Odkąd zacząłem biznes, kochałem Setha Godina. Jest genialnym marketerem i świetnym pisarzem. W rzeczywistości prowadzi jedną z najpopularniejsze blogi.
Przez lata Czytałem wiele książek Setha, słuchałem jego wywiadów, a nawet widziałem go przemawiającego przy wielu okazjach.
Podczas gdy wielu ludzi postrzega go jako “największego marketera w Ameryce”, można się od niego wiele nauczyć na temat blogowania.
Zbadajmy 10 z tych lekcji:
Lekcja # 1: Blog, śliwka, eksperyment, powtórz
Jeśli chodzi o tworzenie treści na swoim blogu, konwencjonalną metodą jest analizowanie trendów, sprawdzanie, co robią Twoi konkurenci, opracowywanie hybrydowych pomysłów i, co ważniejsze, dawanie czytelnikom tego, czego chcą.
Seth tego nie robi.
Zamiast tego, z czasem rozwinął głos, który przyciąga ludzi. Nauczył się dużo pisać, zobaczyć, co rezonuje, eksperymentować, przycinać i pisać więcej, dopóki coś nie złapie ludzi.
Powtarza ten proces bez końca, co wymaga czasu.
Lekcja # 2: Blog raz dziennie
W wywiadzie dla Ad Age w zeszłym roku Seth wyjaśnił swój blogowy rytuał.
Seth bloguje raz dziennie, a każdy wpis na blogu to wgląd w świat biznesu, produktywności lub kreatywności.
Może to być akapit długi lub dwie strony. To dużo blogowania i niesamowite tempo, za którym można nadążyć.
Jak on to robi?
Pisze raz dziennie … ale w ciągu tego dnia mógłby napisać jeden post na blogu lub piętnaście. Następnie ustawia się w kolejce do innych postów. Kolejkowanie pozwala mu zastąpić posty, których nie kocha, tymi, które kocha.
Lekcja # 3: unikaj komentarzy i Twittera
Gdybyś mógł powiedzieć jedną rzecz o blogerze takim jak Seth Godin, to jest produktywny.
Jaki jest jego sekret?
Dwie rzeczy: nie zezwala na komentarze na swoim blogu i nie używa Twittera.
Unika Twittera, bo wie, że byłby w tym bardzo zły. Zaawansowani użytkownicy Twittera spędzają ogromną ilość czasu na kultywowaniu obserwowanych, badaniu wysokiej jakości treści do udostępniania i promowaniu innych.
Seth mówi, że nie może tego zrobić zbyt dobrze … albo nie zrób to.
Nie komentuje, bo chce uniknąć króliczych NOR, w które komentarze mogą się zamienić. Ponieważ Ranty i argumenty mogą łatwo przekształcić się w spiralę w dół, nie chce być rozpraszany i obciążany przez nie.
Przyznaje, że komentarze mogą być dobre, aby pomóc wyjaśnić swoje myśli i wyostrzyć swoje pomysły. Ale dla Setha okazuje się to stratą czasu. Albo, jak to ujął Seth, ” możliwość bycia zajętym, podczas gdy właściwie nic nie robi. Ciekawe, czy to dobry wybór.”
Lekcja # 4: nie oglądaj telewizji ani nie idź na spotkania
W wywiadzie z Georginą Laidlaw z Problogger, która nazwała Setha “płodnym”, Seth powiedział, że jest płodny, ponieważ nigdy nie oglądał telewizji, co…i to jest ważne … było świadomy podjął decyzję.
Nie spędza czasu na robieniu tego. Zero.
Zamiast tego bloguje.
Przyznaje również, że jest ” najgorszym uczestnikiem spotkań w Ameryce.”Niektórzy ludzie odbywają pięć godzin spotkań. Skończ z tym, a właśnie spędziłeś pięć godzin, żeby robić bardziej produktywne rzeczy.
Trudno sobie wyobrazić przedsiębiorcę takiego jak Seth nigdy uczestniczy w spotkaniu, ale wyjaśnia w książce, którą niedawno opublikowała jego firma wydawnicza przeczytaj to przed naszym następnym spotkaniem, że spotkania są zwykle używane przez trzy lub więcej osób, aby porozmawiać o problemach, które mogą zaatakować.
Ale jeśli chcesz coś załatwić, musisz tylko porozmawiać z jedną osobą…czyli rozmowa, a nie Spotkanie.
Seth przyznaje, że przez cały dzień rozmawiał z wieloma ludźmi…prowadzenie tego typu rozmów… ale upewnia się, że każdy osiągnie coś konkretnego.
Lekcja # 5: statek lub to się nie liczy
Innym powodem, dla którego jest bardzo produktywny, jest jego postawa do wysyłki. Aby uzyskać produkt do market…no ważne, co to może być.
Na przykład kucharz z krótkim zamówieniem otrzymuje wynagrodzenie za wysyłkę. Płacą im za Gotowanie hamburgerów. Jeśli on lub ona nie gotuje hamburgerów, nie płacą im.
To samo z hydraulikiem. Płacą im za odkręcanie rur. Jeśli nie otworzą rur, nie dostaną zapłaty.
Wszyscy zarabiają na życie, w tym blogerzy, więc Seth zaleca, abyś był naprawdę dobry w wysyłce.
Lekcja # 6: pisz jak mówisz
Jedną taktyką, którą Seth i ja mamy wspólną, i którą wielu odnoszących sukcesy blogerów też ma, jest umiejętność pisania tak, jak mówisz.
