Jak uniknąć Plagi zanieczyszczeń

Seth Godin uważa, że ruch globalnego ocieplenia mógłby potrzebować lepszych copywriterów.

Nie wdając się w debatę na temat podstawowej nauki, Seth wykorzystuje globalne ocieplenie jako przykład tego, jak sposób opowiedzenia historii ma większe znaczenie niż podstawowe fakty. Uważa, że w tym przypadku sprowadza się to do wyboru niewłaściwych słów, gdy ostrzega o możliwości katastrofalnych zmian klimatycznych.

Globalny dobrze.

Ciepły dobrze.

Nawet szklarnie to dobre miejsca.

Jak “globalne ocieplenie” może być złe?

Nie żartuję. Gdyby problem nazywał się “rak atmosfery” lub “śmierć zanieczyszczenia”, cała rozmowa zostałaby oprawiona w inny sposób.

Sam nazwałbym to “plagą zanieczyszczeń” (gdybyś nie zgadł). Rak i śmierć to rzeczy, które zdarzają się jednostkom, ale zaraza spustoszyła całe cywilizacje. To historia, która ma szansę skłonić ludzi do działania.

Lekcja marketingu jest jasna. Jeśli cała banda naukowców uważa, że nasze obecne praktyki mogą doprowadzić do katastrofy ekologicznej, a wszyscy ziewają, ponieważ historia nie jest wystarczająco żywa, co stanie się z głupim biznesem z kiepską historią?

Widzieliśmy, że w sytuacji rywalizacji lepsza historia zwykle wygrywa, nawet czasami z większą zasługą. Wiemy, że ludzie decydują na podstawie emocji, a następnie uzasadniają logiką. I wiemy, że gdy pewna liczba osób przyjmie historię jako taką, którą chce usłyszeć, istnieje duża szansa, że wielu innych też to zrobi.

W dzisiejszym środowisku biznesowym nie wystarczy mieć historię. To musi być żywa, wciągająca historia, która łączy się na poziomie emocjonalnym. Cokolwiek mniej może prowadzić do katastrofy.

Total
0
Shares
Related Posts