Jak stworzyć ekspercki post na blogu

W przeszłości pokazałem ci, jak budować linki i ruch z podsumowań linków. Strategia ta polega na tworzeniu treści, które zostaną zaprezentowane w tygodniowym lub miesięcznym poście podsumowującym na innych stronach internetowych.

Teraz nauczę cię, jak stworzyć obławę ekspertów. Jaka jest różnica między tymi dwoma?

Zamiast próbować umieścić swój link w poście podsumowania innej witryny, będziesz tworzyć treści na własnej stronie internetowej, korzystając z opinii ekspertów.

Pod koniec dnia będzie to miało podobne zalety do bycia opisywanym w podsumowaniu linków. Tworzenie podsumowań ekspertów nadal pomoże Ci zbudować linki zwrotne, zwiększyć ruch w witrynie i dodać wiele wartości SEO.

Dlaczego posty Expert roundup są tak świetne?

Chodzi o to. Nie wszyscy mają dobrze znaną nazwę lub platformę, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz jako bloger. W porządku. Wszyscy przez to przechodziliśmy.

Nie mówię tego, żeby zabrzmiało to niegrzecznie czy surowo, ale dlaczego ktoś miałby słuchać twojej rady?

Możesz wiedzieć, o czym mówisz, ale nikt o tym nie wie. Jeśli jesteś obiecującym blogerem, uzyskanie ekspertów na swoim blogu da ludziom powód do odwiedzenia Twojej witryny i konsumpcji Twoich treści.

Oto analogia.

Załóżmy, że jesteś zapalonym golfistą i chcesz zacząć dawać ludziom lekcje golfa. Ale jeśli nikt nie wie, kim jesteś, nie ma powodu, aby cię słuchać, nawet jeśli oferujesz doskonałe wskazówki i porady.

Teraz powiedzmy, że Tiger Woods może wziąć udział w jednym z obozów golfowych. Ludzie na pewno go słuchają, ponieważ jest znany i prawdopodobnie najlepszy golfista na świecie. Jego obecność na Twoich lekcjach golfa sprawi, że ludzie przyjdą i ostatecznie potwierdzą Twoją legalność. Będziesz jeszcze bardziej narażony, jeśli Tiger Woods Promuje twoje lekcje golfa, mówiąc ludziom, że tam będzie.

Możesz zastosować tę samą analogię do swoich postów na blogu. Tylko zamiast jednego eksperta, dostaniesz dziesiątki, aby podzielić się swoimi opiniami.

Jak więc znaleźć tych ekspertów i zachęcić ich do udziału? Wyjaśnię wszystko, co musisz wiedzieć w tym przewodniku.

Dlaczego posty Expert roundup są tak skuteczne

Poświęcę chwilę na odwrócenie ról.

Hipotetycznie mówiąc, udawaj, że bloger skontaktował się z Tobą, aby wziąć udział w ich obławie ekspertów. Cenią Twoją opinię i chcą podzielić się nią na swojej stronie internetowej.

Kiedy ich post zostanie opublikowany, podzielisz się nim-prawda? Oczywiście.

Te posty zyskują mnóstwo ruchu, ponieważ eksperci, którzy są częścią podsumowania, w końcu udostępnią również treść.

Oto przykład z bloga Small Business Ideas.

Small Business Ideas Blog

Brian Liang napisał, że stworzył ten post o promocji bloga, który jest ironicznie związany z tematem, który teraz omawiamy.

Zebrał 40 ekspertów, którzy podzielili się swoimi poradami marketingowymi. Zadał im tylko jedno proste pytanie.

Co mogą zrobić blogerzy i marketerzy, aby skuteczniej promować swoje treści?

Jest to pytanie, z którym tak wiele osób może się odnosić i chętnie wysłucha rad ekspertów w branży. Na pytanie odpowiadały różne typy ekspertów.

  • Eksperci SEO
  • Affiliate marketers
  • Marketerzy internetowi
  • Marketerzy biznesowi

Zachęcając ludzi z różnych nisz do udziału, Zwiększa to ekspozycję jeszcze bardziej.

