Jak zastosować Lean Marketing w swojej firmie opartej na treściach

lean

Prawie każdy przedsiębiorca popełnił ten błąd…

Spędzają miesiące, a nawet lata, budując produkt lub funkcję, która ich zdaniem zmieni świat.

A potem przychodzi dzień, aby wypuścić ich pracę na świat. Zgadnij, co się stanie?

Ckrzywica.

Okazuje się, że ludzie nie chcieli Krzesiwa dla kotów. Kto by pomyślał?

Niektóre pomysły wydają nam się świetne, ale okazują się totalnymi niewypałami.

I to nie dzieje się tylko z oczywiście szalone pomysły albo. Może się to zdarzyć nawet z tymi, które wydają się logiczne i czują się pewne rzeczy.

Istnieje rozwiązanie, którego możesz użyć, aby uniknąć tego problemu, o ile faktycznie go zastosujesz.

Nazywa się lean business model. 

Ucz się od Toyoty: Cała koncepcja “lean” biznesu wzięła się od lean manufacturing, który w rzeczywistości został zaczerpnięty z niesławnego systemu produkcji Toyoty.

Ty i ja nie mamy fabryki, więc nie możemy stosować tych zasad bezpośrednio.

Jednak sprytny facet o imieniu Eric Ries zorientował się, że te zasady, z kilkoma małymi korektami, mogą być niezwykle dobrze stosowane w startupach.

I tak Lean Startup urodził się (świetna książka, jeśli masz czas, aby ją przeczytać).

Jeśli jesteś właścicielem firmy, to świetny przewodnik.

Ale chciałbym wziąć te zasady lean jeszcze dalej przez zastosowanie ich do marketingu treści.

Widzę wiele podobieństw między startupem jako całością a content marketingiem, a przyjęcie szczupłego podejścia do marketingu może przynieść kilka korzyści.

Co najważniejsze, będziesz w stanie uzyskać:

  • lepszy zwrot z inwestycji (ROI)
  • bardziej spójne wyniki marketingu
  • mniej stresu i frustracji

W tym poście omówię wszystkie różne sposoby zastosowania zasad lean w marketingu—lean marketing.

Zasady lean marketingu

Koncepcja “lean” obraca się wokół 3 podstawowych etapów.

Nazywano je wieloma różnymi rzeczami, ale wszystkie znaczą to samo.

Czasami nazywa się je “eksperymentuj, śledź, ulepszaj”, a innym razem nazywa się je”buduj, mierz, ucz się”.

image07

Nazwy nie mają większego znaczenia, ale pojęcia mają.

Ważne jest również, aby zdać sobie sprawę, że lean marketing to przede wszystkim iteracja.

Chodzi o to, aby szybko zawieść lub odnieść sukces w małym aspekcie marketingu, a następnie poprawić proces, dopóki nie będzie wystarczająco udany, aby zainwestować więcej wysiłku.

Spójrzmy szybko na 3 główne etapy:

  • Buduj – Bez względu na Rodzaj produktu rozważasz budowę, nigdy nie buduj cały rzecz bez uzyskania opinii. Zamiast tego buduj tylko podstawowe jego części.
  • Środek – Po zbudowaniu pierwszego produktu musisz uzyskać informację zwrotną. Dokładniej, musisz śledzić, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z nim przez korzystanie z metryk.
  • Ucz się – Analizując dane, możesz zobaczyć, co poszło dobrze, a co nie. Następnie będziesz wiedział, jak ulepszyć produkt.

Nie martw się, jeśli nie widzisz jeszcze dokładnie, jak to się odnosi do twojego content marketingu. O wiele bardziej szczegółowo omówię każdy z tych etapów w kolejnych sekcjach.

Tworzenie MVP treści

Zwrot z inwestycji w tworzenie treści jest niezwykle trudny do określenia.

Po pierwsze, istnieje duża różnica czasowa między czasem publikacji czegoś i czasu osoba, która czyta, że staje się klientem.

Ponadto jedna treść rzadko prowadzi do sprzedaży. Zamiast tego klienci zazwyczaj najpierw dotykają kilku fragmentów treści.

Jeszcze ważniejsze, to również zależy od tego, jak skuteczne są lejki sprzedaży.

