Nigdy nie było ważniejsze, aby wiedzieć, jak rozpocząć działalność online.
Poprawne działanie oznacza niezależność lokalizacji, bezpieczeństwo w kryzysach globalnych i wolność finansową.
Ale wiedząc, jak zaplanować, wykonać i rynku udanego biznesu nie jest łatwe-gdyby to było, każdy by to zrobić. Przygotowanie i odpowiednie kroki są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w konkurencyjnej przestrzeni online.
Spójrzmy na wszystko, co musisz zrobić, aby rozpocząć działalność online i wszystko, czego potrzebujesz, aby uniknąć.
Łatwe Części rozpoczęcia działalności Online
Istnieje tak wiele zasobów, które pomogą Ci rozpocząć działalność online w dzisiejszych czasach, że nawet twarde części mogą być łatwiejsze.
Coś takiego jak skonfigurowanie technologii i zaplecza, na przykład, można zrobić w ciągu jednego dnia. Łatwo jest skonfigurować markę, stronę internetową i media społecznościowe za pomocą usług programistycznych lub Freelancerów.
Nawet prawna strona założenia firmy może być łatwa. Usługi prawne Online specjalizują się w spółkach internetowych, pomagają w sporządzeniu i złożeniu niezbędnych dokumentów, rejestracji działalności gospodarczej oraz udzielają porad prawnych.
Jedną z najlepszych firm do tego jest Rocket Lawyer. Oferuje szereg usług, w tym dokumentów, konsultacji, działalności gospodarczej i polityki prawnej. Może to być szczególnie przydatne, jeśli nie masz dużego budżetu na rozpoczęcie działalności online.
Trudne części rozpoczęcia działalności Online
Założenie firmy internetowej może być łatwe – ale budowanie udany nie jest.
Dlatego właśnie marketing i prowadzenie biznesu online jest miejscem, w którym większość ludzi walczy. Wiedza o tym, jak i gdzie promować swoją firmę w celu generowania sprzedaży może być wyzwaniem i nigdy nie można zaplanować wszystkiego, jeśli chodzi o klientów.
Inne wyzwania obejmują cyberbezpieczeństwo, aby zapewnić bezpieczeństwo witryny i informacji o klientach, realizację zamówień i kwestie logistyczne oraz prawdziwe zrozumienie niszy i klientów.
Dlatego tak ważne jest, aby mieć plan i uzyskać łatwe części prawo.
Oto kroki, które należy podjąć, jeśli chcesz rozpocząć udany biznes online:
Krok 1: Zorganizuj Się
Przed uruchomieniem firmy musisz wykonać prace przygotowawcze. Jak promować swoją markę? Gdzie kupuje twój rynek docelowy? Jakie są Twoje cele?
Ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na planowanie różnych części firmy, aby uniknąć przytłoczenia później.
Omówmy niektóre z rzeczy, które musisz zorganizować przed premierą.
Zdecyduj, Co Zrobi Twoja Firma
Pierwszą rzeczą, którą musisz zorganizować, jest to, co Twoja firma faktycznie zrobi.
Czy zamierzasz otworzyć sklep internetowy ecommerce? Zamierzasz założyć firmę zajmującą się projektowaniem graficznym? Jaki rodzaj działalności prowadzisz wpływa na to, jakiego oprogramowania używasz, ile musisz zainwestować i jak sprzedajesz się światu.
Oto kilka rzeczy, które musisz wyjaśnić dla swojej firmy:
- Co oferujesz klientom
- Kim jest twoja grupa docelowa
- Jak wygląda twój model biznesowy
- W jakiej niszy jest Twój biznes
- Jak wyróżnisz swoją firmę na tle konkurencji
Czy Badania Rynku
Internetowa przestrzeń biznesowa jest dość konkurencyjna. Aby odnieść sukces, musisz upewnić się, że dajesz swoim odbiorcom coś, czego chcą oraz potrzeba.
Dlatego tak ważne jest badanie rynku. Nie tylko dla ciebie, aby użyć, gdy robisz swój marketing, ale także, aby upewnić się, że masz unikalny punkt sprzedaży.
Uzyskaj informacje o tym, czego oczekują klienci, patrząc na:
- Zawodnicy
- Google Trends
- Popularne hasła i słowa kluczowe
- Fora i dyskusje Online
- Media Społecznościowe
- Publikacje Biznesowe
- Wyniki Ankiety
Wybierz Nazwę Firmy
Posiadanie nazwy firmy jest ważne przy zakładaniu domeny internetowej, kont w mediach społecznościowych i rejestracji firmy.
