Branża ecommerce jest bardzo konkurencyjną przestrzenią.
To dlatego, że popularność zakupów online rośnie w szybkim tempie.
W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna e-commerce przekroczyła 2,3 mld dolarów na całym świecie. Oczekuje się, że liczba ta podwoi się w ciągu najbliższych trzech lat.
Można śmiało powiedzieć, że konsumenci będą nadal kupować z platform ecommerce.
Ta wiadomość powinna być niezwykle zachęcająca dla marek ecommerce. Ale z tak wielu konkurentów na całym świecie, trzeba wymyślić sposoby, aby oddzielić się od tłumu, jeśli chcesz przetrwać i rozwijać.
W przeszłości mówiłem ci jak uzyskać pierwszą sprzedaż z nowej witryny ecommerce.
Ale teraz, gdy masz te początkowe sprzedaży z drogi, trzeba wymyślić strategię zrównoważonego rozwoju.
Można to zrobić na wiele sposobów. Na przykład, wykorzystanie handlu społecznościowego w celu zwiększenia sprzedaży ecommerce to dochodowa taktyka marketingowa.
Oferowanie rabatów, kierowanie do właściwych odbiorców i przyjmowanie wielu opcji płatności to tylko niektóre z moich ulubionych sposoby szybkiego zwiększenia sprzedaży e-commerce.
Musisz jednak pójść o krok dalej i zrozumieć zachowania zakupowe konsumentów. Wiemy, że 85% konsumentów użyj Google, aby znaleźć produkty przed dokonaniem zakupu.
Mniej więcej 33% kliknięć przejdź do górnego wyniku SERP Google. 75% wszystkich kliknięć odbywa się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Co to oznacza dla ciebie?
Zasadniczo, jeśli witryna e-commerce nie jest najlepszym wynikiem, gdy konsument rozpoczyna wyszukiwanie produktów, nie wygenerujesz nowych potencjalnych klientów z ruchem organicznym.
Jak poprawić ranking wyszukiwania? Search engine optimization.
Postępuj zgodnie ze wskazówkami, które opisałem w tym przewodniku, a będziesz w stanie prowadzić sprzedaż e-commerce za pomocą taktyki SEO.
Przeprowadzenie badania słów kluczowych
Jeśli chcesz mieć udaną strategię SEO, musisz zacząć od badania słów kluczowych.
Pomoże Ci to zrozumieć wyszukiwane hasła, które konsumenci wpisują podczas zakupów produktów, które sprzedajesz. Google AdWords to świetne miejsce na początek.
Narzędzie do planowania słów kluczowych pokaże Ci słowa i frazy związane z Twoimi produktami, usługami i branżą.
Będziesz mógł zobaczyć, jak często ludzie szukają tych słów. Wyniki pokażą również, jak ilość tych słów i terminów zmienia się co miesiąc.
Korzystając z tych informacji, będziesz mógł odpowiednio zaktualizować swoją witrynę, aby pasowała do najpopularniejszych wyszukiwanych haseł.
Te subtelne zmiany w witrynie ecommerce zwiększą szanse, że Twoje strony pojawią się jako najlepszy wynik wyszukiwania.
Teraz otrzymasz więcej organicznego ruchu wyszukiwania, który ostatecznie pomoże Ci zwiększyć sprzedaż.
Rozpocznij blogowanie
Gdy już masz swoje słowa kluczowe, musisz dodać je do swojej witryny.
Oczywiście, możesz dodać je do stron produktów i opisów, ale to samo nie zwiększy twojego zasięgu. Chcesz umieścić te słowa kluczowe w jak największej liczbie miejsc w swojej witrynie.
Dlatego musisz dodać bloga do swojej witryny ecommerce.
Badania pokazują, że średnia liczba słów na pierwszej stronie wyników Google jest 1890 słów. Założę się, że Twoje opisy produktów nie są tak długie.
Ale to idealna długość dla posta na blogu.
