Wszyscy popełniamy błędy.
Czasami te błędy są drobne, ale innym razem są poważne. Musisz dowiedz się, jak uniknąć tych błędów.
Uruchomienie własnej firmy nie jest łatwym zadaniem. Jako ktoś, kto pomógł wielu startupom w rozpoczęciu działalności, znam ten proces z pierwszej ręki.
Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Badania pokazują że 90% startupów upada.
Jasne, wszystko wyglądało dobrze na papierze. Znalazłeś idealna nazwa dla Twojego startupu ale po drodze trafiłeś na progi zwalniające, na które być może nie byłeś przygotowany.
Jeśli twoje ostatnie przedsięwzięcie biznesowe nie wyszło, nie ma się czego wstydzić.
Rozumiem. Włożyłaś w ten projekt swoje serce i duszę. Niepowodzenie wydaje się trudne do przezwyciężenia, zwłaszcza jeśli kosztuje to trochę pieniędzy.
Ale twoja historia nie musi się tu kończyć. Chcesz być przedsiębiorcą. Dlatego w ogóle próbowałeś założyć firmę.
Nie Akceptuj porażki i staraj się zdobyć standardową pracę od 9 do 5, Jak wszyscy inni. Znam wielu ludzi, którzy nie mogli uruchomić swojego startupu.
Masz dwie drogi stąd. Możesz odejść albo iść do przodu. Nie zaliczaj się do grupy przedsiębiorców, którzy rezygnują.
Pokażę Ci, jak możesz wykorzystać nieudany start I zmienić go w przewagę, która popchnie cię do przodu. Oto, co musisz zrobić.
Zrób sobie przerwę
Uruchomienie startupu nie nastąpi w ciągu tygodnia.
Zaczyna się od starannego planowania i badań, a następnie realizacji twoich pomysłów. Przeszedłeś przez wszystkie wymagania prawne dotyczące włączenia Twojej firmy.
Poświęciłeś czas i pieniądze na rozwój produktów lub oprogramowania. Może nawet zbudowałeś aplikację mobilną.
Bycie przedsiębiorcą nie jest dla każdego. Dlatego tworzą najmniejsza populacja pracowników na całym świecie.
Sytuacja każdego jest inna. Twój startup mógł się nie udać po kilku miesiącach lub nawet kilku latach.
Ale bez względu na to, kiedy zawiodłeś, jestem pewien, że włożyłeś w to mnóstwo ciężkiej pracy. Miałeś długie godziny i nieprzespane noce.
Ciężka praca przez dłuższy czas może cię wypalić.
Możliwe, że efekt tego nieudanego startu wpłynął nawet na twoje życie osobiste.
Nie chcesz, aby to wydarzenie miało negatywny wpływ na relacje z rodziną i przyjaciółmi. Te relacje są o wiele ważniejsze niż twój biznes.
Wykorzystaj ten czas jako okazję do skorygowania wszelkich błędów, które mogły wystąpić podczas pracy nad uruchomieniem.
Odsuń się i odpręż się.
Zdaję sobie sprawę, że to może być trudne, zwłaszcza jeśli nie masz stałego źródła dochodu w tej chwili. Ale musisz znaleźć sposób, aby naładować baterie.
Choć brzmi to szalenie, urlop może być właśnie tym, czego potrzebujesz. Wyrzuć swój startup z głowy. Skup się na swoim zdrowiu fizycznym i psychicznym, zanim zrobisz cokolwiek innego.
Gdy będziesz miał szansę oczyścić umysł, o wiele łatwiej będzie Ci wskoczyć z powrotem na konia, aby zacząć od nowa.
Dowiedz się, co poszło nie tak
Teraz, gdy masz szansę na chwilę oderwać się od spraw, łatwiej będzie Ci ocenić sytuację—będziesz miał bardziej obiektywną perspektywę.
Musisz być w stanie spojrzeć na siebie szczerze w lustrze. Nadszedł czas, aby ustalić, dlaczego uruchomienie nie powiodło się.
Chociaż obwinianie kogoś innego może być łatwe lub wygodne, musisz wziąć odpowiedzialność za swoje działania. Oto najważniejsze powody dlaczego startupy zawodzą:
Jeśli przejrzysz tę listę, zobaczysz, że wiele z tych scenariuszy można było uniknąć.
Jako założyciel twojego startupu jesteś odpowiedzialny za upewnienie się, że wszystko idzie zgodnie z planem.
Przejrzyjmy trzy najważniejsze przyczyny niepowodzenia uruchamiania.