Uzyskanie zgody na stworzenie treści za tysiąc dolarów lub samodzielne zainwestowanie w nią nie jest łatwe.

Zwykle nie będziesz wiedział, jakie wyniki przyniesie.

Co jeśli wydasz wszystkie pieniądze i wysiłek na nowy błyszczący kawałek treści tylko po to, aby zobaczyć, że wyprodukował zaledwie kilkaset lub tysiące odwiedzających?

To bardzo ważna sprawa.

Wyeliminuj ryzyko dzięki MVPs: Termin MVP jest często używany przy omawianiu lean business. Oznacza minimalny produkt żywotny.

Chodzi o to, aby zapomnieć o wszystkich fanaberiach i” miło mieć ” cechy produktu i skupić się tylko na konieczne cechy.

Tworzysz początkowy produkt, który składa się tylko z podstawowej funkcjonalności, która jest Twoim MVP.

Powodem, dla którego to robisz, jest unikanie marnowania dalszego czasu i zasobów na wypadek, gdyby Twoi użytkownicy nie dbali o tę funkcjonalność. Jeśli nie lubią tych podstawowych funkcji, nie dbają też o dodatkowe funkcje.

Ale jeśli Twoje wskaźniki testowania są obiecujące, możesz ulepszyć produkt w oparciu o wstępne informacje zwrotne.

Wpisz treść MVPs: Nie ma powodu, dla którego filozofia MVPs nie może być zastosowana do tworzenia treści.

Najpierw zastanów się, dlaczego te pojęcia mogą być przydatne.

Czy widziałeś moje zaawansowane przewodniki na Quick Sprout?

Wszystkie są profesjonalnie zaprojektowane i mają treści napisane przeze mnie i niektórych z najmądrzejszych ludzi w swoich dziedzinach.

image02

Są to niewiarygodnie dogłębnie. Celem było stworzenie zasobu, który byłby najbardziej szczegółowy i przydatny dla każdego tematu.

Mimo że opublikowałem większość z nich lata temu, pozostają one jednymi z najlepszych treści na ich temat.

Na przykład zaawansowany Przewodnik po SEO składa się z 9 szczegółowych rozdziałów zaawansowanych koncepcji i przejść:

image08

Piękne układy, niestandardowe obrazy i najwyższej klasy zawartość.

To nie jest tanie…

Gdybyś chciał stworzyć podobny przewodnik, prawdopodobnie kosztowałoby to co najmniej tysiąc dolarów racja.

Wyobraź sobie, że spędziłeś tyle czasu i pieniędzy, a to po prostu zbombardowany.

Słusznie byłabyś zdruzgotana.

Wróćmy więc do koncepcji MVP, ale tym razem z perspektywy treści.

Zanim stworzysz “zaawansowany przewodnik po zabawkach dla kotów”, lepiej upewnij się, że Twoi odbiorcy dbają o ten temat.

Aby to zrobić, możesz utworzyć krótszy artykuł o standardowej długości, omawiający jedną małą część tego, co trafiłoby do tego zaawansowanego przewodnika. Co powiesz na artykuł o rodzaje zabawek dla kotów?

Nie zrozum mnie źle, treść nadal musi być na najwyższym poziomie, ale nie będziesz musiał się martwić o zaawansowane prace projektowe i produkcję dziesiątek tysięcy słów treści.

Jeśli początkowy artykuł zainteresuje cię, możesz użyć otrzymanych opinii, aby ulepszyć ten artykuł lub poznać powiązane tematy, które mogą zainteresować Twoich czytelników.

Następnie możesz utworzyć kolejny artykuł na pokrewny temat—który wchodzi w zakres tego zaawansowanego przewodnika) – na przykład artykuł o materiałach z zabawkami dla kotów.

Jeśli to pójdzie dobrze i otrzymasz przyzwoity poziom uwagi i ruchu, masz coś na myśli.

Masz zwalidowany obecność zainteresowanie tematem.

Teraz możesz stworzyć swój większy Przewodnik bez obawy, że będzie niewypałem.

Skrót dla znanych blogerów: Publikowanie tych początkowych artykułów jako MVP treści zajmie trochę pracy (prawdopodobnie około tygodnia).

