Jak rozpocząć działalność w zakresie pisania treści

Rozpoczęcie działalności w zakresie pisania treści to świetny sposób na osiągnięcie wolności finansowej przy bardzo małych inwestycjach.

Ale oznacza to również, że jest to branża coraz bardziej konkurencyjna–taka, w której trudno jest założyć nową firmę. 

Dlatego zrozumienie, jak założyć firmę we właściwy sposób, przyciągnąć wysoko płacących klientów i konkurować z uznanymi agencjami, jest niezbędne do znalezienia sukcesu.

Po rozpoczęciu działalności będziesz mógł wybrać własny dochód, zdecydować o godzinach pracy i wybrać klientów-wszystko w zaciszu własnego domu.

Ten przewodnik obejmie kroki, które musisz podjąć, aby rozpocząć opłacalną działalność w zakresie pisania treści, jak znaleźć klientów i jak konkurować z innymi agencjami. 

Łatwe Części rozpoczynania działalności w zakresie pisania treści

Najłatwiejszą częścią rozpoczęcia działalności w zakresie pisania treści są aspekty techniczne, takie jak konfiguracja witryny i mediów społecznościowych. 

Firmy hostingowe i twórcy stron internetowych mogą pomóc w skonfigurowaniu witryny za pomocą gotowych motywów i szablonów. Możesz mieć swoją witrynę biznesową gotową do uruchomienia w ciągu jednego dnia, zwłaszcza jeśli korzystasz z dostawcy hostingu, takiego jak Bluehost. 

Bluehost zawiera zarówno domenę, jak i witrynę WordPress, a także gotowe motywy, które chronią Cię przed zatrudnieniem projektanta. Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać nazwę firmy i dostosować witrynę do swoich treści. 

Pisanie treści dla Twojej firmy może być również łatwe, nawet jeśli napiszesz je sam, zamiast zatrudniać pisarzy. Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w gramatyce, SEO, a nawet AI, które pomagają tworzyć kopie, dzięki czemu możesz stać się odnoszącym sukcesy pisarzem nawet bez formalnego szkolenia. Ale jeśli rozpoczynasz działalność w zakresie pisania treści, prawdopodobnie masz tę część.

Trudne części rozpoczęcia działalności w zakresie pisania treści 

Jedną z najtrudniejszych części każdej firmy jest marketing, a firma zajmująca się pisaniem treści nie jest wyjątkiem.  

Pisanie treści jest konkurencyjną branżą, więc znalezienie unikalnej propozycji sprzedaży (USP) może być trudne. Będziesz musiał znaleźć sposób, aby wyróżnić się spośród znanych firm i przekonać klientów do wyboru ciebie niż tańszych pisarzy. 

Innym aspektem rozpoczęcia działalności pisarskiej, z którą wielu ludzi zmaga się, jest zarządzanie relacjami z klientami.

Jeśli nigdy wcześniej nie byłeś właścicielem firmy, poruszanie się po żądaniach Klientów może być trudne. Dobre pisanie może być subiektywne i możesz znaleźć klientów, którzy nie wiedzą, czego chcą lub klientów, którzy Cię niedoceniają.

Musisz nauczyć się myśleć jak właściciel firmy, negocjować i uzasadniać swoje usługi. Będziesz także musiał nauczyć się radzić sobie z odrzuceniem i krytyką, a może nawet będziesz musiał zwolnić klientów lub pracowników. 

Krok 1: stwórz Plan 

Zanim jeszcze pomyślisz o uruchomieniu swojej firmy, musisz zaplanować kilka rzeczy. Obejmuje to tworzenie biznesplanu, decydowanie o niszy i wybór modelu biznesowego. 

Rozpoczęcie działalności gospodarczej może być przytłaczające, a jest to szczególnie prawdziwe w przypadku pisania treści.

Pisanie treści wymaga wyjątkowych umiejętności zarządzania czasem i organizacji, więc musisz być krystalicznie czysty we wszystkich szczegółach, a jednocześnie mieć czas na zorganizowanie się. 

Twoja zdolność do wprowadzania na rynek swojej firmy zależy również od posiadania jasnego planu od samego początku. Musisz wiedzieć, w jakiej niszy napiszesz, komu pomaga Twoja firma, umieć wyrazić swoją wartość, ile możesz sobie pozwolić na wydanie i jak będziesz prowadzić swój biznes z dnia na dzień.

Mamy szczegółowy przewodnik, jeśli chcesz uzyskać wskazówki, co należy uwzględnić w swoim biznesplanie. 

