Jak wyjść w stylu z zakończeniem

Po wciągnięciu ludzi w nagłówek, zauroczeniu ich otwarciem i wysłaniu ich po śliskiej zjeżdżalni z każdym zdaniem, aż do zakończenia, możesz się zastanawiać…

Jak mam to zapakować?

Jak zacząć określi, czy zostaniesz odczytany, ale how you end określi, w jaki sposób ludzie feel o doświadczeniu. I, w zależności od twoich celów, twoje zakończenie zadecyduje o sukcesie utworu jako całości.

Zacznij od zakończenia w umyśle

Jednym z kluczy do udanego zakończenia jest dokładne zrozumienie, gdzie próbujesz zabrać czytelnika, zanim napiszesz słowo. Zwykle robię to wszystko w mojej głowie, zanim napiszę artykuł, ale jeśli to nie działa dla ciebie, zrób szybki zarys i podaj dokładnie, jaki jest sens artykułu.

Celem każdego skutecznego pisania jest zabranie czytelnika na przyjemną, pouczającą przejażdżkę z punktu A do punktu B, prawdopodobnie przekonując po drodze. Aby to zrobić, musisz mieć jasność przed rozpoczęciem.

5 Sposobów na zamknięcie jak mistrz

Oto pięć ogólnych sposobów na zamknięcie sprawy, w zależności od celów:

1. Podsumowanie

Słyszałeś kiedyś o takich radach?

Powiedz im, co zamierzasz im powiedzieć… powiedz im… powiedz im, co im powiedziałeś.

To trzyczęściowe podejście jest krytyczne ze względu na psychologiczne znaczenie prymatu (tego, co przyjmujemy jako pierwsze) i recencji (tego, co przyjmujemy jako ostatnie). To ta środkowa część, która się zamyka.

Jak mówi Kevin Kline jako Otto w rybce zwanej Wandą:

Co to było za środek?

Powiedz im to, co im powiedziałeś.

2. Wezwanie do działania

Ulubioną odpowiedzią copywritera jest wezwanie do działania … co chcesz, aby ktoś zrobił? Chcesz coś kupić, zadzwonić, pobrać raport, dodać wpis do zakładki, zostawić komentarz lub kliknąć w link?

Nie zapomnij zapytać, lub, w razie potrzeby, tell czytelnik, co robić. Jeśli sprawisz, że ludzie sami to zrozumieją, mniej ludzi wykona pożądane działanie.

Wyjaśnij, co chciałbyś, żeby się stało.

3. Inspire

Często wielki kawałek pisma ma na celu sprawić, że ludzie myślą lub czują się w określony sposób, a w takich przypadkach po prostu poproszenie lub powiedzenie im, aby to zrobili, jest odwrotne do zamierzonego. W takich sytuacjach znalezienie pomysłowego sposobu na pozostawienie rzeczy czytelnikowi jest kluczowe.

Jeśli jesteś zainspirowany, gdy piszesz post, twój wniosek wiele razy wypracuje się na podstawie sposób, w jaki zacząłeś. Przywiąż swój wniosek z powrotem do otwarcia, ale nie przeliteruj wszystkiego dla czytelnika. Raczej niech czytelnik powiedz sobie historia.

4. Skrypt Postu

Kolejny ulubiony copywriting, P. S. jest w rzeczywistości strategicznym urządzeniem zaprojektowanym, aby zachęcić ludzi do czytania głównej kopii. W direct mail Ludzie na ogół przeczytają nagłówek i kilka zdań, odwrócą się do końca i zobaczą, kto go podpisał i zauważą P. S. Sprawdź świetny post Roberta Rosenberg na temat pisania P. S. z perspektywy listu sprzedażowego.

Skrypt postu jest często używany w blogowaniu, chociaż możesz go nie rozpoznać… nazywa się aktualizacją. Gdy post zostanie zaktualizowany o nowe informacje na końcu i pojawi się z powrotem w Bloglines, możesz przeczytać przyciągającą wzrok aktualizację, nawet jeśli nie przeczytałeś oryginalnego postu, który następnie poprosi Cię o przeczytanie całości.

Chyba właśnie uwolniłem potwora.…

5. Cliffhanger

Tak często online, naszym celem jest po prostu, aby upewnić się, że ludzie zwracają uwagę następnym razem, gdy pojawimy się, czy to będzie następny e-mail, post na blogu lub rata w samouczku. W takich sytuacjach ważne jest, aby budować ciekawość z przekonującym powodem, aby pozostać na bieżąco.

Weź przykład z Tinsel Town na cliffhangers. Choć niektórzy byli rozczarowani drugim filmem Piraci z Karaibów (średni film też jest trudny), to cliffhanger kończy wszystko, ale gwarantuje, że trzecia część będzie ogromna.

W Podsumowaniu

Zakończenia są kluczowe, ponieważ ostatnie wrażenie, które zostawiasz z ludźmi, jest najważniejsze, zarówno pod względem reakcji, jak i emocji. Dlatego jasne zrozumienie, jakie są Twoje cele dla utworu i wiedza, dokąd zmierzasz na początku, są kluczem do wyjścia ze stylem.

Przeczytaj ten post od Kathy Sierra, jeśli chcesz więcej świetnych wskazówek na temat skutecznych zakończeń.

Następnym razem przyjrzymy się niebezpieczeństwu słuchania rad takich jak ja….

P. S. której z 5 technik zamykania nie używałem?

Total
0
Shares
Related Posts