Chociaż zajmie to znacznie mniej czasu niż pełny przewodnik, możesz nie potrzebować spędzać tego czasu w ogóle.

Jeśli blogujesz od jakiegoś czasu, możesz po prostu sprawdzić, które z Twoich postów odniosły największy sukces. Te poprzednie posty na blogu to wszystkie MVP treści, Nawet jeśli nie wiedziałeś o tym w tym czasie.

To właśnie zrobiłem z moimi przewodnikami.

Zauważyłem, że poprzednie posty, jak na SEO, były coraz ton ruchu i komentarzy. Moi czytelnicy je pokochali:

image04

Kiedy wiedziałem, że moi czytelnicy uwielbiają SEO i chętnie nauczyli się go stosować, wiedziałem, że mogę stworzyć ostateczny Zasób lub dwa, które naprawdę zdmuchną ich skarpetki.

W szczególności zauważyłem, że posty o zaawansowanym SEO przyciągają największą uwagę.

I tak właśnie Narodził się zaawansowany Przewodnik po SEO.

Wystarczy kilka minut, aby przejrzeć stare posty i znaleźć wzorce.

Zacznij od przejścia do Google Analytics i przejścia do “Zachowanie > Zawartość Witryny > Wszystkie Strony”.

image06

Twoje poprzednie posty powinny być ułożone według przeglądów stron.

Spośród najpopularniejszych postów 10-20 poszukaj wspólnych tematów, które pokazują, że Twoi odbiorcy kochają określony temat.

Są to tematy, które powinieneś stworzyć więcej zaawansowane treści NA, ponieważ wiesz, że będą one produkować spójne ROI.

Zminimalizuj nagromadzenie treści

Jednym z największych pojęć stojących za chudym jest ” szybkie poruszanie się.”

Chcesz szybko zawieść i odnieść sukces.

Oznacza to, że chcesz wiedzieć, czy coś działa tak szybko, jak to możliwe.

Jest to podstawowa koncepcja, na której opiera się MVP. Weź coś tam, Uzyskaj opinie na ten temat, a następnie Ulepsz to.

Ale powinieneś zastosować tę koncepcję do czegoś więcej niż tylko MVP treści, aby potwierdzić wielki pomysł.

Zamiast tego powinieneś utrzymywać wszystkie treści w ruchu ” szybko.”

Inteligentne planowanie treści: Tworzenie kalendarz wydawniczy to świetny pomysł.

image12

Główne zalety to: minimalizujesz ryzyko braku czegoś do opublikowania i możesz zobaczyć, jak wszystkie Twoje treści pasują do siebie.

Ale jest też potencjalna wada…

Jeśli masz wszystkie treści zaplanowane przez długi czas, powiedzmy 6 miesięcy, nie poruszasz się “szybko.”

Wyobraź sobie, że moi czytelnicy nagle stali się mniej zainteresowani SEO, ale miałem 40 postów SEO zaplanowanych na następne 6 miesięcy.

Podczas gdy ty can zmiana kalendarza redakcyjnego po jego zrobieniu

Można by pomyśleć, “Moja publiczność nigdy nie zmieniłaby się tak szybko.”

To może nie być prawdopodobne, ale na pewno jest to możliwe. Doskonałym tego przykładem jest blog bufora, który ma stale obracane na jej tematy.

image05

Jeśli nie opierasz swoich przyszłych treści na najnowszych opiniach, które daje Ci publiczność, nie poprawiasz się.

Jedzenie na wynos tutaj jest proste:

Możesz zaplanować swoje treści z wyprzedzeniem, ale ogranicz je do 2-4 tygodni wcześniej (w zależności od częstotliwości publikowania). Użyj wskaźników i opinii czytelników na temat ostatnich postów, aby wymyślić nowe pomysły na temat, które możesz opublikować w najbliższej przyszłości.

Wąskie i głębokie, Nie szerokie i płytkie

Innym kluczowym aspektem lean marketingu jest skupienie się na tym, co działa.

Dzięki MVP skupiasz się tylko na najważniejszych cechach produktu.

Nie chodzi o to, aby stworzyć najlepszy produkt, ale aby go JAK NAJSZYBCIEJ, abyś mógł dowiedzieć się, jak efektywnie spędzić czas.