Więc, jak ten post się sprawdził? Sprawdź te informacje z Backlink checker w Ahrefs.

Backlink Profile

Ma 342 linki zwrotne z 95 domen odsyłających.

Jeśli spojrzysz wstecz na pierwszy zrzut ekranu samego bloga, zobaczysz, że ma on również ponad 4,000 akcji w mediach społecznościowych.

Obławy ekspertów generują mnóstwo ruchu.

Dzieje się tak dlatego, że każdy, kto bierze udział, przynajmniej wrzuci link na swoje platformy społecznościowe. Jako ekspert branżowy najprawdopodobniej mają duże powiązania społeczne. Możesz nawet uzyskać linki zwrotne i link udostępniony subskrybentom poczty e-mail.

Ponieważ roundup zawierający wgląd od szerokiej gamy ekspertów jest tak cennym materiałem, ma większą szansę na udostępnienie go również innym osobom, nawet jeśli nie byli jednym z współtwórców. Może nawet skończyć się na roundup link.

Podsumowania ekspertów zweryfikuj swoją stronę i buduj świadomość marki.

Fakt, że wszyscy ci eksperci byli gotowi uczestniczyć i być częścią czegoś na swojej stronie pokazuje wiele o tym, kim jesteś. Liderzy branży nie zrobią tego dla przeciętnego Joe.

Ponadto linki zwrotne, które otrzymasz z głównych stron internetowych, zwiększą autorytet domeny.

Posty Roundup pomagają budować silne więzi i relacje z wpływowymi osobami. Jest to świetna okazja do nawiązania kontaktów.

Ci eksperci budują powiązania z Twoją łapanką. Za każdym razem, gdy przedstawisz eksperta, powszechną praktyką jest mówienie, kim jest, podając link do swojej strony internetowej. Więc oni również korzystają z ekspozycji. Mogą nawet poprosić Cię o napisanie postu gościa na swojej stronie internetowej lub coś podobnego w przyszłości.

Kolejną zaletą postu podsumowującego jest to, że dodaje nową perspektywę do treści. Możesz go przełączyć, zamiast publikować to samo w kółko.

Znajdź ekspertów branżowych

Oczywiście nie można napisać obławy eksperckiej bez pomocy ekspertów.

Nie oczekuj, że ci ludzie przyjdą do Ciebie i powiedzą:, „Hej! Jeśli nie masz szansy, że stworzysz obławę ekspertów, chciałbym zostać w niej uwzględniony.”

To nierealne. Zamiast tego musisz się tam dostać i ich znaleźć.

Najprostszym sposobem na to jest szukanie innych postów z podsumowaniem ekspertów. Więc użyj Google na swoją korzyść.

Dam ci przykład. Załóżmy, że chcesz utworzyć podsumowanie o błędach blogowania. Po prostu poszukaj czegoś w stylu „blogowanie błędów Expert roundup.”

Oto jeden z najlepszych wyników.

TheSavvyCouple

Eksperci blogowi 19 opowiadają o swoich błędach w tym poście.

Istnieje spis treści, który zawiera listę blogerów i ilość pieniędzy, które ich blog generuje każdego miesiąca.

Table of Contents

Użyj tej listy jako zasobu. To od Ciebie zależy, z którymi ekspertami chcesz się skontaktować.

Możesz po prostu zrobić listę wszystkich z nich, lub wybrać tych dużych, którzy zarabiają $50K, $100K, lub $400k miesięcznie.

Tworzenie arkusza kalkulacyjnego jest najlepszym sposobem na utrzymanie porządku. Lista powinna zawierać:

  • Nazwa eksperta
  • Ich strona internetowa
  • Informacje kontaktowe
  • Status

W kolumnie status umieścisz Notatki takie jak, „Wysłane maila 14/5-czekam na odpowiedź,” albo coś w tym stylu.

Nie przestawaj budować listy ekspertów za pomocą jednego posta. Oto kolejny najlepszy post z tej samej wyszukiwarki Google.

Self Hosted Life

Ten podobny blog dzieli się opiniami ekspertów 17.

Więc pomiędzy tymi dwoma postami, masz 36 potencjalnych ekspertów, do których możesz dotrzeć. Kontynuuj dodawanie do listy. W końcu to zawęzisz.

Nie traktuj ich po prostu jako” eksperta”.

Musisz sprawdzić ich strony internetowe, poświadczenia i dane, takie jak Urząd domeny. Zobacz, jak często publikują treści. Przejrzyj ich strony w mediach społecznościowych, aby sprawdzić, czy chcą udostępniać treści z innych witryn.

Upewnij się, że są dobrym pisarzem i mają silne poparcie.

Jeśli widzisz kogoś na swojej liście, który jest ekspertem, ale nie ma wielu obserwujących w mediach społecznościowych, nie publikuje często treści i ma witrynę o niskim autorytecie domeny, nie musisz ich priorytetyzować. Możesz ostatecznie zdecydować, że nie skontaktujesz się z nimi lub nie uwzględnisz ich w podsumowaniu.

Wyślij swoją ofertę

Po sporządzeniu listy ekspertów wystarczy znaleźć ich dane kontaktowe, co powinno być dość proste.

Zamiast po prostu przesyłać ogólne zapytanie na formularzu strony internetowej, zawsze lepiej spróbować uzyskać osobisty adres e-mail.

Na przykład przyjrzymy się Adamowi Connellowi z Kreatora blogowania jako przykładowi, ponieważ był pierwszym ekspertem w poście, o którym właśnie rozmawialiśmy. Wszedłem na jego stronę internetową i przeszedłem do strony kontaktowej.

Blogging Wizard Contact Page

Ta strona pokazuje adres e-mail.

Normalnie bym tego nie chciał, bo to takie ogólne. Jednakże, ponieważ jest to strona internetowa Adama, jestem przekonany, że otrzyma wiadomość.

Strona stwierdza również, że wszystkie zapytania e-mailowe muszą zaczynać się od „Hej Adam”, aby upewnić się, że nie jest to wiadomość spamowa. Jak widać na tej stronie, możesz również skontaktować się z nim za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Twoje wiadomości powinny być bardzo zwięzłe. W tym przykładzie można powiedzieć coś w stylu:

Hej Adam!

Robię ekspercki post na mojej stronie [link do strony] o blogowaniu. Czy mógłby Pan odpowiedzieć za mnie na to pytanie?

„Jaka była największa walka lub przeszkoda, którą musiałeś pokonać jako bloger?”

Z góry dzięki za pomoc. Naprawdę to doceniam! Dołączę Twoje imię, krótką biografię i link do twojej strony internetowej w podsumowaniu.

Po wysłaniu wiadomości zaktualizuj arkusz kalkulacyjny za pomocą notatek, aby móc śledzić zarządzanie komunikacją z tymi wszystkimi osobami.

Nie przesadzaj i nie proś ich o więcej, niż są w stanie dostarczyć. Jak widać na przykładzie, zadałem tylko jedno pytanie. Więc odpowiedź może być tak długa lub tak krótka, jak by chciał.

Jeśli poprosisz eksperta, aby wysłał Ci studium przypadku 2500 słów, nie oczekuj odpowiedzi.

Kontynuuj wiadomości e-mail, jeśli nie odezwał się po tygodniu.

Hej! Wiem, że jesteś zajęty, ale chciałem z tobą porozmawiać jeszcze raz. Masz jakiś pomysł, kiedy będziesz w stanie odpowiedzieć? Bez pośpiechu. Chcę tylko odpowiednio zaplanować. Dziękuję!

Taka wiadomość zwiększa szanse, że wezmą udział.

