Jak sprawić, by Twój Content Marketing był niemożliwy do skopiowania przez konkurentów im więcej postępów w marketingu cyfrowym robimy i im więcej informacji o tym, jak szpiegować konkurentów, którymi się dzielimy, tym bardziej te rzeczy są przyjmowane w różnych branżach na całym świecie.
Oznacza to, że bardziej prawdopodobne jest, że będziesz celem szpiegującego konkurenta.
To wszystko zabawa i gry, dopóki nie zaczną używać tej samej taktyki, aby odtworzyć pracę, którą wykonujesz.
Czasami konkurenci będą nachrapywać się na twoją ciężką pracę, aby ukraść udział w rynku i klientów.
Gdy masz bezpośredniego konkurenta, który śledzi Twoją strategię content marketingową, zaangażowanie społeczne i zasięg odbiorców, wystarczy zainspirować zemstę i sprawić, że stracisz koncentrację!
Mówię z doświadczenia. To mi się przytrafiło. kilka razy.
To sprawia, że zastanawiasz się, czy jest to coś, co powinno być promowane. Gdzie jest granica między szpiegowaniem w celu replikacji konkurenta a monitorowaniem pod kątem świadomości?
To wystarczy, by podważyć etykę inteligencji konkurencyjnej.
Co skłania konkurencję do cienia?
Niechętnie obwiniam influencerów i marketerów, ale powinniśmy się tym podzielić.
Jako branża nieustannie tworzymy treści, ucząc właścicieli firm:
- jak analizować działania społeczne konkurencji
- Jak ukraść swoich zwolenników społecznych
- kiedy można przesunąć zawartość od konkurentów i skopiować je
- Jak ukraść linki zwrotne od konkurentów
- jak przesuwać rankingi i szpiegować konkurencję
Oczywiście nic z tego nie byłoby problemem, gdyby nie było ludzi, którzy chcieli tych skrótów i zasobów w pierwszej kolejności.
Głównym problemem jest osoba, która jest Twoim konkurentem. Są w biznesie z tych samych powodów, dla których jesteś-aby zarabiać pieniądze. Chcą zdobyć udział w rynku, chcą uwagi publiczności i są gotowi zrobić wszystko, aby ją zdobyć.
Problem w tym, że wielu z nich nie ma środków, aby robić to, co robisz.
Gdy tworzysz zawartość 10x lub znajdujesz coś, co warto kuratorować, aby zapewnić wartość odbiorcom, twój konkurent chwyta ten sam zasób i udostępnia go.
Następnie biorą tematy bloga i kręcą je, może dodając trochę więcej wartości, aby spróbować uczynić je lepszymi niż Twoje.
W mojej sytuacji wielu konkurentów po prostu skopiowało / wkleiło moje artykuły na swoje własne blogi!
Dlaczego ludzie to robią? Prawdopodobnie dlatego, że brakuje im w jednym lub kilku obszarach:
- czas
- umiejętności
- zasoby
- kreatywność
Jest to prawdopodobnie jeden z powodów, dla których ponad 60% marketerów ma problemy z tworzeniem angażujących treści.
Niektórzy z nich grają “follow the leader” zamiast generować coś wyjątkowego dla swojej publiczności.
Mogą nie mieć umiejętności, aby zrozumieć, kim naprawdę jest ich publiczność lub kreatywność, aby wymyślić coś oryginalnego. Być może czują, że nie mają czasu na pozyskiwanie własnych materiałów, więc jeżdżą na Twoich krawędziach.
Oto, jak możesz je otrząsnąć i powstrzymać.
1. Twórz najlepsze treści
Tworzenie oryginalnych treści nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza pakowanie w dużą wartość. Długi post może zająć wiele godzin, aby zbadać i napisać. Niektóre artykuły mogą nawet potrwać kilka dni. To znacząca inwestycja.
Aby uniemożliwić konkurentowi obracanie ciężkiej pracy w “nowy” kawałek, posypując dodatkową wartość, spraw, aby Twoje treści były tak wszechstronne, jak to możliwe.
To jest podejście, które pomogło Peepowi Laja zbudować tak ogromną liczbę obserwujących, gdy po raz pierwszy uruchomił ConversionXL.
Zamiast dodawać do hałasu w branży krótszymi postami, stworzył obszerne artykuły o dużej długości wokół określonej luki w branży, obciążone wartością dla czytelnika.
