Neil ’ s introduction of the author: Kiedy myślę o brandingu, projektowaniu logo i projektowaniu wspaniałych produktów, jest jedna osoba, z którą uwielbiam pracować. Pracuje ze mną od wielu lat i dla kilku moich firm. Nazywa się Ian Main, a ten post – oparty na jego najnowszej pracy helping me rebranding Quick Sprout—jest o przemyśleniach Iana na temat tego, jak stworzyć świetną markę.
Oto Ian.:
Kiedy dorastałem w Australii, w każde Boże Narodzenie, moja rodzina jechała siedem godzin, aby odwiedzić moich dziadków. Na tej wycieczce było pięć restauracji McDonald ’ s, a ja dokładnie wiedziałem, gdzie każda z nich jest i jaka jest odległość między nimi. Drużyny sportowe, dla których grałem, rozdały Bony Podarunkowe McDonald 's, a McDonald’ s sponsorował sprzęt i ceremonie naszej drużyny.
Kolory, zapachy, dźwięki i smak McDonald ’ s wywołały zachwycające wspomnienia, kiedy byłem młody. Wspomnienia mojej młodszej osoby cieszącej się prostymi rzeczami, takimi jak szczęśliwe posiłki, pozostały ze mną jako dorosły. McDonald ’ s zawsze kojarzy mi się z tymi dobrymi uczuciami.
Do tej pory prawdopodobnie zastanawiasz się, jak to możliwe, aby stworzyć markę tak niezapomnianą, jak McDonald ’ s…
Kluczowe składniki do stworzenia niezapomnianej marki
Po ośmiu latach, Quick Sprout wprowadza nowe logo 23 marca 2015 roku, jako część nadchodzącej aktualizacji marki, która zostanie zaprezentowana w 2015 roku. Chcemy podzielić się naszym procesem i tym, czego się nauczyliśmy, jednocześnie dając Ci wewnętrzne spojrzenie na to, gdzie chcemy wziąć markę Quick Sprout.
Zrozumienie, kim są twoi klienci i jak postrzegają Twoją firmę, jest najważniejszą częścią tworzenia wspaniałej marki. Zarówno pracownicy, jak i klienci rozwijają pozytywne lub negatywne uczucia wobec firmy w oparciu o to, w jaki sposób firma reprezentuje i postępuje: poziom uczciwości i stopień, w jakim dostosowuje się do własnych wartości i przekonań.
Czy Twoja marka jest osiągalna? Czy klienci mogą myśleć o Twojej firmie jako o czymś namacalnym, osobistym i realnym? Jeśli Twoja marka działa i czuje się otwarta, zachęcająca i ludzka-tak jak Ty – będziesz mógł prowadzić rozmowę z klientami tak, jak robią to przyjaciele.
Logo to nie marka. Twoja praca nie kończy się, gdy twoje logo zostanie zatwierdzone. Stworzenie marki jest podobne do procesu pisania briefu projektowego lub badania kluczowych wyróżników. Logos to jeszcze jeden sposób na stworzenie obecności, języka, połączenia-czegoś, co jest powszechnie rozumiane i lubiane.
Potrzebujesz czterech składników, aby stworzyć udaną markę:
- Anzrozumienie Twoich klientów
- Życzliwość wobec Twoich klientów
- Szczerość w jaki sposób prezentuje się Twoja firma
- Głębokość poza kolorem i typografią
Wpływaj na życie ludzi. Niech zwolnią, tworząc osobiste połączenie. Pamiętaj, chodzi o nich, nie o Ciebie. Daj im radość, wiarę i ufność w to, co czynicie, i powód, aby się ulepszyć w tym, co oni czynią. To tworzy doświadczenia, które z kolei tworzą wspomnienia.
Błędy, których należy unikać podczas tworzenia marki
Przypomnij sobie marki z lat 60-tych. Jak udało im się przetrwać próbę czasu? Powinieneś dążyć do stworzenia marki, którą ludzie chcą przyklejać do zderzaka samochodu lub tatuować na swoich ciałach!