1. Brak potrzeby rynku
Głównym powodem niepowodzenia startupów jest brak potrzeby rynku. Powinno to zostać odkryte na wczesnych etapach działalności. Twoim obowiązkiem jest przeprowadzenie odpowiednich badań rynkowych. Jednym z pierwszych kroków uruchomienia nowego biznesu jest określ rynek docelowy twojego startupu.
Jeśli pominąłeś ten krok lub wybrałeś kilka skrótów podczas procesu, może to być powód niepowodzenia. Nauka, że nie było potrzeby rynku dla Twojego startupu, mogła zaoszczędzić mnóstwo czasu, pieniędzy i wysiłku, jeśli zorientowałeś się w pierwszych tygodniach lub miesiącach.
2. Brak gotówki
Brak pieniędzy może się zdarzyć z kilku powodów. Być może albo nie zebrałeś wystarczająco dużo pieniędzy, albo nie zaplanowałeś odpowiednio budżetu.
Ponownie, oba te scenariusze spadłyby na twoje barki.
Nie zrozum mnie źle, nie mówię tego, żebyś się tym zadręczał.
Chcę, żebyś zrozumiał, w czym tkwił problem. Zaprzeczanie nie pomoże Ci posunąć się naprzód i przekształcić porażkę w historię sukcesu.
3. Nie odpowiedni zespół
Otocz się ludźmi, którzy mogą pomóc ci odnieść sukces. Jak widać na powyższym wykresie, 23% startupów zawiodło, ponieważ zespół nie miał racji.
Zamiast obwiniać członków zespołu za upadek firmy, upewnij się, że znajdziesz odpowiednich ludzi, którzy posuwają się do przodu.
W końcu, kto zatrudnił tych członków zespołu? Nie przyprowadzaj kogoś na pokład, jeśli nie przyniesie nic do stołu.
Badania pokazują że założyciele z większymi zespołami są w stanie płacić sobie wyższe pensje.
Ale to nie znaczy, że powinieneś zatrudniać mnóstwo ludzi od razu.
Upewnij się, że pracujesz z ludźmi, którzy są zgodni z Twoim stylem zarządzania, ciężko pracują i wykwalifikowani w obszarach, w których jesteś słaby.
Na przykład, załóżmy, że jesteś doskonałym marketerem. Praca z partnerem, który jest również świetnym marketerem, może nie być tym, czego potrzebujesz, jeśli żadne z was nie wie, jak rozwijać produkty lub obsługiwać Finanse.
Nie trać pewności siebie
Porażka może być niezwykle pokornym doświadczeniem.
Ale musisz być w stanie znaleźć równowagę między byciem pokornym i pozostaniem pewnym siebie.
Przedsiębiorcy zazwyczaj mają tę” oko tygrysa ” cechę charakteru, która daje im przewagę w życiu. Nie trać tego uczucia i mentalności tylko z powodu nieszczęśliwego wypadku.
Oczywiście, możesz nie podejść do następnego przedsięwzięcia z tym uczuciem niezwyciężoności, które miałeś, gdy zaczynałeś swoje ostatnie, ale zawsze powinieneś pozostać pewny siebie.
Twój nieudany start to tylko jedno drobne wydarzenie na długiej linii czasu twojego życia. Nie pozwól, by to cię określiło.
Zamiast tego użyj go jako motywacji do odbicia i bycia lepszym niż kiedykolwiek.
Uwierz mi, nie byłaś pierwszą osobą i na pewno nie ostatnią, która coś zawiodła. Ludzie byli w gorszych sytuacjach.
Spójrz na pozytywy w swoim życiu. Masz rodzinę, przyjaciół i zdrowie. Bądź wdzięczny za to, co masz.
Mam dobre wieści. Na przy następnym uruchomieniu startupu, będziesz miał większe szanse na sukces:
To ma sens.
To dlatego, że już przez to przechodziłaś. Następnym razem nie będzie tak przytłaczające, bo będziesz wiedział, czego się spodziewać.
Ucz się na błędach
Teraz, gdy poświęciłeś czas na rozpoznanie, co poszło nie tak, ucz się na tych błędach.
Na jakim etapie twój startup się nie powiódł? Przed czy po starcie?
Masz problemy z produkcją? Czy wystąpił problem z Twoim produktem?
Kluczem jest upewnienie się, że nie popełnisz tych samych błędów dwa razy. Nie możesz po prostu ślepo podejść do następnego startupu, nie pamiętając o swoich wcześniejszych błędach.
Nie idź na skróty. Upewnij się, że istnieje rynek dla Twojej marki. Zabezpiecz odpowiednie finansowanie, aby zmniejszyć szanse na brak pieniędzy.
