IGTV jest domem dla dłuższych treści wideo na Instagramie.
To niesamowity kanał, na którym można prezentować produkty, porady dotyczące stylizacji i samouczki krok po kroku – treści, które naprawdę trafiają do odbiorców i mogą pomóc w budowaniu długotrwałych relacji.
W tym ostatecznym przewodniku udostępniamy wszystko, co musisz wiedzieć o IGTV, od konfiguracji kanału i tworzenia wartych obejrzenia serii po analizę wydajności:
[19459002 ]
Spis treści:
- Co to jest IGTV?
- Jak udostępniać wideo w IGTV
- Jak aby udostępnić podgląd swojego filmu IGTV na swoim kanale na Instagramie
- Jak zaplanować film IGTV
- Jak stworzyć serię
- Zrozumienie analizy
Co to jest IGTV?
IGTV to odpowiedź Instagrama na YouTube – platformę zoptymalizowaną pod kątem urządzeń mobilnych do oglądania materiałów wideo o długości do 60 minut.
Pierwotnie IGTV obsługiwał tylko wideo w pionie (9:16). Jednak od tego czasu platforma ewoluowała, aby obsługiwać poziome (16: 9) formaty wideo – otwierając nowe możliwości dla twórców, którzy już udostępniają filmy w YouTube.
Podczas publikowania nowego wideo użytkownicy mogą udostępniać 15-sekundowy podgląd na swoim kanale na Instagramie. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie ekspozycji na wideo IGTV i zwiększenie liczby wyświetleń wideo.
Ponadto, po udostępnieniu filmu, nowa karta będzie dostępna na Twoim profilu na Instagramie – gdzie odwiedzający będą mogli odkryć wszystkie Twoje seriale i filmy IGTV w jednym miejscu.
IGTV ma również własną dedykowaną zakładkę na stronie Eksploruj na Instagramie – dzięki czemu jest to doskonała okazja do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia nowych odbiorców.
Tutaj filmy IGTV są wybierane przez algorytm Instagrama oparty na historycznych interakcjach i zaangażowaniach użytkownika. Zasadniczo algorytm obsługuje filmy w oparciu o to, co * myśli * widzowi najprawdopodobniej spodoba się.
IGTV niedawno wydała również nowe funkcje, aby pomóc firmom i twórcom zarabiać na platformie.
IGTV Shopping umożliwia firmom oznaczanie produktów bezpośrednio w treści wideo, dzięki czemu widzowie mogą bezproblemowo kupować za pomocą dotknięcia podczas oglądania treści wideo.
Dla twórców Reklamy IGTV to kolejny sposób na zarabianie na Instagramie. W wywiadzie udzielonym The Verge , dyrektor operacyjny Instagrama, Justin Osofsky, powiedział, że twórcy z włączonymi reklamami IGTV otrzymują „branżę standard ” 55% udziału wszystkich reklam w IGTV , ten sam współczynnik co YouTube.
Gotowy, aby dowiedzieć się więcej o IGTV dla marek i twórców? Jon Youshaei , menedżer ds. Marketingu produktów na Instagramie, dzieli się swoimi najlepszymi wskazówkami na temat tworzenia skutecznej strategii w tym filmie:
Jak udostępniać wideo w IGTV
Filmy IGTV należy tworzyć poza Instagramem, a następnie przesyłać na platformę.
Aby udostępnić swój pierwszy IGTV, postępuj zgodnie z tym przewodnikiem krok po kroku:
Krok # 1: Otwórz aplikację Instagram, przejdź do strony swojego profilu i wybierz ikonę „plusa”.
Krok # 2: Wybierz wideo z rolki aparatu. Możesz wybrać tylko filmy dłuższe niż 60 sekund. W przypadku większości kont maksymalna długość to 15 minut, ale na niektórych można udostępniać filmy o długości do 60 minut.
Krok # 3: Po wybraniu filmu ustaw okładkę, wybierając klatkę z filmu lub obraz z rolki aparatu.
Krok # 4: Dodaj tytuł i opis swojego filmu.
Uwaga: Dla widzów opis filmu jest dostępny po dotknięciu małej strzałki obok tytułu filmu – i może zawierać , które można kliknąć linki. W przypadku marek może to być świetny sposób na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie. Dla twórców jest to okazja do udostępnienia klikalnych linków afiliacyjnych .
Krok # 5: Dodaj swój film IGTV do serii (opcjonalnie) i zdecyduj, czy opublikować 15-sekundowy podgląd do kanału, włączając lub wyłączając przycisk.
