To, co było, stanie się ponownie, to, co zostało zrobione, stanie się ponownie; nie ma nic nowego pod słońcem. ~ Księga Koheleta 1: 9
Bycie kreatywnym w świecie, w którym nic nie jest nowe, jest trudne. Wszyscy chcemy wstrząsnąć ziemią i przenieść góry naszymi genialnymi pomysłami i grzmiącymi wpisami na blogu, ale to trudne.
Wszystko już zostało powiedziane. Znalezienie kąta jest wyzwaniem.
Jasne, nadanie naszej pracy osobistego głosu pomaga być oryginalnym. O wiele bardziej satysfakcjonujące jest przeczytanie postu, który niesie osobowość i poczucie głosu pisarza. W końcu każdy z nas jest wyjątkowy, z unikalnymi myślami i spostrzeżeniami, które odróżniają nas od następnej osoby.
Czy twój własny głos wystarczy?
Kiedy piszesz o wspólnych pojęciach, które każdy może znaleźć w podręczniku, nie jesteś oryginalny. Autor podręcznika prawdopodobnie też nie był oryginalny. Koncepcje i teorie, które staramy się przedstawić jako różne, były wykonywane wielokrotnie pod każdym możliwym kątem.
„Pokonanie martwego konia” nabiera nowego znaczenia dzięki ponad 17 milionom blogów.
To, co stare, znów jest nowe
Rzućmy okiem na to, co możesz zrobić, aby podstawowa koncepcja „Information 101”, która nie jest w ogóle Nowa, okazała się bardziej kreatywna i wyjątkowa:
- Tchnij koncepcję 101 osobistym doświadczeniem, które przeżyłeś, aby doprowadzić wiadomość do domu. Koncepcja może nie jest oryginalna, ale jej zastosowanie i wpływ na twoje życie również na pewno jest. Nikt nie przeżył tego, co Ty. Nikt poza Tobą nie doświadczył twojego życia.
- Dodaj kilka przykładów, które nie są tym, o czym ludzie pomyślą automatycznie. Korzystanie ze zwykłych jest po prostu zbyt łatwe. Jeśli znajdziesz go w wyszukiwarce Google, nie jest wystarczająco dobry. Zejdź z utartych ścieżek. Rozciągnij umysł i poszukaj metafory lub analogii, która jest inna, nawet jeśli Twoja główna koncepcja nie jest.
- Cofnij się w czasie. Mając za sobą wieki, historia zapewnia bogactwo bogatych doświadczeń, które możesz czerpać i przenosić do swojej pracy. Wykorzystaj opowiadanie historii, aby wywinąć opowieść z przeszłości i wykorzystać ją jako przykład dla koncepcji, o której piszesz dzisiaj.
Daj Sobie Ograniczenia
Jednym z największych problemów w byciu kreatywnym jest to, że staramy się otworzyć szeroko nasze umysłowe drzwi i wykonać skok. Dla niektórych ludzi, to działa dobrze. Umysł lata na wiatrach wyobraźni, łapiąc powiew inspiracji.
Dla innych ten skok kończy się rozpryskiwaniem. Nasz umysł staje się pusty. Nie możemy myśleć. Staramy się być inni, ale wszystko, o czym myślimy, to stare dzieje.
To przytłaczające.
To prawie beznadziejne.
Prokrastynatorzy mają odpowiedź. Ci ludzie odkładają wszystko do ostatniej chwili. Celowo ignorują to, co mają do zrobienia i ograniczają swój czas. Potem zaczęli działać z minutami do stracenia i pracą do wykonania.
I świetnie się spisują. Ograniczony zbliżającym się terminem, prokrastynatorzy osiągają wiele. Używają wszelkich zasobów, jakie mogą. Tworzą również wynik, który jest często o wiele lepszy niż to, co byłoby, gdyby sami chodzili.
Więc ogranicz się. Poproś znajomego, aby dał ci temat tytułowy, lub temat lub trzy punkty do omówienia. Zobacz, jak twoja kreatywność reaguje na wyzwanie związane z dopasowaniem się do ograniczeń.
Możesz być zaskoczony.
Zabawa ze smokami
Oto mentalne wyzwanie przełamania bariery kreatywności:
Wybierz trzy losowe słowa. Nieważne, czym są. Mogą to być na przykład Owce, bzy i smoki.
Napisz trzy akapitowy post na blogu na temat copywritingu, a każde z wybranych słów będzie skupione na jednym akapicie.
Poświęć wszystkie swoje zasoby. Uwolnij swoją kreatywność wewnątrz ograniczeń, aby wędrować swobodnie. Znajdź sposoby, aby odnieść słowa do tematu. Użyj metafor. Przykłady zastosowania. Użyj historii. Opowiedz historię.
- Niemożliwe? Wcale nie.
- Wymagający? Jasne.
- Warto? O tak.
Ograniczając Twoją kreatywność, musi rozciągnąć się poza swoją strefę komfortu, aby znaleźć rozwiązanie. Przechodzi przez proces rozgrzewki, podczas gdy neurony mózgowe zaczynają strzelać. Wtedy pojawi się wybuch pomysłu, który nagle rozpali ogień.
Napiszesz. Poczujesz pośpiech.
A potem będziesz cieszyć się satysfakcjonującym ochłodzeniem, gdy wypolerujesz swoje post-bzy, smoki i w ogóle.
Byłbyś zdumiony tym, co może wymyślić twoja kreatywność. Czy jesteś gotowy na wyzwanie?