Medytacja i sztuka pisania

Chcę wam opowiedzieć o bezcennym atucie pisarskim.

Stało się to nieodwołalnym elementem mojego procesu pisania i mam nadzieję, że stanie się to samo dla Ciebie.

Pisanie to ciężka praca. To nie jest trudne, jak Elektrotechnika (rozdział w moim poprzednim życiu), który był odrętwiały umysł, pozbawiający snu, ciągnący włosy.

Pisanie jest bardziej słodką torturą, bolesnością-po szalonym treningu.

Znasz rutynę: słowa się zacinają. Pomysły się zacinają. Umysł się zaśmieca, a ty się zniechęcasz.

Nie musi tak być.

Czasami uderza Inspiracja. Następuje przepływ pisma. Tworzysz piękny kawałek i trafiasz w dziesiątkę ze swoimi czytelnikami.

Ale co z czasami, kiedy to nie działa? Gdzie się obracasz? Jak wykorzystać swoje najlepsze ja?

Wpływ zewnętrzny a wewnętrzny

W dzisiejszym świecie pisania nie brakuje zasobów; mamy je dobrze pokryte, od technik pisania, zasobów i narzędzi, po inspiracje i niekończące się, niesamowite wzorce do naśladowania.

Jakie to szczęście, że żyjemy w świecie, w którym mamy tak szybki dostęp do wszystkich powyższych.

Ale to wszystko na Na Zewnątrz. Nigdy nie powinieneś tracić z oczu tego, co leży w środku.

Jak często się obracasz do wewnątrz i wyłączyć Wszystko inne?

Jak wykorzystać to, co masz do zaoferowania światu, nie będąc ciągniętym tak wieloma kierunkami z zewnątrz?

Dzięki mojemu mózgowi inżynierskiemu byłem sceptykiem wszystkich rzeczy, które wypadły poza sferę nauki i logiki. W końcu zrozumiałem, że sceptycyzm jest wręcz ograniczający, jeśli chodzi o technikę, o której chcę dzisiaj mówić, narzędzie do pisania, które powinieneś zaakceptować.

Korzyści płynące z medytacji dla Twojego pisania

Medytacja uczyni cię lepszym pisarzem.

Nie mówię, że medytacja jest jedynym elementem niezbędnym, aby zmienić cię w mistrza, ale jeśli ta praktyka jest nieobecni z procesu pisania i twórczego po prostu zostawiasz zbyt duży potencjał na stole.

Bez zwykłej praktyki medytacyjnej, nie wykorzystujesz w pełni swoich kreatywnych soków i okradasz się z tego, że stajesz się najlepszym pisarzem, jakim możesz być na wielu poziomach.

Czytanie jest wspaniałym stymulantem dla twojego mózgu; rozszerza twoje horyzonty i zwiększa Twoją wiedzę o świecie, ale w pisaniu liczy się to, jak dobrze możesz uzyskać dostęp do tych informacji i wyrazić je na papierze (lub pikselach) najlepszym głosem i stylem pisania.

Aby to osiągnąć, musicie wejść w odpowiedni stan umysłu, a medytacja jest najkrótszą drogą do tego stanu.

Medytacja może odblokować twoje najlepsze pomysły na pisanie.

Medytacja uspokaja nerwy i pozwala mózgowi przetwarzać informacje, które wchłonął z czytania i słuchania. Medytacja pozwala twojemu umysłowi prowadzić ze sobą prawdziwą rozmowę i dokonywać szczerych odkryć, jakie nieskazitelne i oryginalne treści może stworzyć.

Medytacja wypełnia luki i łączy punkty. Medytacja oswaja zmęczenie, oczyszcza idee, odrzuca stare i rodzi nowe.

Rozbudza twój wewnętrzny głos i dodaje mu odwagi do mówienia.

Rozlewa krople świadomości na twoje myśli i oblewa Cię bogactwem kreatywności i wiedzy, które w przeciwnym razie wydają się być uwięzione w twoim umyśle.

Medytacja jest darem zbyt przystępnym, zbyt łatwym i zbyt satysfakcjonującym nie objąć-jeśli jesteś gotów kultywować nawyk.

Oto 3 skuteczne nawyki medytacyjne, które ożywi Twoje pisanie …

1. Medytuj Sam

Istnieje wiele rodzajów medytacji; możesz iść na odosobnienia, zajęcia lub sesje medytacji grupowej.

Możesz również medytować samodzielnie.

Najbardziej praktyczny i skuteczny rodzaj medytacji-i taki, w którym możesz użyć wynikającej z tego uważności do stymulowania pisania — jest wykonywany na własną rękę i w zaciszu własnego domu.

Możesz wybrać jedną z dwóch różnych tras tutaj. Możesz użyć techniki medytacji z przewodnikiem, w której słuchasz płyt CD, podcastów ekspertów, którzy prowadzą cię przez medytację.

Albo możecie medytować sami i nie potrzebujecie dyplomu ze szkoły jogi ani aprobaty ze świątyni buddyjskiej, zapewniam was.

Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie, aby postępować zgodnie z tymi instrukcjami. Musisz tylko być chętny.

  • Zdecyduj się na to Powiedz sobie, że jesteś gotów to uczciwie wstrząsnąć. Nic nie dzieje się bez mentalnego zaangażowania.
  • Znajdź czas i przestrzeń w Twoim domu, który jest wygodny, przytulny i cichy. Oznacza to, że nie ma Zwierząt, Dzieci, partnerów ani małżonków. Dobrą wiadomością jest to, że możesz nawet korzystać z szafy, więc nie ma wymówek!
  • Usiądź na podłodze lub na poduszce Usiądź skrzyżowane nogi, ale upewnij się, że są wygodne, a w razie potrzeby, mieć plecy obsługiwane przez ścianę dla wysokiego kręgosłupa. Medytowanie na podłodze ma wpływ, który nie może być powtórzony na innych powierzchniach, ponieważ siedząc na podłodze-lub na poduszce-masz fizyczny związek z Matką Ziemią. Prostota tego aktu w połączeniu z prostym kręgosłupem czyni cuda dla Twojego umysłu.
  • Połóż ręce na kolanach Bądź zrelaksowany i otwarty. Kiedy wiesz, co zrobić z rękami, natychmiast pomaga się zrelaksować.
  • Wybierz mantrę Jest to zdanie, które powtarzasz sobie podczas medytacji. Może to być pytanie, które zadajesz, problem, który chcesz rozwiązać lub blokada umysłowa, którą chcesz uwolnić. Na przykład: “Jak mogę pisać inaczej na ten sam stary temat?”lub” jaki jest mój głos pisarski?”Odpowiedzi przyjdą do ciebie.
  • Zamknij oczy i zacznij oddychać Niech zacznie się medytacja. Dostroić się do ciszy. Niech przyjdą twoje myśli i nie odrzucaj ich ani nie Uznaj. Powtarzaj mantrę w kółko. Posłuchaj. Pobyt tak mało jak 5 minut lub tak długo, jak 30 minut. Kiedy skończysz, powoli wyjdź, otwierając oczy, pocierając dłonie i siedząc jeszcze minutę lub dwie przed wstawaniem.

2. Wybacz sobie, gdy się poślizg

Nic nie działa, jeśli robisz to tylko raz, a czasami nawet dziesięć razy.

Medytacja jest praktyka i musisz rozwinąć wokół niego nawyk. Nawyki są budowane w czasie i z konsekwencją.

Kiedy siedzisz spokojnie przez 5 minut każdego dnia przez tydzień, masz początek. Kiedy siedzisz bez ruchu przez 10 minut każdego dnia przez miesiąc, masz pęd. Kiedy czujesz się zmuszony do medytacji i dostrojenia się do samotności przed napisaniem, masz silny nawyk.

To wszystko jest wspaniałe, ale jesteśmy istotami ludzkimi. Poślizgniesz się tu i tam. Będziesz tęsknić za dniem od czasu do czasu, więc pamiętaj, co sprawia, że lub przerywa powrót do medytacji: wybaczanie sobie natychmiast na te czasy, kiedy się poślizgujesz.

Niezależnie od tego, czy piszesz, czy medytujesz, po prostu odpuść, a następnie podnieś go następnego dnia.

3. Napisz po medytacja

Chroń stan umysłu po medytacji tak długo, jak możesz.

Napisz wkrótce po medytacji.

Weź nawet zeszyt (tak, fizyczny zeszyt) lub urządzenie do pisania i pisz jeszcze na poduszce lub na podłodze natychmiast po zakończeniu codziennej praktyki medytacyjnej.

Może być powolny powrót do pisania, ale znajdziesz się w innej przestrzeni niż jesteś przyzwyczajony. Jest to stan refleksyjny, twórczy i produktywny, wolny od hałasu i bałaganu oraz oaza jasności.

Zaufaj mi, spróbuj tego, zanim to odrzucisz.

W rzeczywistości mówię, spróbuj wszystkiego co najmniej dwa razy, ponieważ dobre pomysły w życiu czasami zasługują na dwie szanse.

Nigdy się nie dowiemy, ale czy nie chciałbyś wierzyć, że najwięksi pisarze naszych czasów medytowali przed stworzeniem swoich ponadczasowych arcydzieł?

Nawet William Szekspir napisał (przez króla Henryka VI):

Zamknij jego oczy i zasłoń zasłonę; i pozwól nam wszystkim na medytację.

Grosik za Twoje myśli

Co sądzisz o związku między medytacją a pisaniem?

Medytowałeś kiedyś? I, co ważniejsze, czy eksperymentowałeś z siedzeniem, aby natychmiast pisać po twoja medytacja?

Podzielcie się ze mną swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej …

Total
0
Shares
Related Posts