Wybierz niszę

Ludzie chcą zatrudnić ekspertów i są skłonni zapłacić za nich więcej. Niszowanie ułatwia Ci promowanie siebie, znajdowanie docelowych klientów i naliczanie wyższych stawek.

Wybierając niszę, chcesz wziąć pod uwagę trzy rzeczy:

  1. W czym masz doświadczenie (akademickie lub zawodowe)?
  2. Czym się pasjonujesz? 
  3. Czy to się opłaca?

Utwórz listę dla każdej z powyższych kategorii, a jeśli znajdziesz korelację dla wszystkich trzech, To świetna nisza, na której możesz się skupić. 

Aby wiedzieć, czy coś jest opłacalne, badaj blogi w tej niszy. Jeśli pojawi się wiele wyników, oznacza to duże zainteresowanie pisaniem treści w tej branży i łatwiej będzie Ci znaleźć klientów. Inną rzeczą do zrobienia, gdy patrzymy na rentowność, jest przeglądanie różnych tablic pracy dla pisarzy w tej niszy lub branży. Czy jest dużo postów? Jakie stawki oferują?

Jeśli zamierzasz zatrudnić pisarzy, nadaj priorytet rentowności. Jeśli piszesz treści samodzielnie, ustal priorytety dla czegoś, co Cię pasjonuje. 

Pisanie treści jest czasochłonne i wymaga cierpliwości i długotrwałej koncentracji, więc jeśli piszesz o czymś, czego nienawidzisz, nie będziesz w stanie trzymać się biznesu wystarczająco długo, aby osiągnąć dobry zysk. 

Zdecyduj się na rodzaj pisma

Gdy masz pomysł, na które tematy i branże będziesz pisać, możesz podzielić się rodzajem pisania.

Możesz zdecydować, że Twoja firma skupi się na pisaniu postów na blogu, whitepapers, kopii witryny lub kopii e-mail marketingu. Istnieje wiele różnych rodzajów pisania,a ten, który wybierzesz, dyktuje, ile pobierasz.

Pisanie Whitepaper, na przykład, jest bardzo opłacalne, z wielu pisarzy zarabiających $7000 za papier. Ale nie wszyscy pisarze chcą robić tego typu dogłębne i specyficzne pisanie.

Oto kilka najbardziej opłacalnych rodzajów pisania, które możesz chcieć niszować: 

  • Pisanie blogów i artykułów
  • Copywriting
  • Pisanie Skryptów Wideo 
  • Whitepapers 
  • Ebooki
  • Pisanie Prac Technicznych 

Jeśli chcesz zatrudnić pisarzy i szybko rozwinąć swój biznes, możesz pokryć wszystkie te style pisania w jednej branży i zaprezentować się jako ogólny ekspert w swojej niszy. Pamiętaj tylko, aby zatrudnić pisarzy, którzy specjalizują się w tego typu pisarstwie, ponieważ chcesz zbudować reputację w tworzeniu wysokiej jakości pracy. Musisz również zapłacić tym wysokiej jakości pisarzom uczciwe stawki.

Ustaw swój budżet i cele 

Mimo że rozpoczęcie działalności w zakresie pisania treści wymaga bardzo niewielkiej inwestycji z góry, nadal powinieneś zebrać budżet i wyznaczyć cele finansowe. 

Ile jesteś gotów (lub w stanie) zainwestować, będzie zależeć od tego, czy zatrudnisz pisarzy i ilu, na przykład. Lub czy jesteś w stanie dołączyć do płatnej tablicy ofert pracy.

Będziesz także musiał określić cele dotyczące tego, ile potrzebujesz i chcesz zarabiać przez miesiąc. To określi, w jaki sposób prowadzisz swoją firmę i jakiego rodzaju klientów będziesz realizować. 

Kiedy zaczniesz pracować z klientami, przekonasz się, że nie wszyscy płacą w ten sam sposób. Niektórzy klienci będą oferować płacenie na podstawie projektu, niektórzy płacą godzinę, a niektórzy miesięcznie. Niektórzy klienci płacą na zasadzie netto-30 (30 dni od otrzymania faktury), a inni mogą płacić z góry lub po zakończeniu. Twoja umowa z każdym klientem decyduje o tym, kiedy i w jaki sposób otrzymasz zapłatę. 

Mając jasne cele na uwadze pomoże Ci zdecydować, co trzeba cytować w tych sytuacjach, aby osiągnąć swoje cele dochodów. 

Wybierz Nazwę Firmy 

Musisz wybrać nazwę firmy, aby móc skonfigurować swoją witrynę i promować się. 

Nie musisz wybierać skomplikowanej nazwy. Będziesz chciał wybrać taki, który jest dostępny jako domena i na różnych platformach mediów społecznościowych, aby zapewnić spójność.

