków wewnętrznych jest techniką, którą chcesz zaimplementować, przejdźmy do jej specyfiki.

Jednym ze sposobów wdrożenia tej strategii jest link do niektórych z najpopularniejszych postów, a także do strony głównej.

Nawet Google sugeruje zrobienie tego:

image05

Polecam przejrzenie analizy, aby zobaczyć, które posty otrzymały największe zaangażowanie (kliknięcia, udostępnienia, komentarze i tak dalej).

Następnie umieść je na swojej stronie 404.

Może to zwiększyć liczbę stron w witrynie, które zostaną zaindeksowane, zwiększając SEO.

I to całkowicie działa.

W rzeczywistości korzystałem z tej strategii kilka lat temu, kiedy pracowałem z TechCrunch.

W ciągu 30 dni udało mi się znacznie zwiększyć ich ruch w wyszukiwaniu (dokładnie 9%).

Dodaj pasek wyszukiwania

Jest to niezwykle prosta funkcja, ale może mieć ogromny wpływ.

Według Econsultancy,

… współczynniki konwersji poprzez wyszukiwanie w witrynie mogą być do 50% wyższe niż średnia. Odwiedzający przekonwertowali 4.63% w porównaniu ze średnią witryn 2.77%, co jest 1.8 razy bardziej skuteczne. W konsekwencji odwiedzający korzystający z wyszukiwarki wnieśli 13,8% przychodów.

Innymi słowy, ” ludzie, którzy korzystają z wyszukiwania, są bardziej skłonni do zakupu.”

Spróbuj postawić się na chwilę w miejscu gościa.

Przybywają na Twoją stronę i szukają informacji na określony temat lub produkt.

Natykają się na blokadę z nieprzewidzianą stroną 404.

Zamiast opuszczać zirytowany, mogą po prostu wyszukać to, co ich interesuje w polu wyszukiwania.

Voila! Natychmiast znajdują inne cenne treści, aby ugasić pragnienie.

Twitter dobrze to ściąga na swojej stronie 404:

image10

Tak jak GitHub:

image04

Dodawanie linków do produktów

Załóżmy, że prowadzisz sklep e-commerce.

Jednym ze sposobów na poprawę jakości zakupów klientów jest link do innych obszarów witryny.

W szczególności możesz tworzyć linki oparte na różnych kategoriach produktów.

Oto naprawdę dobry przykład z ModCloth, sklepu z modą damską:

image02

Nie tylko poprawia to SEO i sprawia, że odwiedzający są zadowoleni, ale ułatwia płynniejsze zakupy i powinno również poprawić konwersje.

Mów o zamianie cytryn w lemoniadę!

Jestem pewien, że jesteś przynajmniej w pewnym stopniu zaznajomiony z mapami witryn i ich wpływem na SEO.

Jeśli nie, oto zrzut ekranu niektórych kluczowych zalet SEO według OnCrawl:

image08

Dlaczego nie dołączyć łącza do mapy witryny?

To właśnie zrobił Starbucks.:

image03

A jego strona 404 wyglądała świetnie.

Oto ostatnia mała wskazówka

Pamiętaj, aby wyjaśnić, co poszło nie tak.

Odkryłem, że pomaga to zmniejszyć frustrację użytkowników.

Wiem, że czuję ulgę, kiedy po prostu wiem, co się dzieje.

Ta 404 Strona Z X-Cart robi świetną robotę:

image07

Zauważ, że nie ma szalonego żargonu.

W prostym języku angielskim wyjaśnia niektóre z możliwych przyczyn błędu 404, który napotkałeś na ich stronie.

Jak stworzyć spersonalizowaną stronę 404

Teraz, gdy ustaliliśmy, jak korzystna może być spersonalizowana strona 404 dla SEO, prowadzi nas to do jednego ważnego pytania.

Jak do cholery go stworzyłeś?

Jak dobrze wiesz, jestem wielkim fanem WordPressa.

To naprawdę wybawienie dla każdego, kto chce stworzyć piękną, profesjonalnie wyglądającą stronę internetową, ale nie wie zbyt wiele o kodowaniu.

Sugeruję użycie wtyczki 404page dla WordPressa.

Jest to punkt kompleksowej obsługi do tworzenia podstawowej strony 404.

Możesz go dostosować i dołączyć wszelkie informacje, którymi chcesz się podzielić z odwiedzającymi, którzy napotkają Twój 404.

Najlepsze jest to, że nie musisz mieć żadnych umiejętności programistycznych, aby z niego korzystać.

Jeśli jednak chcesz, aby strona 404 była super wyspecjalizowana i zorientowana na markę, możesz wypłacić pieniądze, aby zatrudnić profesjonalnego programistę.

Jeśli masz budżet i chcesz, aby wyglądał profesjonalnie, zwykle jest to najlepsza trasa.

Możesz znaleźć wykwalifikowanych programistów za pośrednictwem witryn takich jak Guru i Upwork.

Wiele z nich jest bardziej przystępnych cenowo, niż mogłoby się wydawać.

Wniosek

Jak na to patrzę, 404 są nieprzyjemną, ale nieuniknioną częścią prowadzenia strony internetowej.

Oczywiście możesz użyć narzędzi, takich jak narzędzie do sprawdzania uszkodzonych łączy Online, ale w pewnym momencie nadal będziesz mieć problemy.

I nawet jeśli w jakiś sposób uda Ci się złapać wszystkie uszkodzone linki, odwiedzający nadal będą błędnie wpisywać adresy URL.

Najlepszym sposobem obsługi 404s jest ich dostosowanie i włączenie odpowiednich linków wewnętrznych.

Dostosowana strona 404 będzie nie tylko Chroń Twoje SEO przed szkodą, ale także poprawić to.

Nie wspominając o tym, że zapewnia znacznie bardziej satysfakcjonujące wrażenia użytkownika.

Aby dowiedzieć się więcej o szerokim spektrum stron 404, sprawdź ten post, który napisałem na NeilPatel.com.

Total
0
Shares
Related Posts