Jest to ważne, ponieważ niektórzy kreatywni ludzie mówią, że mogą pisać tylko wtedy, gdy uderzy Muza. Ale nikt nie potrzebuje inspiracji do rozmowy, więc nie będziesz musiał czekać, aż Muza uderzy, aby pisać tak, jak mówisz.
Jak to ujął, jeśli się obudzisz i nie mogę porozmawiaj, a potem idź do lekarza.
Pisanie tak jak mówisz sprawi, że twoja kopia będzie konwersacyjna oraz, tak długo, jak możesz wymyślić myśli, którymi warto się podzielić, nie jest trudne do napisania. Po prostu zapisz, co ci chodzi po głowie.
Lekcja # 7: zauważaj rzeczy
Musisz się zastanawiać, skąd bierze wszystkie swoje pomysły. Powiem ci coś. On zwraca uwagę. I zauważa różne rzeczy.
Na przykład, jeśli widzi coś, co nie ma dla niego sensu lub nie rozumie…spróbuje to rozgryźć. To może zamienić się w wgląd, który może wylądować na jego blogu.
To samo tyczy się ciebie. Jeśli wybierasz się na swój dzień pracy i napotkasz trudną sytuację…spróbuj to rozgryźć.
Jeśli nie masz czasu, aby zrobić to dobrze w tym momencie, to zanotuj tę myśl i wróć do niej. Będziesz wiedział, że musisz zdecydowanie powróć do pomysłu, jeśli nic z nim nie zrobisz i będzie się trzymał przez kilka dni.
W takim razie warto ją wysłać.
Lekcja # 8: Użyj swojego bloga jako poligonu
Jedną z rzeczy, które lubię na moim blogu QuickSprout, jest to, że mogę dzielić się pomysłami w zamkniętym środowisku, aby zobaczyć, jaką reakcję otrzymuję od moich czytelników. Jeśli reakcja jest dobra, to realizuję ten pomysł. Jeśli tak nie jest, to muszę albo poprawić pomysł, albo całkowicie go porzucić.
Jest to blogowanie jako minimalny opłacalny produkt.
Blogowanie to minimalna inwestycja, aby sprawdzić, czy pomysł ma skrzydła. To samo dotyczy Godina, który unosi pomysły i obserwuje reakcję.
Lekcja # 9: twórz posty na blogu, a nie pieniądze
Mylisz się, myśląc, że Seth bloguje, aby zarabiać pieniądze lub promować swoje inne firmy, takie jak Squidoo. Opiera się idei, że ma produkty lub że próbuje zarabiać na blogowaniu.
Jest w porządku, jeśli sam się monetyzuje, powiedzmy poprzez opłaty za mówienie lub kontrakty na książki, ale uważa, że blogerzy powinni naprawdę blogować z miłości do tego i nie pieniądze.
W rzeczywistości uważa, że ludzie wpadają w kłopoty, gdy zaczynają myśleć o swoim blogu jako o lejek sprzedaży lub nawet produkt, który można zapakować i sprzedać.
Dlaczego?
W naszym cyfrowym świecie, gdzie pomysłów jest mnóstwo, stworzenie czegoś, co jest rzadkie i warte swojej ceny, jest prawie niemożliwe. Innymi słowy, raport specjalny $ 99 nie jest ani raportem specjalnym, ani raportem.
Wierzy, że wszechobecność … jest everywhere…is lepsza strategia niż próba stworzenia niedostatek.
Lekcja # 10: ustal, co motywuje Cię do wstania z łóżka
Jak można się domyślić, nie wierzy, że ludzie powinni blogować, aby generować dochód w pełnym wymiarze godzin. Jeśli to jest powód, dla którego blogujesz, to nie masz pasji…masz pracę.
Więc musisz zadać sobie pytanie: “co sprawia, że wstaję rano z łóżka? Czym się pasjonuję?”
Aby być odnoszącym sukcesy blogerem, musisz zdecydować, co Cię pasjonuje. A inne pytanie, które musisz sobie zadać, to: “jak bardzo jesteś gotów przeć?”
Oto, jak stać się najlepszym w czymś…musisz zrobić to małe.
O wiele łatwiej jest zostać najlepszym kardiochirurgiem na świecie niż najsłynniejszym naukowcem na świecie.
Jednym z nich jest wąska specjalizacja, która pozwala uzyskać naprawdę dobry w tym poprzez powtarzające się praktyki. Druga jest tak szeroka, że trzeba będzie całe życie, aby być dobrym nawet w niektórych jej częściach … i pewnie nawet nie zdążę!
Oznacza to, że jeśli chcesz być największym na świecie blogerem SEO, powinieneś skupić się na obszarze SEO, takim jak budowanie linków.
Jeśli chcesz zostać najlepszym przedsiębiorcą na świecie, musisz wybrać branżę, którą możesz opanować … jak Henry Ford z samochodami.
Nie powiedział, że chce być najlepszy w transporcie…powiedział, że chce być najlepszy w samochodach.
I dokładnie to zrobił.
Wniosek
Ostatnią rzeczą, o której muszę wspomnieć, jest to, że potrzebujesz planu. Nawet jeśli jest to tak proste, jak zapisanie dwóch lub trzech celów na kartce papieru, musisz mieć pomysł na to, co chcesz osiągnąć w tym roku iw przyszłości.
Seth Godin nie stał się błyskotliwym blogerem z dnia na dzień. Zajęło mu to lata nieustannych prób opanowania tego, co go pasjonowało. I Ty też możesz to zrobić!
Jakie inne rzeczy związane z blogowaniem uważasz, że Seth radzi sobie dobrze?