Twoje imię powinno być łatwe do powiedzenia, odpowiednie dla twojej niszy i produktu, i niezapomniane. Stanie się to istotną częścią twojej marki, więc potraktuj to poważnie i poświęć swój czas na wybór odpowiedniej nazwy.
Skonfiguruj Swój Branding
Nawet jeśli twój produkt lub usługa jest wyjątkowa, nadal musisz pracować nad niezapomnianym brandingiem. Aby odnieść sukces, musisz być rozpoznawalny i atrakcyjny dla grupy docelowej.
Pamiętaj o zawsze miej je na uwadze podczas pracy nad swoim biznesem.
Branding obejmuje takie rzeczy, jak logo, kolory, czcionki i nazwa firmy. Ogólnie rzecz biorąc, jest to głos i prezentacja, której używasz we wszystkich swoich pisemnych kopiach (strona internetowa, media społecznościowe, reklamy itp.).
Jeśli chcesz zobaczyć świetny przykład potęgi brandingu, nie szukaj dalej niż Coca-Cola:
Czcionka i czerwony kolor są niepowtarzalne – a dzięki sprytnemu brandingowi Coca-Cola jest drugim najbardziej rozpoznawalnym słowem na świecie.
Jeśli jesteś trochę zagubiony w swoim brandingu, zawsze możesz zlecić projektantom graficznym i copywriterom. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat budowania niezapomnianej marki.
Stwórz Biznes Plan
Gdy Twoja firma jest w pełnym rozkwicie, łatwo jest się przytłoczyć.
Posiadanie pisemnego biznesplanu pozwala skupić się na osiąganiu celów i zwiększa szanse na sukces o 16%. Pomaga również zachować jasność i ułatwia współpracę z partnerami lub inwestorami.
Twój biznes plan powinien zawierać takie rzeczy jak:
- Streszczenie
- Opis firmy
- Badania rynku
- Opis produktów i / lub usług
- Twoje zarządzanie i struktura operacyjna
- Twoja strategia marketingowa i sprzedażowa
- Twój plan finansowy (w tym twój kapitał i inwestorzy) i cele
Posiadanie biznesplanu jest szczególnie ważne, jeśli pracujesz z dostawcami lub z zespołem. Biznes plan pomaga utrzymać wszystkich na tej samej stronie i pozwala uniknąć nieporozumień.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu biznesplanu, możesz współpracować z konsultantem lub zapoznać się z naszym przewodnikiem.
Krok 2: Uzyskaj Prawo
Łatwo dać się wciągnąć w emocje związane z brandingiem i wyznaczaniem celów, ale prawna strona Twojej firmy powinna być priorytetem.
Zorganizowanie wszystkich prawidłowych procedur prawnych na początku zapewni Ci spokój ducha i zaoszczędzi ci kłopotów w późniejszym czasie. Ważne jest, aby zrobić to wszystko przed uruchomieniem, aby chronić siebie i swoich klientów.
Większość aspektów prawnych rozpoczęcia działalności gospodarczej powinny być wykonane przez adwokata. Jednak niektóre świetne usługi stron trzecich mogą pomóc we wszystkich aspektach prawnych Twojej firmy (za znacznie niższą opłatą). Jak wspomniano, zalecamy RocketLawyer ze względu na jego szybkie usługi. Możesz uzyskać dostęp do prawników w celu uzyskania porady prawnej, usług tworzenia biznesu, pomocy w zakresie biznesplanu, przetwarzania dokumentów, planowania nieruchomości i innych.
Jeśli chcesz to zrobić sam, poniżej znajdują się niektóre z głównych rzeczy, które musisz zrobić, aby zalegalizować swój biznes online.
Tworzenie Stron Prawnych Dla Twojej Witryny
Potrzebujesz strony internetowej dla swojego biznesu online, a strony internetowe są wymagane przez prawo, aby mieć określone strony.
Należą do nich takie rzeczy jak:
- Polityka Prywatności
- Zasady i warunki
- Zastrzeżenia
- Ujawnianie informacji
- Zasady zwrotów
Te strony są po to, aby chronić zarówno Ciebie, jak i Twoich klientów i bez nich nie będziesz w stanie prowadzić biznesu online, nawet jeśli jesteś solopreneurem, który właśnie sprzedaje usługi.