Podobieństwa między tym a content marketingiem są nieco trudniejsze do zauważenia, ale nadal istnieją.

Zaraz Ci je wyjaśnię.

Ale najpierw zrozum zasadę Pareto: Zasada Pareto jest często nazywana zasadą 80/20.

Jest to prosta, ale niesamowita obserwacja na temat wyników w prawie wszystkich aspektach życia.

Reguła stwierdza, że ok. 20% nakładu przyniesie 80% wyników.

image01

Ma to sens, gdy się nad tym zastanowić, ponieważ nie wszystkie działania są równe, jeśli chodzi o wydajność.

Czasami jest to podział 20/80; innym razem jest to podział 10/90. Chodzi o to, że jeśli masz wystarczająco duży rozmiar próbki, zawsze będzie niewielki procent działań, które dają większość wyników.

Zasada 80/20 i promocja treści: Ile znasz taktyk promocji treści?

Jeśli znasz więcej niż kilka i regularnie z nich korzystasz, możesz powinien zauważ, że niektóre są o wiele bardziej skuteczne niż inne.

W tym miejscu wkracza Faza “pomiaru” Lean marketingu.

Aby użyć reguły 80/20, musisz zarejestrować metryki zarówno swoich wysiłków, jak i wyników, a następnie je przeanalizować.

Pokażę wam bardzo uproszczony hipotetyczny zestaw wyników:

image13

Widać tutaj, że wysiłek był śledzony jako godziny spędzone na każdej aktywności, a ruch był głównym wskaźnikiem wyników.

Aby porównać wyniki, należy je umieścić we właściwym kontekście, więc wynik (ruch) musi być podzielony przez wysiłek (godziny).

Dzieląc każdą z tych wartości ruchu na godzinę przez całkowity ruch na godzinę (1,466), otrzymujemy procent wyników, za które odpowiada każda aktywność.

Prawdopodobnie masz więcej niż cztery zajęcia. Im więcej masz, tym bardziej zbliżysz się do tego współczynnika 80/20 w większości przypadków.

Ale tutaj widzimy, że zasięg poczty e-mail i subskrybenci wysyłający wiadomości e-mail przyniosły większość wyników.

Oto przydatna część: Teraz, gdy wiemy, co działa, a co nie, możemy zmienić nasze podejście do promocji.

Na podstawie tych wyników można całkowicie wyeliminować promocję w mediach społecznościowych i publikowanie na forum.

To zwalnia nieco ponad 50% czasu na działania promocyjne.

Teraz możesz poświęcić więcej czasu na dotarcie do wiadomości e-mail i wysyłanie subskrybentów. Oczywiście istnieje ograniczenie liczby wysyłanych wiadomości e-mail do własnych subskrybentów, ale możesz poświęcić ten dodatkowy czas na znalezienie sposobów na zdobycie większej liczby subskrybentów (takich jak poprawa współczynników konwersji).

Albo możesz po prostu spędzić cały ten wolny czas, robiąc wiadomości e-mail. Jeśli to zrobisz, twój całkowity ruch wzrośnie o 40% (z 2,500 do 3,500).

To również ilustruje, że nie ma znaczenia, czy istnieje doskonały stosunek 80/20-po prostu chcesz zobaczyć, które działania przynoszą najmniej wyników.

Teraz twoja kolej.…

Poświęć czas na śledzenie przyszłej promocji treści, a także najważniejszych wyników tej promocji (wybierz 1 lub 2 wskaźniki).

Następnie przeanalizuj wyniki, tak jak ci pokazałem.

Korzystając z tej analizy, określ najbardziej efektywne działania i dostosuj strategię promocji, aby uwzględnić ich więcej.

To nie znaczy, że nie możesz eksperymentować z innymi taktykami. Możesz i powinieneś. Należy jednak regularnie oceniać skuteczność każdej taktyki i wycinać te, które nie przynoszą rezultatów.

Zasada 80/20 a kanały marketingowe: Kolejnym wielkim obszarem zastosowania zasady 80/20 jest decyzja, która kanały marketingowe powinieneś skupić się na tym.

image10

Ponownie, chcesz zrobić taki sam rodzaj wykresu, jak wcześniej, ale teraz będziesz patrzeć na wysiłek spędzony na każdym kanale.

