Jak stworzyć historię, która natychmiast urzeka odbiorców

Wczoraj poszłam kupić buty do chodzenia. Wydałem 2000 dolarów. I nie licząc butów …

Jest duża szansa, że te pierwsze zdania zwróciły twoją uwagę. Wciągnęli Cię. A powodem, dla którego słyszysz ten dziwny dźwięk ssania, jest to, że nie zacząłem artykułu, jak większość ludzi.

Większość ludzi ślizga się logicznie do artykułu.

Ale większość pisarzy zaniedbuje moc opowieści, aby natychmiast oczarować publiczność. I zaniedbują nie tylko historię, ale środkowy historii. Bo tam, w środku, leży prawdziwy dramat-część, która naprawdę urzeka czytelnika.

Przyjrzyjmy się bliżej, jak to działa.

Skąd wiesz, której części historii użyć?

Odpowiedź jest w rzeczywistości dość przyziemna-wręcz sprzeczna z intuicją.

Aby dostać się do dramatu, nie musisz wybierać niczego w historii, co jest szczególnie ekscytujące. Musisz tylko sprawić, by było ekscytująco dla na, czytelnik.

Więc powiedzmy, że wróciliśmy do mojego wczorajszego świata …

Czy zakup butów był najważniejszym punktem mojej małej historii? A może był to zakup stołu rysownika? Może to może być włoskie jedzenie, które jedliśmy na kolację. Albo cokolwiek.

W każdej dobrej historii są co najmniej trzy lub cztery ekscytujące punkty zainteresowania, a każdy z nich może wypłynąć na powierzchnię.

Tak., dowolny punkt jest ekscytujący. Najważniejsze jest to, w jaki sposób wprowadzasz czynnik ekscytacji do historii. Jak wyjaśnisz szczegóły, prosty fakt staje się interesujący.

Mistrzowie historii wiedzą, że to prawda. Wiedzą, że nawet przyziemna historia może zostać ożywiona w sposób, w jaki ją opowiadasz.

W prezentacji na TED.com Hans Rosling opowiada pozornie przyziemną historię pralki.

Teraz Hans ma wiele opcji na czubku języka, jak opowiedzieć tę historię, ale decyduje się mówić o “cudzie napędzanym przyciskami” maszyny. I trzyma się tego kąta, by zwrócić twoją uwagę.

Jak nawet przyziemna historia może być urzekająca

Przeczytaj jak mówi Hans …

Miałem tylko cztery lata, kiedy po raz pierwszy w życiu zobaczyłem, jak moja matka ładuje pralkę. To był wspaniały dzień dla mojej matki. Moja matka i ojciec od lat oszczędzali pieniądze, aby móc kupić tę maszynę. I pierwszego dnia miał być używany, nawet babcia została zaproszona do obejrzenia maszyny. A babcia była jeszcze bardziej podekscytowana. Przez całe życie ogrzewała wodę drewnem opałowym, a siedmioro dzieci miało Pranie ręczne. A teraz miała oglądać elektryczność wykonującą tę pracę.

Moja matka ostrożnie otworzyła drzwi i załadowała pranie do maszyny, W ten sposób. A potem, kiedy zamknęła drzwi, babcia powiedziała: “Nie, Nie, Nie, Nie. Pozwól mi nacisnąć przycisk.”Babcia nacisnęła guzik i powiedziała:” fantastycznie. Chcę to zobaczyć. Daj mi krzesło. Daj mi krzesło. Chcę to zobaczyć.”Usiadła przed maszyną i oglądała cały program prania. Była zahipnotyzowana. Dla mojej babci pralka była cudem.

Co w tym interesującego?

Mogło być tak, że ubrania wyszły bardzo czyste.

To mógł być dźwięk i to, jak zostali zauroczeni dźwiękiem maszyny.

To mogło być przejście od ciężkiej pracy do cudu napędzanego przyciskami.

Hans wybrał cud sterowany przyciskami. Ale, jak widzisz, mógł wybrać wszystko, tak długo, jak używał emocje żeby doprowadzić historię do domu.

Można poczuć podniecenie, podziw, jak Hans opowiada tę dość przyziemną opowieść. I to właśnie te emocje sprawiają, że dramat toczy się dalej, a serca jego publiczności pulsują.

Dziwaczny zestaw wniosków

  1. Możesz wybrać dowolną historię lub dowolny podzbiór historii, aby rozpocząć dramat. Często znajdziesz ten dramat gdzieś w środku swojej historii.
  2. Najważniejszym czynnikiem jest entuzjazm. Wydobyć strach, zaskoczenie, radość – wszystko to emocje są tym, co angażuje czytelnika.

Jednym z najlepszych sposobów na zwrócenie uwagi czytelnika jest opowiedzenie historii. Ale najlepszym sposobem, aby ta historia szalała do przodu, jest wybranie czegoś — czegokolwiek — od środka historii i użycie go do rozpoczęcia artykułu.

I podczas pracy nad swoją historią w artykule, znajdziesz co najmniej dwa lub trzy miejsca, w których można zebrać wielkie emocje lub Niezwykły dramat.

A kiedy znajdziesz te emocje i dramat, to tylko kwestia umieszczenia go na początku, aby przyciągnąć czytelnika.

Odkryłem, że jest to sposób na rozpoczęcie artykułów, któremu żaden czytelnik nie może się oprzeć.

Total
0
Shares
Related Posts