Każdego dnia myślimy i jesteśmy otoczeni genialnymi pomysłami biznesowymi.
Sztuką jest ich zauważyć.
Zgadza się.—Uwaga. Nie musisz być wyjątkowo kreatywny, innowacyjny lub oryginalny (choć jest to świetne, jeśli jesteś), aby znaleźć dobre, realne pomysły biznesowe.
Musisz tylko zwracać uwagę na to, co dzieje się wokół ciebie.
Gdy wpadniesz w nawyk szukania pomysłów biznesowych, trudno będzie Ci się zatrzymać. Wkrótce znajdziesz pomysł, który jest odpowiedni dla Ciebie.
Łatwe Części znajdowania pomysłów biznesowych
Dobrą wiadomością jest to, że wokół nas są pomysły na biznes. Znajdź problem do rozwiązania i wystarczająco dużo ludzi, którzy chcą ci zapłacić, aby rozwiązać go za nich, a masz pomysł na biznes. A „problem” nie musi być ogromny i przytłaczający. Jeśli możesz zrobić doświadczenie szybciej, taniej, przyjemniej lub bardziej wydajnie, są szanse, że istnieje okazja biznesowa.
Gdy już zaczniesz wykonywać poniższe ćwiczenia, uważamy, że będziesz mile zaskoczony sposobem, w jaki doświadczenia, rozmowy, działania i zestawy umiejętności łączą się, aby rozbudzić pomysły. W kilku etapach prosimy o tworzenie różnych list. Możesz zapisać je na kartach lub w notatniku lub śledzić je w aplikacji do mapowania umysłu, takiej jak Miro.
Miro pozwala Ci umieszczać pomysły na tej samej stronie, przenosić je, szukać połączeń, robić notatki i dzielić się swoimi pomysłami ze znajomymi i współpracownikami. Oferuje wiele różnych szablonów do burzy mózgów, mapowania myśli, tworzenia pomysłów, a gdy będziesz na to gotowy, przepływu pracy, tworzenia scenariuszy i analizy.
To świetny sposób na przechowywanie pomysłów w miarę ich pojawiania się, a następnie przenoszenie ich i zabawę z nimi później, aby zobaczyć, jakie połączenia można nawiązać.
Zaufaj nam—znajdowanie pomysłów biznesowych polega na nawiązywaniu kontaktów.
Trudne części znajdowania pomysłów biznesowych
Prawdopodobnie najtrudniejszą częścią znajdowania pomysłów jest to, że mamy tendencję do uzyskiwania na swój sposób. Dostajemy błysk inspiracji i natychmiast zamykamy go jako zbyt głupi, zbyt skomplikowany, lub „to już zostało zrobione.”
Tak, każdy pomysł może być głupi, trudny lub niemożliwy, a zdecydowana większość twoich pomysłów nie będzie materiałem wartym milion dolarów. Ale to nie znaczy, że powinieneś je odrzucić. Jeśli dasz mu szansę i przemyślisz ją bardziej, możesz odkryć, że twój pomysł nie jest tak skomplikowany lub głupi, jak myślałeś. A nawet najbardziej śmieszne pomysły mogą przynieść nasiona czegoś lepszego i dostarczyć inspiracji.
I nie pozwól, aby fakt, że to już zostało zrobione Cię powstrzymał. Zawsze można wziąć istniejący pomysł i umieścić swój własny twist na nim lub poprawić go. Supermarkety istnieją już od ponad wieku, na przykład, ale to nie powstrzymało Whole Foods lub Trader Joe od szalonego sukcesu.
Jeśli chodzi o generowanie pomysłów, liczy się objętość. Tak, większość twoich pomysłów nie wypali i nie zarobi na Tobie milionów, ale w porządku. Im więcej pomysłów wymyślisz, tym bardziej prawdopodobne jest, że znajdziesz co najmniej jeden lub dwa, które są zarówno wykonalne, jak i zabawne. Więc kiedy przechodzisz do etapu tworzenia pomysłów, zobowiązuj się do pozostania otwartym na wszystkie pomysły, które dostajesz, bez względu na to, jak zwariowane lub poza ścianą.
