Twój wynik jest do dna. Twoi klienci szukają gdzie indziej. Twoja studnia nowych pomysłów wyschła. Co możesz zrobić?
Możesz zwrócić się do księgowego w celu uzyskania programów oszczędzania pieniędzy lub wynająć prawnika, aby zmienił strukturę swojej firmy. Możesz zatrudnić sprzedawcę, żeby pozyskał klientów.
Założę się, że nie pomyślałbyś o technice używanej przez projektanci może pomóc ci w złym miejscu.
Technika, którą tutaj przedstawię, to sekret tworzenia produktów i usług, które klienci będą kupować. To potężny sposób na to, aby Twoje pomysły były przepełnione.
To trzyetapowy proces, który każdy może wykonać. A kiedy jest to zrobione dobrze, można oczekiwać imponujących rezultatów.
Fontanna młodości dla Twojego biznesu
Gdy twoja studnia nowych pomysłów wyschnie, design thinking będzie znowu bulgotać.
Design thinking to technika, która rzuca wyzwania biznesowe na głowę, pozwalając spojrzeć na nie z innej perspektywy. Pomaga odkrywać nowe produkty i usługi, które spełniają potrzeby Twojego rynku. A kiedy twoje pomysły spełniają potrzeby, sprzedają się.
Sekret tworzenia rzeczy, które klienci będą kupować
Tim Brown z IDEO wygłosił wykład na temat design thinking w Massachusetts Institute of Technology (MIT) i wyjaśnił design thinking z wielką analogią.
Brown powiedział, że większość nowych pomysłów biznesowych przychodzi przez jedno z trzech drzwi:
- Drzwi techniczne, który jest prowadzony przez myśl badawczo-rozwojową.
- Drzwi biznesowe, który jest prowadzony przez standardowe myślenie zorientowane na wartość, takie jak zwrot z inwestycji.
- The people door, który jest prowadzony przez design thinking. Myślenie projektowe jest procesem skoncentrowanym na człowieku.
Jeśli skupiasz się na swoich klientach, opracowując nowe pomysły, stworzysz produkty i usługi dla nich dostosowane i znacznie zwiększysz swoje szanse na sukces.
Inspiracje: Design thinking zaczyna się tutaj
Pierwsza faza procesu design thinking to inspiracje i to pochodzi od twoich klientów.
Dowiedz się, jakie są ich zmagania i odkryj, jak wygląda ich codzienne życie. Inspirację można pozyskać poprzez:
- Obserwacja: Z czym zmagają się twoi klienci? Na co narzekają na Twitterze i Facebooku? Jakie pytania ciągle słyszysz?
- Wywiady: Czy to twarzą w twarz, czy przez telefon, mówienie bezpośrednio do klientów i proszenie o szczere informacje na temat ich wyzwań jest nieocenione. Rozmawiaj z użytkownikami na obu ekstremalnych: zaawansowanych użytkowników i początkujących. Wasze najcenniejsze obserwacje będą pochodzić z najdalszych krańców widma.
- Odgrywanie Ról: Poproś znajomego, aby “mystery shop” Twoja firma, przechodząc przez każdą interakcję, tak jak klient. Jaki jest ich pierwszy kontakt? Jak postrzegają ten proces? Co poprawiłoby ich doświadczenie?
- Ankiety: Ankiety Online są łatwe i szybkie.
Twoim celem w tej fazie jest zrozumienie poznawczego, emocjonalnego i fizycznego świata, w którym żyją twoi klienci. Zbierz te informacje i wykorzystaj je w następnym kroku.
Myśli: Burza mózgów gone wild
W tej fazie obowiązuje zasada burzy mózgów Numer jeden: żaden pomysł nie jest zbyt dziwaczny, aby go rozważyć.
Użyj białej tablicy, dużego papieru lub pliku komputerowego, aby wypromować pomysły. Jeśli jesteś samodzielnym przedsiębiorcą, Zbierz współpracowników do tego procesu. Podaj im wstępne dane, które zebrałeś w inspiracje fazować i puścić ich wolno.
Zawęź swoje pomysły i wybierz najsilniejszy, prototypując.
Wiem, co myślisz: prototypowanie nie brzmi jak coś, na co mała firma może sobie pozwolić, prawda?
Prototypowanie najlepszych pomysłów może być tak proste, jak:
- Videotaping ktoś, kto wykorzystuje twój pomysł na nowy produkt lub usługę.
- Budowanie szybkich modeli produktów fizycznych za pomocą kartonów i taśmy. Stwórz swój produkt na wymiar i zobacz, jak może się on czuć w użyciu.
- Zbuduj mini-produkt to daje posmak korzyści płynących z pełnej rzeczy. Jeśli myślisz o stworzeniu witryny członkowskiej, zbuduj mały fragment w teleseminarze lub ebooku za 7 USD, aby przetestować wody.
- Spisywanie historii o podróży Twojego klienta od momentu, gdy zda sobie sprawę, że ma potrzebę, do momentu, gdy odkryje nowy produkt lub usługę, do interakcji z nim i doświadczenia po zakupie.
Prototypowanie pozwala wizualizować, jak wyglądałby Twój pomysł w użyciu. To sprawia, że jest” prawdziwy ” i daje silne wskazówki na temat tego, czy pomysł jest wykonalny, czy nie.
Realizacja: Make it so
You ‘ ve been zainspirowany przez swoich klientów, a Ty opracował nowy pomysł pokochają.
Ostatnia faza procesu design thinking to realizacja. W tym miejscu obniżysz koszty, określisz potrzeby produkcyjne i wymyślisz, jak zrealizować najlepszy pomysł.
Tworząc system realizacji swojego pomysłu, zastanów się nad zebranymi historiami klientów i ćwiczeniami prototypowania. Skorzystaj z tych doświadczeń, aby opracować historię marketingową dotyczącą Twojego produktu lub usługi, która dopasuje się do potrzeb Twojego klienta. I oczywiście, zawsze koncentrować swój marketing wokół korzyści, jakie klient doświadczy po zakupie.
Trzyczęściowa technika, która pomaga firmom wznieść się
Zdobywanie inspiracji od klientów, opracowywanie pomysłów w oparciu o ich potrzeby i urzeczywistnianie tych pomysłów to trzy fazy myślenia projektowego, które każda firma może wdrożyć.
Wykorzystanie tej siły twórczej sprawi, że Twoje pomysły będą przepełnione produktami i usługami, które łączą się z potrzebami Twoich klientów i pomogą Twojej firmie się rozwijać.
O autorze: Pamela Wilson pomaga małym firmom rozwijać się dzięki świetnym wskazówkom projektowym i marketingowym. Naucz się podstaw z jej bezpłatnym kursem internetowym Design 101 w Big Brand System.