Jak zachować co najmniej 95% ruchu organicznego po przeprojektowaniu witryny

redesign

Całkowita przeprojektowanie strony to trudna rzecz. W pewnym momencie musisz przeprojektować swoją witrynę, ale gdy to zrobisz, ryzykujesz, że ruch spadnie. Przeprojektowanie witryny jest jednym z największych wyzwań SEO, z którymi może zmierzyć się firma.

Co się stanie, gdy strona zostanie oficjalnie uruchomiona? Co się stanie z 404? Jak strona będzie działać w wyszukiwarkach? Co z istniejącymi linkami do nieistniejących stron?

Jeśli obecnie przeprojektowujesz swoją witrynę lub planujesz pełny remont witryny w przyszłości, oto, co musisz wiedzieć:

Dwa wielkie pomysły na przeprojektowanie strony

W tym artykule chodzi o utrzymanie istniejącego ruchu, więc nie udzielam żadnych porad dotyczących projektu ani rozwoju. Jednak chcę ustawić scenę z dwoma dużymi pomysłami:

  1. SEO powinno być częścią procesu redesign – projektanci, programiści i SEO powinni regularnie współdziałać ze sobą podczas reorganizacji witryny. SEO często widzą rzeczy z punktu widzenia ruchu, które architekt informacji, deweloper lub projektant może przegapić.
  2. Nie spiesz się z premierą – Widziałem, że niektóre z największych marek na świecie i stron internetowych całkowicie pomijają kluczowe kroki SEO, ponieważ starały się dotrzymać terminu. Jeśli termin jest ważniejszy niż utrzymanie ruchu w wyszukiwarce, coś jest nie tak z terminem. Nie umieszczaj nieuzasadnionych terminów po uruchomieniu witryny.

Skoro już o tym zapomnieliśmy, przejdźmy do procesu przeprojektowania.

Co należy zrobić podczas procesu redesign?

Podczas przeprojektowywania witryny musisz pamiętać o kilku rzeczach. Niektóre z tych rzeczy mogą nie wydawać się ważne dla ciebie, ale pozostawienie któregokolwiek z nich jest łatwym sposobem na spowodowanie dużego spadku ruchu.

Nigdy nie usuwaj swojej witryny

W żadnym momencie nie powinieneś ciągnąć swojej starej witryny offline, chyba że musi przejść pod przez kilka minut podczas uruchamiania nowego projektu. Gdy odwiedzający natkną się na stronę internetową z napisem “przepraszam, jesteśmy w budowie” przez kilka tygodni, ruch maleje, zanim nowa strona zostanie uruchomiona.

Ponownie przeanalizuj swoją strategię słów kluczowych

Przeprojektowanie witryny to idealny czas na ocenę istniejącej strategii słów kluczowych. Spójrz na swój organiczny ruch słów kluczowych i dowiedz się, czy Twoja witryna może zyskiwać ruch z nowych słów kluczowych o długim ogonie. Jeśli tak, to powinieneś włączyć te badania do nowego przeprojektowania witryny. Możesz utworzyć nowe Kategorie na podstawie tych słów kluczowych.

Zoptymalizuj całą zawartość

Przed przeprojektowaniem witryny powinieneś również przeglądać treści na każdej stronie. Czasami rzeczy mogą się zmienić w procesie. Tytuły są zmieniane, meta opisy są usuwane, a SEO jest marginalizowane. Nie pozwól, żeby ci się to przytrafiło. Zamiast tego zwróć szczególną uwagę na optymalizację wszystkich treści na wszystkich stronach.

Jednym z powodów, dla których witryny tracą ogromne ilości ruchu po przeprojektowaniu, jest to, że ich zawartość została dezoptymalizowany. Jest to przeciwieństwo tego, co powinno się wydarzyć. Zamiast tego skup się na optymalizacji-dodawaniu treści, dostrajaniu tytułów stron i ulepszaniu wszystkiego, co możesz.

Zachowaj tę samą strukturę URL w jak największym stopniu

Jeśli możesz, zachowaj taką samą strukturę adresu URL. Za każdym razem, gdy zmieniasz strukturę adresów URL witryny, tracisz ogromne ilości ruchu z linków przychodzących. Aby temu zaradzić, będziesz musiał przeprowadzić ogromną kampanię mapowania przekierowań 301.

Największym błędem uruchamiania witryny, który zaobserwowałem, jest zmiana struktury URL bez implementacji przekierowań 301.

W wielu przypadkach będziesz chciał zmienić strukturę adresu URL. Jeśli którakolwiek z poniższych wartości jest prawdziwa, zmiana struktury adresu URL jest w porządku:

  • Korzystasz z nowej platformy lub CMS, który wymaga innej struktury. Często przejście na nowy system zarządzania witryną i tworzenia treści jest doskonałym wyborem. Jeśli to zrobisz, być może będziesz musiał zmienić strukturę adresu URL.
  • Całkowicie rekonfigurujesz całe podejście do sprzedaży lub wyszukiwania. Czasami konieczne jest przeprojektowanie witryny, ponieważ Twoja firma zmienia strategię. Może dodajesz nową linię produktów, nabywasz nową firmę lub całkowicie zmieniasz markę. W takim przypadku potrzebna będzie nowa struktura adresu URL.
  • Twoja istniejąca struktura URL jest wręcz zła. Jest to prawdopodobnie najczęstszy powód zmiany struktury adresu URL. Jednym z najlepszych sposobów na restrukturyzację adresów URL jest wykonanie tego zgodnie z organicznymi wzorcami zapytań. Jeśli obecna struktura adresu URL pomaga w długim ruchu ogonowym, być może będziesz musiał wymyślić strukturę adresu URL, która jest lepiej zoptymalizowana pod kątem SEO.

