Twoje treści są świetne. Stosujesz nowe strategie i uczysz się jak opanować sztukę opowiadania historii aby Twoje treści były bardziej angażujące.
Ale co teraz? Jest to bezużyteczne, jeśli nie jesteś w stanie rozpowszechnić go wśród odbiorców.
Widzę ten problem cały czas, kiedy konsultuję się z firmami. Mają znakomitych pisarzy, którzy znają jak pisać świetne posty na blogu ale nikt nie czyta ich prac.
Kluczem tutaj jest nauczenie się, jak rozpowszechniać swoje treści,aby mogły dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.
Jeśli korzystasz tylko z jednego kanału dystrybucji, tracisz ogromną szansę.
Niektórzy z was mogą myśleć, “Jeśli jest na mojej stronie, ktoś w końcu to zobaczy.”
To nieprawda. Nie możesz polegać tylko na swojej stronie internetowej w zakresie dystrybucji treści. Dzieje się tak dlatego, że ludzie konsumują informacje na wiele różnych sposobów.
Na przykład, jeśli masz Firma B2B, należy pamiętać, że większość treści jest wyświetlana na komputerach stacjonarnych.
Z drugiej strony firmy B2C muszą położyć większy nacisk na optymalizacja stron mobilnych pod kątem wyszukiwań Google.
Ale skuteczna dystrybucja treści wykracza daleko poza rodzaje urządzeń, z których korzystają odbiorcy. Korzystanie z wielu metod dystrybucji daje więcej osób szansę zobaczyć swoje treści.
Skorzystaj z tego przewodnika, aby dowiedzieć się, jak skutecznie dostarczać treści do odbiorców docelowych. Oto, co musisz wiedzieć.
Stwórz aktywną obecność na wszystkich swoich kanałach
Twoja dystrybucja nie będzie skuteczna, jeśli dodajesz treści do każdego kanału tylko raz w miesiącu. Jeśli chcesz uzyskać więcej wyświetleń i zaangażowania, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to upewnić się, że wszystkie platformy są aktywne.
Jest to najlepszy sposób, aby upewnić się, że jak najwięcej osób ma regularny dostęp do Twojej marki.
Zacznij prosto. Ile masz profili w mediach społecznościowych? Facebook Instagram, Twitter, YouTube, Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, utwórz konta.
Dodawałeś nowych subskrybentów do swojej listy e-mail, ale jak często wysyłasz im wiadomości?
Ludzie subskrybowali twoje e-maile, ponieważ chcieli usłyszeć od ciebie. Śledzą cię w mediach społecznościowych, ponieważ są zainteresowany Twoimi produktami i usługami. Nie zawiedź ich milcząc.
Podczas gdy powinieneś pisać często, upewnij się, że nie dajesz się ponieść zbytnio. W przeciwnym razie ta strategia może obalić i może być postrzegane jako irytujące.
Wiemy, że 57,5% użytkowników mediów społecznościowych nie obserwowało marki w mediach społecznościowych, ponieważ uważali, że marka zamieściła zbyt wiele promocji.
Znajdź środek. Publikuj treści codziennie, ale rób to bez wysadzania osi czasu swoich obserwujących.
Zrozum swoich odbiorców
Jak powiedziałem wcześniej, nie wszyscy konsumują treści w ten sam sposób. Prowadzić badania, aby wyraźnie zidentyfikuj swój rynek docelowy.
Kiedy już wiesz, do kogo próbujesz dotrzeć, łatwiej będzie dowiedzieć się, jak kierować je na podstawie ich nawyków konsumpcyjnych.
Po pierwsze, pomyśl o platformie, na której dystrybuujesz. To powie Ci, jak Twoi odbiorcy chcą konsumować.
Na przykład spójrz na swoich obserwujących na Instagramie. Jeśli zastanawiasz się, co powinieneś opublikować na swoim profilu na Instagramie, trzymaj się zdjęć i filmów. Nie byłoby skuteczne pisanie krótkich blogów w podpisie zdjęcia.
Zamiast tego skoncentruj swoją witrynę na treściach o dużej zawartości tekstu, takich jak blogi. Wysyłaj biuletyny do subskrybentów poczty e-mail. Informuj swoich odbiorców na Twitterze o krótkich nagłówkach.
Czy to ma sens? Upewnij się, że treść jest dostosowana do każdego kanału w oparciu o to, co konsumują Twoi odbiorcy.
Ale musisz także zdać sobie sprawę, że nie każdy ma te same preferencje w mediach społecznościowych. Spójrz na niektóre różnice w sposobie Milenium i Baby Boomers konsumuj zawartość:
Jeśli kierujesz reklamy na wyżu demograficznego, lepiej będzie, jeśli użyjesz Facebooka jako podstawowej metody dystrybucji. Nie używaj hashtagów. Daj im pisemną treść.