Krok 1: Zacznij od tego, co Cię rozświetla
Tutaj obowiązuje powiedzenie „Poznaj siebie”. Podążanie za pomysłem będzie wykładniczo trudniejsze, jeśli nie jesteś przynajmniej trochę podekscytowany tym na poziomie osobistym. Poświęć trochę czasu na studiowanie swoich pasji, a będziesz miał lepszą szansę na wymyślenie pomysłów, które naprawdę działają.
Zróbmy listę.
W czym jesteś dobry?
Być może jesteś pasjonatem słownictwa,kujonem liczb lub organizacyjnym geniuszem. Być może uwielbiasz rozmawiać z nieznajomymi lub tworzyć prezentacje lub wygłaszać przemówienia. A może jesteś osobą, do której wszyscy dzwonią, gdy ich komputer przestaje działać.
Zrozumienie i docenianie swoich umiejętności może pomóc wskazać ci kierunek interesujących pomysłów biznesowych, które (bonus) będziesz rzeczywiście cieszyć. Pamiętaj, by mieć otwarty umysł. Bycie świetnym z liczbami nie musi oznaczać, że powinieneś otworzyć własną firmę księgową (chociaż może). Może przydać się firmom takim jak korepetycje, lub może oznaczać, że kiedy zaczniesz swoją firmę, powinieneś być osobą „liczbową”.
Jeśli genialny pomysł nie wyskoczy ci od razu, to w porządku. Wciąż jesteśmy na pierwszym etapie. Na razie zacznij prowadzić listę rzeczy, które kochasz robić.
Co robisz dla Zabawy?
Tylko dlatego, że pasjonujesz się konkretnym hobby, sportem lub rozrywką, nie oznacza, że powinieneś koniecznie próbować z tego żyć. Nie ma nic złego w robieniu czegoś po prostu dlatego, że ci się to podoba, i nie wszystkie hobby i zainteresowania będą działać dobrze (lub będą tak zabawne), jeśli spróbujesz przekształcić je w zarabianie pieniędzy.
To powiedziawszy, zaczynając od czegoś, co robisz dla zabawy, może dać Ci dużą przewagę. Zdecydowanie łatwiej i przyjemniej jest odkrywać szczegóły czegoś, co Cię szczerze pasjonuje. Być może masz już społeczność podobnie myślących entuzjastów, z którymi możesz czerpać pomysły i opinie.
Niezależnie od tego, czy robisz na drutach, rzeźbisz lód, parzysz własną Kombuchę, czy grasz w sobotnią ligę piłki nożnej, to uczciwa gra. Zrób listę swoich ulubionych hobby i rozrywek.
Jakie tematy Cię podniecają?
Pomyśl o tematach, których po prostu nie masz dość. Może jesteś maniakiem Aleksandra Wielkiego, albo nie masz dość XIX-wiecznej literatury brytyjskiej. Może mógłbyś cały dzień mówić o mikrobrowarach, włoskich samochodach sportowych czy astrofizyce. A może pasjonujesz się sprawiedliwością społeczną lub kwestiami ochrony środowiska.
Twoje ulubione tematy mogą nie prowadzić bezpośrednio do realnych pomysłów biznesowych, ale zwracanie na nie uwagi może dać ci wgląd w to, co kochasz i dlaczego to kochasz, zachować aktywny umysł i wywołać zupełnie nowe pomysły.
I nigdy nie wiadomo-oni might prowadź bezpośrednio do udanego pomysłu. Nie szukaj dalej, Dan Carlin, były prowadzący Audycje radiowe, który połączył swoją miłość do historii i wargaming z darem opowiadania historii i stworzył wysoko cenioną serię podcastów „Hardcore History”.
Pewnie już to rozumiesz. Stwórz listę tematów, które Cię fascynują.
Krok 2: Szukaj problemów do rozwiązania
Każdy udany biznes rozwiązuje jakiś problem. Jeśli szukasz pomysłów, zacznij rozglądać się za problemami (jest w czym wybierać) i zastanów się, jak możesz je rozwiązać.
Co frustruje cię we własnym życiu?
Po doświadczeniu molestowania seksualnego w swojej pracy i brutalnego wykorzystywania na Twitterze, Whitney Wolfe zdecydowała, że kobiety potrzebują większej kontroli, zwłaszcza w Internecie. Stworzyła aplikację randkową online, która daje kobietom kontrolę, czyniąc je tymi, które inicjują rozmowy.