„Twoja marka jest tym, co ludzie mówią o tobie, gdy nie jesteś w pokoju.”- Jeff Bezos, założyciel Amazon
Upewnij się, że zadajesz właściwe pytania dotyczące twojej firmy i klientów. Twoim celem jest dostosowanie przekazu, przekonań i wartości firmy do tworzonej przez Ciebie tożsamości marki. Pomoże Ci to uniknąć generowania niewłaściwego tonu lub emocji i zapewni utrzymanie wizerunku Twojej firmy.
Kiedy pracujesz z ludźmi, którzy od jakiegoś czasu zajmują się brandingiem, często otrzymujesz 2-3 koncepcje, dzięki czemu możesz wyrazić swoją opinię. Powodem tego jest to, że minimalizuje nacisk na każde pojedyncze podejście i pozwala na wczesne i często w procesie przekazywania informacji zwrotnych.
Strony internetowe, takie jak 99designs, które pozwalają przesłać prośbę i uzyskać wiele opcji, mogą być pomocne w tym procesie. Korzystając z tych witryn, upewnij się, że przed rozpoczęciem pracy nad tworzeniem marki dostarczasz wystarczającą ilość informacji o swojej firmie.
Wybieranie kolorów dla Twojej marki
Odpowiedzi na pytania dotyczące twojej firmy pomogą Ci dokonać najlepszego wyboru kolorów. Wiedza, jakie kolory są używane w Twojej branży, w tym przez konkurentów, jest świetnym sposobem na rozpoczęcie tego procesu.
Uzasadnienie logo i przyszłe wytyczne dotyczące marki powinny dokumentować wybory kolorów, ich znaczenie i najlepsze praktyki.
Wiedz, że kolory mogą reprezentować różne emocje, uczucia i wspomnienia. Podczas badania kolorów, polecam sprawdzić te 3 infografiki:
- Jak kolory wpływają na zakupy
- Jak kolory wpływają na konwersje
- Kompletny przewodnik po zrozumieniu psychologii konsumenta
Symbole. Wspólny trend.
Logo można sklasyfikować jako te trzy typy:
- Symbol / Logomark
- Logotyp/Znak Towarowy
- Znaki Kombinowane
Ostatnio pojawił się trend z logotypami i tożsamościami marki, aby reprezentować markę za pomocą samego symbolu. Podczas gdy ruch ten rozwija się obecnie w Internecie, przemysł samochodowy już od dłuższego czasu stosuje to podejście. Producenci samochodów decydują się na umieszczenie swoich symboli jako odznaki honorowe na przedniej i tylnej części samochodu, jednocześnie zastrzegając logotyp do bardziej oficjalnych celów, takich jak Papierkowa robota lub podręczniki znajdujące się w schowku.
Kiedy myślimy o symbolach jako logo, Apple jest jedną z firm, które natychmiast przychodzą na myśl. Symbole są zaprojektowane tak, aby były unikalne, aby wywoływały rozpoznawalność i były prezentowane w sposób pozwalający na szerszą interpretację odwołującą się do naszych emocji i wspomnień.
Wiele symboli, które widzimy dzisiaj, ewoluowało do swojej obecnej formy na przestrzeni lat, a nawet dziesięcioleci. Apple, Starbucks i Twitter to świetne przykłady tego, jak symbol jako logo może stać się tak samo—jeśli nie bardziej—rozpoznawalny jako logotyp lub kombinacja.
Określenie, co działa najlepiej dla Ciebie, zależy od pewnych czynników, takich jak typ branży, grupa docelowa, przesłanie firmy, przekonania i ton.
Znaki kombinowane – gdzie symbol i logotyp pojawiają się razem-oferują wszechstronność. Ta opcja pozwala na niezawodny plan, jeśli zdecydujesz, że Twoja marka jest na tyle rozpoznawalna i niezapomniana, aby dostarczyć tylko symbol Twojego logo. Pozwala również na podzielenie symbolu z logotypu i użycie każdego elementu osobno na konkretne okazje, aby poprawić elastyczność marki.
Przykład prawdziwego życia
Logo było tylko częścią mojego strategicznego spojrzenia na to, jak Quick Sprout ewoluował od czasu, gdy Neil założył go w 2007 roku.
Usiadłem z Neilem, aby zrozumieć, jakie przekonania posiada Quick Sprout, co Quick Sprout obiecuje jako marka swoim klientom i jak marka jest postrzegana. Pytania te pomogły nam w opracowaniu briefu projektowego, który dał nam wgląd w markę i pomógł nam podjąć uzasadnione decyzje dotyczące każdego aspektu procesu brandingu, w tym stworzenia logo.