Każdy punkt danych, fakt i oświadczenie były poparte autorytatywnymi badaniami i studiami przypadków. Posty Peep ‘ a były i nadal są wyczerpujące.
Jeśli zastosujesz to samo podejście, praktycznie uniemożliwisz konkurentowi przekształcenie treści w coś o większej wartości.
A ze względu na wyczerpujący charakter treści, musieliby poświęcić sporo czasu, aby wymyślić inny punkt widzenia—który jest prawie taki sam jak badanie i tworzenie oryginalnych treści.
Wiesz, że nie chcą tego zrobić.
Poza konkurencją, największą korzyścią jest wartość, którą dostarczasz swoim odbiorcom. Gdy podniesiesz jakość swoich treści, Twoi obserwatorzy zauważą.
Zobaczysz nie tylko silniejsze relacje rozwijające się z Twoją marką, ale także dużo więcej akcji i zaangażowania wokół twoich treści.
2. Nie tylko wikariusz. Współpraca
Znalezienie świetnej treści do wikarego jest jak złoto. To treść, której nie musiałeś poświęcać czasu na produkcję, ale Twoi odbiorcy nadal będą się nią cieszyć i docenią informacje.
Dlatego jest to tym bardziej frustrujące, gdy twój konkurent dzieli się tymi samymi rzeczami, które publikujesz.
Jeśli masz influencer, od którego regularnie zarządzasz treściami, nawiąż z nimi połączenie.
Zamiast po prostu dzielić się treściami, które produkują, znajdź sposób na współpracę z nimi.
Może to obejmować:
- Wywiady
- Posty gości na swojej stronie
- Współtworzenie świetnych treści
- Współpraca nad infografikami lub innymi treściami wizualnymi
Jeśli współtworzysz coś z nimi lub postem gościnnym, możesz udostępnić takie treści, jak wyselekcjonowane treści, gdy zostaną opublikowane. Jest oznaczony dla influencera, więc Twoi odbiorcy będą zwracać większą uwagę.
Wygląda jak wyselekcjonowana treść, ale niesie ze sobą również Twoją markę.
Rób to regularnie z wpływowymi i innymi firmami, które dzielą się z Tobą zainteresowaniami odbiorców, a sprawisz, że konkurent prawie nie będzie mógł przesunąć treści, które “kuratorujesz”.”
To chyba, że chcą podzielić się czymś, co mówi o Twojej marce. Jeśli nie zwracają uwagi, to może się zdarzyć.
3. Dywersyfikacja treści
Jeśli staje się to powtarzającym się problemem, pamiętaj, że stosunkowo łatwo jest wziąć pisaną treść i przekształcić ją w coś innego.
Sieć jest pełna treści pochodnych, a właściciele firm i marketerzy nieustannie się powtarzają.
Dywersyfikacja treści może sprawić, że stanie się to o wiele trudniejsze. Tworzenie treści pochodnych z bloga jest łatwe, ale nie jest tak łatwe, gdy rzeczy mają nieco większą wartość produkcyjną.
Wkładaj największy wysiłek w tworzenie innych rodzajów treści, które są znacznie trudniejsze do przesunięcia. Obejmowałoby to:
- Markowe filmy wyjaśniające, poradniki i samouczki, aby edukować i bawić fanów
- Krótsze filmy i markowe zdjęcia na Instagramie
- Szczegółowe infografiki
- Kompleksowe systemy przesuwne
- Interaktywne treści zwiększające zaangażowanie
Każdy rodzaj treści, który wymaga więcej zasobów i umiejętności, aby przekształcić się w instrument pochodny, zatrzyma konkurentów na swoich torach.
Podobnie, dywersyfikując treści, będziesz je dystrybuować za pośrednictwem różnych kanałów, co poprawia ogólny zasięg i widoczność dzięki nowym segmentom odbiorców.
Wniosek
Jeśli masz dość konkurentów zyskujących z ciężkiej pracy, pot tylko trochę mocniej i stworzyć coś, co sprawia, że niemożliwe dla nich, aby wykorzystać, chyba że pracują tak ciężko.
Od tego momentu Żadna miara szpiegowania lub pościgu nie zapewni im udziału w rynku, który zdobędziesz w wyniku swoich wysiłków.