To jest wielki możliwości marketingowe dla Twojego biznesu ecommerce.
Masz małe okno operacyjne, aby skutecznie zrealizować swój plan.
Są to jedne z najczęściej zaznaczanych dni w kalendarzu w okresie świątecznym:
- Święto Dziękczynienia
- Czarny Piątek
- Cyber Poniedziałek
- Wigilia
- Boże Narodzenie
- Sylwester
- Nowy Rok
Wszystko to dzieje się w ciągu miesiąca lub tak od siebie.
Oczywiście, są inne święta rozłożone przez cały rok.
Nadal możesz organizować promocje na święta, takie jak Prima aprilis, Dzień Matki, 4 lipca i Święto Pracy.
Ale wakacje pod koniec roku mogą być bardzo opłacalne dla Ciebie, jeśli budujesz wystarczająco dużo szumu dla swojego strona ecommerce.
E-commerce rośnie, a w okresie świątecznym wzrasta o 12%.
Zakupy Online są wygodne dla konsumentów.
Nie muszą siedzieć w korku ani czekać w kolejkach.
Kupujący mogą kupować w swoich domach, biurach lub urządzeniach mobilnych, gdy tylko mają wolny czas.
Oczywiście, nie wszyscy kochają zakupy na platformach ecommerce.
W rzeczywistości, 49% kupujących powiedzmy, że nie jest w stanie dotknąć, spróbować, lub poczuć produkt jest ich największym problemem z zakupów online.
Niezależnie od tego, ecommerce nadal trenuje w górę.
Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku świąt.
Przeciętny dorosły w Stanach Zjednoczonych planuje wydać 419 zł na zakupach prezentów świątecznych.
Wykorzystaj to.
Budowanie szumu dla witryny ecommerce może dać ci kawałek tego numeru.
Pokażę Ci jak uzyskaj ekspozycję na swojej stronie internetowej w okresie wakacyjnym.
Zwiększy to ruch, konwersje, sprzedaż i przychody.
Zacznij wcześnie planować
Nie czekaj do ostatniej chwili, aby zrealizować swoje wakacyjne strategie promocyjne.
Czekanie do grudnia na rozpoczęcie marketingu na Boże Narodzenie jest zdecydowanie za późno.
Spójrzmy na liczby.
Konsumenci robią mniej zakupów w przedświątecznych terminach.
Spójrz na trendy z ostatnich trzech lat.
To, że twoi klienci czekają na zakup, nie oznacza, że powinieneś czekać na promocję.
Nie mówię, żeby rozpocząć kampanię w lipcu lub sierpniu, ale z pewnością możesz zacząć planować z wyprzedzeniem.
Jeśli poczekasz, możesz potencjalnie stracić przewagę nad konkurencją.
Zacznij również przygotowywać się na czynniki poza strategią marketingową.
Upewnij się, że masz wystarczająco dużo zapasów.
Będziesz także potrzebował wystarczającej liczby pracowników w harmonogramie, którzy znają twoje procedury, aby wypełniać i przetwarzać przychodzące zamówienia.
Dotknij bazy ze swoim serwis hostingowy.
Dowiedz się, czy Twoja witryna ma wystarczającą prędkość i przepustowość, aby pomieścić potencjalny wzrost liczby odwiedzających.
Powolny czas ładowania lub awaria strony może być szkodliwa dla Twojej firmy, więc załatw to wszystko z wyprzedzeniem.
Planowanie z wyprzedzeniem na nieprzewidziane okoliczności pozwoli zaoszczędzić czas, pieniądze i bóle głowy w dłuższej perspektywie.
Oferuj korzyści z wysyłki
Daj klientowi powód do zakupu od ciebie nad konkurencją.
Wysyłka może być decydującym czynnikiem skutkującym sprzedażą.
W rzeczywistości, 9 z 10 konsumentów wymień bezpłatną wysyłkę jako główną zachętę do zakupów online.
Darmowa wysyłka nie jest jedyną motywacją, którą powinieneś zaoferować.
Jeśli to możliwe, zaoferuj opcje wysyłki priorytetowej lub nawet wysyłki nocnej. Nie wykluczaj tych kupujących w ostatniej chwili.
