Gra się zmieniła. SEO zawsze było szybko rozwijającą się branżą, która sprzyja zwinności i elastyczności. Ale od czasu ostatniej rundy niszczycielskiej aktualizacji Google-począwszy od Google Panda w lutym 2011 roku, a kończąc na aktualizacji EMD 2012-tempo zmian nasiliło się. W rzeczywistości te aktualizacje powodują, że wielu właścicieli witryn zależnych od ruchu Google wypada z biznesu.
Prawdopodobnie już wiesz, że SEO się zmieniło. Ale niestety, nie ma zbyt wielu informacji, które pomogą Ci udzielić odpowiedzi, których szukasz ,na przykład ” Jak mogę zaktualizować moje strategie budowania linków dla 2013?”i” co mogę zrobić, aby chronić moją witrynę przed kolejną aktualizacją?”W tej sekcji uzyskasz dogłębne spojrzenie na świat SEO, w którym żyjemy, i kilka przydatnych strategii, których możesz użyć, aby chronić swoją witrynę przed nieustającymi aktualizacjami Google.
Wizualna oś czasu SEO
Nie da się zrozumieć link building bez wiedzy, gdzie jesteśmy i jak się tu znaleźliśmy.
- 5 BG (przed Google): Yahoo i AltaVista rządzili w sieci. Trafność (na podstawie gęstości słów kluczowych i znaczników meta) były najważniejszymi czynnikami rankingowymi.
- 1 AG (po Google): Rewolucyjny algorytm Google oparty na PageRank, oparty na liczbie linków wskazujących na stronę, doprowadził do znacznie lepszych wyników niż istniejące Wyszukiwarki. Doprowadziło to ostatecznie do dominacji Google w świecie wyszukiwania. Po raz pierwszy strony zostały uszeregowane na podstawie jakości i trafności.
- Venice Update (Kwiecień 2009): Ta rzadko omawiana aktualizacja była pierwszą poważną zmianą w sposobie, w jaki algo postrzegał autorytet i markę w całej witrynie. Aktualizacja Wenecja umieścić Google na trajektorii, że jest na zawsze: faworyzowanie zaufanych marek nad ich mniejszych konkurentów.
- Google Panda (Luty 2011): Wpłynęło na 12% wyszukiwań. Ukierunkowane niskiej jakości “farmy treści”, takie jak EHow, EzineArticles.com oraz Suite101.com. jedna z pierwszych aktualizacji Google, która aktywnie karała właścicieli witryn, którzy złamali wytyczne dla webmasterów.
- Google Penguin (Kwiecień 2012): Kara “nadmiernej optymalizacji”, która uderzyła w 3,1% witryn w indeksie Google. Ta aktualizacja specjalnie ukierunkowana była na witryny, które wykorzystywały taktykę budowania linków czarnego kapelusza, w szczególności nadmiernie zoptymalizowany tekst kotwicy. Podobnie jak Panda, ta aktualizacja jest filtrem, który łapie witryny w sieci za każdym razem, gdy wprowadzają odświeżenie (co około 2-3 miesiące).
- Aktualizacja EMD (wrzesień 2012): Do tej pory najnowsza ważna aktualizacja od Google. Ta aktualizacja była ukierunkowana na witryny, które wykorzystały moc domen exact match, aby uzyskać przewagę. To jeszcze bardziej ugruntowało nowe twarde stanowisko Google wobec właścicieli witryn, którzy ogłuszyli system.
White is the New Black (Hat)
Było trzy do pięciu lat, kiedy Czarni kapelusznicy rządzili pierwszą stroną Google. Korzystając z treści spun, masywnych sieci blogów i nadużywania tekstu kotwicy, strony te były w stanie z łatwością grać w algorytm. Większość SEO black hat (a nawet kilka białych kapeluszy) obudziłem się, aby zobaczyć coś takiego, gdy sprawdzali swoje statystyki dzień po Google Penguin:
Jejku.