Projekt brief jest centralnym elementem procesu projektowania. Pomoże Ci zobaczyć wzory o firmie, które mogą nie być od razu oczywiste. To świetny sposób, aby zobaczyć kluczowe wyróżniki, które czynią firmę wyjątkową.
Kilka stwierdzeń wydawało się najlepiej odzwierciedlać Quick Sprout, pomagając mi zobaczyć temat. Kiedy zapytałem o historię nazwy Quick Sprout, otrzymałem inspirującą odpowiedź:”The etos nazwy pochodzi od tego, że wielkie rzeczy zaczynają się od małych i musisz się nimi opiekować, jeśli chcesz, aby rosły-albo umrą.”
Oto kilka innych:
- „Jesteśmy marką, która uczy ludzi, jak prowadzić nowoczesny marketing.”
- „Aby pomóc ludziom stać się lepszymi i mądrzejszymi dzięki marketingowi.”
- „Tak naprawdę chodzi o dawanie odbiorcom tego, czego chcą, pomagając im poprawić swoje życie, zarówno osobiste, jak i zawodowe.”
- „Nie chodzi tylko o poprawę wyników biznesowych—ale także o uczynienie kogoś mądrzejszym i lepszym w swojej pracy,aby mógł rozwijać swoją karierę.”
- „Chcemy pomóc ludziom być w czołówce ich branż i radzić sobie lepiej niż ich konkurenci.”
- „Każdy jest marketerem; po prostu jeszcze o tym nie wie.”
Przekonania i wartości Quick Sprout koncentrują się na pomaganiu innym i pielęgnowaniu ludzi, aby inspirować zarówno rozwój osobisty, jak i firmowy. Wyniki te potwierdziły obecny branding: odcienie zieleni i liści symbolizują wzrost i otwartość.
Badania naukowe
Jedną z prostych technik pomagających odkryć, czym jest firma, jest mapowanie słów kluczowych, które wynikają z rozmów z interesariuszami.
Stworzyłem dwie mapy myśli: jedną dla słowa „szybki” i jedną dla słowa „kiełek”.”Pomogło to zwizualizować wszelkie skojarzenia słów, które mogą być przydatne później.
Mood boarding pomógł wrobić wszystko, co zostało zebrane w jednym miejscu, więc mogłem zrobić krok wstecz i zabrać to wszystko.
Nie zawsze tworzę fizyczną tablicę nastroju. Jednak w przypadku pracy z marką odejście od komputera może dać unikalne, głębokie i medytacyjne spojrzenie na ten proces. Zbieranie Grafiki, kształtów, kolorów, typów i tekstur pozwala zobaczyć, dotknąć, przenieść i zorganizować kolekcję możliwych wzorów bardzo szybko i bez krytyki lub sprzeciwu.
Szkicowanie
W podobny sposób Możliwość zbierania pomysłów wizualnych w szybkim i celowo nie dopracowanym procesie rozluźnia Wszelkie z góry przyjęte wyobrażenia o tym, jak powinno wyglądać logo. Możesz mieć stronniczy lub stary pomysł, który chcesz zacząć odkrywać; jest to w porządku, o ile nie poświęcasz zbyt wiele czasu na jeden pomysł. Teraz jest idealny czas, aby uzyskać wszystkie myśli na papierze szybko.
Innym pomocnym procesem podczas szkicowania jest użycie matrycy morfologicznej do generowania pomysłów, które mogły nie przyjść do ciebie naturalnie bez systematycznego podejścia.
Formalizowanie
Do tej pory powinno pojawić się kilka solidnych pomysłów. Skłaniasz się ku pewnemu szkicowi? Co przyciąga twoje oko i ciągnie twoją uwagę?
Zanim przejdziesz dalej, dobrze jest porównać swoją koncepcję ze wszystkimi badaniami, które wykonałeś.
Czy jest to zgodne z tym, co zostało powiedziane w skrócie projektu? Czy w potężny sposób popycha przesłanie firmy do przodu? Czy wywołuje pozytywne odczucia? Czy to niezapomniane?