Jeśli to zrobisz, zobaczysz, że niektóre kanały ledwo generują nowych subskrybentów lub sprzedaż, podczas gdy inne stanowią prawie wszystkie z nich.

Na przykład możesz zauważyć, że seminaria internetowe i posty na blogu generują prawie całą sprzedaż, podczas gdy media społecznościowe stanowią tylko niewielki ułamek (ale zajmują dużą część twojego czasu).

Dlatego możesz poświęcić więcej czasu na webinaria i posty na blogu, aby zmaksymalizować swoje wyniki.

Mam nadzieję, że widzisz, jak potężna może być zasada 80/20, gdy jest stosowana do lean marketingu:

Start by mierzenie twoich wysiłków i wyników. Następnie przeanalizuj te dane, aby określić, które 20% wysiłku daje 80% wyników. Wytnij najmniej skuteczne działania i poświęć ten zyskany czas na te 20% najskuteczniejszych działań.

Nie bój się obracać

Wspomniałem o tym wcześniej, ale muszę rozwinąć dalej pivoting, ponieważ ilustruje to bardzo ważną zasadę Lean marketingu.

Często mówię o tym, jak ważne jest tworzenie zawartość następnego poziomu.

Twoje treści muszą być postrzegane przez czytelników jako niewiarygodne. Jest to termin względny, więc Twoja treść musi być lepsza niż wszystkie inne podobne treści w tym czasie.

Ale świetna treść zmienia się z czasem.

Zmieniają się Preferencje odbiorców oraz ich oczekiwania.

Świetny wpis na blogu sprzed 5 lat byłby dziś dość typowym wpisem (w większości przypadków). Poprzeczka została podniesiona.

Powrót do obracania…

Obracanie polega na zmianie kierunku, w którym zmierza treść. Zazwyczaj wiąże się to z jednym z następujących:

  • tematy
  • rodzaj zawartości
  • jakość treści

Czasami zauważysz, że Twoi odbiorcy nie odpowiadają już na niektóre rodzaje tworzonych postów.

Możesz też zdecydować, że chcesz przyciągnąć inny typ odbiorców i dlatego musisz zmienić tematy, o których piszesz.

Buffer (przykład, który podałem wcześniej) przeszedł obie te zmiany w ciągu ostatnich kilku lat:

image00

Ponadto zauważyli również, że niektóre rodzaje postów robią najlepiej.

Dostosowali swoją strategię w oparciu o te informacje zwrotne, aby wymyślić bardziej efektywną blog content mix:

image09

Następnie może się zdarzyć, że wyniki jednego z Twoich typów treści nie są już wystarczające.

Jeśli przez długi czas śledziłeś Quick Sprout, wiesz, że wyprodukowałem ton infografiki na przestrzeni lat.

Te pracował świetnie w przeszłości do zwiększania ruchu i przyciągania linków.

Ale zauważyłem, że nie są już tak przydatne. Wynika to głównie z tego, że moja publiczność nie ogląda ich tak cennych jak wcześniej, ponieważ infografiki są znacznie bardziej powszechne.

Ponieważ nieustannie mierzę wyniki, widziałem to i zmieniłem moją strategię treści. Chociaż być może nie zauważyłeś, nie stworzyłem wielu infografik w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Obrót obraca się wokół analizy sprzężenia zwrotnego: W oryginalnym modelu lean dwa etapy to: pomiar i uczenie się.

Właśnie tym jest obracanie.

Odbywa się to po ustaleniu już dobrego kierunku dla treści.

Wiesz, gdzie publikować i co publikować, aby uzyskać wyniki, których szukasz. Rozwiązujesz te rzeczy po kilku początkowych testach (takich jak MVP treści).

Ale kiedy już znajdziesz się w rowku i zrozumiesz większość rzeczy, ważne jest, aby mierzyć.

W większości przypadków nie musisz nawet wiele robić, dopóki masz zainstalowaną Google Analytics.

Zaplanuj kilka godzin co jeden lub dwa miesiące, aby przeanalizować wyniki treści, które stworzyłeś w tym okresie.