Jeśli jest to tydzień przed świętami, a ludzie nadal muszą kupować prezenty, nie będą korzystać z firmy, która zajmuje dwa tygodnie, aby dostarczyć zamówienie.
To nie powinna być Twoja sprawa. Niech konkurencja popełni ten błąd.
Oczywiście, w przypadku wysyłki nocnej lub przyspieszonych paczek może nie być praktyczne oferowanie bezpłatnej wysyłki.
Wystarczy upewnić się, że Klient ma możliwość wyboru, kiedy ich pakiet dotrze w najbardziej przystępnej cenie.
Bądź z góry o cenach wysyłki.
Weź to pod uwagę. 61% konsumentów powiedział, że nieoczekiwane koszty, takie jak wysyłka, podatki i opłaty, były powodem, dla którego nie sfinalizowali procesu realizacji zamówienia.
Zdecydowanie chcesz zminimalizuj porzucanie koszyka.
Oferuj bezpłatną wysyłkę, jeśli to możliwe, i bądź przejrzysty w kwestii dodatkowych kosztów, zanim klient dotrze do strony realizacji zamówienia.
Nie zrażaj kupujących w ostatniej chwili z długimi terminami dostawy.
Retargeting musi być priorytetem
Skieruj swoich dotychczasowych klientów w okresie świątecznym.
Jasne, zawsze dobrze jest zdobyć nowy interes.
Ale pomyśl o swoim budżecie marketingowym.
Może cię to kosztować do 7 razy więcej pozyskanie nowego klienta niż utrzymanie istniejącego klienta.
Sezon wakacyjny to nie czas na eksperymentowanie z nowym strategia pozyskiwania klientów.
Skup się na ludziach, którzy już znają Twoją markę i produkty.
Jeśli nie wprowadzasz na rynek swoich obecnych klientów, mogą oni zwróć się do konkurencji.
Spójrz na dane powyżej.
W okresie wakacyjnym konsumenci są otwarci na zakupy na stronach internetowych, które wcześniej nie odwiedzali.
Można na to spojrzeć na dwa sposoby:
- Masz większe szanse na pozyskanie nowych klientów.
- Twoi obecni klienci mogą robić zakupy w innych witrynach e-commerce.
Zdecydowanie zalecam skupienie się na tej drugiej kwestii.
Właśnie rozmawialiśmy o kosztach pozyskania nowego klienta w porównaniu do utrzymania istniejącego.
Jeśli zdobędziesz nowych klientów, to świetnie.
Ale nie rób z tego swojej podstawowej strategii budowania świątecznego szumu.
Bardziej martwiłbym się utratą jednego z Twoich klientów.
Uruchom najbardziej skuteczne strategie retargetingu w kolejnej kampanii wakacyjnej.
Stwórz poczucie pilności
Daj swoim klientom powód do zakupu teraz.
Jeśli są one tylko przeglądania, zachęcić je do zakupu natychmiast, a nie później.
Amazonka wykorzystuje tę strategię na swojej platformie przez cały rok.
Spójrz na ten przykład.
Widzisz, jak stworzyli tu pilną potrzebę?
W magazynie pozostało tylko 1 produkt.
Klient może panikować.
Nawet jeśli tylko przeglądali, teraz mają powód, aby go od razu kupić.
Klient wie, że ich ukochany naprawdę chce ten przedmiot jako prezent, więc nie chcą ryzykować, że zostanie wyprzedany przed świętami.
Wdrożyć tę strategię na swojej stronie ecommerce.
- Ograniczona ilość pozostała
- Pozostało tylko 2 godziny przed wygaśnięciem ceny sprzedaży
- Darmowa wysyłka, jeśli zamówisz przed północą
Oto kilka zwrotów, których możesz użyć, aby zachęcić do zakupu.
Powinieneś to robić przez cały rok, ale jest to szczególnie skuteczne podczas wakacji.
Ludzie chcą kupić idealny prezent dla swoich przyjaciół i członków rodziny.
Zachęć ich do zakupu tych prezentów ze swojej strony internetowej.
Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych
Często mówię o znaczeniu optymalizacja mobilna.
Nie inaczej jest w okresie świątecznym.
Klienci muszą mieć możliwość łatwego dokonywania zakupów na telefonach i tabletach.