Krok # 6: Wybierz „Edytuj podgląd”, aby dostosować, która sekcja Twojego wideo 9:16 jest wyświetlana w podglądzie kanału 4: 5.
Krok # 7: Edytuj sposób wyświetlania obrazu okładki IGTV w siatce na Instagramie, wybierając opcję „Edytuj okładkę profilu”.
Krok # 8: Dodaj automatyczne napisy do wideo IGTV, wybierając „Ustawienia zaawansowane” i włączając przycisk „Napisy generowane automatycznie”.
Krok # 9: Wybierz „Wyślij do IGTV” lub „Zapisz jako wersję roboczą”, aby opublikować później!
Kiedy opublikujesz swój pierwszy film, zauważysz nową sekcję na swoim profilu na Instagramie – zakładkę poświęconą Twoim filmom IGTV.
Jak tworzyć filmy dla IGTV:
W przeciwieństwie do rolek Instagrama, filmy IGTV są tworzone poza aplikacją Instagram i przesyłane.
Aby uzyskać najlepsze wyniki, postępuj zgodnie z następującymi specyfikacjami technicznymi:
- Format wideo: MP4
- Długość: Filmy muszą trwać co najmniej jedną minutę. Maksymalna długość filmu to 15 minut w przypadku przesyłania z urządzenia mobilnego i 60 minut w przypadku przesyłania z internetu
- Rozmiar: 650 MB w przypadku filmów mniej niż 10 minut; 3,6 GB dla filmów do 60 minut
- Orientacja: pionowa (pionowa) lub pozioma (pozioma)
- Współczynnik proporcji: [ 19459033] Instagram zaleca, aby pionowe filmy IGTV miały proporcje 9:16, a poziome 16: 9
Tworząc filmy IGTV, pamiętaj, że podglądy kanałów to zawsze pierwsze pierwsze 15 sekund Twojego filmu.
Upewnij się, że Twoje intro ma mocny haczyk, aby przyciągnąć uwagę widzów i przyciągnąć ich do siebie oraz zoptymalizować materiał pod kątem wyświetlania wideo w kanale 4: 5.
Jak udostępnić podgląd swojego filmu IGTV na swoim kanale na Instagramie
Instagram daje użytkownikom możliwość udostępnienia 15-sekundowego podglądu filmu wideo na kanale Instagram.
Jeśli wybierzesz tę opcję, Twoje filmy IGTV będą wyświetlane w siatce na Twoim profilu na Instagramie, z małą ikoną IGTV w prawym rogu.
Nie do udostępniania IGTV filmy do kanału Instagram, jest to całkowicie opcjonalne – ale pomoże Ci uzyskać więcej wyświetleń treści.
Wszystko, co musisz zrobić, to włączyć przycisk „Opublikuj podgląd”. Po wybraniu tej opcji podgląd Twojego filmu IGTV pojawi się w kanałach Twoich obserwujących, a zdjęcie okładki pojawi się w siatce Twojego profilu na Instagramie.
Gdy wyślesz podgląd swojego wideo IGTV, tytuł i opis zostaną skopiowane jako podpis postu. Pamiętaj tylko, że żadne linki zawarte w opisie nie będą „klikalne” podczas wyświetlania w kanale.
Możesz także dotknąć „ Podgląd edycji” , aby dostosować sposób wyświetlania podglądu wideo IGTV w kanale (będziesz mieć tylko to opcja, jeśli Twój film ma format 9:16. Jeśli 16: 9, Twój film będzie wyświetlany w całości).
Aby edytować sposób wyświetlania obrazu okładki IGTV w siatce kanałów na Instagramie (1: 1), wybierz „Edytuj okładkę profilu” i zmień położenie obrazu.
Udostępnianie podglądu w kanale Instagram to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zasięgu Twoich filmów IGTV – a przy tak wielu opcjach edycji i niestandardowych obrazach okładek nigdy Musisz zakłócić estetykę Twojego Instagrama .
Jak zaplanować wideo IGTV
Możesz teraz zaplanować automatyczne publikowanie filmów IGTV w kanale za pomocą Facebook Creator Studio .
Studio twórców, dostępne na komputerze, umożliwia użytkownikom tworzenie i planowanie postów w IGTV.
Uwaga: Filmy IGTV nie są zawarte w API Instagrama , więc żadne platformy innych firm nie są obecnie w stanie planować ani publikować filmów IGTV. Jeśli stanie się to dostępne, Później zajmie się wdrożeniem harmonogramu dla IGTV. Na razie jednak zalecamy planowanie treści IGTV w Studiu twórców.
Jeśli nie masz konta w Studiu twórców, możesz wykonać następujące kroki , aby połączyć swoje konto na Facebooku i stronę firmy na Facebooku połączoną z Konto na Instagramie.
Planowanie treści IGTV to naprawdę świetny sposób na zapewnienie, że zawsze publikujesz nowe treści i trzymasz się osiągalnego kalendarza!
Przeczytaj nasz przewodnik krok po kroku, jak zaplanować treści IGTV w Studiu twórców tutaj.
Jak stworzyć serię
Funkcja serii IGTV to wielka szansa dla marek – jeśli regularnie przychodzisz do swoich odbiorców i dzielisz się jakością treści, wkrótce zaczniesz widzieć wzrost zaangażowania i liczby obserwujących.
Ale jakość treści nie musi oznaczać drogich treści – w rzeczywistości niektóre z najlepszych seriali są kręcone w czymś, co wygląda na stosunkowo niskobudżetowe ustawienia.
Spójrz na Lululemon z serii Boob Truths:
Seria filmów zawiera cotygodniowe segmenty na jeden temat (jak znaleźć idealny krój biustonosza sportowego) i jest spójna pod względem zestawu i formatu. Tylko kilka krzeseł i proste tło w łatwej do odtworzenia scenerii studyjnej.
Jeśli więc myślisz o uruchomieniu swojej pierwszej serii, nadszedł czas, aby rozpocząć planowanie strategiczne, aby zwiększyć liczbę obserwujących.
Oto jak utworzyć serię:
Aby rozpocząć, dodaj film do serii, klikając „Dodaj do serii”. Jeśli to Twój pierwszy film z serii, musisz podać nazwę i opis serii.
Dodanie istniejącej treści do serii jest również łatwe! Po prostu wybierz kartę IGTV w swoim profilu, dotknij filmu, który chcesz dodać, i kliknij „Edytuj”.
Zobaczysz nową opcję oznaczoną „Dodaj do serii”. W tym miejscu możesz utworzyć nową serię lub wybrać istniejącą. Aby zakończyć, kliknij „Opublikuj” w prawym górnym rogu.
Tworzenie różnych serii to świetny sposób, aby pokazać widzom, czego mogą się od Ciebie spodziewać.
Aby w pełni wykorzystać ten trend, Instagram Jon Youshaei zaleca posiadanie „powtarzalnego motywu i stylu, którego widzowie mogą oczekiwać w każdym odcinku”.
Gdy odwiedzający wie, czego może oczekiwać od Twojego kanału za każdym razem, gdy publikujesz, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że kliknie ten przycisk „obserwuj” i będzie szukał kolejnych.
Odkryj więcej najlepszych wskazówek na temat tworzenia wciągających, wartych napadu serii IGTV tutaj !
Understanding Analytics
Chociaż spostrzeżenia IGTV nie są tak szczegółowe, jak zwykłe analizy Instagrama, wciąż jest wiele do nauczenia się o wydajności Twojego filmu.
Najpierw, aby uzyskać dostęp do statystyk, dotknij 3 kropek u dołu ekranu podczas odtwarzania wideo, a następnie dotknij „Wyświetl statystyki”.
Spowoduje to otwarcie wyskakującego okienka z opisem interakcji w Twoim filmie, w tym wyświetleń, polubień, komentarzy i zapisów.
„Wyświetlenie” w IGTV jest liczone za każdym razem, gdy osoba obejrzała co najmniej trzy sekundy Twojego filmu.
IGTV Insights doskonale nadaje się do sprawdzania, co działa, a co nie dla Twoich odbiorców. Jeśli potrzebujesz inspiracji, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu na temat marek, które zabijają go dzięki filmom IGTV .
IGTV ostatnio zajęło drugie miejsce z powodu ogromnego zainteresowania Instagrama Instagram Reels .
Ale dzięki elastycznym opcjom formatu, automatycznie generowanym napisom i kilku nowym sposobom zarabiania pieniędzy na platformie przez marki i twórców, IGTV jest zdecydowanie wartościową platformą do inwestowania. [19459002 ]
Jeśli obraz mówi więcej niż tysiąc słów, to wideo jest warte milion.
Długie filmy zawsze będą jednym z najskuteczniejszych sposobów opowiadania historii, dzielenia się kontekstowymi inspiracjami dotyczącymi produktów i zachęcania do sprzedaży.
Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi trendami i wydaniami funkcji? Subskrybuj biuletyn e-mail Later , aby otrzymywać najnowsze wiadomości, porady i nie tylko na Instagramie!