Jak zmienić świat za pomocą mediów społecznościowych

Właściwe przesłanie we właściwym czasie może zapoczątkować ruch, który zmienia świat, zarówno na duży, jak i mały sposób. A media społecznościowe mają zdolność do rozpowszechniania tego przekazu i organizowania tego ruchu w sposób niemożliwy w niedawnej przeszłości.

Ze wszystkich psychologicznych wyzwalaczy, które prowadzą do perswazyjnych komunikatów, które się rozprzestrzeniają, jeden stoi ponad resztą, jeśli chodzi o media społecznościowe. W rzeczywistości ten jeden element wpływu napędza całą koncepcję mediów społecznościowych.

O co chodzi?

Cóż, jeśli byłeś zapalonym obserwatorem mediów społecznościowych (lub po prostu czytałeś blogi o blogowaniu), prawdopodobnie zaakceptowałeś pewne realia przestrzeni mediów społecznościowych.

Takie rzeczy jak:

  • Posty na blogu z dużą ilością komentarzy otrzymują więcej komentarzy.
  • Zgłoszenia Digg z dużą liczbą Digg (w połączeniu z chwytliwym nagłówkiem i podsumowaniem) otrzymują Dugg przed przeglądaniem treści (Nawet jeśli treść jest nigdy oglądane).
  • Przedmioty, które są mocno zakładki W Delicious uzyskać jeszcze więcej zakładek.
  • Blogi, które wyświetlają wysoką liczbę subskrybentów, szybciej przyciągają więcej subskrybentów.
  • Treść jest często postrzegana bardziej korzystnie, gdy jest zalecana niż gdy znajduje się niezależnie.

Cóż, to ma sens… w mediach społecznościowych chodzi o to, aby użytkownicy decydowali o tym, co jest warte, zamiast polegać na środkach masowego przekazu lub reklamie, które nam dyktują. Ale prawdziwym problemem jest to, że użytkownicy często decydują się dać szansę wiadomości na podstawie początkowych wskaźników, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistą jakością treści.

To, o czym mówimy, to dowód społeczny. Oto jak Wikipedia definiuje dowód społeczny, który jest dość punktowy na:

Dowód społeczny, znany również jako informacyjny wpływ społeczny, jest zjawiskiem psychologicznym, które występuje w niejednoznacznych sytuacjach społecznych, gdy ludzie nie są w stanie określić odpowiedniego sposobu zachowania. Przyjmując założenie, że otaczający ludzie posiadają większą wiedzę na temat sytuacji, uznają zachowanie innych za odpowiednie lub lepiej poinformowane.

Dowód społeczny jest również znany jako mentalność stada lub efekt bandwagon. Ludzie mają tendencję do podążania za tłumem bez oceny prawdziwych zasług dla siebie, zwłaszcza gdy zasługi są niejednoznaczne.

W bardziej pozytywnym sensie dowodem społecznym może być przysłowiowa stopa w drzwiach. Może to być różnica, która prowadzi do uwagi i akceptacji, która zamienia wiadomość w ruch.

Klucz do zainteresowania i akceptacji mediów społecznościowych

Tak więc dowód społeczny daje nam ważne wskazówki dotyczące zachowania się w niejednoznacznych sytuacjach społecznych. Ale co jest niejednoznaczne w mediach społecznościowych?

Po pierwsze, nie jesteśmy pewni, czy powinniśmy zwróć uwagę. Biorąc pod uwagę ogromną ilość informacji, na które jesteśmy narażeni każdego dnia, naturalnie szukamy szybkich wskazówek na temat jakości tego, co spotykamy. I jesteśmy podłączeni do szukania innych oznak jakości.

Po drugie, szukamy wskazówek, czy Zaakceptuj samą wiadomość. Jeśli czytasz coś w swojej dziedzinie, rzadziej szukasz zewnętrznych wskaźników. Ale jeśli temat lub pozycja jest dla ciebie nowa lub powieść w jakikolwiek sposób, prawdopodobnie będziesz pod wpływem surowej popularności utworu, plus konkretne komentarze innych, którzy przyszli wcześniej.

Ponownie, jest to normalne ludzkie zachowanie, więc nie można oczekiwać, że media społecznościowe będą działać inaczej. Jest to niezwykle fajne dla wydawców internetowych, ponieważ świetne treści są nagradzane w mediach społecznościowych, a nagrody mają tendencję do zwiększania uwagi i akceptacji.

Ale tutaj robi się dziwacznie.

Czasami twoja wiadomość nieumyślnie przekonuje ludzi do zrobienia lub zaakceptowania przeciwieństwo tego, czego chcesz-również dzięki dowodom społecznym. I łatwiej jest popełnić ten błąd, niż można sobie wyobrazić.

Negatywna strona dowodu społecznego

Badania wykazały, że medialne doniesienia o samobójstwie wkrótce doprowadzą do kolejnych samobójstw. Prostym wyjaśnieniem jest to, że ludzie, którzy rozważają samobójstwo, czują się potwierdzeni samobójstwem innego, więc działają w naturze.