Podziel wyniki według:

  • rodzaj treści-np. post na blogu, infografika, wideo, pokaz slajdów itp.
  • temat
  • rodzaj postu-np. dogłębna taktyka, ogólna strategia, stanowisko opiniotwórcze itp.

Jeśli zauważasz, że skuteczność Twoich treści w którejkolwiek z tych kategorii spada, musisz ucz się z tych wyników.

Zacznij produkować mniej treści, które nie działają, a więcej treści, które są.

To nie jest fizyka jądrowa, ale musisz nabrać nawyku mierzenia i analizowania tych wyników oraz ciągłego uczenia się i dostosowywania strategii treści.

Poznaj różnicę między metrykami czynnymi a metrykami próżności

Jednym z 3 głównych założeń lean marketingu jest ” measure.”

Aby zmierzyć wyniki czegoś, zazwyczaj musisz wybrać odpowiednie wskaźniki.

Ale to jest rzeczywiście trudniejsze niż się wydaje na początku, ponieważ łatwo jest wybrać niewłaściwy rodzaj metryki-a metryka próżności.

Metryka próżności zmierz coś, co nie ma wpływu na nic ważnego.

image11

Na przykład, jeśli próbujesz zmierzyć sukces marketingu w mediach społecznościowych na Twitterze,możesz zmierzyć liczbę obserwujących.

To byłby błąd.

Liczba obserwujących nic nie znaczy.

Możesz mieć milion obserwujących, ale nadal nie będziesz w stanie nic sprzedać.

Ci Obserwujący mogą być nie targetowani lub być botami, lub mogą nie polubić Cię na tyle, aby kliknąć dowolne linki, które publikujesz.

Oczywiście, milion obserwujących może też bądź świetny. Chodzi o to, że nie jest to wiarygodna metryka.

Załóżmy, że zmierzyłeś zakres, w jakim różne taktyki marketingu w mediach społecznościowych poprawiły liczbę obserwujących.

Czy mógłbyś poprawić na tej podstawie?

Nie.

Dlaczego? Ponieważ możesz w końcu powiedzieć, że jedna taktyka jest bardziej skuteczna niż inna (ponieważ zdobywa więcej obserwujących), ale ci Obserwujący mogą być do bani i bezwartościowi.

Musisz być w stanie odróżnić metryki próżności od metryki wykonalnej.

Nie zawsze jest to jasne i może zależeć od konkretnej sytuacji.

Na przykład, ruch drogowy jest wspólną metryką.

Może to być zarówno metryka próżności w niektórych przypadkach, jak i przydatna metryka w innych przypadkach.

Kiedy próbujesz zmierzyć zwrot z inwestycji w Marketing treści, Jest to metryka próżności. Możesz mieć miliony odwiedzających, ale to nie znaczy, że dostaniesz mnóstwo sprzedaży.

Jeśli jednak próbujesz ocenić ogólne zainteresowanie odbiorców tematem (tak jak zrobiliśmy to wcześniej w przypadku MVP treści), to is dobra metryka w użyciu.

Kontekst jest ważny.

Wybór odpowiedniej metryki do pomiaru: To jest wyzwanie. Nie mogę dać Ci listy wszystkich wskaźników do wyboru dla każdej sytuacji, ale mogę dać ci kilka przykładów i podać jakiś kierunek, abyś zrozumiał, jak wybrać swój własny.

Przykładowy cel: określ, co zapewnia lepszy zwrot z inwestycji-content marketing lub PPC

  • Użyteczna metryka: sprzedaż ( $ ) w odpowiednim okresie czasu.

Przykładowy cel: Określ, czy czytelnicy lubią twoje treści.

  • Actionable metric(s): Czas na stronie (weź pod uwagę długość treści), współczynnik odrzuceń.

Przykładowy cel: poprawa rankingów treści w wyszukiwarkach poprzez promocję.

  • Actionable metric: rankingi-przetestuj każdą taktykę na własnych stanowiskach, aby sprawiedliwie porównać ich skuteczność.
  • Vanity metric: liczba linków zwrotnych-jakość jest ważniejsza niż ilość.

Bez względu na to, jaki jest twój cel, chcesz wybrać wskaźnik, który bezpośrednio mierzy ten cel Tak dokładnie, jak to możliwe.

