Konfiguracja Google Analytics w 3 krokach-Przewodnik dla początkujących

Pamiętam pierwszą stronę, nad którą pracowałem-blog, który zbudowałem na studiach.

Po uruchomieniu witryny usłyszałem, że potrzebuję Google Analytics, więc go skonfigurowałem.

Minęło kilka dni. Nic się nie stało.

Wtedy… nagle … otrzymałem pierwszego gościa! Jasna cholera, ktoś naprawdę spojrzał na coś, co zbudowałem! Zupełnie obcy!

Okazało się, że to fałszywy alarm. Google Analytics zarejestrował jedną z wizyt, które odwiedziłem na mojej własnej stronie. Poczułem się trochę głupio po tym, jak sobie z tego uświadomiłem.

Ale kilka dni później zacząłem odbierać prawdziwy ruch. Nigdy nie zapomnę uczucia, które wynikło z zbudowania czegoś, na czym inni się troszczyli. Szybko rozpocząłem codzienny rytuał sprawdzania Google Analytics każdego ranka podczas śniadania.

Oglądanie ruchu na twojej stronie jest wręcz uzależniające.

Google Analytics informuje, ile osób przychodzi do twojej witryny, skąd pochodzą i na co patrzą, gdy są w Twojej witrynie.

Wszystko za darmo.

Zgadza się, jest całkowicie za darmo. Google zbudował śmiesznie wysokiej jakości oprogramowanie i udostępnia je wszystkim. Nie ma żadnych haczyków ani wad.

Może jest jeden minus.

Google Analytics może Pobierz skomplikowane. Ma mnóstwo głębi, niezliczone raporty i wiele zaawansowanych funkcji dla ekspertów od marketingu.

Ale możemy to pominąć.

Nawet jeśli nigdy nie używasz zaawansowanych rzeczy w Google Analytics, jest mnóstwo wartości w kilku podstawowych raportach. Jest również bardzo łatwy w konfiguracji. Po utworzeniu konta i zainstalowaniu Google Analytics na swojej stronie, otrzymasz większość jego wartości zaraz po wyjęciu z pudełka, bez konieczności wykonywania żadnych fantazyjnych dostosowań.

Istnieją trzy podstawowe kroki: uzyskanie kodu śledzenia, zainstalowanie tego kodu w witrynie i potwierdzenie, że wszystko działa. Przejrzyjmy każdą.

Krok 1: Pobierz Kod Śledzenia Google Analytics

Ponownie, Google Analytics jest całkowicie darmowy i każdy może założyć konto.

Przeprowadzę Cię przez proces tworzenia konta, konfigurowania kilku podstawowych rzeczy w Google Analytics i pokażę, gdzie znaleźć kod śledzenia Google Analytics (globalny Tag witryny).

Najpierw przejdź do tego adresu URL.

Google poprosi Cię o zalogowanie się na konto Google. Jeśli masz konto w Gmailu lub G Suite, dostaniesz się do niego. Jeśli nie, możesz łatwo utworzyć konto Google.

Po rozpoczęciu procesu rejestracji Google Analytics Google poprosi o podstawowe informacje o Twojej witrynie.

Set up Google Analytics Step 1 Start Account

Zaraz po zakończeniu tworzenia konta zostaniesz przeniesiony do kodu śledzenia Google Analytics:

Google Analytics Tracking Code

Globalny Tag witryny jest tym, czego szukasz. Jest to kod, który uruchomi wszystkie śledzenie w Twojej witrynie, gdy tylko zostanie zainstalowana.

Zwróć również uwagę na identyfikator śledzenia. Niektóre kreatory stron internetowych lub wtyczki WordPress będą wysyłać dane do Google Analytics po uzyskaniu identyfikatora śledzenia. Jeśli zostaniesz poproszony o identyfikator śledzenia, teraz wiesz, gdzie go znaleźć.

Nie ma nic innego, co musisz skonfigurować na swoim koncie w tym momencie, jesteś gotowy, aby przejść do następnego kroku.