Teraz Bumble jest jedną z najbardziej udanych aplikacji randkowych, a Wolfe jest najmłodszą miliarderką w Stanach Zjednoczonych.
Z jakimi frustracjami spotykasz się regularnie? Są szanse, jeśli jesteś sfrustrowany czymś, podobnie jak inni ludzie. Wymień problemy, z którymi się borykasz, od drobnych irytacji po ogromne przeszkody.
Na co ludzie narzekają?
Spójrzmy prawdzie w oczy: ludzie uwielbiają narzekać. Istnieje ograniczenie co do tego, ile można zrobić z pogodą lub stanem gospodarki, ale jeśli będziesz mieć uszy otwarte na to, na co ludzie narzekają, możesz trafić na ciekawe pomysły biznesowe.
Rodzice skarżą się na potrzebę opieki przedszkolnej. Koledzy narzekają, że nikt nie może się zgodzić, Jaka powinna być temperatura w biurze. Twoja współlokatorka narzeka, że nie dostanie podwyżki, na którą zasłużyła. Każda z tych sytuacji ma w sobie zalążek pomysłu na biznes.
Za każdym razem, gdy słyszysz, jak ktoś na coś narzeka, zanotuj to.
Z jakimi problemami społecznymi, gospodarczymi lub środowiskowymi borykają się świat?
Niedrogie mieszkania. Dostęp do opieki zdrowotnej. Zmiany klimatu. Nierówność rasowa.
Na świecie jest wiele problemów i wszystkie one stanowią szanse dla właściwej osoby z odpowiednimi pomysłami. Tesla jest świetnym przykładem. Elon Musk zrozumiał, że nie możemy nadal polegać na paliwach kopalnych i stworzył pierwszy w pełni elektryczny samochód, w którym wykorzystano ogniwa litowo-jonowe. Zainwestował również w energię słoneczną.
Zrób listę „dużych” problemów. Zwróć szczególną uwagę na te, które Cię pobudzają.
Krok 3: daj sobie nowe doświadczenia
Możesz wymyślić pomysł wart milion dolarów, siedząc na kanapie i oglądając najnowszy odcinek Ted Lasso. Ale o wiele bardziej prawdopodobne jest, że wpadniesz na innowacyjne pomysły—na kanapie lub gdziekolwiek indziej—jeśli konsekwentnie tworzysz nowe doświadczenia dla siebie.
Ten krok nie dotyczy list, ale tworzenia nowych perspektyw.
Robić nowe rzeczy
Jeśli kiedykolwiek chciałeś spróbować swoich sił w pszczelarstwie, tańcu hip-hopowym lub rzeźbie z piłą łańcuchową, dlaczego nie spróbować? Nie martw się o to, czy będziesz w stanie zmienić to w karierę sprzedającą miód lub ucząc tańca. Po prostu spróbuj, ponieważ jest nowy i inny. Będzie to wyzwanie, zwiększy pewność siebie, ujawni nowe pomysły i nowe umiejętności—a może także pobudzi pomysły biznesowe.
Nowe miejsca
I przez nowe miejsca, mam na myśli nowe, nieznany miejsca. Jeśli masz okazję, aby odsłonić się na nową kulturę lub język, idź do niego. Ale jeśli nie, poszukaj sposobów, aby doświadczyć nieznanego na własnym podwórku.
Przejdź do eksponatów muzealnych i otworów galerii dla artystów, o których nigdy nie słyszałeś. Idź na festiwal po gatunek muzyki, o którym nic nie wiesz. Jeśli jesteś mieszkańcem miasta, idź na kemping na wsi. Jeśli jesteś Przedmieściem, zapisz się na wycieczkę po sztuce ulicznej w najbliższym dużym mieście. Wystawienie się na nowe miejsca pomaga dobrze wypełnić kreatywność i sprawia, że bardziej prawdopodobne jest, że wymyślisz naprawdę innowacyjne pomysły.
Poznaj nowych ludzi
Jeśli jesteś ekstrawertykiem, prawdopodobnie już to robisz. Jeśli jesteś introwertykiem, może to być trochę trudniejsze,ale i tak spróbuj. To się opłaci.