Jeśli rozpoczynasz działalność jako solopreneur, możesz po prostu wybrać własne imię, takie jak Firstname lastname Writes. Jeśli zatrudniasz pisarzy i działasz jak Agencja, rozważ włączenie słowa kluczowego związanego z Twoją niszą w nazwie firmy, takiego jak CopyHackers lub BlogPoint.

Możesz użyć narzędzia do sprawdzania domeny Bluehost, aby sprawdzić, czy Twoje imię jest dostępne, a następnie sprawdzić je na kontach mediów społecznościowych, takich jak Twitter i Facebook, aby sprawdzić, czy dobrze pasuje.

Zdecyduj O Swoim Modelu Biznesowym

Gdy zdecydujesz się na niszę i budżet, musisz jasno określić, w jaki sposób będziesz prowadzić działalność w zakresie pisania treści. 

Możesz prowadzić swoją firmę jako solopreneur, gdzie robisz wszystko sam, lub możesz chcieć pracować bardziej jak Agencja i zlecać pisanie innym pisarzom i skupić się na marketingu firmy.

Niezależnie od tego, czy chcesz pracować solo, czy zatrudniać pisarzy, zależy to od tego, czy masz napięty czas, czy ograniczony budżet.

Zatrudnianie pisarzy pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pozwoli Ci szybciej rozwijać swoją firmę i przyjmować więcej klientów. Samodzielne pisanie pozwoli Ci zaoszczędzić koszty zatrudniania pisarzy (które często mogą kosztować więcej niż $1000 miesięcznie na pisarza), ale zajmie więcej czasu.

Ważne jest, aby pamiętać, że bycie solopreneurem nie wyklucza późniejszego zatrudniania pisarzy i funkcjonowania bardziej jak Agencja. Jeśli masz teraz napięte pieniądze i masz umiejętności, zacznij od pisania projektów klientów samodzielnie, a gdy zarabiasz pieniądze, możesz zatrudnić zewnętrznych pisarzy.

Ten krok obejmuje również ustawienie cen. Zbadaj rynek, aby zobaczyć, jakie opłaty pobierają inni pisarze w twojej niszy lub branży. Nie chcesz podnosić lub przeceniać siebie, ponieważ możesz zostać wykorzystany lub wycenić się z rynku. 

Ustalając stawki, zacznij od decyzji, co musisz zarabiać rocznie i miesięcznie, aby osiągnąć swój roczny cel. Następnie można rozbić go dalej, aby ustawić stawkę godzinową. Pamiętaj, że nie będziesz mógł pobierać opłat za każdą godzinę pracy, ponieważ niektóre z twoich prac nie będą przeznaczone dla klientów, takich jak marketing, Księgowość i inne zadania administracyjne. Możesz wybrać opłatę za godzinę, za projekt lub miesięcznie. To zależy od Ciebie i Twojego klienta.

Krok 2: Skonfiguruj 

Następną rzeczą, którą musisz zrobić, to skonfigurować techniczne aspekty swojej firmy. 

Obejmuje to stworzenie strony internetowej, portfolio pracy i platform społecznościowych.

Jedną z największych zalet rozpoczęcia działalności w zakresie pisania treści jest to, że możesz to zrobić praktycznie. Nie musisz inwestować w Biura ani wyposażenie. 

Ale to czy oznacza to, że Twoja obecność w Internecie jest niezbędna do sukcesu–to jedyny sposób, w jaki klienci cię znajdą i jedyna szansa, jaką masz, aby zrobić wrażenie.

Oto kilka rzeczy, które musisz skonfigurować przed uruchomieniem firmy zajmującej się pisaniem treści. 

Twoja Strona

Musisz mieć profesjonalną stronę internetową z własną domeną, jeśli chcesz, aby klienci traktowali cię poważnie. 

Na szczęście istnieje tak wiele opcji hostingu i kreatorów stron, że konfiguracja jest naprawdę łatwa i niedroga. 

Bluehost jest najpopularniejszą firmą hostingową i możesz działać w ciągu jednego dnia. Zawiera WordPress, bezpłatną domenę i wiele szablonów stron do wyboru. Oferuje również narzędzie do tworzenia stron, jeśli chcesz być bardziej praktyczny i wsparcie 24/7, jeśli coś pójdzie nie tak.

Oprócz hostingu Bluehost zaczął również oferować usługi marketingowe, takie jak pomoc w optymalizacji witryny pod kątem SEO. 

Bluehost jest również znany jako niedrogi, a plany zaczynają się od $ 2.95 miesięcznie. 