Ale jeśli Twoja marka jest skierowana na Milenium, musisz skupić się bardziej na Instagramie, hashtagach i zdjęciach, aby mieć skuteczną strategię marketingową.
Czas jest wszystkim
Więc właśnie napisałeś nowy post na blogu. Co teraz?
Czy udostępniasz je natychmiast we wszystkich kanałach dystrybucji naraz? Niekoniecznie.
Możesz dodać go do Facebooka jednego dnia, a następnego na Twitterze. Dodaj promocję do swojej historii na Instagramie kilka dni później, aby zwiększyć ruch na swoim blogu.
Chodzi o to. Będzie pewne nakładanie się Twoich obserwujących na różnych kanałach dystrybucji. Nie chcesz bombardować ich wszystkich jednocześnie tym samym marketingiem.
Postaw się w sytuacji swojego klienta. Otwierają Facebooka i widzą link do twojego nowego posta na blogu. Następnie logują się na Twitterze i widzą ten sam nagłówek.
Później tego samego dnia czytają swoje e-maile i widzą, że wysłałeś im również link do tego posta na blogu. To przesada. Dodatkowo może denerwować publiczność. Chcą usłyszeć od ciebie, ale nie tak często.
Musisz również wziąć pod uwagę rzeczywisty dzień i godzinę, w której publikujesz nowe treści. Na optymalny czas będzie się różnić w zależności od kanału dystrybucji:
Użyj tego jako przewodnika, aby upewnić się, że jak najwięcej osób zobaczy Twoje posty. Ale to zależy od tego, o czym mówisz.
Na przykład, powiedzmy, że Twoja marka wydaje wiadomości z ostatniej chwili, które są wrażliwe na czas. Oczywiście nie powinieneś czekać do następnego optymalnego czasu, aby powiedzieć o tym swoim odbiorcom.
Będziesz chciał uzyskać te informacje na wszystkich swoich kanałach od razu. Ale jeśli jest to tylko ogólny temat dyskusji, który nie jest wrażliwy na czas, może poczekać.
Upewnij się, że treść jest odpowiednia
Najlepsze treści są zawsze na temat i odpowiednie dla Twojej marki.
Tak, Wiem, że wcześniej mówiłem o breaking news jako przykładzie wrażliwych na czas treści, które powinny być udostępniane od razu.
Nie oznacza to jednak, że powinieneś dzielić się każdą wiadomością, którą słyszysz.
Na przykład, załóżmy, że Twoja firma produkuje meble do domu. Nie ma powodu, aby wysyłać klientom Alerty pogodowe, chyba że ta pogoda w jakiś sposób wpływa na Twoją firmę,na przykład na opóźnienie wysyłki.
Ponadto wcześniej powiedziałem, że powinieneś rozpowszechniać treści na różnych kanałach w oparciu o określoną godzinę lub dzień tygodnia.
Ale to nie działa, jeśli promujesz reklamę lub ofertę, która wkrótce wygaśnie, na przykład sprzedaż flash.
Skorzystaj z narzędzi automatyzacji
Jak powiedziałem wcześniej, musicie pozostać aktywni we wszystkich kanałach dystrybucji. Ale zdaję sobie sprawę, że to może być wyzwanie.
Jesteś zajęty. Rozumiem. Jestem pewien, że masz dziesiątki zadań, które Twoim zdaniem są ważniejsze niż publikowanie nowych treści.
Jeśli to brzmi jak twoja sytuacja, na pewno chcesz spróbować niektórych Moje ulubione narzędzia marketingu społecznościowego oszczędzające czas.
Zautomatyzowane narzędzia mogą znacznie ułatwić Ci życie. Na przykład, spójrz na Hootsuite:
Platforma umożliwia automatyczne planowanie postów w mediach społecznościowych. To może zaoszczędzić mnóstwo czasu.
Teraz możesz napisać nowy post na blogu, a następnie zaplanować post na dzień i godzinę, która uzyska największe zaangażowanie w zależności od platformy.
Łatwiej jest zrobić to wszystko na raz, zamiast ręcznie publikować za każdym razem.
Możesz poświęcić jeden lub dwa dni w tygodniu, aby zaplanować swoje posty i pozwolić narzędziom automatyzacji zająć się resztą. Ponadto wyświetlanie wszystkiego w widoku kalendarza na platformie pomoże Ci upewnić się, że dystrybucja jest równa.
Zmień przeznaczenie starej zawartości
To piggybacks na naszym ostatnim punkcie. Musisz pracować mądrzej, nie ciężej.
Jeśli masz jakieś materiały marketingowe lub dokumenty napisane kilka lat temu, które są nadal aktualne, możesz je ponownie wykorzystać.
Być może napisałeś bardzo pouczający post na blogu z dużą ilością danych i faktów, aby wykonać kopię zapasową swoich roszczeń. Ale w tym czasie nie miałeś umiejętności marketingowych, aby rozpowszechniać je szerokiej publiczności.