Nawiązuj rozmowy z nieznajomymi w pociągach i sklepach. Idź na lokalne spotkania dla osób, które podzielają twoje zainteresowania. Dołącz Do Toastmasters. Jeśli bierzesz udział w zajęciach lub warsztatach na etapie robienia nowych rzeczy, zwróć uwagę na rozmowę z co najmniej jedną nową osobą podczas każdej sesji. Nie wiesz o czym rozmawiać? Powiedz im, że szukasz problemów do rozwiązania a la Etap 2 i zobacz, co dzielą.
Im więcej ludzi spotkasz i porozmawiasz, tym więcej pomysłów będziesz w stanie wymyślić.
Krok 4: Zbuduj Nawyki Dobrego Pomysłu
Mam nadzieję, że teraz wystawiasz się na nowe pomysły, ludzi i działania, i masz listę rzeczy, które lubisz i w których jesteś dobry. Teraz nadszedł czas, aby zacząć trenować swój mózg, aby stać się maszyną generującą pomysły.
Medytować
To może zabrzmieć trochę wbrew intuicji. Medytacja, po tym wszystkim, jest sztuką nie myślenia, co brzmi jak byłoby przeciwieństwem wymyślania pomysłów biznesowych.
Ale pamiętasz, jak wcześniej rozmawialiśmy o tym, jak ważne jest zejście z własnej drogi? Medytacja pomaga Ci to zrobić, oczyszczając twój umysł z zakłóceń-w tym wszystkich nieznośnych powodów, dla których X, Y lub Z nie działają lub nie są możliwe. Będziesz miał większą szansę na dostęp do inspiracji, jeśli regularnie oczyścić i uspokoić swój umysł.
To nie musi być wielkie zobowiązanie. Nawet pięć minut dziennie wystarczy, aby uzyskać dostęp do nowej perspektywy i dać swoim pomysłom przestrzeń do rozwoju.
Twórz codzienne listy pomysłów
Każdego dnia ustaw czas na 3-5 minut i zapisz tyle pomysłów biznesowych, ile możesz wymyślić. Rzuć sobie wyzwanie, aby za każdym razem napisać dłuższą listę. Nie muszą być praktyczne ani nawet fizycznie możliwe. Ważne jest, aby nabrać nawyku zdobywania jak największej liczby pomysłów.
Jest to kolejna metoda zejścia z własnej drogi. Kiedy skupiasz się na realizacji swoich pomysłów, nie będziesz myślał o wszystkich powodach, dla których nie zadziałają. Plus będziesz budować nawyk pomysł.
Krok 5: Złóż to wszystko razem
Czas zacząć wszystko łączyć, dosłownie. Możesz użyć oprogramowania do mapowania umysłu lub pióra i papieru. Możesz napisać każdy pomysł na osobnej karcie lub uzyskać duży kawałek tablicy plakatowej i bazgrolić na nim. Nie ma dobra ani zła, jeśli umieścisz wszystkie swoje pomysły na widoku.
Mix and match
Wracając do tych list rzeczy, które uwielbiamy robić i myśleć o tym, że zaczęliśmy w Etapie 1. Dodaj je do swojego oprogramowania do mapowania myśli lub po prostu zapisz je tam, gdzie możesz je zobaczyć. Następnie zapisz wszystkie problemy, które wymyśliłeś w etapie 2.
Następnie dodaj wszystko, co zwróciło twoją uwagę, odkąd zaczęłaś próbować nowych rzeczy i poznawać nowych ludzi. Fragment rozmowy. Poczucie podniecenia. Chwila frustracji.
Wyciągając to wszystko przed sobą, możesz zacząć widzieć połączenia, których wcześniej nie widziałeś.
Burza mózgów z innymi
Niech twoi przyjaciele pracują. Może możesz nawet zadzwonić do niektórych z tych fascynujących ludzi, których spotkałeś w Kroku 3. Osobiście jest świetny, ale jeśli to nie jest możliwe, Platforma taka jak Zoom jest dobrym substytutem. Postaraj się zaangażować co najmniej 3 lub 4 inne osoby.
Udostępniaj swoje listy, wyjaśnij, że szukasz pomysłów biznesowych i poproś wszystkich, aby zaczęli rzucać pomysłami. Jedyna zasada? Nie wolno Ci odmawiać. Zapisz wszystko i dodaj do stale rosnącej listy pomysłów.