Spójrz na mobile eCommerce trends z zeszłorocznego sezonu wakacyjnego:
Wcześniej ustaliliśmy, że ludzie czekają do Weekendu Dziękczynienia, aby zrobić większość swoich świątecznych zakupów.
Powyższy wykres pokazuje statystyki zakupów w ciągu 3 ważnych dni dla sprzedawców internetowych:
- Święto Dziękczynienia
- Czarny Piątek
- Cyber Poniedziałek
Te daty są w ciągu pięciu dni kalendarzowych od siebie.
W każdym z tych dni ponad połowa ruchu ecommerce pochodziła z urządzeń mobilnych.
Zakupy od użytkowników mobilnych wyniosły odpowiednio 40%, 36% I 35%.
Tych liczb nie można zignorować.
Jeśli Twoja platforma nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, nie ma szans na znaczną sprzedaż.
Twoja strona też musi się szybko ładować.
Użytkownicy mobilni opuszczą stronę 57% czasu jeśli nie załaduje się w ciągu 3 sekund.
Wcześniej omówiliśmy znaczenie planowanie z wyprzedzeniem na świąteczny szum.
Optymalizacja urządzeń mobilnych i czasy ładowania urządzeń mobilnych powinny znajdować się na górze listy.
Sprzedaż Flash
Uruchom akcję promocyjną tego samego dnia.
Błyskawiczna sprzedaż działa świetnie.
Odnosi się to do pojęcia pilności.
Oto świetny przykład z Sklep Fabryczny J. Crew.
Spójrz na dwa punkty, które tutaj podkreśliłem:
- ends tonight
- tylko online
Są to zarówno świetne sposoby na tworzenie szumu.
Jasne, to nie jest reklama skupiona na wakacjach.
Ale możesz używać tych terminów również podczas sezonowych kampanii promocyjnych.
Oto kolejna rzecz, którą chcesz wziąć pod uwagę podczas prowadzenia sprzedaży flash.
Wyczucie czasu jest najważniejsze.
Jeśli masz zamiar przeprowadzić jednodniową wyprzedaż lub promocję trwającą kilka godzin, musisz to doskonale zaplanować.
Dowiedz się, o której porze dnia twoi klienci robią zakupy.
Powyższe dane pokazują zwyczaje zakupowe konsumentów z cyber Monday w ubiegłym roku.
W większości przypadków aktywność była znacznie niższa w normalnych godzinach pracy w ciągu dnia.
Co ci to mówi?
Rozpoczęcie sprzedaży o 10 rano i zakończenie jej w południe prawdopodobnie nie jest najlepszym wyborem.
Jednak rozpoczęcie sprzedaży wieczorem i prowadzenie jej do 8 rano następnego dnia byłoby znacznie bardziej skuteczne.
Kiedy zaplanowane i wykonane prawidłowo, sprzedaż flash są doskonałym sposobem na budowanie hype w okresie świątecznym.
Skoncentruj się na swojej strategii cenowej
Konsumenci są zawsze wrażliwi na cenę.
Święta mogą nie być złym czasem, aby skupić się na cenach.
Porównaj ceny z cenami konkurencji.
Gdzie pasujesz?
Jedną z zalet zakupów online dla konsumentów jest to, że mogą porównać ceny między różnymi witrynami w ciągu kilku sekund.
Są szanse, że kupią najtańszy produkt.
Spójrz na te nawyki badawcze:
Konsumenci odwiedzają nawet strony internetowe przed dokonaniem zakupu w sklepie stacjonarnym.
Zrozumieć psychologia za wyceną.
Ludzie uwielbiają czuć, że mają dobry interes.
Upewnij się, że Twoje produkty oferują im wartość.
Co wyróżnia Twoją firmę?
Jeśli twój produkt jest taki sam, jak wszystkie inne marki na rynku, dlaczego klient miałby płacić podwójnie za Twój?
Nie zrobią tego.
Święta to również doskonały czas na oferowanie rabatów i ofert.
Rozmawialiśmy już o tym, jak ważne jest oferowanie darmowej wysyłki.
Zniżki na produkty, jak również.
W razie potrzeby zaznacz cenę początkową wyższą, a następnie obniż ceny za pomocą błyskawicznych wyprzedaży i innych promocji.