Jest wiele korzyści z blogowania, oprócz tego, że jest to miejsce, w którym można używać słów kluczowych:
Twój blog daje możliwość tworzenia linków wewnętrznych. Te linki mogą kierować odwiedzających do innych postów na blogu lub do stron produktów.
Blogowanie zwiększa szanse, że Twoja marka będzie w stanie również tworzyć linki zwrotne.
Inne strony internetowe mogą odwoływać się lub zawierać informacje z jednego z Twoich postów. W rezultacie, będą Ci przypisać jako źródło z linkiem.
Połączenie tych linków wewnętrznych i linków zwrotnych poprawi Twój ranking wyszukiwania organicznego.
Ponadto blogi te dadzą Ci możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług. Możesz udostępnić demonstracje lub Przewodniki krok po kroku, które zachęcają odwiedzających do dokonania zakupu.
Używaj słów kluczowych z długim ogonem w nazwach i opisach produktów
Ponad połowa wszystkich wyszukiwań to co najmniej cztery słowa.
Musisz o tym pamiętać, gdy przeprowadzasz badania słów kluczowych, które omówiliśmy wcześniej.
Dodaj słowa kluczowe long-tail do swojej witryny ecommerce. Umieść je w nazwach swoich produktów i ich opisach.
Słowa kluczowe o długim ogonie nie mają tak dużej liczby wyszukiwań. Oznacza to, że jest mniejsza konkurencja ze strony innych marek używających słów kluczowych do swoich strategii SEO.
Ale zwiększy to szanse, że będziesz najlepszym wynikiem wyszukiwania dla tych konkretnych terminów. Dlatego słowa kluczowe o długim ogonie zwykle mają wyższe współczynniki konwersji.
Oto przykład jak słowa kluczowe long-tail praca:
Korzystając z powyższego przykładu, załóżmy, że jesteś witryną ecommerce sprzedającą rowery. Oczywiście masz mnóstwo konkurencji w tej przestrzeni.
Jeśli nie jesteś globalnym gigantem, jest mało prawdopodobne, że Twoja strona będzie najlepszym wynikiem wyszukiwania dla słowa ” rower.”
Ale jeśli sprzedajesz krążowniki plażowe, to jest to trochę bardziej szczegółowe. Liczba wyszukiwań dla frazy nie będzie tak wysoka, a prawdopodobieństwo konwersji nieznacznie wzrośnie.
Zrób krok dalej i dodaj jeszcze więcej informacji opisowych.
Jeśli użyjesz “black 10-speed beach cruiser” jako słowa kluczowego o długim ogonie, dotrzesz do bardzo konkretnej publiczności. Są szanse, że jeśli ktoś użyje tej frazy do wyszukiwania przedmiotu, będziesz jednym z najlepszych wyników.
Ułatwia to również życie konsumenta. Zamiast ręcznie przewijać strony produktów w witrynie, aby znaleźć konkretny element, będą po prostu wyszukiwać go za pomocą opisowych słów kluczowych.
Ponieważ oferujesz dokładnie to, czego szukają, częściej będą kupować w Twojej witrynie e-commerce.
Nie komplikuj swojej architektury witryny
Nie starając się tu zbyt technicznie, wyjaśnię podstawowe pojęcia indeksowania i indeksowania.
Wszystkie główne wyszukiwarki, takie jak Google, używają botów do indeksowania informacji zawartych na stronach internetowych. Te zautomatyzowane boty są również znane jako roboty internetowe.
Informacje na tych stronach są przechowywane w indeksie wyszukiwarki.
Gdy konsument wyszukuje termin, wyszukiwarka odwołuje się do indeksu i wybiera strony z najbardziej odpowiednimi wynikami.
Ale jeśli architektura Twojej witryny jest zbyt skomplikowana, boty mogą nie indeksować poprawnie wyników, a Twoja witryna nie będzie najlepszym wynikiem wyszukiwania.
Upraszczając swoją architekturę, sprawisz, że Twoja strona będzie łatwiejsza do odczytania, a także będzie bardziej godna zaufania.
Oto podstawowa Architektura format, który możesz śledzić:
Prosta Architektura witryny ułatwi również odwiedzającym nawigację po wylądowaniu na stronie.
Pomoże to również zwiększyć szanse na uzyskanie większej liczby konwersji. Ale wkrótce porozmawiamy o prostych projektach.
Zidentyfikuj i napraw wszelkie błędy
Błędy w witrynie będą miały negatywny wpływ na ranking wyszukiwania.
Jak właśnie omówiłem, Wyszukiwarki używają botów do skanowania treści w Internecie. Te wyszukiwarki nie chcą wysyłać konsumentów do witryn, które mają problemy.
Niektóre typowe błędy ze stronami internetowymi to:
- przekierowania
- niedziałające linki
- duplicate content
- problemy z obrazami
Zakładam, że celowo nie masz problemów z witryną. Możesz mieć uszkodzone linki, nie wiedząc o tym.
Dlatego musisz mieć narzędzia, które pomogą Ci zidentyfikować wszelkie błędy, aby móc je naprawić tak szybko, jak to możliwe.
Polecam wypróbowanie takiego narzędzia jak SEO Spider z Krzycząca Żaba:
To narzędzie to indekser stron internetowych, podobny do tych używanych przez wyszukiwarki.
Możesz przeanalizować SEO swoich stron, aby zobaczyć, co należy poprawić lub naprawić.
Narzędzie będzie identyfikować błędy serwera, niedziałające linki i przekierowania audytu. To oprogramowanie będzie nawet analizować tytuły stron i znaleźć duplikaty treści.
Oprogramowanie Screaming Frog można zintegrować z Google analytics. Pomoże to uzyskać bardziej odpowiednie wyniki pod względem konwersji, współczynników odrzuceń i transakcji e-commerce.
Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych
Wiemy, że 60% wszystkich wyszukiwań pochodzą z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, nie będzie to najlepszy wynik wyszukiwania.
Musisz rozpoznać, jak ludzie używają urządzenia mobilne.
Jak widać, 80% ludzi korzysta ze smartfonów. Tylko 14% osób korzysta tylko z komputera bez urządzenia mobilnego.
Twoja marka ecommerce musi zrozumieć dominujące trendy mobilne 2018. Wykorzystaj tę wiedzę, aby zaktualizować swoją witrynę ecommerce.
Według rankingu Alexa, ponad 80% z najlepszych stron internetowych są przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Ponadto 48% konsumentów korzysta z wyszukiwarek do prowadzenia badań z tych urządzeń.
Niech wszystkie te informacje zapadną się na chwilę. Zadaj sobie pytanie, czy Twoja witryna ecommerce dostosowała się do tych trendów.
Jeśli nie, może to być powód, dla którego Wyszukiwarki nie dają Twojej witrynie wysokiej pozycji w rankingu.
Optymalizacja witryny ecommerce dla urządzeń mobilnych pomoże ci uzyskać większy ruch od konsumentów przeglądających ze smartfonów i tabletów.
Popraw szybkość ładowania strony
Jeśli ładowanie stron trwa zbyt długo, wyszukiwarki będą karać Twój ranking.
Ma to związek z wcześniejszą dyskusją na temat identyfikowania i naprawiania błędów w witrynie. Czasami te problemy mogą być powodem, dla którego otwieranie stron trwa tak długo.
Jeśli na twojej stronie nie ma żadnych błędów, możesz po prostu mieć zbyt skomplikowany projekt. Ale wkrótce porozmawiamy o tym bardziej szczegółowo.
Niektórzy z was mogą po prostu potrzebować uaktualnić usługę hostingu. Wybór najtańszej opcji może być kuszący, ale na dłuższą metę zaszkodzi ci.
Oprócz strategii SEO, szybkość ładowania strony wpłynie również na odwiedzającego zachowanie przeglądania:
Jak widać, zaledwie kilka sekund może drastycznie zmienić współczynnik odrzuceń. To najwyraźniej nie jest dobre dla Twojego biznesu.
Załóżmy, że udało ci się uzyskać pozycję na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Potencjalny klient kliknie na Twoją stronę. To świetna wiadomość. Ale załadowanie strony trwa zbyt długo, więc zamiast tego odchodzą i przechodzą na stronę konkurenta.