Twoje Portfolio

Zanim zaczniesz zbliżać się do klientów, potrzebujesz próbek do pisania, aby je pokazać. 

To, jak to zrobisz, zależy od tego, czy pracujesz jako solopreneur, czy zatrudniasz pisarzy.

Jeśli zlecasz outsourcing, możesz poprosić swoich pisarzy, aby dali ci próbki swojej pracy lub napisali kawałki testowe, które możesz następnie pokazać klientom.

Jeśli sam piszesz treść, będziesz potrzebował trzech do pięciu próbek do pisania w swojej niszy, które możesz pokazać klientom, aby udowodnić, że wiesz, co robisz. 

W tym miejscu wiele nowych firm zajmujących się pisaniem treści zmaga się z problemem–próbuje tworzyć przykłady, zanim faktycznie współpracują z klientami.

To wtedy zatrudnianie pisarzy może być dobrym rozwiązaniem-będą już mieli portfolio pracy, więc potencjalni klienci wiedzą, że twój zespół jest doświadczony. Inną opcją jest po prostu przyjrzenie się swojej niszy i samodzielne napisanie kilku próbek. Na przykład, jeśli zdecydujesz się skupić na pisaniu blogów w branży opieki zdrowotnej, napisz trzy treści na trzy różne tematy opieki zdrowotnej. Próbki nie muszą być dłuższe niż 500-750 słów. 

Jeśli chcesz linki na żywo do swojego portfolio, rozważ dodanie bloga do swojej witryny lub publikowanie gości dla firm w branży docelowej. 

Twoje Media Społecznościowe 

Następną rzeczą, którą musisz zrobić, to skonfigurować konta w mediach społecznościowych, aby potencjalni klienci mogli cię znaleźć.

W przypadku większości firm zajmujących się pisaniem treści najlepszymi platformami do znajdowania klientów są Twitter, Facebook i LinkedIn. Możesz także użyć LinkedIn, aby znaleźć pisarzy dla swojej firmy. Jeśli to możliwe, utrzymuj spójne uchwyty mediów społecznościowych na wszystkich platformach.

Po skonfigurowaniu stron w mediach społecznościowych zachowaj ich spójność. Możesz utworzyć bezpłatne logo na Canva dla swojego zdjęcia profilowego i banera, a w swoim bio powinieneś używać słów kluczowych związanych z Twoją niszą.

Krok 3: zorganizuj logistykę 

Gdy masz biznesplan i skonfigurujesz swoją stronę internetową, możesz zacząć od logistycznej strony swojej firmy, w tym zarejestrować ją, zatrudnić pisarzy i założyć konto podatkowe.

Nawet jeśli prowadzisz swoją działalność jako solopreneur, warto zarejestrować firmę, aby wyglądać profesjonalnie. Pomoże to również w czasie podatkowym i pobieraniu płatności od klientów, ponieważ niektóre platformy, takie jak PayPal, wymagają oddzielenia kont osobistych i biznesowych.

Oto niektóre z logistycznych aspektów Twojej firmy, które powinieneś zorganizować przed uruchomieniem. 

Zarejestruj Swoją Firmę 

Jeśli chcesz zatrudnić pisarzy i płacić podatki jako firma, musisz zarejestrować swoją firmę w swoim stanie i uzyskać numer firmy i EIN. 

Ponieważ Twoja firma jest wirtualna i nie korzysta ze sprzętu, jest mało prawdopodobne, że będziesz potrzebował licencji, ale każdy stan jest inny. Upewnij się, że dokładnie sprawdzasz lokalne wymagania, a w razie wątpliwości skontaktuj się z lokalnym prawnikiem, aby dowiedzieć się, co musisz zrobić, aby Twoja firma była legalna. Możesz również zdecydować się na zostanie LLC, która zapewnia ochronę aktywów osobistych.

Po zarejestrowaniu firmy możesz ubiegać się o konto podatkowe dla firm. Zawsze dobrym pomysłem jest oddzielenie wydatków osobistych od wydatków biznesowych, nawet jako jedyny właściciel. 

Sporządzanie Umów 

Będziesz potrzebował dwóch rodzajów umów: jednej dla pisarzy (jeśli zatrudniasz) i jednej dla klientów. 

W przypadku pisarzy, których zatrudniasz, Twoje umowy powinny zawierać warunki płatności, Zakres pracy, czy istnieje NDA i czy zostaną one zapisane. Kontakt dla Twoich klientów będzie podobny, ale upewnij się, że dołączasz klauzulę, która chroni Cię przed zobowiązaniami i kradzieżą. 

Warto w tym celu współpracować z adwokatem lub usługą prawną online, ponieważ umowy nie są czymś, co chcesz pomylić. Aby uzyskać listę najlepszych usług prawnych online, sprawdź nasz przewodnik. 