Chcesz poprawić sprzedaż? Pomiar sprzedaży.

Chcesz poprawić współczynnik konwersji dla subskrybentów wiadomości e-mail? Zmierz liczbę nowych subskrypcji.

Jeśli istnieje sytuacja, w której metryka może poruszać się w pozytywnym kierunku w mylący sposób, jest to metryka próżności dla tej sytuacji.

Wybierz odpowiednie wskaźniki, w przeciwnym razie możesz podjąć błędne decyzje na podstawie błędnych danych.

Lean marketing zależy od opinii

Ostatnim aspektem lean marketingu, który chcę podkreślić, jest znaczenie informacji zwrotnej.

Bez opinii nie można szybko iterować. Nie będziesz w stanie powiedzieć, co jest, a co nie działa.

Wskaźniki są ogromną częścią informacji zwrotnej.

Najlepiej wybrać wskaźnik, który reprezentuje twój cel, a następnie ocenić projekty, zawartość i taktykę na podstawie tego wskaźnika.

Ale nie zawsze można uzyskać informacje zwrotne za pomocą wskaźników.

Co jeśli twoim celem było wywarcie wpływu na życie czytelników? Mam na myśli, aby dostać się do podjęcie działań na podstawie Twoich postów na blogu.

To będzie praktycznie niemożliwe, aby wymyślić metrykę, która to odzwierciedla.

Ponieważ jest to jakościowa rzecz, którą próbujesz osiągnąć, pomiar ilościowy jest niemożliwy.

Zamiast tego musisz znaleźć inne źródła informacji zwrotnej.

W przypadku firmy może to być grupa fokusowa lub ankieta.

Dla marketera treści ta informacja zwrotna pochodzi z komentarzy na Twoim blogu lub w mediach społecznościowych, a także e-maili otrzymywanych od czytelników.

Ważne jest, aby pisać o pewnych tematach w określony sposób, aby osiągnąć te cele ilościowe.

Ale po osiągnięciu tych celów, prawdopodobnie chcesz więcej jeśli naprawdę zależy ci na widowni.

Zachęcam do komentarzy na końcu każdego postu, który robię.

To dlatego, że chcę wiedzieć, czy czytelnicy rzeczywiście przeczytać post i dostać coś real z niego.

image03

Posty, które sprawiają, że jestem najszczęśliwszy, są wypełnione kilkoma komentarzami, takimi jak ten powyżej.

Zobacz, jak ludzie czerpią korzyści z twojej pracy, jest najbardziej satysfakcjonującym uczuciem, jakie możesz mieć jako producent treści dowolnego rodzaju.

Mógłbym mieć dwa posty, które oba mają średni czas 5 minut na stronie, co jest świetne. Jednak jeden post może mieć 20 komentarzy, takich jak ten powyżej, a drugi może mieć zero.

Jedynym sposobem na uzyskanie tego typu jakościowego sprzężenia zwrotnego jest zbadanie samego sprzężenia zwrotnego.

Rezultatem jest albo “tak, to był wynik, do którego zmierzałem” lub “nie, to nie wpływa na moją publiczność w sposób, w jaki miałem nadzieję.”

Wtedy, jak zawsze w modelu lean, ty ucz się.

Stosujesz te ustalenia i piszesz więcej o rzeczach, które mają wpływ na życie twoich czytelników.

Wniosek

Lean model biznesu to fantastyczny sposób na podejście do budowania udanego biznesu.

Eliminuje marnowanie zasobów, co najważniejsze czasu i pieniędzy oraz maksymalizuje szanse na wzrost i zysk.

Jednak model lean może być również stosowany w content marketingu.

Pokazałem ci podobieństwa między tymi dwoma, abyś wiedział, jak stworzyć własną wersję ” lean marketing.”

Mam nadzieję, że wdrożysz przynajmniej niektóre, jeśli nie wszystkie, te zasady do swojej strategii treści. Jeśli to zrobisz, jestem pewien, że osiągniesz lepszy zwrot z inwestycji niż bez niego.

Jeśli masz jakieś przemyślenia lub pytania na temat lean marketingu, chciałbym usłyszeć od Ciebie w komentarzu poniżej.

Total
0
Shares
Related Posts