Widoki i zaangażowanie na tej stronie były naprawdę niskie. Ale to nie znaczy, że nie możesz przywrócić tego posta do życia. Masz kilka opcji.
Po pierwsze, możesz napisać nowy artykuł na ten sam temat, zmieniając tytuł. Użyj starego postu jako odniesienia, aby proces pisania przebiegał szybciej.
Możesz też opublikować stary post ze zaktualizowanymi statystykami. Oto przykład jak HubSpot wykorzystuje tę strategię ze swoimi postami na blogu:
Statystyki zmieniają się w czasie. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o dane marketingowe. Dlatego zawsze staram się korzystać z najnowszych źródeł do tworzenia kopii zapasowych moich danych.
HubSpot uznał, że badania, które przeprowadzili w 2012 roku, są nieaktualne. Zaktualizowali statystyki i opublikowali stary post.
Twoje treści muszą być udostępniane
Czy zauważyłeś coś jeszcze w powyższym przykładzie Hubspota?
Post jest otynkowany ikonami udostępniania. Czytelnicy mogą rozpowszechniać te treści innym za pomocą jednego kliknięcia za pośrednictwem kanałów takich jak:
- Facebook Messenger
- Slack
Włączenie tych ikon znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że czytelnicy udostępnią Twoje treści. W przeciwnym razie musisz polegać na tym, że ręcznie skopiują Twój link, otworzą nową kartę lub okno, a następnie udostępnią je znajomym.
To zbyt wiele kroków, aby być skuteczną strategią, na której można polegać.
Istnieją również inne sposoby podejścia do tej strategii. Kiedy udostępniasz posty w mediach społecznościowych, Możesz spróbować zachęcić treści generowane przez użytkowników jako strategię dystrybucji.
Uruchom konkurs lub promocję, która wymaga retweet, post lub share jako wpis.
Dzięki temu Twoje treści trafią w ręce jak największej liczby osób.
Wykorzystaj swoje relacje z influencerami
Jak widać, nie musisz sam dystrybuować treści. Oprócz obserwujących powinieneś tworzyć relacje z wpływowymi osobami.
Osoby te mają już aktywną publiczność zaangażowaną w swoje posty.
Kiedy influencer społecznościowy coś udostępni, jego obserwatorzy będą prawdopodobnie śledzić, aby dowiedzieć się więcej informacji.
Nie myśl, że musisz dużo płacić, żeby pracować ze sławą. W rzeczywistości możesz mieć więcej szczęścia w pracy z micro influencers:
Ta strategia jest ważna we wszystkich kanałach dystrybucji. Prawie 40% użytkowników Twittera dokonało zakupu w oparciu o tweet influencera.
Co więcej, 70% nastolatków powiedzmy, że są bardziej pod wpływem osobowości YouTube niż tradycyjnych celebrytów, a 40% millenialsów twierdzi, że mogą odnosić się do swoich ulubionych gwiazd YouTube nawet bardziej niż mogą odnosić się do swoich przyjaciół.
Upewnij się, że znajdziesz wpływowego, który przemawia do Twojego rynku docelowego. Jest to bardzo skuteczny sposób rozpowszechniania treści.
Śledź swoje wyniki
Prowadząc dowolną kampanię marketingową, musisz użyć narzędzi analitycznych, aby zobaczyć, jak skuteczna jest Twoja strategia dystrybucji.
Większość platform będzie mieć te narzędzia wbudowane. Możesz śledzić zaangażowanie za pomocą oprogramowania do marketingu e-mailowego, a także sieci społecznościowych.
Jeśli do dystrybucji treści używasz narzędzi innych firm, będą one zapewniać dokładną analizę. Jest to świetna okazja, aby ocenić swoje metody i dokonać korekt.
Trzymaj się strategii, które działają dobrze. Napraw obszary, które wymagają poprawy.
Wniosek
Twoje treści są bezużyteczne, jeśli nikt ich nie zobaczy. Dlatego musisz dowiedzieć się, jak dostać go w ręce jak najszerszej publiczności.
Najskuteczniejszym sposobem jest wykorzystanie wielu kanałów dystrybucji.
Po pierwsze, musisz upewnić się, że wszystkie kanały są aktywne. Zrozumieć odbiorców i dać im treści, których chcą na podstawie ich preferencji i platform.
Skoncentruj się na czasie i znaczeniu. Aby zaoszczędzić czas, skorzystaj z narzędzi automatyzacji i Przywróć stare treści do życia.
Upewnij się, że wszystkie treści są udostępniane. Użyj influencerów społecznościowych, aby pomóc w strategii dystrybucji.
Zawsze Śledź swoje wyniki, dzięki czemu możesz określić, czy Twoje metody są skuteczne. Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, będziesz mieć wyższe zaangażowanie i współczynniki konwersji ze wszystkich kanałów dystrybucji.