Niektórzy klienci mogą mieć własne umowy i NDA, które możesz podpisać podczas pracy z nimi. Powinno to być oczywiste, ale nigdy niczego nie podpisuj, nie czytając tego szczegółowo. 

Utwórz dokument Onboardingowy 

Posiadanie dokumentu onboardingowego sprawia, że pierwsze wrażenie klienta jest dobre. 

Może również pomóc w opracowaniu struktury podczas połączeń discovery z klientami i zapewnić zespołowi spójne kontury. 

To, co musisz uwzględnić w dokumencie dotyczącym wdrożenia, będzie się różnić w zależności od modelu biznesowego i niszy, ale niektóre rzeczy, które możesz chcieć mieć, to: 

  • Krótki zarys krok po kroku, jak podejdziesz do projektu 
  • Harmonogram, jak długo to potrwa i terminy / kamienie milowe do przodu 
  • Umowa
  • Warunki płatności i harmonogram fakturowania 
  • Szczegóły dotyczące pierwszego punktu kontaktowego 
  • Wszelkie ograniczenia lub zasady (np. czy e-maile odpowiedzi w weekendy)

Krok 4: Znajdź Klientów

Po skonfigurowaniu witryny i zarejestrowaniu firmy możesz znaleźć pierwszego klienta.

Ponieważ pisanie treści jest tak konkurencyjną branżą, może być trudne, aby czuć się wystarczająco pewnie, aby zbliżyć się do klientów po pierwszym uruchomieniu. Klienci mogą również mieć trudności z zaufaniem, gdy Twoja firma jest nowa. 

Gdy zdobędziesz klientów, zaczniesz otrzymywać polecenia i nowe projekty ustnie. Do tego czasu powinieneś spróbować szukać klientów w jak największej liczbie miejsc.

Oto niektóre z najlepszych miejsc, w których można szukać klientów dla firmy zajmującej się pisaniem treści.  

Networking

Networking to świetny sposób na znalezienie klientów. Nawiążesz połączenia, które pozwolą ci wysyłać ciepłe rzuty do redaktorów, właścicieli firm i innych pisarzy, którzy mają wyższy wskaźnik sukcesu niż zimne rzuty.

Poznasz również innych pisarzy w swojej branży i będziesz na bieżąco z trendami i startupami. Możesz połączyć się osobiście lub dołączyć do grup sieciowych online, aby tworzyć połączenia.

Dwa miejsca, które są szczególnie dobre do tego to grupy LinkedIn i Facebook.

Media Społecznościowe

Media społecznościowe to nie tylko kopalnia złota dla marketingu–to także idealne miejsce do znalezienia klientów.

Oprócz nawiązywania kontaktów możesz również docierać do klientów za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości, tworzyć posty, które dodają wartość i pokazują Twoją wiedzę, a nawet płacić za reklamy dla swojej firmy. 

Media społecznościowe dają również inny sposób na nawiązanie kontaktu z klientami przed ich skorzystaniem, co pomoże Ci zbudować zaufanie do nich i zwiększyć szanse na sukces. 

Cold Mailing

Cold e-mailing to kolejny świetny sposób na znalezienie klientów, bez względu na to, jak bardzo możesz tego nienawidzić.

Chociaż nie tak skuteczne jak ciepłe prowadzi lub sieci, niektóre firmy osiągają do 20% wskaźnik sukcesu z zimnych e-maili. Jeśli wysyłasz zimne e-maile, upewnij się, że Twoja strategia i boisko są dobrze zbadane i dobrze zaplanowane. 

Sprawdź nasz przewodnik na temat tworzenia zimnych wiadomości e-mail lub rozważ zatrudnienie marketera e-mail, który Ci pomoże. 

Tablice Pracy

Podczas gdy zaczynasz, tablice pracy mogą być sposobem na znalezienie klientów, którzy potrzebują pisania treści. 

Tablice pracy są zazwyczaj podzielone na dwa typy; płatne i bezpłatne.

Płatne tablice pracy mają lepszych potencjalnych klientów i klientów o wyższej jakości, ale będziesz mieć również dużą konkurencję ze strony uznanych firm zajmujących się pisaniem treści.

Darmowe będą miały mniejszą konkurencję, ale będziesz musiał również przejrzeć wiele bardzo nisko płatnej pracy, aby znaleźć przyzwoitych klientów. 

Podczas wyszukiwania na tablicach ofert pracy wypróbuj słowa kluczowe takie jak” freelance”,” remote “I” anywhere.”

Total
0
Shares
Related Posts