Krok 2: Zainstaluj kod śledzenia Google Analytics na swojej stronie

Teraz, gdy masz swój kod śledzenia Google Analytics, nadszedł czas, aby go na swojej stronie.

Na wysokim poziomie instalacja jest prosta. Twój globalny Tag witryny Google Analytics musi zostać uruchomiony na każdej stronie witryny, gdy Strona się ładuje. Gdy Strona się ładuje, rejestruje dane od tego gościa, a następnie wysyła je na konto Google Analytics i pojawia się w raportach.

Istnieje kilka sposobów na zainstalowanie na wszystkich stronach witryny. Sposób, w jaki będziesz używać, zależy od tego, jak twoja witryna jest zbudowana.

Strony WordPress

W przypadku WordPress istnieje kilka sposobów instalacji Google Analytics.

Absolutnie najprostszym sposobem jest zainstalowanie wtyczki Google Analytics na swojej stronie WordPress. Wymieniłem wszystkie moje ulubione wtyczki Google Analytics tutaj.

Po zainstalowaniu wtyczki przejdź do ustawień wtyczki i poszukaj miejsca, w którym można dodać identyfikator śledzenia.

Inną opcją jest sprawdzenie ustawień motywu WordPress. Wiele motywów WordPress ma opcję dodawania skryptów nagłówka. Jest to miejsce do kopiowania i wklejania dowolnego fragmentu kodu do nagłówka witryny. Ten fragment kodu zostanie załadowany na każdej stronie. W łatwy sposób można zainstalować na swojej stronie Narzędzia marketingowe, takie jak Google Analytics. Jeśli twój motyw WordPress ma tę opcję, Skopiuj i wklej globalny Tag witryny Google Analytics do tego pola. Więc jesteś skończony.

Jest to sposób, w jaki zwykle wolę zainstalować Google Analytics. To bardzo proste i pozwala mi utrzymać całkowitą liczbę wtyczek WordPress.

Jeśli masz problemy ze znalezieniem tego ustawienia lub motyw go nie ma, opcja wtyczki jest nadal świetnym sposobem.

Strony Ecommerce

Jeśli używasz narzędzia ecommerce do uruchamiania witryny, przeszukaj Ustawienia witryny. Większość narzędzi witryny ecommerce ma integrację z Google Analytics.

Zazwyczaj muszą tylko znać twój identyfikator śledzenia, a ty zaczniesz widzieć dane w raportach.

Shopify prosi Cię o skopiowanie i wklejenie kodu śledzenia do swoich ustawień. W tym artykule omówiono również kilka dodatkowych kroków, aby sprawdzić, czy Twój motyw Shopify korzysta z Google Analytics. Shopify to nasza zalecana platforma e-commerce i powinieneś przejść na Shopify, jeśli jeszcze na niej nie korzystasz.

Wszystkie Inne Strony

Większość kreatorów witryn, takich jak Squarespace i Wix, ma integracje z Google Analytics. Wyszukaj w Ustawieniach witryny sposób dodania identyfikatora śledzenia lub skopiowania globalnego tagu witryny do witryny.

Jeśli zbudowałeś swoją witrynę ręcznie, możesz zainstalować Google Analytics samodzielnie. Twoim celem jest skopiowanie i wklejenie globalnego tagu witryny do sekcji <head> na każdej stronie witryny. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, skontaktuj się z programistą, aby pomóc ci go zainstalować.

A co z tym menedżerem tagów Google? Mam go użyć?

Krótka odpowiedź: nie martw się o to. Zainstaluj Google Analytics bez niego.

Menedżery tagów stały się popularne, aby pomóc zespołom zarządzać ich witrynami. Dla rozwijającej się firmy zarządzanie wszystkimi skryptami na różnych stronach staje się prawdziwym bólem głowy. Istnieją dziesiątki skryptów marketingowych i inżynierskich, a także niezliczone witryny i subdomeny do zarządzania. Skrypty łatwo wymknąć się spod kontroli.

Menedżerowie tagów zaczęli zarządzać… cóż … tagami (skryptami). Zamiast instalować skrypty bezpośrednio w witrynie, instalujesz pojedynczy menedżer znaczników. Następnie umieszczasz wszystkie swoje skrypty w Menedżerze tagów. Menedżer tagów ładuje skrypty za każdym razem, gdy ktoś przychodzi do twojej witryny.

Istnieje kilka głównych zalet tego:

  • Możesz kontrolować, kto ma możliwość edycji skryptów w Twojej firmie, a kto nie. uprawnienia użytkowników są bardzo zaawansowane w tych narzędziach.
  • O wiele łatwiej jest aktualizować i aktualizować wszystkie skrypty. Raz w roku ktoś z twojego zespołu może przeglądać je wszystkie, aktualizować stare skrypty i usuwać niepotrzebne.
  • Daje to nie-inżynierom możliwość wprowadzania zmian w witrynach bez konieczności zawracania głowy zespołowi inżynierów. Marketerzy nie muszą męczyć zespołu inżynierów, aby uzyskać nowe narzędzie marketingowe zainstalowane na stronie.
  • Kilka zaawansowanych funkcji dodaje wiele dodatkowej kontroli nad skryptami, których zwykle nie masz, na przykład możliwość wyboru stron, na których skrypt uruchamia się.

Google wydał własny Menedżer tagów Google jakiś czas temu i szybko stał się standardem w branży.

Jeśli jesteś częścią większej firmy, powinieneś zainstalować wszystkie skrypty narzędzi marketingowych za pomocą Menedżera tagów Google, w tym Google Analytics. Zapobiegnie to później pożarom.

Jednak większość właścicieli witryn nie pracuje w dużej firmie. Budują własną witrynę lub prowadzą małą firmę. Jeśli to Ty, polecam pominąć Google Tag Manager z kilku powodów:

  • Gdy jesteś Ty lub mały zespół, nie musisz bardzo ściśle zarządzać uprawnieniami użytkowników.
  • I tak nie będziesz używał tak wielu narzędzi marketingowych.
  • To zupełnie inne narzędzie, którego musisz się nauczyć. Masz dość na głowie.

Więc pomiń go i zainstaluj Google Analytics bezpośrednio na swojej stronie.

Krok 3: Potwierdź, Że Google Analytics Jest Poprawnie Skonfigurowany

Większość danych w Google Analytics pojawia się w raportach dopiero po 24 godzinach. Oznacza to, że jeśli patrzysz na dane na dziś, nie są one dokładne. Google potrzebuje czasu, aby przetworzyć wszystkie dane i przygotować je do raportów.

Jeśli więc zainstalujesz Google Analytics, odwiedź kilka stron w swojej witrynie, a następnie od razu sprawdź raporty Google Analytics, możesz nie widzieć niczego w raportach. Daj mu 24 godziny na dostarczenie danych.

Google Analytics ma kilka raportów w czasie rzeczywistym, które pokazują dane, gdy nadchodzi. Te raporty nie mają prawie tyle głębi, co normalne raporty, ale nie musisz czekać 24 godziny, aby zobaczyć, co się dzieje.

Raporty w czasie rzeczywistym są idealne do potwierdzenia, że poprawnie skonfigurowałeś Google Analytics.

Są pod “W Czasie Rzeczywistym” w lewym pasku bocznym. Raport ogólny wygląda następująco:

Google Analytics Overview Report in Real-Time Reports

Doskonałym sposobem, aby upewnić się, że kod śledzenia Google Analytics został poprawnie zainstalowany, jest otwarcie raportu przeglądu w czasie rzeczywistym na jednej karcie przeglądarki, a następnie kliknięcie kilku stron w witrynie w innej karcie. Jeśli instalacja została wykonana poprawnie, powinno być możliwe wyświetlenie odwiedzanych stron w raporcie.

Gdy wszystkie dane będą dostępne, możesz iść. Skończyłeś konfigurowanie Google Analytics i możesz zacząć sprawdzać go podczas śniadania każdego ranka, tak jak ja.

Gotowy na więcej? Sprawdź te 10 istotne dostosowania do Google Analytics.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts