Jak zrobić prezent Online, który nie jest do bani

Kto nie chce czegoś za darmo?

To bardzo kusząca propozycja.

Niektóre z moich najlepszych hacków zwiększających biznes miały miejsce, gdy zaoferowałem coś za darmo.

Rozdałem Darmowe Narzędzia, Darmowe oprogramowanie, darmowe słuchawki, Darmowe wycieczki, darmową gotówkę i setki wolnych zasobów.

Wolny jest niesamowity.

I mało kto odmówi darmowego prezentu, rabatu itp. kiedy jest im to wręczane bez żadnych zobowiązań.

Badania z Kontest udowadniają, że prezenty online mogą mieć głęboki wpływ na Twoją kampanię marketingową.

W szczególności okazało się, że jedna trzecia uczestników wyraża zgodę na otrzymywanie informacji od marek i partnerów:

image08

Ponadto odkryli, że nowe kampanie zyskują średnio 34% wzrost oglądalności:

image10

To dość poważne.

Ale będę szczery. Jest wiele rzeczy, które przekładają się na udane rozdawanie online.

Jest w tym coś więcej niż rzucanie czymś razem, spoliczkowanie nagrody i oczekiwanie, że ludzie zapiszą się w tłumie.

To tak nie działa.

Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, jest stworzenie prezentu online, który jest do bani. Może to skończyć się pogorszeniem Twojej marki.

Prezenty Online istnieją tak długo, jak długo istnieje Internet. I bądźmy szczerzy, ludzie są zmęczeni tanimi i oszustwami.

Wiele osób uważa, że prezenty są martwe.

Ale czy są? Nie jestem przekonany. Dlaczego? Bo Ja still korzystaj z prezentów, aby generować ogromny ruch i ogromne przychody!

To, co chciałbym teraz zrobić, to przeprowadzić Cię przez proces tworzenia prezentów online.

Chciałbym również zaoferować kilka wskazówek, których nauczyłem się po drodze, abyś nie popełniał tych samych błędów, które zrobiłem.

Określ swój konkretny cel

Zanim zorientujesz się w logistyce kampanii, musisz najpierw zdecydować, co chcesz osiągnąć.

Oto kilka przykładów wspólnych celów kampanii:

  • Zdobądź nowych subskrybentów e-maili
  • Zwiększenie zaangażowania mediów społecznościowych
  • Zdobądź więcej obserwujących w mediach społecznościowych
  • Zwiększ zaangażowanie na blogu
  • Uzyskaj więcej linków zwrotnych

Znajomość konkretnego celu będzie dyktować konkretne podejście można podjąć później.

Wybierz nagrodę

Pomysł brzmi całkiem prosto.

Ale czuję, że jest to obszar, w którym wiele marek rzuca piłkę.

Jednym z głównych błędów, które często widzę, jest rozdawanie czegoś nieistotne do przemysłu.

Jak powiedziałem wcześniej w innym przewodniku na temat Quick Sprout, nie każdy konkurs powinien składać się z prezentów na iPada.

Proszę. Możemy już skończyć z iPadami?

To, co chcesz zrobić, to zaoferować prezent, który reprezentuje ty.

Na przykład Airbnb może zaoferować bezpłatny pobyt w niesamowitej lokalizacji:

image03

Marka odzieżowa może zaoferować bezpłatną koszulkę.

Firma outdoor gear może oddać śpiwór lub namiot.

Wiesz o co chodzi.

Dlaczego to takie ważne?

Jeśli zbierasz adresy e-mail w ramach rozdawnictwa online, Chcesz mieć pewność, że pozyskujesz osoby reprezentujące twoją grupę demograficzną.

W przeciwnym razie będziesz mieć listę śmieci niewykwalifikowanych potencjalnych klientów, którzy prawdopodobnie nigdy nie przekonwertują, gdy spróbujesz później przenieść je przez lejek sprzedaży.

Niech nagroda będzie zgodna z wpisem

Jest jeszcze coś do rozważenia.

Niektóre wymagania dotyczące wpisu są szybkie i łatwe, np. polubienie posta na Facebooku.

Inne są bardziej długie i pracochłonne, np. wypełniając kilka form pytań, przesyłając zdjęcie i tak dalej.

Proponuję wybrać nagrodę, która odpowiada poziomowi wysiłku, jaki wymaga wzięcia udziału.

W końcu oferowanie przeciętnej nagrody za ukończenie żmudnego procesu rejestracji może skutkować bardzo małą liczbą uczestników.

Innymi słowy, jak stwierdza artykuł z Wishpond, ” wartość nagrody powinna być zawsze równa wysiłkowi wymaganemu do jej wygrania.”

Rozważ łączenie przedmiotów

Wishpond również robi kolejny interesujący punkt.

Mówią, że oferowanie zestawu przedmiotów może mieć większy wpływ niż oferowanie tylko jednego przedmiotu.

Wydaje się, że pakiet jest uważany za wyższą wartość (nawet jeśli nie jest, koniecznie) niż jeden pojedynczy przedmiot. Plus więcej różnorodności przemawia do szerszej publiczności.

Ta logika ma dla mnie sens.

Większość ludzi ma tendencję do myślenia więcej znaczy lepiej.

Tak więc, nawet jeśli zaoferujesz trzy prezenty, które razem są warte mniej niż jeden prezent, postrzeganie nadal będzie takie, że te trzy prezenty mają wyższą wartość (nawet jeśli nie są).

To nie znaczy, że ty muszę postępuj zgodnie z tą formułą, ale jest to zdecydowanie pożywka do przemyślenia i może pomóc ci zwiększyć liczbę uczestników.

Rozważ oferowanie wielu nagród

Bądźmy prawdziwi.

Jakie są szanse na wygranie prezentów z tylko jedną główną nagrodą?

Dość mikroskopijne.

Ludzie to wiedzą. Nie będą skakać przez kilka obręczy tylko po to, aby wziąć udział w konkursie, w którym szanse na wygraną są nikłe.

Ale kiedy są nagrody za pierwsze miejsce, drugie miejsce i trzecie miejsce, szanse na wygraną nieco wzrosną.

ProponujÄ ™ oferowaÄ ‡ mniejsze nagrody dla drugich uczestnikĂłw, a takĹźe nagrodÄ ™ gĹ ‘ ĂłwnÄ….

To sprawia, że ludzie czują, że mają szansę, a nawet jeśli nie wygrają głównej nagrody, nadal mogą coś dostać.

Znalazłem to, aby służyć jako motywacja dla ludzi, aby się zapisać.

Czas trwania konkursu

Więc masz cel i wiesz, jaką nagrodę zaoferujesz.

Następną rzeczą do ustalenia jest to, jak długo potrwa twój prezent-jego czas trwania.

Teraz może być ogromna zmienność pod względem czasu trwania.

Ale według Kontest, najlepszy czas trwania kampanii to 25 lub 60 dni:

image02

Badania wykazały, że te dwa okresy są “słodkimi punktami”, co pozwala uzyskać maksymalną liczbę kandydatów.

Ale jeśli jest to twoja pierwsza kampania, a Ty nadal się orientujesz, zdecydowanie sugeruję, aby na początku trzymać się 25 dni.

Idź dłużej, a możesz zminimalizować wpływ, ponieważ niektórzy uczestnicy mogą zapomnieć o rozdawaniu nagród.

Jest cienka granica między zbyt krótkim A zbyt długim. Będziesz mógł wybrać odpowiedni czas trwania w zależności od tego, ile ekspozycji ma twój prezent.

Twórz epicką stronę docelową

Design odgrywa integralną rolę w prawie każdym elemencie marketingu i brandingu.

I nie jest to wyjątkiem, jeśli chodzi o stronę docelową twojego prezentu.

Musi wyskoczyć.

Ale zdaję sobie sprawę, że moje polecenie stworzenia epickiej strony docelowej to załadowane oświadczenie.

Oto kilka specyficznych cech wspaniałej strony docelowej z nagrodami:

  • To proste
  • Dokładnie wyjaśnia, czego potrzeba, aby wziąć udział i jaka jest nagroda
  • Łatwo to zrozumieć
  • Zawiera wysokiej jakości obrazy
  • Ludzie mogą wejść szybko i łatwo

Pozwólcie, że przedstawię wam kilka przykładów.

Przykład # 1 z Startup Pirates

image06

Przykład #2 z Cadence Watch

image07

Przykład # 3 z Cocoon Spa

image01

Zbierz właściwe informacje

A oto wielka rzecz: wybór informacji, o które należy poprosić uczestników.

Musisz postępować ostrożnie, ponieważ często może to spowodować lub zepsuć twoją kampanię.

Z jednej strony, im więcej informacji poprosisz, tym więcej wysiłku potrzeba, aby ktoś wszedł i tym mniej uczestników będzie.

Z drugiej strony chcesz upewnić się, że otrzymujesz odpowiednie informacje, dzięki czemu możesz skutecznie wprowadzić uczestników rozdawania do lejka sprzedaży.

Ile jest zbyt wiele informacji, aby poprosić o?

Przyjrzyjmy się temu, co znalazł Kontest:

image05

Jak widać, nikt nie ma problemu z podaniem swojego adresu e-mail.

A większość z nich podaje swoje imiona i nazwiska.

Ale kiedy zaczniesz poznawać wiek, kraj i adres, liczba uczestników znacznie spadnie.

Najważniejsze jest to, że powinieneś poprosić tylko o najważniejsze informacje, z których zgodnie z prawem zamierzasz korzystać.

W przeciwnym razie zbyt osobiste i wymagające zbyt wielu kroków mogą odstraszyć wielu potencjalnych uczestników.

Ogłosić zwycięzcę

Dużo czasu i energii wkłada się w tworzenie prezentów online.

Chcesz zrobić wielką sprawę o zwycięzcy i zwrócić na nich uwagę.

Proponuję poprosić ich o zrobienie zdjęcia z Twoim produktem i umieszczenie go na kontach w mediach społecznościowych.

Służy to jako dodatkowa ekspozycja marki i pozwala innym uczestnikom wiedzieć, że prezent był legalny.

Oba powinny pomóc ci zbudować więcej szumu, jeśli zdecydujesz się stworzyć kolejny prezent online w przyszłości.

Wybór platformy

Jest jeszcze jeden i niezwykle ważny szczegół.

Jakiej platformy powinieneś użyć, aby uruchomić online giveaway?

Chociaż istnieje kilka różnych opcji do wyboru, są dwie w szczególności, które polecam.

Pierwszy to blask.

image04

Jest dość łatwy w użyciu i integruje się z większością głównych sieci społecznościowych.

Jest również bardzo konfigurowalny i ułatwia włączenie świetnie wyglądających zdjęć.

Uwielbiam fakt, że Gleam jest w pełni responsywny, co ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia użytkowników mobilnych.

W rzeczywistości możesz zwiększyć liczbę uczestników 8x, uruchamiając konkurs mobilny.

image09

Drugą platformą jest Rafflecopter,który, zgodnie z jego stroną, jest ” najłatwiejszym na świecie sposobem na uruchomienie prezentów.”

image00

Jest również przyjazny dla użytkownika i konfigurowalny.

Nawet jeśli nie masz żadnego doświadczenia z upominkami online, zwykle możesz je szybko uruchomić.

Wniosek

Uwielbiam prezenty online i myślę, że po prawidłowym wykonaniu mogą ożywić Twój marketing.

Pomyśl o tym. Online giveaway zabija wiele ptaków jednym kamieniem.

Możesz:

  • Uzyskaj doskonałą ekspozycję marki
  • Zwiększ zaangażowanie w mediach społecznościowych i blogach
  • Zbuduj swoją publiczność
  • Stwórz zwolenników marki w ludziach, którzy wygrywają Twoje prezenty

A kiedy myślisz o pieniądzach, które wydałbyś na inne techniki marketingowe, takie jak płatna reklama, zwykle dostajesz więcej za swoją złotówkę dzięki tej strategii.

Zazwyczaj jest to sytuacja korzystna dla obu stron.

Ale szczerze mówiąc, strategia, którą opracowujesz, jest równie ważna jak sama nagroda.

Musisz pokryć wszystkie swoje podstawy i upewnić się, że oferujesz nagrodę, której ludzie naprawdę chcą i która zmotywuje ich do wzięcia udziału.

Gdy już to opanujesz, reszta powinna się ułożyć.

Czy kiedykolwiek eksperymentowałeś z prezentem online?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts