Czy zauważyłeś ostatnio cały sceptycyzm związany z marketingiem w mediach społecznościowych?
Zaprosiłem jednego z tych sceptyków, żeby dał upust Copybloggerowi w zeszłym tygodniu. Bob Hoffman jest prezesem tradycyjnej agencji reklamowej i poruszył kilka ważnych kwestii dotyczących prawdziwej interaktywności w Internecie. Niestety, jak wiele osób ironicznie zauważyło w komentarzach, Bobowi brakuje odpowiedzi.
Sceptycyzm Bob i inni wydają się być zainspirowani zbyt entuzjastycznymi promotorami mediów społecznościowych i marketingu” konwersacyjnego”. Chęć marketingowego tłumu 2.0 do przejścia do rozmowy jest odbierana być może trochę dosłownie (być może nawet przez nich).
Weterani reklamy i marketingu wskazują na brak perspektywy historycznej i podstawowego pragmatyzmu wśród uczniów manifestu Cluetrain(i pomimo własnego pragmatyzmu byłem jednym z pierwotnych sygnatariuszy tej rewolucyjnej misy). Konkurencyjni webmasterzy zwracają uwagę, że jedynymi stronami internetowymi, które kiedykolwiek zbudowali konsultanci mediów społecznościowych, są blogi, na których bez końca rozmawiają ze sobą.
Z drugiej strony, kto może winić kogokolwiek za entuzjazm wobec tego, co się dzieje? Media społecznościowe to wielka sprawa i ujawniają gigantyczną zmianę w mediach, marketingu, polityce, relacjach i kulturze. Doświadczeni marketerzy online rozumieją, że chociaż nie zmienisz ludzkiej natury, nie ma wątpliwości, że biznes jak zwykle nie pokona go w tym środowisku.
Obie strony debaty podnoszą ważne punkty, co oznacza, że obie strony częściowo się mylą. Zamiast brać strony, postanowiłem podzielić się pięcioma elementami, które kierują tym, jak buduję nowe zasoby medialne zasilane przez media społecznościowe, i pozwolić ci sam decydować, co myślisz.
1. Rozmowa Obserwacyjna
W kontekście komercyjnym najważniejsza jest rozmowa nie pomiędzy Sprzedającym a kupującym, ale między potencjalnymi i istniejącymi kupującymi. Ci ludzie są teraz uczestnikami mediów i producentami. Mówią o Twojej firmie, konkurencji i przestrzeni rynkowej, a ty musisz zwracać na to szczególną uwagę.
Podstawowym elementem marketingu są badania rynku. Nie obchodzi mnie, jak wielka jest Twoja treść lub Kopia, jeśli nie znasz historii, którą chcesz usłyszeć, najprawdopodobniej opowiesz historię, która przegapi cel.
W związku z tym media społecznościowe stanowią najbardziej niesamowite środowisko badań rynkowych, jakie kiedykolwiek znane. Oczywiście, możesz prowadzić ankiety i grupy fokusowe, a ludzie często powiedzą ci to, co według nich chcesz usłyszeć. Ale obserwowanie tego, co ludzie mówią do siebie w niefiltrowanym środowisku społecznym, jest prawdopodobnie znacznie bardziej autentyczne.
2. Wywołanie Rozmowy
Ważniejsze niż jakakolwiek pojedyncza rozmowa z perspektywą lub klientem, i o wiele ważniejsze niż to, co mówisz o sobie, jest to, co inni mówią o Tobie. Rozmowy, które wywołujesz, prowadzą do linków, subskrybentów, rankingów w wyszukiwarkach i sprzedaży, a teraz są przedsiębiorcy budujący dochodowe firmy, przyciągając uwagę mediów społecznościowych dzięki świetnym treściom i niezwykłym produktom i ofertom.
W” prawdziwym ” życiu świetny gospodarz wie, jak rozpocząć rozmowę, a następnie wraca, aby obserwować, co się rozwija. Poza word-of-mouth korzyści z rozpoczęcia rozmowy, która obraca się wokół ciebie lub Twojej firmy, można również dowiedzieć się wiele obserwując wyniki rozmów można rozpocząć.
Ktoś na Twitterze wyraził zdziwienie, że marudny post Boba pojawił się na Copybloggerze i zastanawiał się, dlaczego dałem mu platformę. Jak mówiłem, Bob nie zna wszystkich odpowiedzi, ale zadawał mądre pytania i doceniam to. Ale jak myślisz, dlaczego to zrobiłem? Miłej rozmowy, poczekam.
3. Treść Konwersacyjna
Wywołanie rozmowy w mediach społecznościowych nie jest takie trudne. Zachęcanie ludzi do mówienia w sposób, który prowadzi do ciągłych relacji z potencjalnymi klientami i klientami, wymaga jednak nieco więcej kontemplacji.
Content marketing jest najskuteczniejszą formą promocji w Internecie, jaką znalazłem od dekady,a media społecznościowe ułatwiają rozpowszechnianie i przyciąganie wyjątkowych treści niż kiedykolwiek wcześniej. Content marketing to związek marketing i dostarczanie treści skoncentrowanych na czytelniku / słuchaczu/widzu w tonie konwersacyjnym pozwala potencjalnym klientom i klientom odnosić się do Ciebie jako kogoś, kogo znają i oczekują kontaktu.
Nie popełnij błędu … nadal transmitujesz jeden do wielu, podobnie jak przerażające” masowe ” media, i nie chciałbyś tego w żaden inny sposób. Kiedy blogujesz, e-mailujesz, podcast lub vlogujesz do odbiorców opt-in, masz możliwość dostarczenia wiadomości i historii w skali, która sprawia, że warto to zrobić. Kluczem jest, aby ludzie czuli się tak, jakbyś rozmawiał z nimi jeden na jednego, nawet jeśli praktyczność to uniemożliwia.
4. Interaktywna Rozmowa
Oto część marketingu w mediach społecznościowych, która napędza wiele sceptycyzmu i być może, gdzie konwersacyjni ewangeliści marketingu stają się zbyt dosłowni. Tak, Internet jest interaktywny; twierdzenie, że jest inaczej, jest niedorzeczne. I tak, ludzie mogą zostawiać komentarze, riffować Twoje treści we własnych pisemnych, audio lub wideo transmisjach, głosować, dodawać zakładki, tweetować i tak dalej.
Wracając do punktu pierwszego, ludzie zdecydowanie pragną interakcji ze sobą, a ponieważ media społecznościowe stają się mniej nowatorskie i bardziej powszechne, poziom pouczającej rozmowy dla marketerów będzie tylko rosnąć. To, czy “normalni” ludzie pragną interakcji z markami i korporacjami, jest prawdziwym punktem odniesienia. Powiedziałbym, że większość ludzi nie chcesz rozmawiać z firmami, a jeśli grupa ludzi chce coś powiedzieć korporacji, prawdopodobnie ma katastrofę public relations.
Ale ludzie, którzy do chcesz wchodzić w interakcje z firmą są ważne pomimo ich stosunkowo małych liczb. Możesz zebrać potencjalne zastrzeżenia dotyczące zakupu z ich pytań i rozważyć zmianę praktyk w oparciu o skargi (ale uważaj tam—głosowa mniejszość często nie odzwierciedla poglądów reszty publiczności). Najważniejszą częścią “rzeczywistej” rozmowy online jest sposób, w jaki reagujesz, ponieważ jest o wiele więcej czających się niż mówców i mają wpływ na interakcję, która ma miejsce.
5. Kopia Konwersacyjna
Wreszcie nadszedł czas, aby skłonić ludzi do działania. Podczas gdy marketing w mediach społecznościowych z treściami i rozmowami przyniesie Ci biznes, dostaniesz więcej biznesu, tym lepiej wyraźnie wskażesz korzyści z zakupu. Co ważniejsze, należy wyraźnie zapytaj ludzi do robienia z tobą interesów.
Model kopiowania konwersacji online sięga prawie wieku i został opracowany przez bezpośrednich marketerów. Podczas gdy bezpośrednia Kopia odpowiedzi jest często kojarzona z szumem i olejem wężowym, student tej dyscypliny będzie również widział niezliczone niesamowite historie napisane autentycznym, ludzkim głosem. I to właśnie działa.
Jeśli Mogę być tak odważny, umiejętności copywritingu są niezbędną podstawową umiejętnością we wszystkich aspektach marketingu w mediach społecznościowych. Dlatego wybrałem copywriting jako temat mojego wkładu w rozmowę branżową (więcej na ten temat poniżej). Nie dlatego, że jestem najlepszym copywriterem na świecie, ale dlatego, że jest że ważne (i nikt inny tego nie robił).
Rozmowa O Rozmowie
Mówimy do siebie? Tak, i to dobrze.
Powodem jest tak wiele kazirodczych dyskusji na temat marketingu w mediach społecznościowych, ponieważ jesteśmy w czołówce nowej branży medialnej. Jesteśmy ludźmi, którzy kształtują przyszłość i ważne jest, abyśmy wymieszali ją w staromodny sposób-z dyskursem, debatą i niezgodą.
Myślisz, że początkujący gracze w radiu rozmawiali i walczyli między sobą? A co z filmem, telewizją sieciową, telewizją kablową, Betamax, VHS, CD, DVD, HD?
Oczywiście, że tak i nadal tak jest, jak powinno być.
Więc porozmawiajmy dalej.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i współzałożycielem Teaching Sells and Lateral Action.