Innymi słowy, dowód społeczny mówi nam również, że można robić to, co już chcemy. To nie wszystko jest złe, zwłaszcza gdy wiąże się z akceptacją wiadomości. Ale może również skutkować negatywne dowód społeczny, w tym, że motywuje ludzi do robienia czegoś odwrotnego niż chcesz, ponieważ próbujesz już zmienić zachowanie obsługiwane przez dowód społeczny.

Spójrz na te dobrze zamierzone wiadomości:

  • “W tym roku Amerykanie będą produkować więcej śmieci i zanieczyszczeń niż kiedykolwiek wcześniej.” ~US Forest Service
  • “4 lata temu 22 miliony samotnych kobiet nie głosowało.” ~Kobiety Głosują
  • “42% absolwentów nigdy więcej nie przeczytało książki.” ~Parapublikacja dana Poyntera

Wiadomości te wskazują na ważne problemy. Ale co niektórzy ludzie tak naprawdę słyszą?

  • “Każdy MIOTA, nie tylko ja.”
  • “Głosowanie jest kłopotliwe i inni tacy jak ja też tak myślą.”
  • “Nie lubię czytać i jestem w dobrym towarzystwie.”

Są to wszystkie przykłady negatywnych dowodów społecznych. Zamiast zachęcać ludzi do zmian, zachęca ludzi do trzymania się tłumu, który hasn ‘ t zmienione (zwłaszcza jeśli zmiana jest niewygodna lub niepożądana). Może nawet prowadzić ludzi do zachowań, których w przeciwnym razie by nie zachowali, gdy wiedzą, że inni to robią.

Jak przeformułować negatywny dowód społeczny

Zespół naukowców społecznych postanowił przetestować wpływ negatywnego dowodu społecznego, jednocześnie badając bardziej skuteczne strategie wiadomości. Test jest wyróżniony w tak! 50 naukowo udowodnionych sposobów przekonywania i obejmuje Park Narodowy Petrified Forest w Arizonie.

Park stanął w obliczu zagrożenia ze względu na to, że ludzie zabierali kawałki skamieniałego drewna jako pamiątki. Stało się to takim problemem, że w całym parku ustawiono znaki ostrzegawcze:

“Twoje dziedzictwo jest niszczone każdego dnia przez kradzież skamieniałego drewna o wadze 14 ton rocznie, głównie po jednym kawałku.”

Możesz dostrzec negatywny dowód społeczny? 14 ton drewna (jeden mały kawałek na raz) równa się wielu ludziom biorącym skamieniałe drewno.

Czy park nieumyślnie zachęcał do kradzieży drewna?

Naukowcy przeprowadzili test z użyciem oznaczonego drewna wzdłuż alternatywnych ścieżek. Jeden zestaw ścieżek nie miał żadnego znaku, inny zestaw ścieżek używał negatywnego społecznego dowodu podkreślającego, ile osób ukradło drewno, a trzeci zestaw ścieżek przyjął takie podejście:

“Proszę nie usuwać skamieniałego drewna z parku, aby zachować naturalny stan skamieniałego lasu.”

Znak ten zawierał również grafikę samotnego złodzieja sięgającego po drewno, z czerwonym kółkiem i kreską nałożoną na rękę złodzieja. Miało to na celu piętnowanie i izolowanie zachowania jako społecznie niedopuszczalnego.

Wyniki?

  • Brak znaku-2,92% skradzionych kawałków drewna
  • Negatywny znak dowodu społecznego-7,92% skradzionych elementów
  • Nowy szyld-1,67% skradzionych elementów

W tym przypadku element dowodu społecznego dramatycznie zwiększenie niepożądane działanie w porównaniu z robieniem nic w ogóle, ponieważ wykazało, że wiele innych zaangażowanych w zachowanie. Nowy znak, jednak lepiej niż nic w ogóle przez izolowanie i piętnowanie zachowanie.

Oto kilka wskazówek, jak uniknąć negatywnego dowodu społecznego, który działa przeciwko twojej wiadomości:

  1. Skoncentruj dowód społeczny na pożądanym działaniu, a nie działaniu, którego chcesz uniknąć.
  2. Przeformułuj negatywny dowód społeczny, aby podkreślić tych, którzy są na pokładzie, a nie tych, którzy nie są.
  3. Scharakteryzuj niepożądane działanie jako odizolowane, oderwane od dotyku, niefajne, aberrant itp.
  4. Ciesz się pozytywnym dowodem społecznym wynikającym z akceptacji mediów społecznościowych.

Czy naprawdę możesz zmienić świat za pomocą mediów społecznościowych?

Niezależnie od tego, czy chcesz założyć firmę, promować sprawę, czy wybrać prezydenta, odpowiedź jest jasna:

Tak można-kiedy ty zwraca się do my.

Ale biorąc pod uwagę sposób, w jaki dowód społeczny napędza media społecznościowe, sposób, w jaki kształtujesz swoją początkową wiadomość, jest krytyczny. Chcesz, aby impet społecznego dowodu był zgodny z tym, gdzie chcesz iść, a nie z tym, gdzie rzeczy są.

To, co mówisz, ma znaczenie. Pamiętaj tylko, jak to mówisz is co ty mówisz.

O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i współzałożycielem DIY Themes and Lateral Action. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.

Total
0
Shares
Related Posts