Najważniejsze elementy rundy eksperckiej

Teraz, gdy skontaktowałeś się z najlepszymi ekspertami w swojej niszy, nadszedł czas, aby przejrzeć ich odpowiedzi i zacząć pisać swój post podsumowujący. Jeśli chcesz, aby post odniósł sukces, musi mieć następujące elementy:

Świetne pytanie

Odpowiedzi udzielone przez ekspertów będą tylko tak dobre, jak pytanie, które im zadasz. Jeśli zadasz im pytanie tak lub nie, nie oczekuj wysokiej jakości odpowiedzi. Z drugiej strony, jeśli poprosisz o ich historię życia, będzie to zbyt długie i nieatrakcyjne dla czytelników.

Zamiast tego Szukaj pytań, które rzeczywiście dodadzą wartości i pomogą ludziom, którzy szukają wglądu. Przejrzyj komentarze na blogu, fora i sugestie związane z wyszukiwaniem Google, aby uzyskać inspirację do stworzenia idealnego pytania.

Epicki nagłówek

Nie rób, aby Twoja runda ekspercka brzmiała jak przeciętny post lub przewodnik” how-to”. Niech wszyscy wiedzą, że ten post jest inny.

Oto przykład podsumowania napisanego przez Iana Blaira w BuildFire.

Buildfire Headline

Tytuł jest świetny, bo jest bardzo jasny. Czytelnicy wiedzą, że otrzymują porady od 32 różnych ekspertów. Wiedzą również dokładnie, o czym będzie post.

Aby uzyskać więcej pomocy w tym zakresie, sprawdź mój przewodnik na temat pisania przyciągających uwagę nagłówków, które konwertują.

Nagłówki Skimmable

Obławy ekspertów są długie. Musisz więc upewnić się, że post jest poprawnie sformatowany, aby czytelnicy mogli łatwo poruszać się po nim.

Powiedzmy, że twój blog ma ekspertów 25 odpowiadających na pytanie. Realnie ludzie nie przeczytają wszystkich 25 odpowiedzi. Nagłówki muszą być jasne, aby każdy mógł przewijać i przeglądać odpowiedzi od konkretnych ekspertów.

Jakość zdjęć

Obrazy to kolejny świetny sposób na rozbicie treści i uczynienie bloga bardziej przyjaznym dla czytelników. Rozważ użycie zdjęcia każdego eksperta z jego nazwiskiem i bio.

Widzieliśmy to w jednym z naszych przykładowych postów wcześniej.

Promocja

Twoja praca nie jest wykonywana po opublikowaniu podsumowania. Teraz nadszedł czas, aby upewnić się, że post wykonuje na wysokim poziomie.

Na początek będziesz chciał udostępnić go we wszystkich kanałach dystrybucji (podobnie jak w przypadku wszystkich postów na blogu). Ale będziesz także chciał się upewnić, że eksperci w Twoim poście zrobią to samo.

Nie oczekuj, że uczestnicy będą odświeżać Twoją stronę każdego dnia, czekając na publikację. Daj im znać, że post został opublikowany i wyślij im link. Najlepszym sposobem na to jest przesłanie „dziękuję”.

Możesz również rozważyć poproszenie najlepszych ekspertów o ekskluzywny wywiad. Ten rodzaj treści może być używany do kanału YouTube lub podcastu. Dodatkowo wzmacnia twoje relacje z nimi i zwiększa szanse, że wezmą cię za możliwość publikowania gości.

Wniosek

Obława ekspertów i obława linków to nie to samo.

Jednak obie te strategie mogą pomóc w przyciągnięciu ruchu do twojej witryny, budowaniu linków zwrotnych, poprawie świadomości marki i zwiększeniu autorytetu.

Z mojego doświadczenia wynika, że eksperci chętnie biorą udział w tych łapankach, ponieważ również uzyskują zwiększoną ekspozycję. Więc jest to scenariusz korzystny dla wszystkich zaangażowanych.

Musisz tylko upewnić się, że znajdziesz odpowiednich ekspertów, zadasz im właściwe pytanie i odpowiednio wypromujesz bloga, aby upewnić się, że działa on na najwyższym możliwym poziomie.

Zachowaj ten przewodnik jako punkt odniesienia do tworzenia postów na blogu epic expert roundup na swojej stronie.

Total
0
Shares
Related Posts