Stwórz kompleksową strategię mapowania przekierowań URL 301

Prawie każda przeprojektowanie witryny będzie zawierało strony, które zostaną zmapowane do nowej lokalizacji. Ważne jest, aby mieć kompletny plan przekierowania każdej takiej strony. Każdy przepisany adres URL musi mieć stałe przekierowanie 301 (możliwy wyjątek poniżej). Oto kilka wskazówek dotyczących wdrażania strategii mapowania:

  • Nie używaj 302s – 302 tymczasowe przekierowania nie są zalecane. Nie robią nic dla SEO i są tylko krótkoterminową poprawką dla tego, co powinno być długoterminową strategią.
  • Nie usuwaj stron – usuwanie stron nie jest dobrym pomysłem. Jeśli nie podoba Ci się Strona, możesz zmienić jej zawartość lub przekierować ją na inną stronę.
  • Rzadki przypadek 404 – istnieją rzadkie przypadki, w których możesz nie chcieć 301 strony, np. jeśli duży zbiór wysoce toksycznych linków był skierowany na tę konkretną stronę. Jeśli tak jest, a strona nie jest krytyczną Stroną docelową, zostaw tam błąd 404 i nie przekierowuj go. Przekierowanie strony powoduje przeniesienie zarówno negatywnego, jak i pozytywnego łącza do domeny głównej. Jeśli zostawisz go z 404, toksyczny sok będzie miał ograniczony wpływ na resztę witryny.

Twórz efektywną stronę błędów 404

Ponieważ nowa strona prawdopodobnie doświadczy kilku 404s, powinieneś mieć zoptymalizowaną stronę 404 na miejscu. Wielu programistów nie zdaje sobie sprawy, że strona 404 może być doskonałym narzędziem do marketingu i / lub utrzymywania użytkowników na stronie.

Sprawdź tę technikę 404 do tworzenia więcej indeksowanych stron,

i sprawdź tę stronę, aby stworzyć atrakcyjny projekt 404.

Tworzenie nowych map witryn (HTML i XML)

Zawsze powinieneś mieć aktualną mapę witryny, ale jest to szczególnie ważne w przypadku uruchomienia lub przeprojektowania witryny. Jeśli jakakolwiek zawartość została przeniesiona do nowych adresów URL, mapa witryny może pomóc wyszukiwarce odkryć te nowe lokalizacje.

Umieść kody śledzenia na miejscu

Gdy masz pewność, że wszystko jest gotowe, umieść swój kod śledzenia analytics w źródle strony. Wszelkie strony docelowe konwersji powinny być również śledzone za pomocą odpowiednich kodów.

Będziesz potrzebował danych po ponownym uruchomieniu witryny. Jeśli zapomnisz umieścić swoje kody śledzenia, stracisz szansę na analizę wydajności nowej witryny.

Start! Odwróć Przełącznik!

Gdy uruchamiasz swoją nową witrynę, musisz zrobić dwie ważne rzeczy, zanim otworzysz butelkę szampana i świętujesz. Oto oni:

  1. Usuń wszystkie ograniczenia indeksowania (roboty.txt) na stronie dev – Dostosuj swoje roboty.txt, aby umożliwić indeksowanie nowej witryny. Upewnij się, że podałeś lokalizację mapy witryny w swoich robotach.txt.
  2. Prześlij swoją nową mapę witryny do Google w Narzędziach dla webmasterów Google – przejdź do Google Webmaster Tools > Crawl > Sitemaps. Dodaj nową mapę witryny, aby umożliwić rozpoczęcie indeksowania nowej witryny.

Po uruchomieniu: monitorowanie ruchu

Po zakończeniu uruchamiania wchodzi się w nowy, bardzo ważny etap: obserwowanie ruchu i rankingów. W tym czasie uważnie obserwuj swoje analizy. Twoim celem jest znalezienie nietypowych spadków ruchu, nagłych skoków 404 lub strat w rankingu słów kluczowych. Poniżej znajdują się trzy punkty krytyczne do monitorowania.

Możesz wykonać te zadania za pomocą narzędzi dla webmasterów Google.

Obserwuj stan indeksu Google

Miej oko na to, jak rzeczy są indeksowane w Google. Chcesz się upewnić, że Google indeksuje całą Twoją witrynę.

 

index status

Zwróć uwagę na błędy indeksowania

Po uruchomieniu witryny obserwuj tę stronę jak jastrząb. Jeśli widzisz strony 404, Utwórz listę i napraw je.

 

crawl errors

Obserwuj swój ruch

Ruch jest krytycznym wskaźnikiem pomiaru sukcesu SEO nowej witryny. Zachowaj bliskie karty na wszystko, co dzieje się z wzorcami ruchu.

Spójrz na wykresy poniżej. Odzwierciedlają one dwa różne wyniki procesu przeprojektowania witryny.

Jedna strona doświadczyła spadku ruchu w momencie przeprojektowania. Wkrótce potem udało się odzyskać większość ruchu.

 

traffic

 

Inna strona miała całkowitą utratę ruchu z powodu całkowitej niegospodarności SEO witryny. Nie odzyskał ruchu.

 

traffic drop

Wniosek

Jeśli postępujesz zgodnie z instrukcjami w tym poście, Twoja witryna nie ucierpi na losie, który widzisz na powyższym wykresie. Pewnie, doświadczysz pewnych wahań. Każda strona robi po przeprojektowaniu – to nieuniknione.

Jestem przekonany, że staranne i celowe przeprojektowanie witryny pozwoli Ci utrzymać 95% lub więcej istniejącego ruchu w witrynie. Duży spadek nie musi się zdarzyć. Ponadto, jeśli przeprojektowanie witryny zostanie pomyślnie wdrożone, a nowy projekt będzie lepszy, zobaczysz wzrost ruchu.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts