Jak zrobić Newsjack swoją drogę do wolnej ekspozycji mediów z Davidem Meermanem Scottem

Co zrobić, jeśli uzyskanie dużej ekspozycji PR i mediów dla Twojego biznesu lub pomysłu nie było już poza twoim zasięgiem lub budżetem?

Co by było, gdybyś mógł “wprowadzić” swoje imię lub markę Do wybranej przez siebie historii krajowej lub międzynarodowej, stając się jej częścią?

David Meerman Scott, weteran PR i marketingu, napisał książkę, która uczy, jak to osiągnąć, i więcej.

Enter Newsjacking, potężny sposób, aby być widzianym i słyszanym w dzisiejszym wielkim środowisku medialnym…

W tym odcinku David Meerman Scott i ja dyskutujemy:

  • Jak pojedynczy wpis na blogu przyniósł jednej firmie $1,000,000 w sprzedaży
  • Jak zostać Newsjackerem z blogiem i Twitterem
  • Jak musi wyglądać Twoja strona internetowa w najbliższej przyszłości
  • Gdzie dziennikarze rozpaczliwie szukają treści
  • 3 Newsjacking case studies możesz użyć od razu
  • Główny cel Newsjackingu i jak go osiągnąć

Naciśnij Flash player poniżej, aby posłuchać teraz:


[transkrypcja]

Proszę zauważyć, że ten transkrypt został lekko edytowany dla jasności i gramatyki.

________________

Robert: To jest Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi Radia . Jestem Robert Bruce i mam coś, co myślę, że będzie niezwykle przydatny, interesujący i potężny wywiad dla Ciebie i Twojej firmy dzisiaj.

Jesteś narkomanem? Szukasz sposobów na zwiększenie PR i zasięgu medialnego swojej firmy bez wydawania tysięcy dolarów miesięcznie? Czy chciałbyś usłyszeć o prostym i potężnym planie PR wykorzystującym Twitter i własny blog, aby go zrealizować? Zostańcie z nami, bo dokładnie w to się dzisiaj pakujemy.

Dołącza do mnie David Meerman Scott, autor książki Newsjacking, How to Inject your Ideas into a Breaking News Story and Generate ton of Media Coverage. David jest strategiem marketingowym, głównym prelegentem, prowadzącym seminarium i autorem siedmiu książek, które zostały opublikowane w ponad 30 językach.

Był wiceprezesem ds. marketingu w dwóch giełdowych firmach technologicznych i dyrektorem ds. marketingu w Azji W Knight-Ridder, jednej z największych na świecie firm zajmujących się prasą i informacją elektroniczną. Podróżował po świecie jako profesjonalny mówca i podróżuje dziś do swojego komputera, aby odpowiedzieć na kilka pytań. David dziękuje za przybycie. Jak się dziś miewasz?

Dawid: Cała przyjemność po mojej stronie, Robercie. Świetnie mi idzie. Dziękuję.

Robert: Jako prawdziwy fan Matta Drudge ‘ a i całego cyklu informacyjnego, jestem zafascynowany twoją nową książką. Czym jest newsjacking?

Dawid: Dziękuję bardzo. Doceniam to. Ja też jestem wielkim fanem Matta Drudge ‘ a, to znaczy, że był jednym z pierwszych ludzi, którzy zrozumieli, co się dzieje, myślę, że prawdopodobnie ponad 10 lat temu.

Newsjacking polega na tym, że kiedy coś się łamie, w ogólnym cyklu wiadomości, lub jeśli jesteś firmą B2B, w branży, w której działasz, lub jeśli jesteś lokalnym biznesem na lokalnym rynku, który obsługujesz, jeśli jesteś bardzo, bardzo sprytny i bardzo, bardzo szybki, i wprowadzasz na rynek coś, czego szukają dziennikarze, aby pisać swoje historie, możesz stać się częścią tych wiadomości.

To narzędzie, z którego PR-owcy korzystają od dziesięcioleci; nic nowego poza tym, że teraz mamy możliwość zrobienia tego w czasie rzeczywistym. Wcześniej zajęło to dużo czasu.

Robert: I dużo pieniędzy, prawda?

Dawid: Tak, i musieliście mieć związki i tak dalej. Zasadniczo jest to zupełnie nowa koncepcja. To jest pomysł, Weźmy na przykład Larry ‘ego Flinta, który jest moim ulubionym dziennikarzem; kiedy Anthony Weiner zrezygnował z pracy jako Kongresmen USA z powodu skandalu seksualnego, Larry Flint zaoferował mu pracę jako wiceprezes swojego działu internetowego, a następnie setki, setki artykułów z głównego nurtu mediów – czasopism, radia, telewizji i gazet – pisało o ofercie pracy Larry’ ego Flinta. To była kwestia stworzenia posta na blogu oferującego pracę.

Co się dzisiaj zmieniło w sposobie pisania wiadomości i wiem, jestem w branży wiadomości od prawie 25 lat i nadal piszę własne rzeczy dla Huffington Post i zrobiłem post gościnny dla TechCrunch i whatnot.

Dziennikarze idą teraz do Google i innych wyszukiwarek, idą do mediów społecznościowych i szukają źródeł. To już nie jest kwestia czekania na ludzi, aby je rzucać; oni próbują znaleźć rzeczy. Kiedy masz najlepsze informacje na temat przełomowej historii tej chwili, możesz zostać nagrodzony mnóstwem relacji.

Newsjacking i rewolucja ebooków

Robert: OK, w dalszej części tego wywiadu zajmiemy się pewnymi szczegółami, jak to zrobić, ale czy mylę się tutaj, Czy masz wiadomości na temat obecnej rewolucji ebooków, tylko trochę siebie z wydaniem tej książki.

Dawid: Jesteś bardzo mądrym człowiekiem, Robercie. Dokładnie to zrobiłem. Nowy Amazon Kindle Fire został wydany tego samego dnia, co nie było przypadkiem, że wydałem moją nową książkę, Newsjacking. Newsjacking jest tylko eBook, i jest dostępny na Kindle Fire, iPad, Sony eReader, Barnes & Noble Nook i kilka innych formatów, i było dużo szumu o Kindle Fire w dniu, w którym został wydany. Głównie dlatego, że to nowy sposób czytania książek.

Na iPadzie można oczywiście zrobić coś podobnego, jest pełny kolor, można połączyć z jednej części książki do drugiej, i to w przeciwieństwie do linearnego doświadczenia, które zwykle mają papierowe książki. Myślę, że najważniejsze jest to, że można linkować do zewnętrznych treści, więc można czytać książkę i na Kindle Fire lub iPad lub Barnes and Noble Nook i można zobaczyć hiperłącze i można obejrzeć film, lub można przejść do czyjegoś Twittera, lub można zobaczyć rzeczywisty post na blogu, który mogę wspomnieć w jednej z historii, które piszę w książce newsjacking, i to jest naprawdę nowe i to jest naprawdę inne.

Zrobiłem wiele wiadomości z pomysłem, że Kindle Fire oferuje nowy sposób pisania książek biznesowych i nowy sposób konsumowania książek biznesowych. w rzeczywistości był to rozsądny sukces. Dostałam się do Wydawnictwa Weekly i dostałam się do Media Bistro i TechCrunch opisując ideę Kindle Fire i co tam, ale kilka różnych publikacji napisało o mnie i książce, co było celem. To było bardzo spostrzegawcze z twojej strony, że to zauważyłeś.

Newsjacking case studies możesz użyć

Robert: Jest i wspomniałeś o Larrym Flincie. Czy możesz podać nam jeszcze jeden naprawdę jasny przykład w prawdziwym świecie, jak wygląda newsjacking? Coś, na co natknąłeś się ostatnio, a może nawet kilka przykładów w swojej książce, oczywiście, aby ludzie mogli lepiej zrozumieć, co to jest i jak to zrobić.

Dawid: Oto przykład sprzed dwóch tygodni. Prezydent Obama udał się na niedawny zamach w Azji i Pacyfiku i odwiedził kilka krajów, w tym Australię. Kiedy odwiedził Australię, bardzo sprytna firma ubezpieczeniowa zdała sobie sprawę, że prezydent będzie w Australii i dała mu darmową polisę, która pokryje jego życie na wypadek, gdyby został zjedzony przez krokodyla.

Teraz wiem, że brzmi to niewiarygodnie niedorzecznie i do pewnego stopnia jest niedorzeczne. Oto, co to zrobiło. W tym samym czasie Prezydent Obama odwiedził Australię.

Fascynujące jest dla mnie to, że firma ubezpieczeniowa nazywa się tio Insurance, był post zatytułowany “Obama do pokrycia za atak krokodyla”, a nagłówki, które wyszły z tego w mediach, były niesamowite. Właśnie czytam ten z “Herald-Sun”: “Barack Obama ubezpieczył się przed atakiem krokodyli na Terytorium Północnym.”

Naliczyłem 4969 wiadomości z głównego nurtu mediów, które nawiązywały do wizyty Obamy w Australii, faktu, że teraz miał ten krokodyl. Ile czasu zajęło to tio Insurance? Godzinę? Może półtorej godziny? Wiesz, żeby ktoś inny edytował post na blogu? Co za to dostali? Mnóstwo mediów.
Przez wiele lat byłem PR-em dla firm. Byłem szefem Komunikacji Korporacyjnej w kilku spółkach publicznych. Tyle wiadomości, 4969, zajęłoby mi dokładnie dekadę, by stworzyć tego rodzaju relacje, a ci faceci zrobili to w godzinę.

Tym właśnie jest newsjacking. Szuka tego, co dzieje się w wiadomościach, a następnie tworzy fragment treści specjalnie zaprojektowany, aby zainteresować dziennikarzy, którzy szukają kątów na temat historii, aby dodać.

Cel newsjackingu i”drugi akapit”

Robert: Ok, przejdźmy do szczegółów. W rozdziale 3 opisujesz “cel newsjackera”, czyli posiadanie drugiego akapitu. Co to jest drugi akapit i jak go posiadamy?

Dawid: Kiedy dziennikarze relacjonują historię, jak te dwie, o których właśnie wspomnieliśmy, gdy rozmawialiśmy; jednym z nich był fakt, że Anthony Wiener zrezygnował z Kongresu, a drugim był fakt, że prezydent Obama jechał do Australii.

Media dostają fakty, łatwo je znaleźć, kto, co, kiedy, dlaczego i jak, i łatwo jest stworzyć początkową historię. Ale ponieważ dziennikarze szukają i skrobają, aby nieco odróżnić swoją publikację i historię od innych, szukają interesującego kąta opowieści i w rzeczywistości idą do wyszukiwarek i szukają interesujących kątów.

Będą na Twitterze szukać ciekawych kątów. Idą do innych mediów społecznościowych, aby zobaczyć, czy mogą znaleźć coś, czego inni reporterzy jeszcze nie zauważyli.

Tak więc dodatkowy kąt Zwykle pojawi się w drugim lub trzecim akapicie. Nazywam to drugim akapitem, żeby było łatwiej. Tak więc pierwszy akapit brzmi: “prezydent Barack Obama ze Stanów Zjednoczonych Ameryki odwiedza północne terytoria Australii w takim a takim terminie, spotka się z premierem Australii, bla, bla.”

Drugi akapit to ” Oh, przy okazji, jest ubezpieczony od ataków krokodyli przez tio Insurance, firmę ubezpieczeniową z siedzibą w Australii.”To staje się drugim akapitem.

Celem newsjackingu jest doprowadzenie Twojej firmy, Twojej firmy, Twoich produktów do historii, które i tak są pisane. To zupełnie inne od typowego public relations, które próbuje nakłonić reporterów do pisania o twoich rzeczach. W tym przypadku, oni chcą pisać, chcą pisać, są chętni do znalezienia kąta w przeciwieństwie do typowych public relations, które jest pitching ludzi, aby spróbować im coś zrobić.

Czy newsjacking może zastąpić duże rachunki PR?

Robert: Naprawdę twierdzisz, że mała firma stosująca te techniki może pominąć dużą firmę PR i rachunek, który się z nią wiąże, aby osiągnąć te cele PR i mediów?

Dawid: To jest pełne pytanie. Jestem absolutnie przekonany, że każdy może to zrobić. Każdy może newsjack. Osoba może mieć pewność, że nie mam nikogo, kto by dla mnie pracował. Nie mam infrastruktury, nie mam agencji. Albo ktoś, kto pracuje dla firmy, może to zrobić. Każda firma, non-profit, rock-bands, Kościół, B2B, B2C, każdy może. Jednak może zaistnieć potrzeba agencji, która pomoże w innych sprawach.

Więc nie sugeruję, że newsjacking jest zamiennikiem kompleksowej kampanii public relations. Ale powiem ci to, jako sposób, aby przenieść swój biznes do mediów; nigdy nie widziałem nic lepszego. Działam w public relations i marketingu od 25 lat, napisałem osiem książek o public relations i marketingu, pracowałem z setkami firm, nigdy nie widziałem czegoś tak potężnego jak to.

Jak pojedynczy wpis na blogu przyniósł jednej firmie $1,000,000 w sprzedaży

Robert: Dużo rozmawiamy o Copybloggerze o tym, jak stać się sympatycznym ekspertem w swojej branży, a Ty dostosowujesz się do tego celu w rozdziale 7 swojej książki. Jaki jest jeden sposób w tym wszechświecie newsjacking, że możemy osiągnąć zaufanie i autorytet w naszej własnej branży?

Dawid: Jest to szczególnie świetny sposób, aby zrobić dokładnie to, co właśnie opisałeś. Oznacza to, że jeśli masz już blog, który jest zaufany i szanowany, jeśli masz już treści, z którymi ludzie są zaangażowani, jeszcze bardziej wydajne i łatwiejsze jest dostanie się do mediów za pomocą newsjackingu, ponieważ jesteś znanym podmiotem.

Więc jeśli już tworzysz świetne treści, jeśli już blogujesz na stronie, a dziennikarz może zobaczyć, że są komentarze na blogu, jeśli jest akcja na blogu, jeśli Google nazwę bloga, zobaczą, że kilka osób się z nim połączyło, to zaufanie absolutnie przekłada się na pomysł, że będziesz mógł łatwiej newsjack. Jeśli masz ugruntowany blog i zbudowałeś zaufanie, będziesz miał wyższy współczynnik SEO dla Twoich treści niż ktoś, kto dopiero zaczyna.

Dlatego jeśli spróbujesz zrobić newsjack, tworząc post na blogu, Twoje treści wypłyną na powierzchnię, a reporterzy będą bardziej skłonni to zobaczyć. Inną rzeczą, która jest fascynująca, jest to, że twoi klienci lub potencjalni klienci, lub inni członkowie mediów, lub ludzie, którzy są twoimi partnerami biznesowymi, lub inni, którzy myślą o zostaniu pracownikami lub twoimi prawdziwymi pracownikami, wszyscy ci wyborcy, kiedy czytają lokalną gazetę, lub oglądają stację telewizyjną, lub kiedy czytają publikację online, i jest to historia dnia i tak się składa, że zawiera drugi akapit, który wspomina o Twojej firmie, czy jest lepszy sposób na wzbudzenie zaufania niż to? To fantastyczne.

Dam wam przykład B2B, który jest jednym z moich ulubionych przykładów, jest to historia Eloqua, która jest biznesem automatyzacji marketingu, CEO Joe Payne zauważył, że jeden z ich największych konkurentów został przejęty przez Oracle tę gigantyczną firmę programistyczną, a kiedy zrobił wyszukiwanie w Google, jedyną rzeczą, która pojawiła się podczas wyszukiwania, była tajemnicza trzy zdania zapowiedź Oracle, że zrobili transakcję.

Joe napisał post na blogu, post na blogu w czasie rzeczywistym około dwie godziny po ogłoszeniu przejęcia, witając Oracle w partii oprogramowania do automatyzacji marketingu, miał tam kilka cytatów, przytaczał pewne dane, a teraz, gdy analitycy, tacy jak Forester I Gartner i ci faceci, media B2B, ludzie tacy jak Information World i PC World, i takie publikacje szukali podstawowych informacji na temat historii, którą piszą o przejęciu, znaleźli fantastyczny post na blogu konkurenta.

Dostał się do drugiego lub trzeciego akapitu wszystkich tych historii i wygenerował coś w rodzaju tuzina hitów medialnych, a dla B2B to jest fantastyczne, w wyniku czego zbudował niesamowite zaufanie ze swoimi dotychczasowymi klientami, a także, co ważniejsze, z klientami Market 2 Lead, firmy przejętej przez Oracle.

Zdumiewające, że jeden wpis na blogu, który zajął mu kilka godzin, wygenerował ponad milion dolarów nowego biznesu, ponieważ był w stanie wygenerować zaufanie wśród klientów firmy, która została przejęta ,a potem powiedzieli: “no strzelaj, może powinniśmy pójść z tymi innymi facetami.”

Dlaczego Twitter jest tak ważny dla newsjackingu

Robert: Mam jeszcze dwa pytania do Davida, jeśli masz czas. Po pierwsze, chciałbym przypomnieć naszym niezrównanym słuchaczom, że ten program jest dostarczany przez Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi najlepszy kurs marketingu online, który jest dostarczany prosto do skrzynki e-mail. Jest to najlepszy z Copyblogger owinięty w 20 przydatnych, czytelnych i znających wiadomości e-mail, kapał do ciebie około raz w tygodniu, zasadniczo otrzymujesz prawie sześć lat treści Copyblogger, całkowicie za darmo i bez konieczności powrotu i czytania prawie artykułów 2,000.

Jeśli chcesz wejść, to łatwo, udaj się do CopyBlogger.com przewiń w dół do mniej więcej połowy strony głównej, gdzie zobaczysz nagłówek “chwyć nasz kurs marketingu internetowego 20”, upuść swój adres e-mail do małego pudełka, a my zajmiemy się resztą.
David, opisujesz wiele sposobów realizacji tej strategii, a ja nie chcę rozdawać farmy w tym wywiadzie, to znaczy chciałbym, ale nie zamierzamy. Dotknijmy ulubionego narzędzia każdego, dlaczego Twitter jest niezbędny w tej strategii newsjackingu?

Dawid: Jest to niezbędne, ponieważ reporterzy będą teraz na Twitterze, aby znaleźć inną informację o tym, co się dzieje. To, co jest szczególnie ważne w przypadku Twittera, to albo użycie ustalonego tagu Twittera dla określonego tematu, dla którego masz podejście do wiadomości, i/lub użycie identyfikatorów Twittera reportera, jeśli już piszą historię, którą możesz zobaczyć, gdzie masz realną dodatkową informację dla tej historii. Jest to jeden z najważniejszych sposobów na bardzo szybkie gromadzenie informacji przez dziennikarzy.

Pamiętajcie, że mówimy tu o czasie rzeczywistym. Wszystkie te techniki, o których mówiliśmy w tej strategii, które spędziliśmy na ostatnich 20 minutach, to coś, co dzieje się w ciągu kilku minut lub godzin, nie jest to technika, na którą można czekać do jutra.
To nie jest technika, którą muszą prowadzić prawnicy, zespół PR czy zapytać szefa, to coś, na co trzeba bardzo szybko wskoczyć, ponieważ te historie są pisane bardzo, bardzo szybko. Zauważysz, gdy pojawi się wiadomość z ostatniej chwili i znowu może to być ogólna wiadomość z ostatniej chwili, którą wszyscy oglądają w setkach mediów, lub może to być ezoteryczny temat B2B, który dotyczy tylko konkretnej branży lub czegoś lokalnego dla Twojego miasta. Kiedy te rzeczy się psują, szybko się psują i masz tylko kilka minut, lub co najwyżej kilka godzin, aby stworzyć swoją strategię i uzyskać informacje.

Jak musi wyglądać Twoja strona internetowa w najbliższej przyszłości

Robert: W porządku, chcę zakończyć pytaniem, które może nie wydawać się bezpośrednio związane z newsjackingiem, ale na pewno jest. Ty i Brian Clark rozmawialiście w przeszłości o śmierć pośrednika w tym wzroście publikacji cyfrowych, za pośrednictwem naszych stron internetowych i narzędzi, takich jak Twitter, czy wszyscy naprawdę jesteśmy firmami medialnymi, czy nam się to podoba, czy nie?

Dawid: Wierzę, że to prawda. Przez ostatnie 10 lat prowadziłem biznes i firmę medialną. 10 lat temu wyszedłem na własną rękę, pracując przez wiele lat dla firm, i absolutnie tak myślę o sobie i myślę, że tak każdy powinien myśleć o sobie, jeśli jest niezależny i jeśli pracuje dla firmy, uważam, że powinien myśleć o sobie jako o firmie medialnej, naprawdę.

W moim przypadku jestem na Twitterze, prowadzę bloga, jestem na YouTube i Vimeo i kilku innych kanałach wideo. To wszystko Darmowa treść. Robię darmowe ebooki na wiele tematów; mam ich kilkanaście na swojej stronie. Potem drukuję książki i w końcu wygłaszam przemówienia, i myślę, że Brian jest również jak ja, wielkim fanem muzyki, rozmawialiśmy o muzyce. Ostatnio spotkaliśmy się osobiście i powiedzieliśmy: “Hej, jak tam w pracy, świetnie. Porozmawiajmy o muzyce.”

