Jako cyfrowa agencja brandingowa i marketingowa, nasza firma przez lata zachęcała, trenowała i nakłaniała klientów na znaczenie blogowania dla budowania ruchu, szumu i wyszukiwania organicznego.
Obserwowaliśmy, jak niektórzy klienci rosną skokowo, przyciągając setki tysięcy odwiedzających bloga miesięcznie.
Obserwowaliśmy, jak inni klienci się potykają, nie zyskując tempa, na który pracowaliśmy.
Oczywiście istnieje wiele czynników, które napędzają sukces lub porażkę. Ale wśród blogów, które odniosły sukces na ogromną skalę, zauważyliśmy dwa wspólne czynniki.
Po pierwsze, przełomowe blogi miały silny kalendarz redakcyjny. Po drugie, zastosowali przemyślane, strategiczne podejście do zarządzania treścią redakcyjną.
Co to jest kalendarz redakcyjny i dlaczego go potrzebujesz?
Kalendarz redakcyjny to tylko fantazyjne określenie harmonogramu publikacji.
Jeśli regularnie blogujesz, powinieneś patrzeć w przyszłość przez co najmniej miesiąc i podejmować decyzje o tym, które posty chcesz opublikować w jakich terminach.
To naprawdę takie proste.
Kalendarz redakcyjny jest podstawą strategicznego blogowania. Ta odrobina planowania idzie zaskakująco daleko w kierunku uzyskania jak największej liczby odbiorców z treści bloga.
1. Kalendarz redakcyjny pozwala planować z wyprzedzeniem
Planując swoje posty z wyprzedzeniem, napędzasz wytrwałość.
Kalendarz redakcyjny zachęca do blogowania jako nawyku, odcina blok pisarski i zapewnia, że nigdy nie przegapisz kolejnego terminu.
To mała, subtelna rzecz, ale będziesz zaskoczony, jaką różnicę robi w Twoim sposobie myślenia.
2. Kalendarz redakcyjny dodaje struktury Twojej kreatywności
Wielu blogerów martwi się, że kalendarz redakcyjny straitjacket ich kreatywność. Wręcz przeciwnie.
Pisanie przychodzi do wielu z nas falami. Uderzony piorunem inspiracji bloger może napisać dwa lub trzy posty w ciągu popołudnia.
W porządku-pisz dalej o tym, co cię inspiruje. Następnie użyj kalendarza redakcyjnego, aby opublikować każdy post zgodnie z planem, który ma na uwadze odbiorców docelowych.
Wpatrywanie się w pusty ekran i próba wymyślenia tematu może być jednym z najbardziej stresujących aspektów blogowania.
Ale przekonasz się, że kiedy podejmujesz te decyzje z tygodniowym wyprzedzeniem, w rzeczywistości wymyślasz więcej lepszych pomysłów. Będziesz więcej kreatywny, nie mniej.
3. Możesz wziąć świetny pomysł dalej
Kalendarz redakcyjny to potężne narzędzie do maksymalizacji zasięgu treści, jednocześnie usuwając presję związaną z generowaniem nowych koncepcji dla każdego postu.
Powiedzmy, że masz na myśli świetny temat, o którym wiesz, że twoi czytelnicy bardzo dbają. Nie ma powodu, by wszystko spieprzyć w jeden dzień.
Czy stworzyłoby to wartościową serię, parcelowaną przez pewien czas, a następnie zebraną na stronie docelowej treści? Czy możesz przeprowadzić kilka wywiadów lub ustawić kilka postów gościnnych na ten temat? Lub przejść multimedia i zaokrąglić kilka wciągających filmów lub kreskówek na ten temat?
Niezależnie od tego, czy piszesz wszystko samodzielnie, czy korzystasz z pisarzy gości, planowanie z wyprzedzeniem pozwala skuteczniej grupować treści. Gdy zaczniesz przeglądać swojego bloga miesiąc po miesiącu, możesz opracować wzorce i upewnić się, że Twoje treści są dobrze wyważone wśród wszystkich czytelników, którym służysz.