Właśnie straciłeś szansę na sprzedaż.
Zrób wszystko, co w twojej mocy, aby zwiększyć szybkość ładowania strony. Chcesz, żeby było tak szybko, jak to możliwe. Poprawi to ranking wyszukiwania i pomoże zwiększyć sprzedaż.
Uprość projekt swojej witryny ecommerce
Skomplikowany projekt może być jednym z powodów, dla których witryna nie ładuje się szybko. Dlatego strony internetowe z prostymi projektami mają wyższe współczynniki konwersji.
Dotyczy to również architektury Twojej witryny-tematu, który omówiłem powyżej.
Jeśli Twoje strony są zagracone i trudne w nawigacji, Wyszukiwarki nie będą ich wysoko Oceniać.
Ponadto prostota witryny zachęci użytkowników do dłuższego pozostania na stronach. Algorytm Google rozpozna to i odpowiednio Cię uszereguje.
Warto też przyjrzeć się najważniejsze powody do porzucenia koszyka:
Tak, oczywiście próbujesz poprawić swoje SEO.
Ale ostatecznie chcesz zwiększyć sprzedaż. Strony internetowe o skomplikowanej nawigacji i długich procedurach kasowych powodują, że konsumenci porzucają swoje koszyki zakupowe.
Oto coś jeszcze, o czym warto pamiętać: 75% konsumentów powiedzmy, że oceniają wiarygodność marki na podstawie projektu strony internetowej.
A 85% pierwszego wrażenia użytkownika witryny jest związane z jej wyglądem.
Dodaj meta opisy do swoich stron
Jeśli nie jesteś zaznajomiony z opisami meta, pozwól mi wyjaśnić, czym one są.
Są to krótkie, 155-znakowe streszczenia zawartości stron.
Z punktu widzenia konsumenta meta opis strony daje im więcej informacji o tym, czego mogą się spodziewać po kliknięciu linku z wyników wyszukiwania.
Istnieje pewna debata, czy te opisy mają bezpośredni wpływ na SEO. Oczywiste jest jednak, że odpowiedni opis meta może pomóc zwiększyć szanse na uzyskanie kliknięć, gdy Twoja witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania.
Podświetliłem meta opisy, które pojawiły się podczas wyszukiwania w Google “Men’ s yoga apparel ” —bardzo szeroki parametr wyszukiwania:
Najlepsze meta opisy zawierają użyteczne słowa. Spójrz na niektóre z powyższych przykładów:
- znajdź
- odkryj
- sklep
Meta opisy powinny również zawierać słowa kluczowe. Postaraj się, aby Twój był wyjątkowy, aby wyróżniał się z tłumu.
Jak widać z powyższych wyników, każda strona używa nieco innej strategii, aby dać jej przewagę nad konkurentami.
Wniosek
Aby wygenerować nowe leady i zmaksymalizować zasięg witryny ecommerce, musisz skupić się na strategii SEO.
Ostatecznie pomoże to zwiększyć sprzedaż.
Przeprowadzenie badania słów kluczowych. Dodaj słowa kluczowe z długim ogonem do opisów produktów i tytułów. Rozpocznij blogowanie i dodaj słowa kluczowe do swoich postów.
Uprość architekturę swojej witryny i projektowanie stron.
Użyj narzędzi, które pomogą Ci zidentyfikować błędy w witrynie, aby móc je naprawić tak szybko, jak to możliwe.
Skoncentruj się na szybkości ładowania strony i zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. To nie tylko poprawi ranking wyszukiwania, ale także pomoże Ci zwiększyć konwersje.
Dodaj do swoich stron użyteczne meta opisy, które zachęcają konsumentów do klikania na Twoją witrynę nad innymi opcjami w wynikach wyszukiwania.
Użyj tego przewodnika jako odniesienia do ulepszenia strategii SEO ecommerce.
Jak twoja witryna ecommerce wykorzystuje taktyki SEO do zwiększania sprzedaży?