Gdy przejdziesz do etapu formalizacji swojej koncepcji, proces może drastycznie spowolnić; zadawanie powyższych pytań wcześnie i często pomoże procesowi iść naprzód we właściwym kierunku.
Niezwykle ważne jest przetestowanie koncepcji logo w szerokim zakresie scenariuszy. Po całej tej pracy musisz upewnić się, że logo dobrze prezentuje się w różnych wzorach w doskonałej harmonii z kolorem i białą spacją.
Ważniejsze jest, aby logo utrzymywało obietnice marki i przekonania firmy w dowolnej rozdzielczości i dowolnym rozmiarze, niezależnie od tego, czy jest to awatar w aplikacji mobilnej, czy obraz znaleziony w Google Images, Gdy ktoś szuka „logo Quick Sprout.”
Polerowanie
Oto scena zabawy. Zacznij bawić się kolorami, typografią i aranżacją i zmieniać je. Twoje badania powinny dać ci wskazówki na temat podejmowania tych decyzji. Czy istnieją konkretne kolory, które wywołują uczucia lub wspomnienia, które mogą być ściśle związane z firmą?
Quick Sprout używa już Zielonego jako podstawowego koloru w całym logo i marce. Dziesiątki słów zostały znalezione podczas badań mapowania umysłu, które bezpośrednio związane z konotacjami koloru zielonego.
Budując z tego, eksplorowałem wiele rodzajów zieleni, ale przyciągnęły mnie te występujące w naturze.
Ponieważ Neil regularnie publikuje treści marketingowe, moim celem było znalezienie zieleni, która byłaby spokojna i kojąca. Ten kolor potrzebował stworzyć nastrój, który pomógłby czytelnikom zrelaksować się i cieszyć się szybkim kiełkiem.
Dostarczanie
Wszystkie te badania, przygotowania i głębokie przemyślenia dają teraz kompletny pakiet do zaprezentowania zespołowi. Jest to ekscytująca, emocjonalna część procesu dla wszystkich, w tym twoich klientów.
Stworzenie uzasadnienia logo pomaga wyjaśnić konkretne punkty procesu i podjęte decyzje. Uzasadnienie kieruje prezentacją, koncentruje ją i pomaga w pytaniach lub wątpliwościach. Powinieneś mieć uzasadnienie dla każdej koncepcji, którą przedstawisz.
Przedstawiamy Wam nowy Quick Sprout!
Logo, które widzisz tutaj, jest wynikiem powyższego procesu. Quick Sprout ma teraz jasny kierunek, w którym należy podążać za marką w 2015 roku i Później. W nadchodzących miesiącach obserwujcie, jak Quick Sprout ewoluuje w coś, co na pewno wam się spodoba.
To wszystko jest możliwe nawet przy niewielkim budżecie!
Logo Nike swoosh to niesamowita historia o tym, jak logo zostało zakupione za 35 dolarów od studentki—Carolyn Davidson. Carolyn została zatrudniona przez Phila Knighta za 2 dolary za godzinę w 1971 roku, aby wymyślić koncepcje projektowe dla swojej nowej firmy. Pomijając fakt, że Carolyn mogła niedoszacować za swoje usługi (została później wynagrodzona), jej decyzja o utrzymaniu prostoty logo pozwoliła marce się rozwijać i dostosowywać. Jest to prawdopodobnie kluczowy powód, dla którego tak dobrze znamy logo i markę Nike.
Jeśli masz budżet, musisz być dokładny w swoich badaniach. Odpowiedź na wszystkie pytania zawarte w skrócie projektu powinna dać Ci wystarczający kierunek, aby zacząć konceptualizować solidne pomysły.
Dostarczyliśmy Ci bezpłatny szablon projektu, który możesz wypełnić i przekazać projektantowi lub opublikować na 99designs w ramach prośby o projekt.
Wniosek
Stworzenie niezapomnianej marki nie jest łatwe, ale jeśli zastosujesz się do powyższego procesu, powinieneś zrobić to dobrze. Pamiętaj tylko, że wydawanie większej ilości pieniędzy na branding niekoniecznie daje wyniki, których szukasz. Najlepiej włożyć w to wysiłek z góry, aby upewnić się, że Twoja marka odzwierciedla podstawowe wartości Twojej firmy.