Chociaż jest jeszcze kilka historii o sukcesach czarnych kapeluszy, większość taktyk budowania czarnych kapeluszy jest krótkotrwała. Aby nie dostać zbyt preachy, ale jeśli chcesz zrobić dobrze z SEO w dłuższej perspektywie, nadszedł czas, aby przyjąć podejście white hat do budowania linków.
Jak proaktywnie unikać kar
Celem SEO było szukanie jednego słowa kluczowego. Kiedy trafiłeś na pierwszą stronę, byłeś złoty. Już nie. Ważną częścią dzisiejszego SEO jest praca nad zminimalizowaniem ryzyka kar i aktualizacji Google. I chociaż nadgorliwe SEO na stronie może zdecydowanie zaszkodzić, linki powinny być twoim celem, jeśli chcesz uniknąć następnej aktualizacji Google.
W rzeczywistości, szef Webspam w Google, Matt Cutts, potwierdził, że linki są tam, gdzie webmasterzy powinni szukać, aby zapobiec przyszłym karom:
Oto jak przeprowadzić audyt profilu łącza w witrynie i zmniejszyć ryzyko stania się kolejną ofiarą aktualizacji Google.
Nadużywanie Tekstu Kotwicy
Powszechnie wiadomo, że nadużywanie tekstu kotwicy jest jednym z najważniejszych sygnałów spamu internetowego, które uruchamiają Filtr Penguin. I jest to uczciwy zakład, że przyszłe aktualizacje będą kierować witryny z nienaturalnym profilem linków.
Właściwie, MicroSiteMasters.com okazało się, że witryny, które nadużywały “warunków pieniężnych” w swoim tekście kotwicy, były znacznie bardziej narażone na Google Penguin:
Dlatego mieszanie tekstu kotwicy używanego do linkowania do witryny jest niezwykle ważne.
- Sprawdź dystrybucję Anchor Text w swojej witrynie
Pierwszym krokiem do uniknięcia nadużycia tekstu kotwicy jest wiedzieć, na czym stoisz. Najprostszym sposobem, aby się tego dowiedzieć, jest użycie narzędzia do analizy linków, Majestic SEO. Możesz zobaczyć swoją dystrybucję anchor text za pomocą bezpłatnego konta.
Najpierw przejdź do Majestic i wprowadź swój adres URL strony głównej.
Pokaże Ci sprytny Wykres kołowy dystrybucji tekstu kotwicy na stronie “Podsumowanie”.
Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, kliknij kartę “anchor text”.
I zobaczysz coś takiego.
Podobne dane można znaleźć za pomocą Open Site Explorer. Podłącz swój adres URL strony głównej do pola i kliknij kartę” anchor text”:
Wybierz filtr “wszystkie strony w tej domenie głównej” :
Kliknij przycisk Filtruj:
Pokaże Ci dane tekstowe zakotwiczenia w całej witrynie:
- Sprawdź Dystrybucję Tekstu Zakotwiczenia Na Poziomie Strony
Chociaż Dystrybucja tekstu zakotwiczenia witryny jest ważna, pingwin może również trafić na określone strony, które zostały nadmiernie zoptymalizowane. Możesz zobaczyć dane tekstu zakotwiczenia na poziomie strony dla najważniejszych stron, wprowadzając adres URL strony w OSE:
Ustaw filtr dla “tej strony”:
Następnie zobaczysz dystrybucję tekstu zakotwiczenia dla linków prowadzących do tej konkretnej strony:
Jeśli widzisz nieproporcjonalną ilość zakotwiczonego tekstu zawierającego słowa kluczowe, nadszedł czas na podjęcie działań. Oto kilka prostych sposobów na dodanie naturalnej różnorodności do tekstu kotwicy linku.
- Odkryj Naturalną Dystrybucję Tekstu Zakotwiczenia
-
-
Markowe Terminy
Jeśli spędzasz czas na przeglądaniu witryn z naturalnym profilem linków, zauważysz, że mają one większość tekstu kotwicy jako nazwę marki. Na przykład 6 z 7 najlepszych tekstów kotwicy Quicksprouta to odmiany marki:
-
Kotwy Generyczne
Ogólne teksty kotwic, takie jak “tutaj”, “ta strona” i “strona internetowa” to świetny sposób, aby Twoja dystrybucja tekstu kotwicy wyglądała bardziej naturalnie.
-
Nagie Adresy URL
Chociaż większość witryn używa tekstu zakotwiczenia podczas łączenia się z innymi stronami, niektóre nadal używają nagich adresów URL, takich jak http://quicksprout.com.
-
Tytuły
Niewykorzystana forma tekstu kotwicy to tytuł strony, do której linkujesz. Na przykład post, który opublikowałem jakiś czas temu, “nauka na Instagramie: jak zdobyć więcej obserwujących i polubień”, może pochwalić się tytułem postu jako najczęściej używanego tekstu kotwicy:
-
- Zastosuj naturalny tekst kotwicy do kampanii budowania linków
Teraz, gdy już wiesz, jak wygląda naturalna Dystrybucja tekstu zakotwiczenia, oto kilka prostych sposobów na dodanie różnorodności do tekstu zakotwiczenia.
-
-
Katalogi Stron Www
Katalogi nie są tak potężne jak kiedyś. Ale oficjalne słowo od Google jest to, że nadal przekazują zaufanie i autorytet na twojej stronie. To świetna okazja, aby szybko dodać markowy tekst kotwicy do linków do strony głównej (chociaż niektóre katalogi pozwalają na” głębokie ” wewnętrzne przesyłanie stron).
Użyjmy autorytatywnego SoMuch.com katalog jako przykład.
Head to http://www.somuch.com/submit-links / i wybierz”darmowy Link”:
Zaakceptuj wytyczne składania zgłoszeń i naciśnij”Kontynuuj”:
Wprowadzając informacje o swojej witrynie, dodaj markową kotwicę w ten sposób:
Lub to (ważne jest również, aby urozmaicić swój markowy tekst kotwicy):
-
Informacje Prasowe
Informacje prasowe, podczas gdy nadużywane w świecie SEO, przekazują trochę soku do swojej witryny. Jednak większość ludzi spamuje swoje komunikaty prasowe za pomocą 4 lub więcej hiperłączy anchor text:
Szkoda, ponieważ komunikaty prasowe są świetną okazją do korzystania z ogólnych kotwic na stronie głównej i stronach wewnętrznych witryny.
Skorzystamy z bezpłatnej strony prasowej Release-News.com jako przykład.
Najpierw Utwórz konto i potwierdź subskrypcję:
Następnie przejdź do strony głównej i kliknij “Prześlij za darmo”:
Podczas dodawania treści można łatwo hiperłącza tekst markowy:
“Post title” anchor text:
Ogólny tekst zakotwiczenia:
Lub nawet nagie adresy URL:
-
Wpisy Gości
Wiesz już, że publikowanie gości to świetny sposób na uzyskanie wysokiej jakości linków zwrotnych i ukierunkowanego ruchu. Jednak wiele osób nadal ulega nadużywaniu tekstu kotwicy podczas publikowania postów gości. Na szczęście możesz łatwo wrzucić ogólne i markowe kotwice w obszarze bio autora.
Podczas wysyłania postu gościa w programie Word Dołącz tekst zakotwiczenia, którego chcesz użyć (wielu właścicieli witryn zakłada, że zawsze chcesz używać marki lub “brand.com” anchors i publikować swoje linki w ten sposób automatycznie).
Najpierw podświetl tekst, który chcesz hiperłącze:
Kliknij prawym przyciskiem myszy (control + click on a Mac) i wybierz”hiperłącze”:
I wprowadź adres URL docelowy:
Kliknij”OK”:
Będziesz mieć link na żywo, z którego host postu gościa może korzystać w biografii autora.
Posty gości są również jednym z najlepszych sposobów korzystania z ogólnych kotwic, takich jak “Kliknij tutaj” i “jego ostatni post”:
A ponieważ większość witryn, które akceptują posty gości, zezwala na wiele linków, zwykle możesz wrzucić jeden markowy link tekstowy do swojej strony głównej i ogólny tekst kotwicy do jednego ze swoich postów:
-
Dystrybucja Linków W Całej Witrynie
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez twórców linków jest wskazanie prawie wszystkich linków do ich strony głównej. Wygląda to niezwykle nienaturalnie, szczególnie w przypadku witryn z dużą ilością treści. Duże witryny prawdopodobnie będą miały większość linków wskazujących na wewnętrzne strony.
Możesz zobaczyć Fajny obraz swojej dystrybucji linków w całej witrynie za pomocą Ahrefs.
Najpierw udaj się do ahrefs.com i wprowadź nazwę domeny w polu:
Dane witryny zobaczysz na stronie przegląd.
Przewiń do dołu i spójrz na wykres “dystrybucja w całej witrynie”. Wyświetla to rozmieszczenie linków w Twojej witrynie. Im bardziej rozłożony jest obraz, tym więcej linków masz w swojej witrynie.
A jeśli umieścisz witrynę spamową w Ahrefs, zauważysz zupełnie inny wyglądający wzór dystrybucji:
Na Ahrefs.com graph to szybki sposób, aby zorientować się w dystrybucji linków witryny. Ale możesz uzyskać znacznie dokładniejsze informacje za pomocą bezpłatnego MajesticSEO.com Konto i Excel.
Kliknij kartę “strony” po prawej stronie paska narzędzi:
Zobaczysz, które strony w Twojej witrynie mają najwięcej linków zwrotnych.
W przypadku QuickSprout.com, można zobaczyć, patrząc na liczby, że istnieje duża ilość dystrybucji w całym serwisie.
Ale jeśli chcesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje, możesz wyeksportować te dane jako .plik csv (Excel). Przewiń na dół zakładki “Strony “i kliknij”Pobierz plik CSV”.
I Otwórz za pomocą MS Excel lub Google Docs.
Usuń wiersze C I D (“AC Ranked Score”I” Last Retrieved”).
Następnie Usuń wiersze E I F (“Citation Flow “i”TrustFlow”):
Wytnij i wklej adresy URL strony głównej oraz połącz informacje z oddzielną częścią arkusza kalkulacyjnego.
(Ważne: pamiętaj, aby skopiować zarówno “www”, jak i wersje Nie-www adresu URL strony głównej)
Teraz masz oddzielne dane linków dla stron wewnętrznych i strony głównej.
Przewiń do dołu wiersza strony wewnętrznej i kliknij wiersz pod ostatnim wynikiem.
Następnie kliknij kartę “formuły” u góry MS Excel:
Pod “AutoSum ” kliknij”suma”:
Pokaże ci to całkowitą liczbę linków prowadzących do wewnętrznych stron.
Zrób to samo dla liczby domen odsyłających.
Teraz będziesz mógł zobaczyć zarówno liczbę łącznych linków, jak i domen odsyłających wskazujących na wewnętrzne strony:
Teraz, używając tych samych kroków, uzyskaj sumy linków zwrotnych dla swojej strony głównej.
Utwórz obszar podsumowania w arkuszu kalkulacyjnym, w którym możesz łatwo zobaczyć wszystkie ważne informacje, których szukasz.
Korzystanie z funkcji AutoSum (lub po prostu ręczne dodawanie liczb razem), znajdź całkowitą liczbę linków zwrotnych do całej witryny:
Zrób to samo dla liczby domen odsyłających:
Następnie skopiuj i wklej liczbę wewnętrznych linków do stron i linków do strony głównej, które znalazłeś wcześniej w obszarze podsumowania:
Teraz nadszedł czas, aby znaleźć procent linków wskazujących na wewnętrzne strony vs. Strona główna.
Po prostu podziel wewnętrzne linki do stron przez całkowite linki zwrotne i pomnóż tę liczbę przez 100.
W Excelu formuła wygląda następująco:
(G9 to wewnętrzne linki do stron. G7 To Total Backlinks).
I dostaniesz to:
Około 40% linków Quicksprouta wskazuje na wewnętrzne strony. Nie za bardzo!
Jeśli masz dużo linków w całej witrynie (jak blogrolls), liczba linków do strony głównej może być dość wysoka. Chociaż nikt nie jest pewien, jak Google postrzega linki zwrotne w całej witrynie, zrozumiałe jest, że liczba domen odsyłających jest ważniejszym wskaźnikiem niż całkowita liczba linków. Innymi słowy, kilka blogrolli może sprawić, że dystrybucja linków będzie wyglądać sztucznie na stronie głównej.
Możesz łatwo sprawdzić liczbę linków w całym serwisie w swoim profilu linków zwrotnych za pomocą Ahrefs. Umieść swoją domenę w swojej dziedzinie:
I kliknij na zakładkę “zewnętrzne”:
Następnie naciśnij przycisk radiowy ” w całej witrynie:
I kliknij “Zastosuj filtry”:
W przypadku QuickSprout spora ilość linków zwrotnych pochodzi z linków w całej witrynie:
W takim przypadku prawdopodobnie bardziej sensowne jest zwrócenie uwagi na liczbę domen wskazujących na strony witryny.
Aby to zrobić, po prostu dodaj pole dla wewnętrznych domen stron i domen % do wewnętrznych stron:
Skopiuj i wklej informacje o domenie wewnętrznej strony, które obliczyłeś wcześniej, od dołu komórki d do obszaru podsumowania.
Teraz skonfiguruj formułę w Excelu, która dzieli a) liczba wewnętrznych domen stron według b) całkowita liczba domen odsyłających. W Excelu wyglądałoby to tak:
G9 (Wewnętrzne Domeny Stron)/ G8 (Total Referring Domains) * 100
I dostaniesz nową figurę:
Jak widać w tym przykładzie, liczba ta jest bardzo różna od liczby obliczonej wyłącznie przez całkowite linki zwrotne. Wynika to głównie z faktu, że około połowa linków zwrotnych QuickSprout pochodzi z blogrolls, które wynoszą tysiące linków z kilku domen.
Link Relevancy
W zaskakującym momencie szczerości były pracownik Google Andre Weyhner stwierdził w wywiadzie: “uzyskanie linku ze strony o wysokim PR zawsze było cenne, dziś jest to bardziej trafność tematu witryny w odniesieniu do twojego, trafność to nowy PR.”I według badania branżowego przeprowadzonego przez MicroSiteMasters.com, linki pochodzące z niepowiązanych stron jest czynnikiem ryzyka:
Uzyskanie większości linków zwrotnych z ściśle powiązanych witryn to potężny sposób na ochronę przed pingwinem. A biorąc pod uwagę, że linki z niepowiązanych stron to czerwona flaga dla spamu internetowego, spodziewaj się, że będzie to część każdej innej aktualizacji algorytmu Google, która zostanie wdrożona w przyszłości. Mówiąc najprościej: większość linków powinna pochodzić z witryn, które są nieco związane z Twoją.
Chociaż nie ma zautomatyzowanego narzędzia, które poinformowałoby o trafności Twojego profilu łącza, łatwo jest sprawdzić na miejscu za pomocą Open Site Explorer.
Zobacz jak wygląda Twoja strona w oczach Google
Oczywiście, możesz myśleć, że Twoja strona jest o odchudzaniu, ale to nie znaczy, że Google widzi to w ten sposób. Aby prawidłowo obliczyć trafność linków, musisz wiedzieć, o czym Google myśli, że Twoja witryna jest.
Najpierw udaj się do https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/. Umieść swoją stronę w polu “Strona internetowa”:
Zaznacz “Pokaż tylko pomysły ściśle związane z moimi wyszukiwanymi terminami”:
I kliknij”Szukaj”:
Na koniec kliknij kartę “pomysły na słowa kluczowe” (Google czasami domyślnie ustawia zakładkę “pomysły na grupy reklam”):
Przejrzyj wyniki, aby zobaczyć, jakie słowa kluczowe pojawiają się. Dzięki temu poczujesz tematy, które Google uważa, że Twoja witryna najczęściej obejmuje.