4. Możesz być proaktywny i wykorzystać trendy wyszukiwania
Kiedy sparujesz planowanie z silną podstawą w SEO, zaczynasz skutecznie budować swoich odbiorców.
Kalendarz redakcyjny pomaga zwracać większą uwagę na kluczowe strategie informacyjne, takie jak tytuły postów na blogu i budowanie linków. Na bardziej zaawansowanym poziomie możesz go używać do planowania i publikowania postów związanych z zachowaniami wyszukiwania odbiorców docelowych.
Wykorzystanie aktywności wyszukiwania może być tak proste, jak synchronizacja postów i tematów z świętami ustawowymi lub premierami produktów. Lub może być tak złożony, jak robienie głębokiej analizy słów kluczowych i planowanie treści wokół trendujących haseł wyszukiwania, które zapewnią maksymalny ruch na Twoim blogu.
Dlaczego Stresslimit opracował wtyczkę kalendarza Redakcyjnego WordPress
Po latach hakowania kalendarzy redakcyjnych dla naszych klientów, przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych Excel i Dokumentów Google, zakończyliśmy długą dyskusję z naszym bliskim przyjacielem (i genialnym inżynierem) Zackiem Grossbartem.
Poza naszym wzajemnym podekscytowaniem blogowaniem i mocą strategii kalendarza redakcyjnego, dzieliliśmy się pasją do projektów open source i chcieliśmy zwrócić się do społeczności WordPress. Chcieliśmy również opracować narzędzie, które sprawi, że nasze życie i coaching naszych klientów będzie bardziej wydajne, łatwiejsze i po prostu chłodniejsze.
Nasi klienci byli podekscytowani pomysłem wykorzystania kalendarza redakcyjnego. Ale nie było jednego narzędzia, które pozwoliłoby nam wyeliminować “zapracowaną pracę” i zwolnić więcej czasu na opracowywanie strategii i kreatywność.
Byliśmy również w synchronizacji z Zackiem na naszej miłości do tworzenia prostych, intuicyjnych interfejsów, które pomagają ludziom zarządzać złożonymi zachowaniami.
Narodził się ośmiomiesięczny projekt współpracy: współtworzenie, współprojektowanie i ponowne iteracja kalendarza Redakcyjnego WordPress.
Z przyjemnością ogłaszamy uruchomienie wersji 1.0 naszej wtyczki kalendarza redakcyjnego, która jest (naszym skromnym zdaniem) zabójczym narzędziem do zarządzania i napędzania sukcesu każdego bloga — od małego i osobistego do dużego i korporacyjnego.
Zapraszamy do zapoznania się z wtyczką kalendarza Redakcyjnego WordPress pod tym linkiem. Jest za darmo i myślimy, że wiele z tego zyskasz.
Oto niektóre z rzeczy, które możesz zrobić za pomocą wtyczki
- Zobacz posty warte miesiąca w skrócie.
- Żongluj swoim kalendarzem, przeciągając i upuszczając posty z dnia na dzień.
- Szybko edytuj tytuły, zawartość i czas publikacji swoich postów.
- Publikuj posty lub zarządzaj projektami.
- Natychmiast Zobacz status swoich postów.
- Łatwiej Zarządzaj postami od wielu autorów.
Możesz to wszystko zrobić bezpośrednio z interfejsu kalendarza. Jest prosty i intuicyjny.
Żadna sama wtyczka nie może uczynić Cię genialnym strategiem. Ale kalendarz redakcyjny WordPress to narzędzie, które zachęci do bardziej strategicznych nawyków, myślenia i zachowania. Sprawdź to tutaj.
Nota wydawcy: Używamy wtyczki kalendarza redakcyjnego Stresslimit tutaj na Copyblogger i uważamy, że to rządzi. Nie ma związku partnerskiego, po prostu znaleźliśmy to sprytne narzędzie i myślę, że wiele z tego dostaniesz.