Przyprowadź partnera lub dwóch, jeśli potrzebujesz pomocy. Ale ważne jest, aby upewnić się, że wszyscy zaangażowani mają jasno określoną rolę.
Oto spojrzenie na typowe struktura organizacyjna działalności gospodarczej:
Oczywiście te tytuły będą się różnić w zależności od rodzaju działalności. Ale nadal możesz używać tego jako odniesienia, aby wszyscy wyraźnie rozumieli hierarchię zarządzania.
Nie wahaj się zbierać pieniędzy od zewnętrznych inwestorów.
Będziesz miał mniej kapitału w firmie, ale nie będziesz kaleką finansową, jeśli znowu coś pójdzie nie tak.
Dodatkowo fakt, że inni będą mieli udział w biznesie, sprawi, że im też będzie zależało. Będą również włożyć w wysiłek, aby upewnić się, że firma odnosi sukcesy, ponieważ mają pieniądze na linii, jak również.
Skup się na swojej koncepcji
Poświęć trochę czasu, aby włożyć trochę wysiłku w swoją koncepcję, czy to:
- produkt
- usługi lub
- oprogramowanie
Zakładam, że twój pomysł mieści się w jednej z tych trzech kategorii lub może być ich kombinacją.
Zadaj sobie te pytania: Czy muszę zacząć od zera? Czy Mogę zmienić moją nieudaną próbę?
Czasami możesz nie potrzebować zupełnie nowego pomysłu na biznes. Z drugiej strony, może być w Twoim najlepszym interesie, aby zacząć od nowa z nową koncepcją.
Każda sytuacja jest wyjątkowa.
Możliwe, że twój produkt lub koncepcja nie były problemem, który doprowadził do nieudanego uruchomienia. Mogły wystąpić problemy z budżetowaniem, marketingiem lub innym czynnikiem, który utrudniał sukces.
Jeśli tak jest, możesz po prostu uruchomić inny startup z tą samą koncepcją pod inną nazwą.
Opracowanie szczegółowego biznesplanu
Po tym, jak poświęciłeś czas na analizę swojej porażki, nadszedł czas, aby wrócić na konia.
Niezależnie od tego, czy zamierzasz uruchomić tę samą koncepcję, czy nową, musisz zacząć od biznesplanu.
Ucz się jak napisać biznesplan dla startupu. Biznes plany będą Cię rozliczać za swoje działania. Jeśli umieścisz coś na papierze, dołożysz starań, aby to zrobić.
Plus pisanie biznesplanu zwiększa Twoje szanse zabezpieczania funduszy i rozwoju firmy.
W rezultacie twoje szanse na sukces będą znacznie wyższe.
Pierwszym krokiem do napisania biznesplanu jest jasne zdefiniowanie rynku docelowego. To powie Ci dokładnie, dla kogo jest Twoja marka.
Zbadaj konkurencję. Czy twój produkt jest już dostępny na rynku? Z kim rywalizujesz?
To pomoże Ci wymyślić strategię oddzielającą Cię od tłumu.
Ustaw realistyczny budżet. Przypomnijmy naszą dyskusję o inwestorach. Upewnij się, że zbierasz wystarczająco dużo pieniędzy, abyś nie musiał się martwić o brak gotówki.
Dołącz sekcję finansową swojego biznesplanu. Kiedy wyrównasz rachunki? Wyświetlanie prognoz przepływów pieniężnych i wydatków.
Rozlicz się ze wszystkim, aby upewnić się, że możesz przetrwać, dopóki nie będziesz mieć stałego dochodu.
Twój biznesplan powinien zawierać plan marketingowy Twojej firmy startupowej.
Wniosek
Jeśli twój nowy pomysł na biznes wydaje się, że ma nogi, idź do niego.
Bądź pewny siebie i tego nowego pomysłu. Przejdź przez kroki ostrożnie, nie robiąc żadnych skrótów.
Tylko nie spiesz się. Ważne jest, aby zrobić sobie przerwę między tymi próbami uruchomienia. Poświęć trochę czasu, aby przeanalizować, co poszło nie tak, abyś mógł uczyć się na błędach i unikać ich powtarzania.
Przedsiębiorczość nie jest dla wszystkich.
Nie czuj się zobowiązany do rozpoczęcia nowej działalności od razu, jeśli nie jesteś gotowy. W międzyczasie możesz spróbować czegoś innego.
Ale jak już wcześniej rozmawialiśmy, będziesz miał większe szanse na sukces następnym razem, więc nie zniechęcaj się tym, co wydarzyło się w przeszłości.
Zmień swój pomysł w rzeczywistość.