Jeśli spojrzysz na jakąkolwiek witrynę, zobaczysz, że mają one strony prawne, takie jak ich polityka prywatności, oznaczone w stopce:
Powinieneś szukać prawnika specjalizującego się w firmach internetowych, który pomoże Ci przygotować strony, które działają zgodnie z Twoimi konkretnymi potrzebami.
Sporządzanie Umów
Jeśli pracujesz z kimś innym w swojej firmie, musisz sporządzić umowy. Obejmuje To partnerów i współwłaścicieli, handlowców, konsultantów lub wykonawców oraz pracowników.
Podobnie jak w przypadku wszystkich dokumentów prawnych, najlepiej skonsultować się z prawnikiem, aby upewnić się, że zrobiłeś wszystko, czego potrzebujesz.
Lub użyj Rocket Lawyer do sporządzania umów biznesowych, stron prawnych dla stron internetowych i umów operacyjnych LLC.
Mają również wykwalifikowanych prawników dostępnych do konsultacji, więc jeśli potrzebujesz pomocy w legalizacji swojej firmy, możesz udać się do nich po odpowiedzi. To świetny sposób na obniżenie kosztów współpracy z prawnikami, a jednocześnie uzyskanie prawnie wiążących umów i dokumentów.
Bezpieczne Licencje
W zależności od modelu biznesowego i lokalizacji możesz potrzebować licencji, aby rozpocząć działalność online.
W niektórych stanach może być wymagane posiadanie zezwolenia sprzedawcy lub licencji zawodowej. Potrzebne licencje będą ostatecznie zależeć od tego, co robi Twoja Firma i gdzie mieszkasz, ale ważne jest, aby zbadać to przed uruchomieniem.
Jeśli nie masz pewności, zawsze możesz skontaktować się z władzami miasta lub lokalnym prawnikiem w celu uzyskania porady.
Zarejestruj Swoją Firmę
Aby założyć firmę online, Musisz zarejestrować się w swoim samorządzie. Niezależnie od tego, czy jesteś samozatrudniony, czy korporacją, jest to ważne, ponieważ zapewnia numer rejestracyjny firmy i numer podatkowy firmy.
Jak i kiedy musisz to zrobić, zależy od Twojego stanu, więc porozmawiaj z prawnikiem lub przedstawicielem rządu, aby upewnić się, że przestrzegasz prawa.
Znajdź Księgowego
Jednym z głównych powodów, dla których musisz zarejestrować swoją firmę w swoim rządzie, jest uzyskanie numeru podatkowego firmy. Nawet jeśli jesteś jedynym właścicielem, utrzymanie wydatków biznesowych oddzielnie od osobistych jest dobrym pomysłem.
Bardzo wskazane jest, aby pracować z księgowym od początku swojej działalności. Posiadanie księgowego znacznie zmniejszy stres, zwłaszcza wokół czasu podatkowego.
Rozważ korzystanie z oprogramowania księgowego, jeśli chcesz, aby czas podatkowy był jeszcze łatwiejszy dla siebie i księgowego. Sprawdziliśmy najlepsze opcje oprogramowania księgowego dla małych firm, aby pomóc Ci wybrać odpowiedni dla Twojej firmy.
Krok 3: Skonfiguruj Swoją Firmę
Gdy już masz solidny biznesplan i administratora z drogi, nadszedł czas, aby skonfigurować swoją firmę.
W przypadku biznesu online oznacza to zorganizowanie technologii i rzeczywistego produktu. Dzięki temu krokowi możesz wdrożyć swój branding i stworzyć swoją obecność biznesową. Celem jest zmniejszenie liczby rzeczy, o które musisz się martwić później, abyś mógł skupić się na sprzedaży.
Ważne jest, aby przygotować się na sukces dzięki swojej obecności w Internecie i zestawieniu swoich produktów lub usług.
Oto, co musisz zrobić przed premierą:
Twórz swoje produkty lub pozyskuj je
Teraz, gdy masz plan biznesowy, musisz połączyć rzeczywisty produkt.
Jeśli jest to produkt cyfrowy, taki jak kurs lub usługa, taka jak projekt graficzny, nadszedł czas, aby stworzyć kurs online lub złożyć portfolio i listę usług.
Jeśli rozpoczynasz działalność ecommerce, to tutaj zamawiasz zapasy i przygotowujesz produkty do sprzedaży.
Stwórz Swoją Stronę
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz usługi, kurs, Czy produkty fizyczne, potrzebujesz strony internetowej.
Istnieje wiele świetnych firm do wyboru, jeśli chodzi o hosting i motywy–a każda z nich zawiera szablony, więc nie musisz być ekspertem w kodowaniu. Większość witryn hostingowych oferuje również bezpłatną domenę, więc warto przyjrzeć się różnym planom, aby zobaczyć, który z nich najlepiej pasuje do Twojego budżetu.
Zacznij od firmy hostingowej, takiej jak Bluehost, a następnie wybierz motyw. Większość platform lub motywów zawiera szablony, które pomogą Ci zaprojektować atrakcyjną stronę, która pasuje do Twojej firmy i marki.
Jeśli otwierasz sklep internetowy, możesz odciąć pośrednika za pomocą platformy ecommerce, takiej jak Shopify. Jest specjalnie zaprojektowany dla sklepów internetowych, więc są już zoptymalizowane pod kątem e-commerce i możesz wybierać spośród szerokiej gamy świetnych motywów, które pasują do każdego stylu.
Jeśli chcesz pomóc w stworzeniu naprawdę profesjonalnej strony internetowej, możesz również zatrudnić projektanta stron internetowych do tego kroku. Możesz też przeczytać nasz przewodnik krok po kroku na temat tworzenia własnej strony internetowej.
Uruchom Swoje Media Społecznościowe
Media społecznościowe to najlepsze narzędzie marketingowe dla biznesu online. Jest to opłacalne, ma ogromny zasięg i pozwala na bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami.
Skoncentruj się na konfigurowaniu kont w mediach społecznościowych na platformach, na których Twoi odbiorcy rynkowi są najbardziej aktywni. Zachowaj spójność marki na wszystkich kontach, w tym głos każdego z Twoich postów.
Możesz zatrudnić menedżera mediów społecznościowych w tym kroku, aby pomóc ci zoptymalizować swoje kontakty społecznościowe lub przeczytać nasz przewodnik dotyczący marketingu Twojej firmy w mediach społecznościowych.
Krok 4: Marketing
Teraz, gdy jesteś gotowy do uruchomienia swojej firmy, nadszedł czas, aby skupić się na marketingu.
Marketing określi twój sukces.
Możesz mieć najlepszy produkt na świecie, ale nie ma sensu, jeśli nikt nie wie, jak go znaleźć. Musisz upewnić się, że ludzie wiedzą o Twojej firmie i dlaczego Twoja firma jest najlepsza.
Oto niektóre z najpotężniejszych sposobów na sprzedaż nowej firmy:
Reklama
Jeśli odłożyłeś budżet na reklamę, teraz jest czas, aby go wykorzystać.
Facebook, Instagram i Pinterest to platforma, w której można płacić za reklamy.
Możesz również płacić za wyświetlanie reklam w wyszukiwarkach takich jak Google lub Bing:
Content Marketing
Content marketing obejmuje takie rzeczy jak posty na blogu, filmy i podcasty. Buduje zaufanie i połączenie z odbiorcami i jest tak potężne, że 70% marketerów aktywnie w to inwestuje.
Jeśli nie jesteś świetny w pisaniu lub marzysz o własnym podcaście, jest to coś, co możesz zlecić agencji marketingowej lub freelancerom. Jest niezwykle cenny, ale czasochłonny, więc jeśli chcesz szybko skalować, weź to pod uwagę.
Content marketing to również świetny sposób na wdrożenie najlepszych praktyk SEO i wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwarek (SERP).
Influencer marketing
Influencer marketing to najszybciej rozwijająca się forma marketingu w dzisiejszym świecie biznesu. Raport Influencer Marketing Hub wycenił go na wartość 13,8 miliarda dolarów w tym roku.
Oferowanie Usługi lub produktu głośnym użytkownikom mediów społecznościowych za darmo lub w zamian za recenzję to tani, ale potężny sposób na zauważenie marki.
Outsourcing
Jeśli nie masz czasu na marketing, możesz zlecić to konsultantowi marketingowemu, freelancerowi lub agencji.
Zajmą się Twoimi reklamami i treściami, a także takimi rzeczami, jak e-mail marketing i marketing w mediach społecznościowych. Jeśli odłożyłeś pieniądze na reklamę, jest to świetny sposób, aby uzyskać wartość bez wykonywania całej pracy samodzielnie.