Innym łatwym sposobem na sprawdzenie trafności z punktu widzenia Google jest umieszczenie nazwy domeny lub nazwy marki w Google:
Następnie przewiń na dół strony. Tam zobaczysz ” wyszukiwania związane z…”
Jak widać tutaj, daje to dobre informacje o tym, jak ludzie szukają Twojej witryny, co jest innym sposobem, w jaki Google określa trafność.
Sprawdź trafność Twojego profilu linkowego na poziomie witryny
Najpierw wyciągnij dane profilu łącza w OSE:
Kliknij kartę “łączenie domen”:
Wybierz “strony w tej domenie głównej”z rozwijanego menu.
I kliknij przycisk “Filtr”:
Teraz zobaczysz adresy URL stron, które prowadzą do ciebie.
Teraz zaczyna się zabawa. Nadszedł czas, aby ręcznie przejść jeden po drugim przez swój profil linków, aby sprawdzić, czy witryna jest odpowiednia dla Twojej witryny. Oczywiście każdy profil linków-nawet naturalny – będzie miał sporą ilość niepowiązanych linków. Nie chodzi o to, aby obliczyć procent odpowiednich linków zwrotnych w profilu linków. Zamiast tego powinieneś po prostu obserwować swoje wyniki, aby sprawdzić, czy większość linków pochodzi z powiązanych witryn.
Na przykład, gdy patrzę na profil linków QuickSprout, widzę wiele moich linków pochodzących ze stron takich jak DIYThemes.com, SEOMoz.org, Aweber.com, Inc.com oraz BusinessInsider.com. wszystkie są ściśle związane z tym, o co chodzi w QuickSprout (a mianowicie przedsiębiorczość, SEO, marketing internetowy, optymalizacja konwersji i media społecznościowe). Powinieneś zobaczyć coś podobnego: mieszankę bardzo, bardzo blisko powiązanych stron, Kilka Tak-Tak powiązanych stron i kilka zupełnie niepowiązanych stron.
Trafność Na Poziomie Strony
Podczas gdy Google koncentruje się na motywie całej witryny, uwzględnia również stronę, na której pojawia się link. W końcu nie ma sensu, aby Strona o mediach społecznościowych linkowała do Quicksprouta w artykule o tresurze psów.
Możesz sprawdzić trafność strony w ten sam sposób, w jaki sprawdzasz trafność witryny.
Ponownie otwórz Profil łącza w otwartym Eksploratorze witryny. Tym razem zachowaj domyślne ustawienia, aby zobaczyć stronę, na której znajduje się każdy link.
Możesz zobaczyć tagi tytułowe każdej strony w OSE, co powinno dać ci dobry pomysł na temat strony.
Z szybkiego spojrzenia, czuję się całkiem pewny, że strony linkujące do mnie ogólnie pasują do tematu QuickSprout. Ale jeśli nie masz pewności co do jednego lub kilku, zawsze możesz odwiedzić stronę, aby kopać głębiej. Powiedzmy, że nie byłem pewien, czy link, który otrzymałem ze strony na Viper Chill, jest odpowiedni dla mojej witryny. Chciałbym po prostu odwiedzić stronę i spojrzeć na kilka rzeczy.
Najpierw patrzę na tag opis strony. Czasami znaczniki opisowe są bardziej opisowe niż znacznik tytułowy. Najprostszym sposobem na to jest spojrzenie na HTML strony. Na pasku narzędzi SEO kliknij przycisk” Wyświetl źródło w karcie”.
A Firefox utworzy nową kartę z kodem strony. Będzie to wyglądać mniej więcej tak:
Aby znaleźć opis, naciśnij ctrl + f (cmd + f na komputerze mac) i wpisz ” opis.”
I znajdziesz opis meta.
Następnie rzuciłbym okiem na artykuł, aby zorientować się, o co chodzi. Ogólnie rzecz biorąc, ten artykuł dotyczył blogowania, które nie jest zbyt daleko.
