Czy kiedykolwiek zauważyłeś, że niektóre blogi wydają się wznosić na szczyt Digg w kółko?
Możesz pomyśleć, że odkryli magiczną formułę przyciągania uwagi, zbudowali “kulturę Digg” na swoim blogu lub po prostu nakłonili wszystkich swoich przyjaciół do wykopania swoich postów.
I mogą.
Jednak wielu z nich zrobiło najważniejszy krok zanim jeszcze zaczęli swój blog. Wybrali niszę, którą już kocha tłum mediów społecznościowych.
Sekret: Daj Im To, Czego Chcą
Najbardziej udane blogi nie próbują manipulować czytelnikami, aby głosowali na ich posty. Dają im to, czego chcą.
Chodzi o skupienie się na widowni. Jeśli chcesz być na pierwszej stronie Digg, napisz o tematach, które uwielbiają Kopacze, takich jak Ron Paul, Apple lub blogowanie.
Co jeśli twój blog nie obejmuje tego typu tematów? Co jeśli pasjonuje Cię “przyziemny” temat, taki jak ogrodnictwo?
Tradycyjną radą jest pochylenie niektórych postów, aby przyciągnąć uwagę. Na przykład:
- Książę Karol uprawia marihuanę w swoim ogrodzie (skandal: 950 diggs)
- An Introduction to Square Foot Gardening (oszczędność: 734 diggs)
- Zjeść Cię Żywcem? Wypróbuj ekologiczne rośliny ogrodowe, które odstraszają komary (796 diggs)
To działa. Jedyne pytanie brzmi, czy naprawdę chcesz pochylić wszystkie swoje posty, aby przyciągnąć uwagę? Czy to nie odbiera sensu blogowaniu o ogrodnictwie?
Jasne. Możesz skończyć pisząc o czymś, co cię nie interesuje i zrezygnować.
Sekret długofalowego sukcesu w mediach społecznościowych
Najlepszym rozwiązaniem nie jest pochylanie postów. Chodzi o to, aby znaleźć nakładanie się twoich pasji i tematów, które użytkownicy mediów społecznościowych już kochają.
Wróćmy do przykładu ogrodniczego.
Jeśli jesteś fanatykiem, możesz ulec pokusie rozmyślania o historii różnych rodzajów roślin, ale o ile nie dotyczy to seksu, morderstwa lub polityki, media społecznościowe nie przyciągną zbytniej uwagi. Zamiast tego, spójrz na swoje pasje.
Na przykład możesz uwierzyć, że ogrodnictwo czyni świat lepszym miejscem. Tak się składa, że Digg uwielbia historie o pomaganiu środowisku i ratowaniu świata.
Decydujesz się więc na założenie bloga o nazwie “GreenThumbing.org: zmieniając świat, jeden zielony kciuk na raz.”Piszesz posty jak:
- Uwaga: zużywasz 2 galony pestycydów rocznie
- Jak Skończyć Z Głodem Na Świecie? Odpowiedź jest na własnym podwórku
- 21 sposobów na to, że ogrodnictwo czyni cię szczęśliwszą osobą
Nie wiem na pewno, czy wszystkie te tytuły trafiłyby na pierwszą stronę Digga, ale myślę, że mają szansę. Co ważniejsze, piszesz o czymś, co zarówno ty, jak i ludzie na całym świecie uwielbiacie.
Wynik? Blog, który od dawna odnosi sukcesy.
Jeśli nie znosisz szybkich schematów, szczypania grosza i porad bez treści, możesz po prostu pokochać bloga Jona, o zarabianiu pieniędzy. Zapisz się tutaj.