Krok 5: Uruchom Swój Biznes
Po uruchomieniu i promowaniu firmy nadszedł czas, aby ją uruchomić.
Może to być najtrudniejsza część, ponieważ praca z klientami jest nieprzewidywalna i coś, czego nie można zaplanować. Ważne jest, aby być przygotowanym na wzloty i upadki, zachować trzeźwy umysł i trzymać się swojego biznesplanu.
Istnieje jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.
Zainwestuj W Obsługę Klienta
Obsługa klienta jest zwykle pierwszą rzeczą, którą właściciele firm zlecają lub delegują, ponieważ może to być czasochłonne i nieprzyjemne.
Ale dobra Obsługa klienta jest niezbędna do sukcesu. Według Microsoftu 90% Amerykanów korzysta z obsługi klienta jako głównego czynnika decydującego o wyborze miejsca wydania pieniędzy.
Na przykład Hollister został wybrany jedną z najlepszych marek w Ameryce za obsługę klienta w 2021 roku. A jej spółka macierzysta, Abercrombie i Fitch, odniosła ogromny sukces do tej pory w tym roku:
Możesz również ułatwić to zadanie, automatyzując lub usprawniając obsługę klienta za pomocą oprogramowania. Zapoznaj się z naszym Przewodnikiem po najlepszych narzędziach, z których możesz korzystać dla zadowolonych klientów.
Korzystaj Z E-Maili Na Swoją Korzyść
Możesz używać wiadomości e-mail do promowania i sprzedaży swoich usług, a także możesz ich używać do utrzymania lojalnej bazy klientów.
E-maile są jedną z najłatwiejszych rzeczy do zautomatyzowania i są bardzo skuteczne w sprawianiu, że klienci czują się doceniani, zwiększają ich sprzedaż i przeprowadzają badania rynku.
Możesz użyć listy e-mailowej do wysyłania promocji, aktualizacji i wiadomości dla klientów, ale możesz również użyć jej do wysyłania ankiet. Oznacza to, że masz dokładne źródło do przyszłych badań rynkowych, które pomogą Ci prowadzić gładszą i bardziej wartościową działalność.
Aktualizuj Swoją Firmę
Jednym z wyzwań związanych z prowadzeniem biznesu online jest to, że świat online zmienia się szybko i cały czas. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz również stale się rozwijać.
Aby nadążyć za konkurencją oraz twoi klienci, musisz utrzymać swoją firmę na bieżąco.
Obejmuje to aktualizację:
- Produkty, obrazy, kursy i usługi
- Tech Jak Twoja strona
- Social media z nowymi treściami
- Cele i strategie w miarę rozwoju
Krok 6: Skaluj Swoją Firmę
Jeśli wykonałeś wszystkie kroki na liście i znalazłeś sukces, być może masz problemy z nadążaniem za swoim wzrostem.
Możesz teraz myśleć o skalowaniu swojej firmy i rozszerzaniu jej, aby nie przegapić większych dochodów.
Przyjrzyjmy się najskuteczniejszym sposobom skalowania firmy.
Zatrudnianie Pracowników
Gdy zaczniesz mieć zbyt wiele zadań do wykonania, nadszedł czas, aby zatrudnić pracowników lub kontrahentów. Może to dotyczyć zadań, na które nie masz czasu, rzeczy, których nie chcesz robić, lub nadmiaru pracy.
W zależności od modelu biznesowego możesz zlecić niektóre zadania podwykonawcom lub zatrudnić pracowników w pełnym wymiarze godzin, którzy pomogą Ci dostarczyć towary.
Outsourcing Projektów
Podobnie jak zatrudnianie, możesz rozważyć outsourcing zadań, których nienawidzisz lub nie masz czasu na freelancerów lub agencje. Możesz na przykład zlecić Marketing treści agencji lub obsługę klienta wirtualnemu asystentowi.
Możesz sprawdzić strony takie jak Fiverr lub Upwork, aby znaleźć freelancerów:
Rozwiń Swój Biznes
Jeśli Twoja firma doszła do tego stopnia, że możesz stać się międzynarodowym lub oferować szerszy zakres projektów, nadszedł czas, aby się rozwinąć.
Aby to zrobić, musisz wykonać powyższe kroki, a następnie zaplanować swoje finanse, aby kupić więcej akcji, stworzyć więcej produktów lub zaoferować więcej usług. Upewnij się, że nie przekroczysz swojego budżetu i zaktualizujesz swój biznes plan o nowe cele i finanse.