Robert: Muszę znosić te muzyczne rozmowy przez cały czas od niego.

Dawid: Patrzę na niesamowitą paralelę między zespołem rockowym a moim biznesem i waszym biznesem, mam na myśli tworzenie albumów w przypadku zespołów rockowych i książek, a w przypadku nas tworzymy blogi, co jest równoznaczne z publikowaniem darmowej muzyki, koncertowaniem, co jest równoznaczne, w moim przypadku, z przemówieniami. To naprawdę fascynujące, jak możemy uczyć się od tych innych firm.

Myślę, że każda firma powinna stać się biznesem medialnym, niezależnie od tego, czy rzeczywiście można przekonać innych w organizacji, że jesteś biznesem medialnym, czy Nie, Nie jestem pewien. Ale z pewnością można uczyć się od firm medialnych. Jestem absolutnie przekonany, Bez wątpliwości, że najlepsze korporacyjne strony internetowe przyszłości będą wyglądać o wiele bardziej jak Wall Street Journal online lub MSNBC online, a następnie są typową korporacyjną stroną internetową dzisiaj, która jest zasadniczo broszurą z odrobiną dodatków.

Są firmy, które zaczynają to robić i dosłownie wyglądają jak Wall Street Journal online z filmami, zdjęciami i treściami tekstowymi i aktualizują się dosłownie dziesiątki razy dziennie.

Robert: Tworzenie oryginalnych treści, podkreślanie opinii i nowości we własnej branży.

Dawid: Absolutnie, w celu przyciągnięcia wyszukiwarek do celów newsjackingu lub wprowadzenia ich informacji na rynek, aby reporterzy mogli je znaleźć, oraz w celach, które widziałeś, pokazując, że jesteś troskliwą osobą w branży. Jesteś tym, który ma podejście do branży; jesteś kimś, komu należy zaufać. Wszystkie te rzeczy zbiegają się wokół idei, że każda firma jest biznesem medialnym.

Robert: Dobra David, chodźmy stąd. Gdzie ludzie mogą znaleźć cię w Internecie i zdobyć twoją książkę, jeśli chcą ją odebrać?

Dawid: Dzięki Robert, naprawdę doceniam czas. Jestem David Meerman Scott, po prostu wyszukaj w Google, a Znajdziesz mnie, “David Meerman Scott”. Jeśli chcesz znaleźć książkę Newsjacking, polecam po prostu przejdź do Google, wpisz słowo “newsjacking”, znajdziesz mój wpis na blogu na ten temat i kilka innych treści. Jest dostępny tylko w ebooku, więc jest dostępny na Kindle, jest dostępny na iPadzie i jest dostępny na Barnes & Noble Nook i kilku innych platformach e-booków. Więc będziesz w stanie znaleźć to w ten sposób. Jestem na Twitterze @ DMScott .

Robert: To naprawdę świetna książka i polecam każdemu, kto słucha tej książki z zainteresowaniem tymi rzeczami, aby wyszedł i ją odebrał, więc Wygoogluj ” David Meerman Scott “lub Google słowo” newsjacking.”Dzięki za wysłuchanie wszystkich, jeśli ten program zrobił coś dla ciebie lub dla ciebie, chcielibyśmy, abyś przyszedł do iTunes i zostawił nam komentarz lub ocenę. David Meerman Scott, dziękuję!

Dawid: Dziękuję Robert naprawdę doceniam to.

[/transcript]

Inne opcje odsłuchu:

  • Kliknij tutaj aby pobrać mp3 | 29,6 MB | 24:41
  • Kliknij tutaj, aby subskrybować przez iTunes
  • Kliknij tutaj, aby uzyskać kanał RSS (non iTunes)
  • Kliknij tutaj, aby zobaczyć archiwum

The Show Notes:

  • Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi kurs (bezpłatny)
  • Newsjacking: jak wprowadzić swoje pomysły w najświeższe wiadomości i wygenerować mnóstwo relacji w mediach
  • David Meerman Scott ‘ s blog
  • Wyszliśmy z budynku z Girl Talk

O autorze: Robert Bruce jest głównym copywriterem Copyblogger Media i rezydentem odludka.

Total
0
Shares
Related Posts