Poznaj swoich odbiorców
Do kogo kierujesz swoją strategię kampanii wakacyjnej?
Jeśli odpowiedź jest każdy i każdy z dostępem do Internetu, to błąd.
Zawęź ostrość i wybierz grupę docelową.
Czy Twoja firma ma stronę na Facebooku?
Jeśli nie, potrzebujesz. Ale nie będę teraz wdawać się w to, co ważne.
Na razie zakładam, że masz obecność na Facebooku.
To świetny sposób, aby dowiedzieć się, demografii grupy docelowej.
Przejdź do zakładki “spostrzeżenia” na Twoja strona na Facebooku.
To pokaże Ci cenne informacje o wszystkich, którzy lubili Twoją stronę.
Poznasz ich:
- Płeć
- Wiek
- Lokalizacja
- Język
Weź te dane i twórz kampanie dla obserwujących.
Na podstawie tych informacji możesz potencjalnie dowiedzieć się, które święta świętują Twoi obserwatorzy.
Reklamuj się odpowiednio.
Korzystaj z wielu kanałów dystrybucji
Jak planujesz reklamować się podczas wakacji?
E-mail?
Facebook?
Twoja odpowiedź powinna być zarówno, jak i każdy inny kanał dystrybucji, który możesz znaleźć.
Upewnij się, że Twoja marka jest aktywnie obecna na różnych platformach mediów społecznościowych.
Facebook jest skuteczny.
Ale to nie powinien być twój jedyny zasób.
Użyj Instagram, Twitter, i YouTube, aby połączyć się z klientami.
Miliardy konsumentów są aktywne na różnych platformach każdego miesiąca.
Jeśli prowadzisz promocję, taką jak sprzedaż flash, o której mówiliśmy wcześniej, Zareklamuj ją we wszystkich aktywnych kanałach dystrybucji.
Jest to najlepszy sposób, aby zapewnić, że dotrze do największej liczby osób.
Może to wydawać się oczywiste, ale zbyt wiele sklepów ecommerce przegląda tę koncepcję.
Mogą reklamować promocję na Instagramie, ale nie na Twitterze.
To nie ma sensu.
To zajmie tylko dodatkową minutę lub dwie z dnia, aby ta kampania na wszystkich platformach.
Nie luzuj w okresie świątecznym.
Wykorzystaj wszystkie swoje zasoby, aby promować swoje produkty i markę.
Wniosek
Sezon wakacyjny to świetna okazja dla sklepów ecommerce do generowania wysokich zysków.
Jest to czas, kiedy ludzie chcą wydawać pieniądze w krótkim okresie czasu.
Dni między Świętem Dziękczynienia a Bożym Narodzeniem to szczytowy czas, w którym konsumenci robią zakupy na święta.
Prowadź większość promocji między Świętem Dziękczynienia a Cyber Poniedziałkiem.
Te kilka dni to popularny czas na zakupy online.
Planuj z wyprzedzeniem.
Upewnij się, że masz mnóstwo personelu i zapasów gotowych na potencjalny wzrost zamówień online.
Zakupy Online cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
Twój sklep ecommerce musi być zoptymalizowany dla użytkowników mobilnych.
Stwórz poczucie pilności z każdą kampanią.
Prowadź sprzedaż flash i kieruj reklamy do obecnych klientów.
Taniej jest utrzymać obecnego klienta niż pozyskać nowego.
Kiedy prowadzisz sprzedaż flash, zwróć szczególną uwagę na czas promocji.
Poznaj swoich odbiorców. Badaj dane demograficzne swoich klientów i odpowiednio sprzedawaj je tym ludziom.
Klienci są wrażliwi na ceny, więc skup się na swojej strategii cenowej.
Oferuj zachęty, takie jak bezpłatna wysyłka.
Nie zapomnij o kupujących w ostatniej chwili.
Musisz również reklamować wysyłkę następnego dnia, jeśli to możliwe.
Promuj swoją markę we wszystkich kanałach dystrybucji.
Przestrzeganie tych technik jest przepisem na sukces, jeśli chcesz zbudować szum dla swojej witryny ecommerce podczas wakacji.
Jak będziesz promować swój sklep ecommerce w okresie świątecznym, aby zwiększyć sprzedaż?