Jeśli chcesz uzyskać naprawdę hardcore na ten temat, Możesz również sprawdzić tekst w pobliżu swojego linku. Daje to bardziej precyzyjne wyobrażenie na temat trafności linku, ponieważ strony mogą obejmować kilka tematów. Innymi słowy, Google kładzie nacisk na trafność tekstu wokół linków.
W tym przypadku QuickSprout został cytowany za formularzem opt-in na stronie.
Niezbyt istotne. Jednak fakt, że strona i Strona są istotne sprawia, że uważam to za odpowiedni link. Jedyną rzeczą, która mogłaby sprawić, że będzie to A+, byłoby to, że treści w pobliżu linku dotyczą mediów społecznościowych, SEO itp.
Ponownie, nie chodzi o to, aby zwariować i dowiedzieć się o trafności każdego pojedynczego ogniwa. To tylko kolejny sposób oceny trafności Twojego profilu linków. Jeśli masz link z niepowiązanej witryny — ale jest on na stronie ściśle związanej z tematem twojej witryny — możesz wrzucić go do “odpowiedniej” kategorii.
Różnorodność Linków
W burzliwej historii SEO, fortuny zostały utracone przez jednego tweak w algorytmie Google. Po pierwsze, strony, które brały udział w wymianie linków, wypadły z SERP jak tona cegieł. Kilka lat później linki profilowe zostały znacznie zdewaluowane. Na początku 2012 r. popularna sieć blogów Build my Rank cierpiała na masową deindeksację, obniżając wraz z nią tysiące niszowych witryn. Celem opowiadania tych historii jest podkreślenie faktu, że wystawiasz się na katastrofę, jeśli polegasz na jednym rodzaju łącza. Nawet jeśli technika działa teraz jak gangbusters, nie oznacza to, że nie będzie to głównym celem następnej aktualizacji algorytmu Google.
Na przykład wiele osób wykorzystuje infografiki jako chleb powszedni w budowaniu linków. Podczas gdy infografiki działają świetnie w tej chwili, mogą zostać zdewaluowane z dnia na dzień przez ulepszenie algorytmu. Z tego powodu infografiki — jak każda strategia budowania linków-powinny stanowić tylko niewielką część profilu linków.
Nadszedł czas, aby spojrzeć na to, skąd pochodzą Twoje linki … i podzielić je na kategorie.
Dla większości osób prowadzących kampanie SEO white hat wystarczy rzucić okiem na to, skąd pochodzą Twoje linki za pomocą OSE lub innego programu do analizy linków. Przejdź jeden po drugim przez swoje linki i sprawdź, czy nie ma nieproporcjonalnej ilości linków pochodzących ze stron głównych, blogrolli, komunikatów prasowych lub katalogów internetowych. Jedynym sposobem, aby wiedzieć, jest sprawdzenie każdego linku indywidualnie i psychicznie zapisać go w kategorii.
W przypadku Quicksprouta, kołyszę linki z obrazków:
Wpisy na blogu:
Posty gości:
Jestem przekonany, że jeśli Google nagle zdewaluuje jeden rodzaj linku, nadal będzie OK.
Drill Down With Link Detective
Jeśli chcesz uzyskać bardziej szczegółowy obraz kategorii Twojego linku, możesz użyć sprytnego darmowego narzędzia pod adresem linkdetective.com.
Najpierw musisz pobrać plik CSV danych łącza Open Site Explorer.
Upewnij się, że jest ustawiony na”tylko zewnętrzny”:
I kliknij przycisk Pobierz plik CSV.
Podczas gdy raport jest przygotowywany przez SEOMoz, udaj się do http://www.linkdetective.com / i załóż darmowe konto. Zaloguj się i utwórz nowy projekt (darmowe konta są ograniczone do jednego projektu).
I nadaj jej opisową nazwę.
Kliknij przycisk “Dodaj plik CSV”.
I przesłać .raport csv pobrany z OSE
Program przetworzy dane Twojego linku i pokaże Ci raport.
Jeśli widzisz zbyt wiele linków pochodzących z jednego źródła, może nadszedł czas, aby dodać więcej różnorodności do swojego profilu linków.